استایل مردانه

معرفی ۱۰ استایل معروف برای آقایان خوش تیپ!

شناخت انواع استایل مردانه به شما کمک می‌کند از سرگردانی در دنیای مد رها شوید. آگاهی در این زمینه به شما فرصتی می‌دهد تا با توجه به سلایق و علایق تان از یک سبک خاص پیروی کنید؛ یا استایل مورد نظرتان را در دنیای مد و شبکه های اجتماعی دنبال نمایید. با چرم کروکو در این مطلب همراه شوید تا با ١٠ استایل معروف و پرطرفدار بیشتر آشنا شوید. شما از هر کدام از این ١٠ استایل می‌توانید برای خود الگو بگیرید.

 

۱.استایل کژوال

 واژه ی کژوال به معنای غیر جدی یا تصادفی است. نه اینکه استایل کژوال هم غیر جدی و بی معنی باشد. البته این چیزی است که ممکن است در مرحله اول به ذهن شما بیاید اما منظور از واژه کژوال در این استایل راحتی در عین شیک بودن است؛ پیراهن های چهارخانه گزینه خوبی برای نشان دادن نماد تیپ های کژوال می‌باشد. این پیراهن ها با انواع شلوار جین و کتان راحت‌‌ترین انتخاب برای یک استایل روزمره است.

 

۲. استایل کلاسیک

 استایل کلاسیک یکی از رایج‌‌ترین استایل های مردانه است. استفاده از رنگ های خنثی در این استایل جایگاه ویژه ای دارد. رنگ هایی مانند بژ، سفید، مشکی، کرم، سرمه ای و خاکستری در تیپ های کلاسیک حرف اول را می‌زند. معمو ًلا در استایل کلاسیک از رنگ های شاد و روشن در اکسسوری ها استفاده می‌شود.

انتخاب کیف، دستمال گردن، کراوات و شال هایی با رنگ های شاد جلوه زیبایی به تیپ های کلاسیک می‌دهد. در استایل کلاسیک مدل لباس ها به نوعی کلاسیک است. یعنی لباس ها متناسب با سایز بدن می‌باشد. لباس های خیلی چسبان و یا خیلی لش و گشاد در استایل کلاسیک جایی ندارد.

در لباس های کلاسیک بیشتر از پارچه هایی با جنس پنبه، ابریشم، پشم و غیره استفاده می‌شود. آقایانی که از استایل کلاسیک پیروی می‌کنند خیلی وقت دنبال کردن مد و فشن را ندارند؛ اگر هم وقت داشته باشند علاقه ای به این موضوع نشان نمی دهند. سادگی و رسمی بودن خصیصه مهم شخصیت افرادی است که از استایل کلاسیک پیروی می‌کنند. کت های آزاد، کفش های رسمی و شلوارهای کتان بسیار مورد توجه آقایان کلاسیک پوش است. حتی مدل موها هم در استایل کلاسیک ساده است.

مدل موهای فشن و خاص که توجه همه را به سمت خود جلب می‌کند در استایل کلاسیک مفهومی ندارد. پیراهن های شطرنجی، پیراهن های راه راه، تیشرت با نقش ها و خطوط منظم، کیف دستی های ساده، ژاکت های پشمی و غیره از انواع لباس های مناسب برای تیپ کلاسیک است.

 

۳. استایل کالج

استایل کالج در ابتدا در طبقه ی ثروتمند ان و پولداران اروپا دیده شد. مخصوصا دانش آموزان و دانشجویان مرفه ی که برای رفتن به کالج از لباس های برند و گران قیمت استفاده می‌کردند. کم کم این استایل عمومی شد و طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا پیدا کرد. آراستگی و اصالت در کنار شیک بودن از شاخصه های اصلی استایل کالج می‌باشد. رنگ های مورد استفاده در استایل کالج تنوع خیلی زیادی ندارد. رنگ سفید، سرمه ای، قرمز، قهوه ای و کرم رنگ های رایج در استایل کالج است.

 

۴. استایل اگزوتیک

 شاید تا به حال در شوهای تلویزیونی یا حتی در خیابان افرادی را دیده اید که پوشش های عجیب و غریبی دارندو به استایل هایی که در آن از لباس های ساختار شکننده استفاده میشود استایل اگزوتیک می‌گویند. استفاده از رنگ های تند، طرح ها و اشکال پیچیده و چاپ های عجیب از ویژگی های منحصر به فرد استایل اگزوتیک است. زیورآلات در این استایل خیلی مهم و یکی از نماد های اصلی استایل اگزوتیک می‌باشد. این استایل برای پسرانی مناسب است که عاشق جلب توجه اطرافیان خود هستند؛ پسرانی که می‌خواهند به هر قیمتی دهان همه را از توجه به ظاهر خود باز کنند.

 

۵. استایل وینتیج

 آقایانی که به گذشته وابستگی و علاقه خاصی دارند پیروان اصلی استایل وینتیج هستند. نوستالژی باز ها در صف اول استایل وینتیج ایستاده اند؛ حتی آخرین مدها هم نمی‌تواند این دلبستگی را از آن ها بگیرد. استفاده از لباس های قدیمی و توجه به مدل های زمان های قدیم بسیار مورد توجه دنبال کنندگان استایل وینتیج است. لباس هایی از دهه ١٠٠ تا ١٩٨٠ میلادی! البته گاهی در استایل وینتیج، لباس های قدیمی با پوشش های مدرن ترکیب می‌شود و به زیبایی این استایل می‌افزاید. پارچه های طرح دار با رنگ های خنثی یا پارچه های خال خالی از نمادهای اصلی استایل وینتیج می‌باشد.

 

۶. استایل آوانگارد

 در معرفی این استایل باید بگوییم هنر در ساخت آن نقش مهمتری دارد تا مد! معمولا نمونه این استایل در فشن شو ها و مهمانی پر زرق و برق سلبریتی ها بسیار دیده می‌شود. احتمالا در جشنواره های مد و لباس تیپ های های زیادی از استایل آوانگارد را دیده اید؛ مدل هایی که در ابتدا به روی صحنه می‌آیند با استایل آوانگارد در ابتدا مقدمه هیجان انگیزی برای ورود سایر مدل ها و معرفی محصولات فراهم می‌کنند. در استایل آوانگارد ترس و محافظه کاری معنایی ندارد. به همین دلیل استایل آوانگارد شجاعانه‌‌ترین نوع استایل به شمار می‌رود.

 

۷.استایل ورزشی

 استایل ورزشی یکی از استایل های محبوب و پرطرفدار در بین آقایان و مخصوصا پسران جوان است. ویژگی اصلی این استایل راحتی آن است؛ لباس های اسپرت، کفش های ورزشی، لگ های مخصوص ورزشی از انواع پوشش استایل های ورزشی می‌باشد. مزیت دیگر استایل ورزشی این است که دردسرهای ست کردن یا استفاده از زیورآلات خاص را ندارد.

 

۸. استایل راکر

موسیقی در این استایل یک بخش اصلی و جدانشدنی است. هر کس با توجه به سبک موسیقی که به آن علاقه دارد می‌تواند از این استایل پیروی کند. در استایل راک هیجان و سبک سلایق شخصی جایگاه خاصی دارد. تیشرت های قدیمی و لش، کت های چرم، شلوارهای جین و… لباس های مورد استفاده در استایل راکر است.

 

۹. استایل کابوی

 سبک زندگی گاوچران را در فیلم ها ی قدیمی و جدید حتما دیده اید. استایل کابوی از همین سبک ها ایده گرفته است. این استایل اولین بار در شهرهای اسپانیا و آمریکا دیده شد. استایل کابوی نوعی استایل محلی است که در ابتدا بسیار محدود بود اما کم کم توسط افراد مشهوری به شهرت رسید. شلوارهای جین کت های جیر ، پیراهن های چهارخانه از مشخصه های اصلی استایل کابوی به شمار می‌رود.

۱۰. استایل هنری

 استایل هنری همانطور که از نامش پیداست یک استایل زیبا و پر از طرح و رنگ است. معمولا آقایانی که اهل ذوق و هنر هستند علاقه خاصی به این استایل دارند. این استایل برای یک نقاش، بازیگر یا خواننده می‌تواند بسیار متفاوت باشد. ویژگی که در استایل های هنری مشترک است استفاده از دستمال سر، دستمال گردن، انواع کلاه ها، زیورآلات و غیره است. همچنین استفاده از اکسسوری های با طرح های خاص و منحصر به فرد از ویژگی اصلی این استایل به شمار می‌رود.

 پایان

لباس یا هر پوششی از جنس چرم هیچ وقت محدود به زمان و یا استایل خاصی نمی شود. این ویژگی منحصر به فرد و شگفت انگیز چرم است. همان طور که در این مطلب خواندید در اکثر استایل ها از چرم استفاده می‌شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از محصولات متنوع و جذاب فروشگاه بزرگ اینترنتی چرم کروکو بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *