کفش زنانه, کفش مردانه

تکنولوژی کفش های ورزشی در برندهای محبوب!

معرفی انواع تکنولوژی کفش های ورزشی برند های مطرح دنیا

اگر ورزشکارید یا اهل پیاده روی هستید حتما می دانید ویژگی‌هایی مانند قابلیت تنفس در کفش‌های ورزشی چه فاکتور مهمی در عملکرد شما و سلامتی پاهایتان دارد. قابلیت تنفس در کفش باعث می شود هوای بیشتری در قسمت های داخلی کفش در گردش باشد. بدین ترتیب سطح تعرق پا کاهش پیدا می کند و پوست پا خنک می ماند. شرکت های بزرگی مانند آندر آرمور، آدیداس، نایکی و غیره جایگاه ویژه ای برای این قابلیت مهم در تولید کفش های خود قائل هستند. استفاده از تکنولوژی های خاصی که روند تنفس کفش ها را تسریع ببخشد؛ کفش های ورزشی این شرکت ها را بسیار محبوب و کاربردی کرده است. با مجله کروکو همراه شوید تا در این مطلب شما را با پرطرفدار ترین برندها و تکنولوژی کفش‌های ورزشی  که آن را خاص و محبوب کرده است بیشتر آشنا شویم.

تکنولوژی استفاده شده در کفش ورزشی چیست؟

همانطور که پیشتر توضیح دادیم، برند های محبوب از تکنولوژی های خاصب در تولیدات کفش ورزشی خود استفاده میکنندکه همین مسئله باعث شده تا اولین انتخاب افراد باشند. فناوری نانو یکی از پرتکرار ترین فناوری‌های قابل استفاده در تولیدات کفش ورزشی است. اما در کنار آن شرکت‌ها به سراغ فناوری‌های جدیدی رفتند.  تکنولوژی‌هایی مثل:

  • zpump
  • fly wire
  • endofit
  • micro g
  • go pillars

همگی از تکنولوژی کفش های ورزشی هستند که برند‌های بزرگ به سراغ آن رفته اند و ورزشکاران و باشگاه‌های ورزشی را مجذوب خود کرده‌. در ادامه در مورد هر یک از این تکنولوژی‌ها به تفکیک صحبت خواهیم کرد.

 

تکنولوژی کفش های ورزشی برندهای مختلف متفاوت است.

تکنولوژی کفش‌های ورزشی ریباک و zpump

در سال ۱۹۸۹ کپانی ریبوک فناوری THE PUMP را معرفی کرد. بر اساس گزارشات رریبکو ، تکنولوژی THE PUMP دارای محفظه های بادی است که درون کفش ورزشی نصب شده است و به کاربر این امکان را می دهد تا با استفاده از باد کردن یا خالی کردن نواحی کفش در اطراف مچ پا و کامل بودن پا ، در قدم هایش ثبات را ایجاد کند.
طراحی آن چنان هوشمندانه بود که محفظه های هوا دارای لحاف بود به طوری که فقط مقدار معینی از هوا می تواند به انعطاف پذیرترین قسمت های پا برسد تا این حرکت حفظ شود. منفذ های متعدد در کفش هایی که از تکنولوژی zpumpاستفاده می کنند کاربرد آن را بسیار مطلوب کرده است. به وسیله این منفذ ها فضای میان رویه کفش و تودوزی آن به راحتی باد می شود و کفش به بهترین شکل ممکن در پای مصرف کننده قالب می شود. لذت پیاده روی یا ورزش با این کفش ها غیرقابل وصف است.

خرید کفش اسپرت مردانه چرم کروکو با بهترین کیفیت

 کفش نایکی و تکنولوژی fly wire

کفش های ورزشی نایک که از نوع تکنولوژی fly wire در آن استفاده شده است به خوبی در پا قالب می شوند. کابل هایی که در طرفین این کفش ها وجود دارد باعث می شود کفش پوشش خوبی در پا داشته باشد و آن را به صورت مطلوبی در بر بگیرد. این تکنولوژی در رویه کفش ها نیز استفاده می شود. کفش هایی که از تکنولوژی fly wire در رویه استفاده می کنند وزن بسیار سبک و ایده آلی دارند. نایک fly wire رشته ای، متشکل از وکتران یا نایلون است که نایک برای کاهش وزن کفش و افزایش بار، در قسمت بالای کفش کتانی استفاده می شود. کفش‌های حاوی Flywire در سال ۲۰۰۸ برای خرید مصرف کنندگان در دسترس قرار گرفت.

اخیرا برند نایکی از فناوری fire wire در کفش های خود استفاده میکند.

تکنولوژی کفش ورزشی سالومون به  نام endofit

تکنولوژی کفش ورزشی سالومون همیشه زبانزد دوست داران مد و سلامت بوده است. این فنائری برای ایجاد احساس بهتر و راحت تری در کفش های سالومون به کار برده شده است. تودوزی این کفش ها شبیه جوراب است. تکنولوژی endofit کمک می کند زمانی که این کفش ها را به پا می کنید هیچ گونه احساس ناراحتی نداشته باشید. درست مثل این که جوراب به پا کرده اید.

تکنولوژی کفش ورزشی micro G در برند آندر آرمور

تکنولوژی micro Gدر ساختار لایه میانی کفش های ورزشی آندر آرمور به کار رفته است. استفاده از این تکنولوژی باعث م یشود لایه های میانی کفش حالتی شبیه فوم داشته باشد. این قابلیت باعث می شود کفش های آندرآرمور هم وزن سبک تری داشته باشد؛ هم فشار وارد شده به پا را هنگام راه رفتن از طریق کف پا تقلیل دهد. این کفش ها به دلیل انعطاف پذیری بالای آن بسیار مورد توجه ورزشکاران می باشد.

تکنولوژی کفش های اسکچرز و Go pillars

تکنولوژی Go pillars در کفش های ورزشی اسکچرز باعث افزایش میزان راحتی در هنگام استفاده از این کفش ها شده است. این راحتی به وسیله ستون های فومی که در لایه میانی کفش ها تعبیه شده است فشار وارد شده از کف به پا را کاهش می دهد. همچنین ستون های فومی کمک می کند میزان فشار به پاشنه پا در کفش های مجهز به تکنولوژیGo pillars به حداقل ممکن برسد.

 

تکنولوزی کفش ورزشی اسکچرز خوراک پای دوندگان حرفه‌ای است

نکته پایانی

 انتخاب یک کفش ورزشی مناسب به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. وزن کفش، قابلیت تنفس، انعطافپذیری، جنس زیره و لایه میانی و البته طراحی کفش از جمله این عوامل تاثیرگذار است. نکته ای که باید در ارتباط با سایز کفش ها به آن توجه کنید؛ این است که هر کفشی که انتخاب می کنید دقیقا اندازه پای شما باشد. یادتان باشد قالب کفش های برندهای مختلف با یکدیگر فرق دارد. یک سایز کوچک یا بزرگ تر کفش شاید به نظر شما تفاوت چندانی نداشته باشد اما در دراز مدت می تواند به عضلات پشت ران پای شما فشار زیادی وارد کند و حتی باعث آسیب های جبران ناپذیری به قسمت کمر شما بگردد. در پایان چرم کروکو از شما دعوت می کند از فروشگاه بزرگ اینترنتی چرم کروکو و کفش های این برند محبوب بازدید کنید.

خرید کفش اسپرت زنانه چرم کروکو با بهترین کیفیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *