کفش زنانه, کفش مردانه

همه چیز درباره کفش چرم ورنی(از معرفی تا خرید)

همه چیز درباره کفش ورنی

هر کفشی ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودش را دارد؛ کفش چرم ورنی نیز از این قاعده مستثنا نیست. کفش‌های ورنی به برق چشمگیر و جذابشان معروف هستند. همین جذابیت ظاهری این کفش‌ها را در دنیای مد و فشن به گزینه‌ای همیشگی بدل کرده است. به‌طوری‌که هرسال در استایل‌های ترند زنانه و مردانه ردپای این کفش زیبا را می‌توان مشاهده کرد. پس تعجبی ندارد که خرید این کفش‌ها ذهن شما را نیز به خود مشغول کرده باشد. بااین‌وجود در کنار این جذابیت ظاهری چالش‌های زیادی در ذهن علاقه‌مندان آن وجود دارد. ما در متن پیش رو تمام این چالش‌ها را کنار می‌زنیم؛ با کروکو همراه باشید.

کفش چرم ورنی چیست؟

در صنعت «چرم ورنی» را با نام چرم لاکی نیز می‌شناسند. دلیل انتخاب این اسم لاک خاصی است که به‌عنوان لعاب پس از فرایند دباغی روی پوست حیوان قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که همین لاک موجب تمایز چرم ورنی از چرم‌های معمولی می‌شود.

مهم‌ترین خصوصیت چرم ورنی ظاهر براق آن است؛ همین ظاهر جذاب کفش ورنی را به کالایی لوکس تبدیل می‌کند. البته لاک ورنی علاوه بر درخشش و جلای بیشتر مزیت دیگری برای چرم دارد. درواقع این لاک مانند لایه‌ای محافظت‌کننده سطح چرم را پوشش می‌دهد؛ بنابراین استفاده از لاک ورنی علاوه بر زیبایی چشم‌نواز موجب افزایش مقاومت چرم می‌شود.

تفاوت و ویژگی‌های اصل و مصنوعی چیست؟

تعجب نکنید؛ چرم ورنی همانند سایر چرم‌ها در دو نوع مصنوعی و طبیعی وجود دارد. کفش‌های‌ چرم ورنی مصنوعی به کمک مواد شیمیایی تولید و دباغی می‌شوند. انواع متعددی از این چرم‌های ورنی مصنوعی با طرح‌های مختلف در بازار وجود دارد. در نقطه مقابل کفش چرم ورنی اصل به‌طور مستقیم از پوست حیوانات تولید خواهد شد که بهترین آن‌ها از پوست گاو هستند. چراکه چرم گاو ضخامت خوبی دارد و تراکم الیاف آن بسیار بالا است.

حال انتخاب با شما است که کفش چرم مصنوعی ورنی را بخرید یا طبیعی، اما یادتان باشد که کفش ورنی چرم بیشتر از لباس و کیف در معرض آسیب قرار دارند. به همین دلیل در خرید کفش عاقلانه و هوشمندانه عمل کنید. طبیعی است که برای خرید کفش ورنی اصل باید هزینه بیشتری پرداخت کرد، اما این هزینه با توجه به دوام و ماندگاری بالا ارزشش را خواهد داشت.

کفش چرم ورنی یکی از شیک‌ترین محصولاتی است که می‌توانید در مجالس از آن بهره ببرید.

 

چگونه کفش ورنی چرم طبیعی را از چرم مصنوعی تشخیص دهیم؟

همان‌طور که خودتان مطلع هستید چرم‌های مصنوعی ظاهری مشابه به چرم‌های طبیعی دارند. در بسیاری از مواقع تشخیص این چرم از یکدیگر سخت یا حتی امکان‌ناپذیر می‌شود. ولی مشکل اصلی این است که ظاهر مشابه تنها ویژگی مشترک این دو چرم به شمار می‌آید. درواقع ماندگاری، دوام و کیفیت این دو چرم یکسان نیست. ولی شباهت بالای آن دو زمینه سودجویی بسیاری از کلاه‌برداران را باز کرده است.

به همین خاطر هر فردی خودش یا یکی از نزدیکانش تجربه خرید محصولات چرم مصنوعی را با عنوان چرم طبیعی دارد. این مسئله در خصوص کفش چرم ورنی نیز صدق می‌کند. برای این‌که بتوانید گزینه اصل این محصول را تهیه کنید، به برندهای معتبر مراجعه نمایید. این نکته را به خاطر بسپارید که جلب اعتماد مشتری مهم‌ترین هدفی است که برندهای بزرگ دارند. ازاین‌رو می‌توان ادعا کرد که برندهای مطرح برای کسب سودی اندک اعتبار چندین ساله‌شان را به خطر نمی‌اندازند.

مجموعه کروکو ازجمله برندهای مطرحی است که محصولات متنوعی از چرم طبیعی تولید می‌کند. در‌صورتی‌که به دنبال کفش ورنی شیک و خاص هستید، می‌توانید به نمایندگی‌های حضوری یا فروشگاه‌های اینترنتی کروکو مراجعه نمایید.

برای شناخت کفش چرم ورنی طبیعی از مصنوعی روش‌هایی کاربردی وجود دارد.

کفش چرم ورنی مردانه یا زنانه را کجا بپوشیم؟

در اینکه ظاهر کفش‌های ورنی توجه هر فردی را جلب می‌کند، هیچ شکی نیست. بااین‌حال بسیاری از افراد نمی‌دانند این کفش را با چه استایل‌هایی باید بپوشند؛ چه‌بسا همین چالش سبب می‌شود که از خرید کفش‌های ورنی موردعلاقه‌شان منصرف شوند.

درست است که ظاهر کفش‌های ورنی با آن برق چشمگیرش بیشتر شبیه کفش‌های مجلسی دیده می‌شود؛ اما این روزها مدل‌های اسپرت این کفش‌ها نیز در بازار کم‌وبیش دیده می‌شود. کفش‌های آکسفورد، کالج‌های مجلسی، کفش‌ چرم ورنی زنانه پاشنه‌دار و … ازجمله این محصولات به شمار می‌آیند. اکثر برندهای معروف چرم از این جنس به‌منظور معرفی محصولات خاص خود استفاده می‌کنند. این در حالی است که ظاهر پرزرق‌وبرق ورنی را در صنعت مد و کالکشن‌های پوشاک نیز به‌وفور می‌بینیم.

بنابراین به‌راحتی می‌توانید از استایل‌های فشن ایده بگیرید و یکی از کفش‌های ورنی را با توجه به استایلتان انتخاب کنید. مدل‌های کفش چرم ورنی با کیفیت را برای مراسم‌های رسمی کنار بگذارید. همچنین از جذابیت مدل‌های اسپرت آن با شلوار لی در استایل روزانه‌تان استفاده کنید.

بهترین مدل کفش چرم ورنی زنانه و مردانه

در گذشته جنس ورنی تنها در محصولات مجلسی مشاهده می‌شد، ولی امروزه ردپای آن را در مدل‌های مختلف می‌توان دید. همین مسئله انتخاب را سخت‌تر از قبل کرده‌ است. انتخاب بهترین مدل کفش چرم ورنی مردانه یا زنانه در قدم اول به سلیقه شما بستگی دارد، ولی توصیه می‌کنیم که در هنگام خرید و انتخاب استایلتان را نیز در نظر بگیرید. به طبع بهترین گزینه برای استایل اسپرت کفش ورنی اسپرت یا کژوال است. همچنین برای موقعیت و استایل‌های مجلسی باید به دنبال کفش‌هایی با تم مجلسی رفت.

کفش‌ چرم ورنی؛ تنوع بالای رنگ

کفش‌های ورنی را بیشتر در رنگ مشکی دیده‌ایم، ولی واقعیت این است که ورنی‌ها در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند. این تنوع رنگ در کفش‌های زنانه بیشتر وجود دارد. با توجه به این‌که ورنی براق است، رنگ‌های روشن در آن نمود بیشتری پیدا می‌کند. بااین‌حال رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و مشکی ازجمله پرطرفدارترین رنگ‌های این جنس چرم به شمار می‌آیند. البته باکمی ریسک و خرید رنگ‌های شاد و متفاوت می‌توانید استایلی خاص و منحصر‌به‌فرد را برای خود رقم بزنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که کفش چرم ورنی زیبا در رنگ‌های خردلی، قرمز، آبی و … نیز یافت می‌شود.

کفش چرم ورنی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شود.

۳ ترفند بزرگ کردن سایز کفش‌ ورنی تنگ!

تنگ شدن سایز کفش یکی از مشکلاتی است که بیشتر مردم با آن مواجه می‌شوند. این امر کاملاً طبیعی است؛ چراکه سایز پا در ساعات مختلف روز متغیر خواهد بود. بااین‌حال در خصوص سایز بودن کفش ورنی چرم نگرانی نداشته باشید. چراکه می‌توانید سایز آن را به کمک ترفندهای زیر افزایش دهید.

حرارت ملایم سشوار راهکاری ساده ولی کاربردی

ورنی ازجمله چرم‌هایی است که به کمک حرارت تغییر حالت می‌دهد. ازاین‌رو برای افزایش سایز می‌توانید از این خاصیت ورنی استفاده کنید. برای این کار ابتدا کفش را به همراه جورابی ضخیم بپوشید. سپس حرارت مستقیم سشوار را روی قسمتی از کفش قرار دهید که تنگ است. پس‌ازآن که کفش خنک شد آن را از پایتان در بیاورید.

جوراب‌‌های گلوله شده را نادیده نگیرید

هیچ‌وقت قدرت جوراب‌ها را نادیده نگیرید. آن‌ها حتی در حالت گلوله شده نیز به کمک شما می‌آیند. برای این‌که کمی سایز کفش ورنی خود را افزایش دهید، چند جوراب را در حالت گلوله شده درون کفش‌هایتان قرار دهید. به مدت یک شبانه‌روز به آن‌ها وقت داده و سپس آن‌ها را از کفش‌هایتان خارج کنید. پس‌ازاین مدت متوجه افزایش سایز کفش‌هایتان خواهید شد.

بخار آب؛ ساده اما کاربردی

به راحتی می‌توانید با استفاده از بخار آب کفش را کمی آزادتر کنید. برای این کار بخار آب را به درون کفش هدایت کنید. میتوانید برای این کار کفش را بالای کتری نگه دارید. سپس بلافاصله کفش را بپوشید. اندکی صبر کنید که کفش خنک شود، سپس آن را در بیاورید.

برای تمیز کردن کفش چرمی ورنی اصل حتماً از واکس‌های مخصوص آن استفاده نمایید.

راهکارهای استاندارد تمیز کردن کفش‌ چرم ورنی

حال که پاسخ تمام چالش‌های ذهنیتان را برای خرید این کفش‌های جذاب و خاص پیدا کردید، باید بدانید که زیبایی این کفش‌ها نیاز به مراقبت دارد. کفش‌های ورنی به دلیل تماس با زمین به‌سرعت در معرض گردوخاک و انواع آلودگی‌ها قرار می‌گیرند. ازاین‌رو با تمیز کردن به‌موقع و اصولی کفش‌های ورنی ماندگاری آن‌ها را افزایش دهید. راهکارهای بسیاری برای تمیز کردن محصولات ورنی وجود دارند، ولی تمامی این راهکارها استاندارد نیستند. درواقع ممکن است به کمک برخی از ترفندهای غیراستاندارد به کفش‌هایتان آسیب وارد کنید. در ادامه برای راهنمایی شما عزیزان دو راهکار اساسی، مؤثر و استاندارد تمیز کردن کفش ورنی را معرفی کرده‌ایم.

واکس؛ بهترین تمیزکننده چرم ورنی

بهترین و مطمئن‌ترین راهکار برای تمیز کردن کفش‌های ورنی استفاده از واکس‌های مخصوص آن است. این واکس‌ها مطابق با ویژگی‌ها و خصوصیات مختلف چرم ورنی فرموله می‌شوند. واکس‌های مخصوص ورنی سطح محصولات شما را به‌خوبی تمیز‌ کرده، بافت چرم را نرم می‌کنند و موجب براق شدن سطح آن‌ها می‌شوند. درواقع با استفاده از این واکس‌ها علاوه بر افزایش ماندگاری به زیبا شدن کفش‌هایتان کمک خواهید کرد.

تمیز کردن کفش‌های ورنی به روش خانگی

در ابتدا به شما توصیه می‌کنیم که حتماً واکس مخصوص کفش ورنی را تهیه کنید، اما چنانچه به هر دلیلی تمایل به این کار نداشتید یا واکستان در موقعیتی اضطراری تمام شده بود، می‌توانید از ترفندهای خانگی کمک بگیرید. برای تمیز کردن کفش‌های ورنی در خانه به روش زیر عمل کنید:

  • دستمالی نخی و نرم را انتخاب کرده و با ملایمت روی سطح چرم ورنی بکشید.
  • اگر روی چرم لکه‌هایی وجود داشت به میزان بسیار کم دستمال را مرطوبت کرده و روی لکه‌ها بکشید.
  • پس‌ازآن سطح ورنی را خشک نمایید.

کفش چرم ورنی قرمز یکی از محبوب‌ترین محصولات در میان بانوان به شمار می‌آید.

کلام آخر

بسیاری از مواقع عدم اطلاع از خصوصیات و ویژگی‌های محصولات موجب کوتاه شدن ماندگاری آن‌ها یا داشتن استایلی ناموزون می‌شود. به همین خاطر توصیه می‌کنیم که قبل از خرید هر محصولی نسبت به آن اطلاعاتی جامع کسب نمایید. این مسئله در خصوص زیباترین و لوکس‌ترین کفش یعنی کفش چرم ورنی نیز صدق می‌کند. چراکه با انتخابی نادرست استایتان را برهم خواهید زد. علاوه‌برآن با عدم نگهداری استاندارد ماندگاری و عمر کفش‌تان کاهش پیدا می‌کند.

به همین خاطر در متن فوق به‌طور کامل به هر آن چیزی پرداختیم که باید در خصوص کفش ورنی بدانید. در‌صورتی‌که تمایل دارید کفش‌هایی باکیفیت، شیک و خاص داشته باشید، به فروشگاه اینترنتی کروکو مراجعه نمایید. کروکو به کمک طراحان به نام و متریال درجه‌یک سلامتی را به همراه استایلی شیک برایتان به ارمغان می‌آورد.

 

آلبوم عکس‌های بیشتر:

کفش ورنی از جنس چرم طبیعی ماندگاری بالایی دارد.

کفش ورنی اسپرت را با شلوار لی ست کنید.

کفش ورنی براق مردانه مشکی بسیار محبوب است.

کفش ورنی مردانه مشکی را با واکس تمیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *