بیشتر بدانید

آیا کفش اسپرت چرمی را می‌توان در محیط‌های اداری پوشید؟

آیا تا به حال در دوراهی انتخاب کفش مناسب برای یک موقعیت خاص قرار گرفته‌اید؟! یا از خود پرسیده‌اید که آیا می‌توانم این کفش را در چنین مکانی بپوشم؟ به طور حتم هر شخصی در زندگی خود با موقعیت‌های متنوعی رو‌به‌رو می‌شود که باید متناسب با آن شرایط، بهترین استایل را برای خود تدارک ببیند. یکی از این موقعیت‌های به ظاهر پیچیده، استفاده از کفش اسپرت چرمی در مکان‌هایی مانند ادارات، شرکت‌ها و اماکن رسمی می‌باشد.

شاید با خود بگویید که برگزیدن همچین کفش‌هایی برای ادارات از عرف جامعه خارج بوده و ممکن است شما را در مرکز توجه دیگران قرار دهد، اما این نکته را در نظر داشته باشید که بهره بردن از این نوع کفش ‌ها نوعی استایل منحصر‌به‌فرد را به همراه دارد و اگر با مخالفت آن شرکت یا اداره رو‌به‌رو نباشد، ظاهری شیک و خاص را برای شما به ارمغان می‌آورد. در این مقاله کوتاه قصد داریم در رابطه با این موضوع با شما مخاطبان عزیز سخن بگوییم و اطلاعاتی جزئی را در اختیارتان قرار دهیم. در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

احترام به قوانین و مقررات!

قبل از هر چیز این نکته قابل تامل را فراموش نکنید: هر شرکت یا سازمانی قوانین مختص به خود را دارد که تمامی کارمندان موظف‌‌اند از آنها پیروی کنند. این مقررات می‌توانند مضمون‌های متفاوتی داشته باشند؛ به عنوان مثال برخی از سازمان‌ها برای کارمندانشان یونیفرم‌هایی را تدارک می‌بینند و با توزیع آنها موجب نظم‌دهی ظاهر کل شرکت و اداره می‌شوند. برخی نیز با سخت‌گیری‌های افراطی دست به محدود کردن پوشش و ظاهر کارمند می‌شوند. سایر ادارات نیز محدودیت خاصی در این خصوص قائل نیستند و روی صحبت ما نیز دقیقا با این دسته از افراد می‌باشد که در انتخاب پوشش روزانه خود با دستانی باز عمل می‌کنند.

تناسب، راز استایل اداری

اگر به یونیفرم‌های معمولی و حتی اداری توجه کرده باشید درمی‌یابید که مهم‌ترین نکته حائز اهمیت آنها تناسب است. اگر به دنبال استفاده از کفش اسپرت چرمی در استایل اداری خود می‌باشید باید بگویم که قطعا انتخاب شما بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است و مطمئن باشید با بازخورد خوبی از سوی همکارانتان رو‌به‌رو خواهید شد. این اتفاق زمانی دو چندان می‌شود که بتوانید تناسب خوبی بین لبا‌های رسمی و کفش خود ایجاد کنید.

هرچه تعادل بین لباس‌هایتان بهتر برقرار شود، ظاهر شگفت‌انگیز‌تری خواهید داشت؛ برای اینکار قبل از هر اقدامی باید هارمونی رنگ بین کفش و لباس را رعایت کنید. این نکته موجب می‌شود تا در نگاه اول تعادل پوشش خود را به مخاطب القا کرده و توجه آنان را به خوبی جلب کنید. بعد از توجه به هارمونی رنگ، نوبت به سبک لباس می‌رسد. این نکته در بیشتر موارد به صورت ناخودآگاه حل می‌شود و نیاز به دقت زیادی ندارد. در این شرایط شما باید کفش خود را با سبک لباسی که بر تن دارید برگزیده و خریداری کنید. به عنوان مثال اگر کت‌ تک بر تن دارید و شلوار کتان، بهتر است کفش چرمی شما مدل کالج باشد؛ همچنین استفاده از نیم‌بوت‌های اسپرت چرم نیز گزینه مناسبی به حساب می‌آید.

نکاتی کوچک اما تاثیرگذار!

نکاتی وجود دارند که با توجه به آنها می‌توانید از استفاده کردن کفش اسپرت چرمی در اماکن اداری رضایت کافی داشته و از استایل خود لذت ببرید. خانم‌های قد کوتاه بهتر است از این کفش ‌ها استفاده نکنند، در غیر این صورت از رنگ‌هایی بهره بگیرند که توجه دیگران را جلب کند و با این کار نقص کوتاه قدی خود را بپوشانند. در فصول سرد سال استفاده از نیم‌بوت‌ اسپرت چرمی و ست کردن آن با یک پالتوی بلند چرم یا جیر، پوششی خاص و چشم‌نواز را برای آقایان به همراه دارد. فراموش نکنید که برای زیبایی بیشتر استایل‌تان می‌توانید از ترکیب رنگ‌های خاص بهره بگیرید؛ استفاده از کت و شلوار سرمه‌ای به همراه یک کفش چرم قهوه‌ای جلوه بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد.

در پاسخ به پرسش اصلی این مطلب باید گفت: چرا که نه! قطعا با رعایت نکات گفته شده می‌توانید از کفش‌ مورد علاقه خود(کفش اسپرت چرمی) در استایل اداری استفاده کرده و پوششی تکرار نشدنی را برای خود رقم بزنید و در چشم دیگران به عنوان یک فرد شیک‌پوش به نظر برسید.

 

تصاویر بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *