لباس زنانه

راهنمای انتخاب مانتو برای “عید ۱۴۰۰” | آموزش + تصویر

مانتو یکی از اساسی‌‎ترین آیتم‌‎های لباس‎‌های بانوان در ایران می‌باشد؛ در نتیجه خانم‎ها توجه زیادی به خرید و انتخاب نمونه‎ مناسب این لباس دارند و گاها دیده شده زمان زیادی را صرف خرید نمونه مناسب می‎‌کنند. خرید مانتوی مناسب تاثیر بسازی بر زیبایی و جذابیت اندام و ظاهر استایل زنانه می‌‎گذارد.با آمدن عید و رسیدن فصل بهار بازار انتخاب و خرید مانتوهای بهاره داغ می‏‌شود. برای اینکه بتوانید زیبایی استایل خود را بهتر و بیشتر به نمایش بگذارید، لازم است در خرید خود دقت کافی به خرج دهید و از راهنمای خرید مانتو‎ی مناسب عید کمک بگیرید.

همانطور که آگاه هستید، انتخاب درست مانتو و رنگ آن، عیب‏‌های ظاهری شما را تا حدودی از بین برده و شما را شیک‎‌پوش و جذاب‌تر نشان می‌‎دهد. در این مقاله تلاش داریم با ارائه اطلاعات مناسب در خریدی بهتر همراه شما باشیم، با مطالعه این مقاله مهم‏‌ترین بخش خرید خود را در کمترین زمان ممکن و با بهترین انتخاب انجام خواهید داد؛ همراه کروکو باشید. 

 

راهنمای خرید مانتو مناسب عید نوروز

اندام خود را در نظر داشته باشید: در زمان خرید مانتو کی‌بایست به اندام و قدتان توجه بیشتری داشته باشید. این نکته را در نظر داشته باشید که، انتخاب بلندی قد مانتو برعکس قد شما باشد. اگر بانوی ریز نقش هستید از نمونه‏‌های فون، پیله‏‌دار انتخاب کنید ولی اگر کمی اضافه وزن دارید بهتر است، نمونه‏‌هایی با برش راسته را در نظر داشته باشید تا زیبایی بیشتری را به اندام شما ببخشد.

خریدی مناسب با سن خود: لباسی که مناسب با سن شما باشد، وقار بیشتری به استایل شما می‏بخشد. بانوان جوان اصولا از نمونه‌‏های بدون یقه و پارچه‏‌های شل استفاده می‏‌کنند که در طراحی آن دکمه‌ای در نظر گرفته نمی‌‏شود.

مدل‎‌های خانومانه و اسپرت نیز مناسب بانوان میانسال است. این گروه از بانوان هم نمونه‌‎های ساده و هم طرح‎دار را بر حسب سیلقه با تنوع رنگ و طرح می‎‌توانند برای عید خریداری کنند.

سایز مناسب فراموش نشود: در زمان خرید در نظر داشته باشید که مانتو مناسب اندامتان باشد،گشاد یا تنگ بودن آن اثر مخربی بر زیبایی شما دارد. بهترین نمونه، لباسی است که مناسب با اندازه و اندام شما باشد. عضی از پارچه‏ها را نیز نباید هر بانوی بر تن کند، به طور مثال پارچه‏‌های کشی و لنین مناسب افرادی که اضافه وزن دارد، نمی‌‏باشد و زیبایی را از اندام شما دور می‌سازد.

انتخاب مناسب با تناژ پوست: انتخاب رنگ مانتوی عید کاملا سلیقه‌ای است، اما رعایت برخی از نکات باعث زیباتر شدن استایل بهاره شما می‎‌گردد. 

پوست روشن: اگر از دسته افرادی با پوست روشن هستید، رنگ‎‌های ملایم، تناژ قهوه‌‎ای و آبی گزینه‌‎های بهتری برای شما می‌‎باشد. نکته مهم: رنگ‏‌های قرمز، نارنجی، زرد، ارغوانی و سفید را با احتیاط بپوشید.

پوست تیره: صورتی، سفید، خاکی، آبی ملایم، طوسی روشن رنگ‎‌های مناسبی برای شما خواهد بود. سعی کنید از رنگ‌های تیره و گرم کمتر استفاده کنید.

به فصل دقت کنید: برای انتخاب مانتو به فصلی که می‏‌خواهید از آن استفاده کنید، دقت داشته باشید، فصل بهار، فصل رنگ‎‌ها است؛ برای این روزها  پیشنهاد می‌شود از رنگ‌‎های شاد بیشتر استفاده کنید. 

نکات اساسی انتخاب مناسب مانتو برای نوروز” ۱۴۰۰″

  1. تا حد ممکن سراغ رنگ مشکی نروید اما، از ادغام طرح‏‌های سنتی، پارچه‏‌های طرح‏دار، رنگ‏‌های روشن مانند سفید کمک بگیرید. رنگ مشکی با این نمونه‏‌های انتخابی کنتراست خوبی به همراه دارد و در نتیجه جذابیت بیشتری به مانتوی شما می‏‌بخشد.
  2. رنگ سورمه‏‌ای و تناژ آبی اگر انتخاب بهاره شما می‏‌باشد، این انتخاب به استایل شما نمایی رسمی و خانومانه می‏‌بخشد. این رنگ نیز با ترکیب پارچه‌‏های طرح‎دار رنگ روشن برای بانوان میانسال گزینه خوبی محسوب می‌شوند.
  3. اکسسوری مناسب با مانتوی خود استفاده کنید. برای جذابیت بیشتر با توجه به لباس خود از اکسسوری‏‌های روز در استایل بهاره خود بهره ببرید و با این کار جذابیت بیشتری به پوشش خود ببخشید.
  4. بانوانی با اندام درشت حتما به مدل و دوخت لباس در کنار سایز خود توجه کنند. مانتویی با جنس نازک، پنبه‏‌ای را در نظر داشته باشید. پارچه‏‌هایی با بافت سنگین مناسب شما نخواهد بود و ممکن است باعث ناراحتی شما در زمان پوشیدن می‌‏گردد…!
  5. شال مناسب با مانتوی خود به سر کنید، اگر مانتویی با طرح شلوغ برای استایل خود در نظر دارید، حتما  شال ساده را انتخاب کنید، این امر برای طرح ساده برعکس است.

 


زیبا به نظر رسیدن از اصول اساسی بانوان می‏باشد، برای داشتن زیبایی ظاهری انتخاب مانتوی مناسب برای پوشش روزانه امری مهم است. با رعایت نکات اشاره شده در متن بالا و انتخاب آگاهانه مهم ترین بخش استایل خود را به زیباترین حالت ممکن زیبایی ببخشید. فصل بهار، فصل سرزندگی و شادمانی بوده سعی کنید با انتخاب رنگ‏‌های شاد حال‎ و‏ هوای بهار را در پوشش خود همراه کنید.

 

تصاویر بیشتر:






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *