لباس زنانه

راز هایی که درباره ی پالتو های چرم اصل نمیدانید

استایل با پالتو چرم اصل بهترین گزینه برای خانم‌ها و آقایان در فصل پاییز و زمستان است. کافی است یکی از انواع پالتو چرم زنانه یا دخترانه را در کمد لباس‌هایتان داشته باشید؛ در این صورت استایل‌های بسیار متفاوت و خاصی را در سرتاسر فصل زمستان و پاییز تجربه خواهید کرد. پالتوهای چرم اصل نه تنها به خوبی شما را گرم نگه می‌دارند، بلکه ظاهرتان را نیز بسیار خاص و منحصربه‌فرد نشان می‌دهند.

اما برای اینکه بهترین پالتو چرم جدید را در کمد لباس‌های خود داشته باشید، باید نکاتی را بدانید. اینکه این پالتو از جنس کدام چرم باشد، یا اینکه در زمان خرید به چه نکاتی توجه کنید؟ حتی ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و شما باید در مورد نحوه نگهداری درست از پالتو چرم خود نیز بدانید؛ پس با ما تا انتهای این متن همراه شوید و جواب سوال‌های خود را پیدا کنید.

در میان انواع پالتو چرم کدام را انتخاب کنیم؟

مهم‌ترین ویژگی پالتوهای چرم کیفیت چرم به کار رفته در آن‌ها است؛ هر چه چرم استفاده شده مرغوب‌تر باشد، استایل شما جذاب‌تر به نظر می‌رسد. البته ماجرا به همین سادگی نیست؛ شما نه تنها باید در انتخاب مدل چرم پالتوی خود حساس باشید، بلکه باید به مدل دوخت پالتو نیز دقت کنید. اگر دوخت پالتو تمیز و بی‌نقص باشد، ظاهر شما کامل به نظر می‌رسد. اما مسئله اصلی پیش از هر چیز انتخاب مدل چرم پالتو است. پالتوهای چرم اصل از پوست حیواناتی مانند بز، گاو، بوفالو، گوسفند و شترمرغ تولید می‌شوند. از این رو قصد داریم در ادامه انواع پارچه چرم پالتوها را توضیح می‌دهیم.

پالتو چرم شترمرغ

از بین حیوانات نام برده شده چرم تولید شده از پوست شترمرغ از سایر پوست‌ها نازک‌تر است، اما نکته جالب اینجاست که این چرم یکی از چرم‌های لوکس و گران‌قیمت به شمار می‌آید. تنها دلیل این امر نیز تراکم و استحکام بالای این چرم در مقایسه با سایر چرم‌ها است. مشخصه اصلی این چرم وجود برجستگی‌هایی بر سطح این چرم است. این برجستگی‌ها نشان از فولیکول‌های پر این پرنده دارند که زیبایی خاصی به چرم آن بخشیده‌اند. البته از این چرم در دوخت پالتو به ندرت استفاده می‌شود، بنابراین اگر فروشنده‌ای پالتویی را با عنوان چرم شترمرغ به شما معرفی کرد، دیگر می‌دانید که چرم شترمرغ چه ویژگی‌هایی دارد.

انواع مدل پارچه چرم را بشناسید و بهترین را از میان انواع پالتو چرم دخترانه و زنانه انتخاب کنید.

پالتو چرم گاوی

چرم تولید شده از پوست گاو از سایر چرم‌ها ضخامت بیشتری دارد. از این رو این چرم را با کیفیت‌ترین نوع چرم می‌دانند. اما مهم‌ترین ویژگی که این چرم دارد این است که به دلیل ضخامت بالا، بدن شما را به خوبی گرم نگه می‌دارد. بنابراین اگر در میان انواع پالتو چرم به دنبال مدلی هستید که شما را از سرمای زمستان حفظ کند، پالتوهای چرم گاوی بهترین گزینه پیش روی شما هستند. همچنین باید بدانید که این پالتوها معمولا به دو رنگ عسلی و قهوه‌ای روشن در بازار به فروش می‌رسند.

پالتو چرم پوست بز

چرم پوست بز در کنار کیفیت مطلوبی که دارد از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. اگر انتخاب شما این چرم است، باید خیالتان را از بابت ماندگاری آن راحت کنیم؛ زیرا چرم بز ماندگاری بالایی نیز دارد. برای شناخت این چرم کافی است به سطح چرمی روی پالتوها دقت کنید؛ اگر روی سطح آن حالت دانه مانند مشاهده کردید، مطمئن باشید که چرم آن از پوست بز است.

پالتو چرم بوفالو

احتمالا نام چرم بوفالو را بسیار شنیده‌اید و حتما این سوال برای شما پیش آمده که چرم بوفالو چیست؟ این چرم از پوست بوفالو تهیه شده است و البته کیفیت پایینی در میان سایر چرم‌ها دارد. از این رو طبیعی است که قیمت آن نیز ارزان‌تر باشد؛ شاید به دلیل همین قیمت ارزان معروف شده باشد.

این چرم را می‌توانید از سطح براق آن بشناسید؛ زیرا برای مرغوب‌تر شدن این نوع چرم روی سطح آن روغن مخصوص می‌زنند که براق می‌شود. معمولا این چرم را بیشتر در کت‌ها و کاپشن‌های مردانه استفاده می‌کنند.

پالتو چرم پوست گوسفند

حالا به پرکاربردترین چرم در دنیای محصولات چرمی می‌رسیم، یعنی چرم پوست گوسفند. یکی از مشخصه‌های اصلی این چرم این است که بسیار لطیف است. شاید به همین دلیل باشد که از آن بیشتر در دوخت انواع پالتو چرم زنانه استفاده می‌کنند.

پالتو پوست سوسمار

پوست چرم سوسمار یکی از گران‌قیمت‌ترین چرم‌های موجود در بازار است. این پوست خاص و کمیاب مخاطبان خاص خود را دارد؛ از این رو اگر به این چرم خاص و خارق‌العاده علاقه دارید، باید هزینه زیادی برای آن پرداخت کنید. البته پالتو پوست سوسماری اصلی کم پیدا می‌شود؛ زیرا از این چرم معمولا در تزئین بخشی از محصولات چرمی استفاده می‌کنند.

انواع پالتو چرم استایل شما را بسیار شیک و جذاب می‌کنند؛ بنابراین بهترین‌ها را بخرید.

پالتو پوست کروکودیل

چرم کروکودیل به واسطه برجستگی‌ها یا بهتر است بگوییم فلس‌های روی آن جذابیت ظاهری زیادی دارد. بسیاری از افراد چرم کروکودیل را سخت می‌دانند؛ این در حالی است که اگر این چرم به خوبی دباغی شود، انعطاف‌پذیری خوبی دارد. از این رو می‌توان با آن محصولات مختلفی حتی پالتو چرمی تولید کرد. البته باید این را بدانید که پوست کروکودیل در دسته چرم‌های لوکس و گران‌قیمت دسته‌بندی می‌شود؛ بنابراین طبیعی است که انواع پالتو چرم از جنس پوست کروکودیل قیمت بالایی داشته باشند.

چرم طبیعی یا چرم مصنوعی؟

به طور کلی پالتوهای چرمی از چرم اصل و چرم مصنوعی تولید می‌شوند. از آنجایی که پالتوهای چرم طبیعی از جنس پوست حیوانات هستند، طبیعی است که قیمت بالاتری نیست به پالتوهای چرم مصنوعی داشته باشند. تنها دلیل این امر نیز انجام فرایند دباغی روی پوست حیوانات است که این پوست را به چرم طبیعی تبدیل کند؛ بدون شک این فرایند هزینه‌هایی دارد که تفاوت میان چرم طبیعی و مصنوعی را رقم می‌زند.

چگونه چرم طبیعی را از مصنوعی تشخیص دهیم؟

قبل از خرید پالتوهای چرم اصل بهتر است ابتدا با راه‌های تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی آشنا شوید. در این راستا باید نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • چرم اصل قابلیت انعطاف‌پذیری دارد؛ به این صورت که اگر چرم طبیعی را با دست فشار دهید، پس از مدت کوتاهی به حالت اولیه خود برمی‌گردد. اما اگر چرم مصنوعی را فشار دهید، چروک می شود.
  • توان مقابله با حرارت در چرم اصل بالا است اما چرم مصنوعی در برابر حرارت مقاومتی ندارد و می سوزد. اگر چرم مصنوعی را بسوزانید، بوی پلاستیک سوخته می‌دهد.

اما چرا باید پالتوهایی از جنس چرم طبیعی بخریم؟ بیایید مزایای انواع پالتو چرم طبیعی را با یکدیگر مرور کنیم:

  • ضخامت بالایی دارند؛
  • بدن را به مدت طولانی گرم نگه می‌دارند؛
  • در برابر نفوذ باد و باران مقاوم هستند؛
  • دوام بالایی دارند و از این رو مقرون به صرفه هستند؛
  • با وجود ظاهر شیک آن‌ها در موقعیت‌های مختلف کاربرد دارند.

از پالتوهای چرم خود به خوبی نگهداری کنید

انواع پالتو چرم نیاز به نگهداری درست دارد که شکل ظاهری آن خراب نشود.

با توجه به هزینه بالایی که برای خرید انواع پالتو چرم دخترانه و زنانه پرداخت می‌کنید، باید مراقب پالتوهای خود نیز باشید. به منظور نگهداری از پالتوهای چرم باید سطح آن‌ها را مرطوب نگه دارید. واکس چرم یا دستمال مرطوب این کار را برای شما انجام می‌دهد.

توجه داشته باشید که باید در ماه دو الی سه بار سطح پالتو را مرطوب کنید. اگر سطح چرم به مدت طولانی خشک نگه داشته شود، لباس چرمی‌تان پوسته پوسته خواهد شد.

استایل با انواع پالتو چرم دخترانه و زنانه

حالا دیگر می‌دانید که در خرید انواع مدل پالتو چرم باید به چه مواردی توجه کنید. نگران ست کردن این پالتوها نیز نباشید؛ استایل با پالتو چرم زنانه به راحتی با پوشیدن شلوار جین و تیشرت‌های رنگی و نیم‌بوت‌های چرمی کامل می‌شود. البته که می‌توانید متفاوت ظاهر شوید و این پالتوهای شیک را با دامن‌های چهارخانه و بافت‌های یقه اسکی به همراه چکمه‌های چرم بلند بپوشید.

کلام آخر

تمام آنچه که در مورد خرید انواع پالتو چرم زنانه و دخترانه نیاز داشتید، در این متن در اختیارتان گذاشتیم. حال بهتر است دست به کار شوید و پالتوی موردنظرتان را بخرید. اگر به دنبال خریدی مطمئن هستید، توصیه می‌کنیم سراغ برندهای معتبر بروید.

ما به شما برند کروکو را پیشنهاد می‌کنیم؛ این برند سابقه طولانی در حوزه تولید محصولات چرمی دارد. از این رو با خرید از کروکو خیالتان از بابت کیفیت انواع مدل پالتو چرمی راحت است. فرصت را از دست ندهید و همین حالا سری به فروشگاه اینترنتی چرم کروکو بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *