کفش زنانه, کفش مردانه

معایب کفش تخت از مزایای آن بیشتر است؛ خیالتان تخت!!

کفش های تخت یکی از مدل های محبوب و پرطرفدار در میان انواع کفش می باشد؛ این کفش ها سن و سال نمی شناسد. همه در هر شرایط سنی از آن استفاده می کنند. چرم کروکو در این مطلب به بررسی مزایا و معایب کفش های تخت می پردازد؛ پس با ما همراه شوید.

مزایای کفش تخت

با  پوشیدن کفش های تخت به راحتی تعادل خود را هنگام راه رفتن حفظ می کنید. استفاده از این کفش ها باعث زیباتر شدن راه رفتن شما می شود. کفش های تخت مدل های مناسبی برای پیاده روی و گشت و گذارهای روزانه شما هستند. این کفش ها انعطاف پذیرند و پا کمتر در آن خسته می شود. نوع اسپرت این کفش ها مناسب استفاده های روزمره است. از مدل مجلسی هم برای موقعیت های خاص و رسمی استفاده می شود. این کفش ها در زمان های خاصی مثل بارداری، اضافه وزن، بیماری هایی مثل درد کمر می تواند خیلی کمک کننده باشد.

تنوع کفش تخت

 کفش های تخت از زیبا ترین و راحت ترین نوع کفش ها هستند. تنوع این کفش ها بسیار زیاد است. کفش های پارچه ای، عروسکی و… از انواع مدل های کفش های تخت می باشد.

معایب کفش تخت

 اگر بپرسند چه کفشی برای سلامتی شما مضر است اولین و شاید تنها چیزی که به ذهنتان می رسد کفش پاشنه بلند است. شاید متعجب شوید اگر بشنوید کفش های تخت هم می تواند سلامت بدن شما را به خطر بیاندازد. پوشش و پوشیدن طولانی مدت کفش های تخت باعث می شود به پنجه و پاشنه پا فشار زیادی وارد شود. مشکلات ناشی از صافی کفش های تخت راه رفتن عادی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. کفش های تخت بند و حفاظ ندارند به همین دلیل در دراز مدت به عضله های پشت پا فشار وارد می کند. در این شرایط ممکن است آسیب جدی به تاندون های شما وارد شود.

 

ساده ترین دلیل برای نپوشیدن کفش تخت

تصور کنید دارید پابرهنه راه می روید. کفش های تخت بدون پاشنه و قوس هستند. درست مثل اینکه شما هیچ کفشی نپوشیده اید. یادتان باشد کفش در درجه اول قرار است از سلامت پای شما محافظت کند. پس راحتی حتی این کفش ها را فدای سلامتی پاهایتان نکنید.

 

یک کفش بدون پشتیبان!

 بارزترین ویژگی کفش های کاملا تخت این است که هیچ پشتیبانی ندارند. اگر مستعد خارپاشنه هستید به هیچ وجه از این مدل ها به صورت روزمره استفاده نکنید.

کفش تخت عروسکی

 کفش عروسکی بین خانم ها و مخصوصا دختران جوان طرفدار های زیادی دارد. به طور کلی کف پای خانم ها بافت نرم و لطیفی دارد؛ بنابراین ممکن است هنگام راه رفتن با کفش های عروسکی تخت مچ پای آن ها به سمت داخل بچرخد و کشیده شود. این اتفاق برای یک یا چند بار مشکلی ایجاد نمی کند؛ اما اگر تکرار شود دردهای مزمنی در قسمت مچ پا ایجاد می شود. بنابراین در انتخاب کفش های عروسکی کمی دقت بیشتری به خرج دهید.

 

صندل های تخت بهاری و تابستانی

صندل های تخت بهاری و تابستانی هم در فصل های گرم بسیار مورد توجه خانم ها و حتی آقایان است. مواظب باشید که فقط در شرایط محدود مثل یک قدم زدن کوتاه مدت از این مدل ها استفاده کنید. پینه بستن پا، سوزش پوست کف و انگشتان پا، تغییر شکل انگشتان پا، رگ به رگ شدن پا، پیچ خوردگی مچ پا از جمله آسیب هایی است که پوشیدن بی رویه صندل ها و کفش های تخت به پا وارد می کند.

 

عاشق کفش های تخت هستم!

 اگر عاشق کفش های تخت تابستانی و روباز هستید حداقل می توانید کمی از مضرات آن کم کنید. مثلا از پاپوش هایی که فقط قسمت کف پا را پوشش می دهد استفاده کنید. جنس کفش هایتان را پارچه ای، چرم یا کنف انتخاب کنید. این جنس ها باعث می شود پای شما کمتر عرق کند و التهاب کمتری در صورت راه روی دراز مدت داشته باشد. نظافت این مدل کفش ها را هم جدی بگیرید. حداقل ماهی یک بار آن را بشویید تا میکروب ها و باکتری ها در محیط کفش تجمع نکنند.

یک پیشنهاد طبی

 اگر به پوشیدن کفش تخت عادت دارید و نمی توانید تحت هیچ شرایطی آن را کنار بگذارید می توانید سراغ کفش های طبی بروید. شاید فکر می کنید کفش طبی نوعی کفش زمخت و نامناسب است که فقط سبک و مدل ورزشی دارد. اما باید بگویم کاملا در اشتباهید. کفش های طبی در انواع مختلف کتانی، پاشنه بلند و حتی صندل در بازار موجود است. طرح و رنگ های متنوعی هم دارد. پس اگر درد زانو دارید یا سابقه خارپاشنه شما را اذیت می کند به جای کفش های تخت سراغ این کفش ها بروید. شاید هم رفت و آمد تان زیاد است؛ شاغل هستید و مدام از این جلسه به آن جلسه می روید. پس لطفا کمی جدی تر به کفش های طبی فکر کنید.

بالاخره تکلیف چیست؟

 بهترین کفش برای خانم ها کفش هایی با پاشنه ٢ تا ٣ سانتی متری است. هرچه پنجه این کفش ها پهن تر باشد بهتر است. کفش هایی که پنجه باریکی دارند شرایط سلامت پا را به خطر می اندازد. آقایان هم بهتر است از کفش های تخت معتبر که مطابق سلامت فیزیکی پا طراحی و تولید شده است استفاده نمایند.

 

 چند توصیه برای مراقبت از پا

 هر روز پاهایتان را با آب ولرم بشویید. اگر از مواد شوینده ملایم استفاده کنید که چه بهتر!  بعد از هر بار شستن پای خود را با یک حوله تمیز و نرم خشک کنید. پا یکی از اجزای بدن است که به رطوبت رسانی دائمی نیاز دارد. خیلی ها اهمیت چندانی به این موضوع نمی دهند اما شما یادتان باشد پا قلب دوم است. پس همیشه با کرم ها و لوسیون های مرطوب کننده و آبرسان پاهایتان را به خوبی ماساژ دهید.

این کار از سلامت پای شما محافظت می کند؛ کمک می کند دچار قارچ و بیماریهای عفونی پا نشوید. و در نهایت پاهای شما را همیشه زیبا و جوان نگه می دارد. سعی کنید ناخن های پایتان را با سوهان های کاغذی و مرغوب کوتاه کنید. البته نه آن قدر کوتاه که احساس ناراحتی داشته باشید. چیدن ناخن های پا باید به اندازه باشد که نه خیلی بلند یا کوتاه باشد.

پایان

 چرم کروکو مفتخر است با ارائه انواع محصولات چرمی مرغوب شما را در یک خرید مطمئن و رضایت بخش همراهی کند. این فروشگاه معتبربه شما پیشنهاد می کند حتما از کفش های متنوع و جذاب فروشگاه چرم کروکو بازدید کنید. در کفش های تخت چرم کروکو تمام استانداردهای یک کفش ایده آل رعایت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *