استایل زنانه, استایل مردانه

راهنمای انتخاب عینک آفتابی بر اساس تیپ شخصی و فرم صورت

وقتی با دیگران ارتباط برقرار‌‌ می‌کند‌‌ می‌کنید یا در اجتماع ظاهر‌‌ می‌شوید توجه روی صورت شما همیشه بیشتر است. انتخاب عینک آفتابی مناسب به شما این امکان را‌‌ می‌دهد که زیباتر به نظر بیایید. فرم صورت خود را متعادل‌‌‌تر کنید. تاثیر گذار باشید و در یک کلام جذاب‌‌‌تر به نظر بیایید. در هر حال اگر شما هم به تاثیر نگاه اول اعتقاد دارید باید به ظاهر صورت خود بیشتر اهمیت بدهید. عینک آفتابی یک اکسسوری مهم در ساخت استایل شماست که بدون هیچ هزینه یا زحمتی از شما یک آدم جذاب و خوش استایل‌‌ می‌سازد. با چرم کروکو همراه شوید تا با انتخاب عینک آفتابی بر اساس تیپ شخصیتی و فرم صورت تان بیشتر آشنا شوید.

استایل شخصی شما چیست؟

اگر از یک مدل خاص لباس پوشیدن پیروی‌‌ می‌کنید باید در انتخاب عینک آفتابی دقت بیشتری به خرج دهید. شما بر اساس شناختی که از خودتان دارید بر اساس معیارهای زیر‌‌ می‌توانید بهترین عینک آفتابی را برای خودتان انتخاب کنید.

 

رنگ فریم عینک آفتابی

برای آن که عینک روی صورت شما بنشیند رنگ فریم آن را مناسب با رنگ پوستتان انتخاب کنید. فریم هایی با رنگ‌های روشن مثل صورتی آبی برای پوست‌های روشن با زمینه سرد مناسب است. برای پوست‌های روشن با زمینه گرم هم فریم با انواع طیف‌های قهوه‌‌‌‌ای گزینه خوبی است. اگر موهای بلوند یا روشنی دارید قاب عینک شما نباید خیلی تیره باشد. برای موهای مشکی و افرادی که پوست تیره‌‌‌‌ای دارند قاب‌های تیره مناسب‌‌‌تر است. رنگ فریم ‌های طلایی، مشکی، نقره‌‌‌‌ای یا قهوه‌‌‌‌ای برای افرادی مناسب است که تیپ رسمی دارند و به نوعی محافظه کار هستند . رنگ زرد سبز یا قرمز برای جوانانی استفاده‌‌ می‌شود که روحیه کنجکاو و جستجوگری دارند.

 

فریم مات یا تیره؟ کدام برای عینک آفتابی بهتر است؟

فریم‌های مات و تیره برای فصل‌های سرد سال مناسب است. در تابستان و روزهای داغ آفتابی‌‌ می‌توانید از عینک آفتابی‌های با فریم رنگی و شاد استفاده کنید.

 

جنس فریم عینک آفتابی

افرادی که عادت به پوشیدن لباس‌های روشن دارند بهتر است از قاب‌های پلاستیکی یا متالیک و براق استفاده کنند. قاب‌ های فلزی هم همراه لباس‌ های تیره جلوه بیشتری دارد. فریم‌های چوبی و پلاستیکی برای تیپ‌های روزمره و غیر رسمی مناسب است. برای استایل‌ های اداری و تیپ ‌های رسمی مثل کت شلوار یا کت دامن فریم ‌های فلزی انتخاب خوبی است.

 

عینک آفتابی با فریم مربعی یا گرد؟

عینک هایی که فریم مربعی دارند برای کسانی که به استایل‌های کلاسیک علاقه دارند مناسب است. این عینک‌‌ها  شما را ساده و خاص نشان‌‌ می‌دهد. عینک‌ های مربعی را با تیپ‌های رسمی خود ست کنید و از انتخاب خود لذت ببرید. فریم ‌های گرد معمولا نیمه رسمی‌‌‌تر هستند و برای ورزشکاران هنرمندان استفاده زیادی دارد. عینک خلبانی برای تیپ‌های نیمه اسپرت مناسب است. چون نه خیلی اسپرت هستند و نه رسمی. بهترین و استاندارد ترین مدل عینک خلبانی دارای یک لنز تیره و فریم فلزی است.

 

اندازه شیشه عینک

اگر اجزای صورت نرمالی دارید از شیشه‌های متوسط استفاده کنید. یادتان باشد عینک هایی با شیشه کوچک بینی شما را کمی کوچک و جمع و جورتر نشان‌‌ می‌دهد. اگر چشم‌های ریزی دارید نگران نباشید. عینک هایی با شیشه بزرگ و قاب باریک چشم‌های کوچک شما را درشت‌‌‌تر می‌کند .

رنگ شیشه عینک آفتابی

 شیشه هایی با رنگ دودی، قهوه‌‌‌‌ای یا سبز بهترین رنگ برای عینک آفتابی شما است. این رنگ‌‌ ها  کمک‌‌ می‌کند جزئیات رنگ‌‌ها  را در محیط اطرافتان بهتر تشخیص دهید.

 

عینک‌های آفتابی چند رنگ

 اگر نمی خواهید یک کلکسیون عینک دور خودتان جمع کنید سراغ عینک‌های چند رنگ بروید. ساختار این عینک‌‌ها  به گونه‌‌‌‌ای طراحی شده است که دارای چند رنگ مختلف‌‌ می‌باشد. تناژهای مختلف رنگ در این عینک‌‌ ها به شما کمک‌‌ می‌کند که به راحتی آن را با سایر لباس هایتان ست کنید.

 

ست کردن عینک آفتابی با اکسسوری

 ست کردن عینک آفتابی با اکسسوری‌‌ها  زیباترین شکل ست کردن عینک آفتابی است. اکسسوری هایی مثل بند ساعت مچی، کمربند، کیف دستی، دستمال گردن اگر با رنگ عینک آفتابی شما ست شود هارمونی چشم نوازی در استایل شما خلق‌‌ می‌کند.

 

انتخاب عینک آفتابی بر اساس فرم صورت

به خودتان در آینه نگاه کنید. کمی تحقیق کنید و ببینید فرم صورت شما چه شکلی است. با دانستن این موضوع خیالتان راحت‌‌ می‌شود که در انتخاب عینک آفتابی خود اشتباه نکرده اید.

 فرم صورت بیضی

 انتخاب عینک آفتابی برای این فرم صورت بسیار ساده است. انواع فریم‌‌ها  و اشکال مختلف عینک با این صورت سازگار است.

 فرم صورت مستطیلی

 عینک هایی که دارای فریم و حاشیه هستند بهترین گزینه برای این صورت است. مخصوصا اگر این عینک دارای لبه‌های گرد یا منحنی باشد.

 صورت گرد و کروی

 عینک آفتابی که دارای زاویه شکست باشد روی این فرم صورت به خوبی‌‌ می‌نشیند. اگر عینک کمی از ابرو فاصله داشته باشد بهتر است.

 صورت مربعی

عینک‌های کشیده تعادل خوبی به صورت مربعی‌‌ می‌دهد. عینک‌ های گرد، زاویه صورت‌های مربعی را پوشش‌‌ می‌دهد.

 صورت لوزی

 انواع مدل‌های عینک آفتابی با آن صورت هماهنگ‌‌ می‌شود. فریم‌های بزرگ و فانتزی که شکل‌های خاصی دارند نیز برای این افراد مناسب است.

نکته

 عینک‌های مستطیلی، مربعی و مدل‌های گربه‌‌‌‌ای صورتهای کشیده و باریک را متعادل‌‌ می‌کند. این عینک لاغر بودن صورت را در قسمت گونه پوشش‌‌ می‌دهد.

 

پایان

چرم کروکو به شما پیشنهاد‌‌ می‌کند قبل از اقدام برای خرید هر نوع عینک آفتابی با پزشک خود مشورت کنید. علاوه بر ایده زیبایی حتما در نظر داشته باشید که چه نوع عینکی‌‌ می‌تواند از چشم‌های شما بیشتر محافظت کند و در آخر یادتان باشد به هیچ وجه از عینک‌های تقلبی استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *