استایل زنانه

۱۰ نکته اساسی برای ست کردن کفش با لباس

دنیای امروز بسیار با دنیای مد و فشن در ارتباط می‎‌باشد. خوش‎پوشی و زیبا‎پوشی یکی از قانون‌های اصلی در روزگاران جدید است که نقش اساسی را در جایگاه اجتماعی فرد ایفا می‌‎کند. این امر باعث شده است که افراد زیادی در سراسر جهان سعی کنند قوانین رعایت استایل مناسب را یاد بگیرند. استایل مناسب در کنار زیبایی نقش اساسی را در اعتماد به نفس شما بازی خواهد کرد. در نتیجه مطالعات زیادی در این زمینه در دسترس کاربران قرار دارد. شما با توجه به فعالیت خود و مکان مورد نظر استایل خود را انتخاب خواهید کرد. بدین جهت برای آماده شدن برای جلسه کاری استرس بیشتری را خواهید داشت تا یک روز عادی و یا دورهمی دوستانه! در نتیجه بهتر است نکات ارائه شده در این مقاله را رعایت کنید تا استایل مدرن و شیک خود را داشته باشید.

نکات برتر برای داشتن استایل مناسب

داشتن لباس مناسب و استایل مرتب یکی از ارکان زندگی در اجتماع می‌‎باشد. خرید کردن لباس در کنارلذت بالایی که به همراه دارد، همواره کار بسیار سختی بوده است. برای اینکه لباس انتخابی برازنده شما باشد باید نکاتی را رعایت کنید. ست کردن لباس و کفش بسیار مهم خواهد بود زیرا در صورتی که انتخاب درستی نکنید، استایل شما نامتعادل و نامناسب به نظر خواهد رسید.

از دایره رنگ ها استفاده کنید

با کمک گرفتن از دایره رنگ می‌‎توانید دانشی مناسب از رنگ‎‌های اصلی و مکمل داشته باشید. شما با استفاده از این قابلیت به راحتی به ترکیب درست دست پیدا خواهید کرد. انتخاب رنگ‌‎هایی که با هم در یک راستا هستند، استایل شما را زیبا خواهند ساخت. در دایره رنگ‎‌ها، تعدادی از رنگ‌‎ها به عنوان پایه هستند که ترکیب‌‎های دیگر از ادغام این رنگ‌‌‎ها ساخته می‌شوند. رنگ‌ها قرمز، آبی و زرد در دسته رنگ‎‌های پایه قرار می ‎گیرند و تمام رنگ‌ دیگر به عنوان رنگ‌های ثانویه و ترکیبی شکل می‎گیرند. لازم به توضیح می‌‎باشد که در این دایره، رنگ‎‌هایی که در مقابل هم قراردارند متضاد یکدیگر هستند. شما با آگاهی از این ترکیب‌ها استایل خود را جذاب‎تر بسازید؛ توجه داشته باشید: دراستایل خود بهتر است از یک ترکیب رنگی بیش از سه رنگ هم‌خانواده را استفاده نکنید، زیرا جذابیت استایل شما را از بین خواهد برد!

توجه به ترکیب رنگی کفش و لباس

استفاده از بعضی از رنگ‌ها در کنار یکدیگر منظره بدی را در ذهن طرف مقابل ایجاد خواهد کرد. رنگ مشکی و سفید که با اکثر رنگ‌ها ست خواهند شد نیز با بعضی از رنگ‌ها زیبایی خوبی را ایجاد نخواهد کرد! به طور مثال رنگ مشکی با رنگ سرمه‌‎ای و یا قهوه‌ای ترکیب خوبی را نمی‌سازد.
یا در مثال دیگر ترکیب سفید، کرم و قهوه‌ای و خاکستری در کنار هم با توجه به تفکر افراد نمونه مناسبی نخواهد بود.

ست کردن لباس طرح دار با لباس ساده

زمانی که شما لباس‌هایی را بر تن دارید که طرح و نقش خاصی دارند ست کردن کفش کمی سخت خواهد بود. لباس‌های طرح‌دار زیبایی خاص خود را دارد اما برای انتخاب کفش لازم است، نکاتی را مدنظر قرار دهید تا بتوانید زیبایی بیشتری را در استایل خود داشته باشید. بهتر است از کفش‌های ساده در این مواقع استفاده کنید. اگر لباسی با ترکیب رنگ قرمز و طلایی استفاده می‌کنید با رنگ خاکستری هارمونی خاصی را ایجاد خواهد کرد.

استفاده از شلوارهای رنگی، ست کردن کفش و لباس را سخت خواهد کرد. برای آقایان توصیه می‌گردد از شلوار رنگی تا حد امکان استفاده نکنند، زیرا ست کردن کفش با این استایل کمی سخت خواهد بود! البته لازم به ذکر است شلوارهایی نیز در رنگ‌هایی چون کرم،آبی و این قبیل رنگ‎‌ها که در استایل آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرند، جذابیت خاص خود را دارا هستند، این رنگ‌‎ها جانی دوباره به استایل خیابانی افراد می‌بخشند. تنها نکته مهم در این استایل انتخاب کفش مناسب با شلوار رنگی خواهد بود که باید به درستی انتخاب گردد.

رنگ‌های خنثی را جدی بگیرید!؟

ترکیب رنگ خنثی با دیگر رنگ‌ها در استایل شما باعث می‎‌گردد، رنگ‌های دیگر جلوه بهتری را به استایل شما ببخشد. بهره‌بردن از ترکیب رنگ قهوه‌ای و خاکستری یا خاکستری و زرد بسیار ست جذابی را به همراه دارد. شاید شما رنگ خنثی را رنگی بی‌روح بدانید، اما با استفاده از رنگ خنثی و ترکیب‎‌های متناسب با آن استایل خوبی را خواهید ساخت. داشتن لباسی با رنگ خنثی به شما کمک خواهد کرد، بتوانید از ترکیب‌‏های بسیاری برای استایل خود بهره ببرید.

استفاده از رنگ‎‌های خنثی چون کرم، بژ، قهوه‌ای روشن و صورتی کم‌رنگ نیز در دسته رنگ‌‎های خنثی گرم، قرار دارد. برای استفاده از رنگ‌‎های خنثی باید استفاده از رنگ‌‎های دیگر را بدانید تا به استایل خود جذابیت بیشتری ببخشید؛ به طور مثال: ترکیب رنگ قهوه‌‎ای با نارنجی و یا خاکستری با رنگ بنفش می‌‎تواند جذابیت بیشتری به ست کفش و لباس شما بدهد.

هچنین انتخاب یک رنگ به همراه طیف رنگی آن بسیار استایل شما را زیبا خواهد کرد. بهتر است از رنگ‎‌هایی در ست کفش و لباس خود استفاده کنید که امتحان خود را پس داده باشند! در ادامه به ترکیب رنگ‌های پرطرفدار در دنیای مد و فشن اشاره می‌کنیم؛ استفاده از این ترکیب‌‌ها قطعا تاثیر بسزایی بر روی استایل و ست لباس شما خواهد داشت:

  • آبی، مشکی، سفید، سبز و بنفش
  • سبز با قرمز، مشکی و سفید
  • قرمز با مشکی، سفید، نارنجی، بنفش و سبز
  • زرد نیز با سفید،مشکی ،آبی ، بنفش، سبز بسیار همخوانی خوبی را به همراه خواهد داشت البته توجه کنید از رنگ‌هایی استفاده کنید که به رنگ پوست شما بنشیند.

نکات تکمیلی (ست کفش و لباس)

در اوایل مقاله مطالبی برای ست کفش و لباس برای شما ارائه شده است که رعایت آن باعث جذابیت استایل شما و هماهنگی مناسب لباس و کفش شما خواهد شد. اما در ادامه به قوانین کلی تری اشاره می‌کنیم که با استفاده از این قوانین استایل مناسب و شیکی خواهید داشت. کفش و یا لباس خریداری شده توسط شما، شاید به تنهایی و تکی زیبا به نظر برسد اما ترکیب خوبی را به علت عدم هارمونی نداشته باشد!

نکات طلایی برای اصولی ست کردن کفش و لباس

ست کردن لباس و کفش قوانین خاص خود را دارد که بهتر است آن را بیاموزیم در ادامه نگاهی به ۷ قانون کمک کننده در انتخاب مناسب “ست کفش و لباس” می‎پردازیم:

تیره‌تر و یا روشن‌تر

بهتر است برای انتخاب کفش و یا اکسسوری همراه با استایل خود از رنگ تیره‌تر از لباس خود و یا روشن‌تر از لباس خود استفاده کنید؛ این قانون جذابیت بیشتری را به استایل شما می‌‎بخشد. به طور مثال اگر پوشش اصلی شما به عنوان یک خانم مانتو و شلواری با رنگ آبی روشن می‎‌‎باشد، بهتر است برای رنگ کفش از رنگ تیره تر و یا روشن‌‎تر بهره ببرید، این امر در کنار نشان دادن جذابیت‎‌های لباس و کفش شما زیبایی خاصی به ست کفش و لباس شما می‌‎بخشد.

ترکیب جنس‌های مختلف زیباست!؟

اگر می‌خواهید از کفش هم‎رنگ با مانتو و شلوار در استایل خود استفاده کنید. باید به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است در این ست کفش را از جنسی متفاوت با شلوار و مانتو تهیه کنید؛اگر از لباس‌هایی از جنس کتان بر تن دارید بهتر است، کفش چرم را با آن ست کنید. تا در کنار زیبایی استایل خود هماهنگی لازم را به لباس ببخشید.

ست کیف و کفش را فراموش نکنید

ست‌های کیف و کفش را این روزها بسیار دیده‌اید. برای انتخاب لازم است با توجه به مکانی که می‌خواهید از آن استفاده کنید توجه داشته باشید؛ ست‌های کیف و کفش در تنوع رنگ و مدل با توجه به محل استفاده طراحی گردیده است. این ست‌‏‎ها به راحتی با اکثر لباس‎‌های شما ست می‎‌گردد و جذابیت استایل شما را حفظ خواهد کرد.

از تضاد رنگی نترسید

قانون کنتراست و تضاد را فراموش نکنید. با بهره گرفتن از تضاد رنگی می‌‎توانید هیجان و تنوع رنگی استایل خود را بالا ببرید. در نتیجه روح استایل سرزنده‌‎تری را خواهید داشت. البته در استفاده از تضاد رنگی در ست لباس و کفش بهتر است رنگ متضاد در طیف کمتر مورد استفاده قرار بگیرد تا هماهنگی بهتری را ایجاد کند.

ست کردن روسری و کفش برای بانوان

در هنگام خرید روسری و شال برای داشتن نتیجه مناسب بهتر است، رنگی را انتخاب کنید که با تناژ پوستی شما هم‌خوانی داشته باشد. زیرا اگر رنگ روسری خود را به درستی در نظر بگیرید، زیبای شما بیشتر نمایان خواهد شد، بعد از انتخاب روسری، به راحتی می‌‎توانید کفش خود را ست کنید.

پوشش متناسب و طبق قانون‎‌های مد بسیار جایگاه مهمی را در زندگی امروزه به خود اختصاص می‎‌دهد. برای داشتن استایل مناسب در کنار استفاده از خلاقیت لازم است که قوانین اشاره شده را رعایت کنید تا در کنار ست کفش و لباس مناسب، جذابیت را به خود ببخشید؛ در ست کردن لباس با کفش باید باتوجه به مکان مورد نظر انتخاب درستی داشته باشید؛ همچنین برای روح بخشیدن به استایل خود می‎‌توانید از قوانین تضاد، تیره و یا روشن‌تر در کنار ترکیب با رنگ‌‎های خنثی بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *