کفش زنانه, کفش مردانه

آشنایی انواع پاشنه کفش؛ زنانه و مردانه

بهترین مقاله برای شناخت انواع پاشنه کفش زنانه و مردانه!

درباره پاشنه کفش و تاریخچه مختصری از آن

در عرصه مد هرروزه مدل‌های جدیدی از انواع پاشنه کفش رونمایی میشود. صرف‌نظر از مد و یا حتی سبک زندگی شما، گاهی اوقات، استفاده از کفش پاشنه‌دار برای شرکت در یک مجلس خاص، مهمانی و یا عروسی لازم است. پاشنه کفش دارای طیف گسترده‌ای از سبک‌ها است که با نگاهی به تاریخچه آن شاهد تکامل پیچیده آن هستیم. شاید تصور کنید پاشنه کفش تنها مختص زنان بوده و تجسمی از زنانگی است، اما باید بگوییم که استفاده از پاشنه برای کفش به‌عنوان وسیله‌ای کاربردی برای مردان شروع شد.

داستان از این قرار است که سربازان ایرانی ابتدا پاشنه بلند کفش را برای گرفتن بهتر رکاب اسب در طول جنگ رواج دادند. در اوایل قرن دهم، پاشنه کفش اسب سواران را قادر می‌ساخت تا زین‌های خود را راحت‌تر بگیرند. سوارکاران ایرانی هنگام سوار شدن به اسب در نبردهای خود پاشنه‌های یک اینچی می‌پوشیدند. شاه‌عباس اول با پاشنه بلند کفش خود در سفر به اروپا در قرن شانزدهم درباریان اروپایی را تحت تأثیر قرار داد. ازآنجاکه بسیاری از جهانیان مالکیت اسب را با ثروت مرتبط می‌دانستند، پاشنه کفش به نماد اصلی طبقات بالا تبدیل شد.

ازآنجاکه افراد ثروتمند با وجود کارگران، لازم نبود در کارها مشارکت کنند، فقط آنها می‌توانستند کفش‌های لوکس و پاشنه دار بپوشند، از این رو پاشنه کفش به نشانه‌ای از اشرافیت مرد تبدیل شد. به‌عنوان‌مثال، پادشاه لویی چهاردهم، پاشنه قرمز را به‌عنوان نمادی از قدرت و امپراتوری، در نقاشی پرتره خود جاودانه کرد. در سال ۱۵۳۳، کاترین دو مدیچی ۱۴ ساله، اولین زنی بود که کفش پاشنه بلند پوشید تا در عروسی خود با دوک اورلئان پیرتر به نظر برسد. این حرکت باعث شد که استفاده از کفش پاشنه دار در بقیه دوران رنسانس در بین زنان نجیب مرسوم شود.

امروزه داشتن طیف وسیعی از پاشنه‌ها همچنان نماد اصلی ثروت و اعتبار است. اگر می‌خواهید بر اساس مد روز باشید و یا نیاز دارید که کفش‌های خود را با انواع لباس ست کرده و در مراسم مختلف از آنها استفاده کنید، نگاهی به انواع پاشنه کفش می‌تواند به شما در انتخاب یک کفش مناسب کمک کند. در ادامه قصد داریم شما را با انواع مختلف پاشنه کفش زنانه و مردانه آشنا کنیم. بعضی از این پاشنه‌ها امکان دارد روی مد نباشد اما با توجه به سیر گردشی مد امکان بازگشت آنها به عرصه مد بعید نیست، با ما همراه باشید.

انواع پاشنه کفش زنانه

نظر تمامی افراد درباره اینکه کفش‌های دارای پاشنه راحت نیستند، یکسان است. اما هر نوع مراسم و موقعیتی نوع کفش خاصی را می‌طلبد. علاوه بر این اگر لازم نیست در مراسمی زیاد راه بروید استفاده از کفش پاشنه بلند می‌تواند به زیباتر شدن استایل شما کمک زیادی کند. در ادامه به معرفی چند مدل از انواع پاشنه کفش زنانه که هر خانم شیک به آن نیاز دارد، می‌پردازیم.

پاشنه بچه گربه یا Kitten Heel

این سبک پاشنه برای استفاده در مهمانی‌ها یا رویدادهای کاری که نیازی نیست زیاده از حد قد بلند به نظر برسید و لازم است برای مدت بیشتری روی پا بایستید، عالی هستند. این نوع از پاشنه کفش علاوه بر اینکه راحت و کاربردی است از نظر مد هم بسیار شیک است. اگرچه پاشنه بچه گربه قبلاً کمی ناخوشایند بوده و نقطه مقابل شیک محسوب می‌شد، اما اکنون به یک مورد ضروری در بین کفش‌های پاشنه دار شما است.

پاشنه Kitten Heel برای استفاده در کفش های پاشنه بلند بچه گانه و یا انواع کفش های پاشنه بلند که سبک شهری و پیاده روی داشته، بسیار مناسب است. پاشنه بچه گربه علاوه بر اینکه ظاهر زنانه ای دارد، با همه چیز، از جمله شلوار جین و تی شرت گرفته تا لباس های میدی و کت وشلوار ست می شود. کمد شما با داشتن مجموعه ای از کفشها همراه با پاشنه بچه گربه و صندل های بند دار، کامل می شود.

یکی از انواع پاشنه کفش زنانه مدل پنجه گربه ای است

 

دنبال کفش پاشنه پنجه گربه ای هستی؟ حتما این مدل رو نگاه کن پس!

پاشنه یکسره یا پلت فرم Platform Heels

اصلی ترین علت نام گذاری این نوع از پاشنه کفش، به نام پلت فرم، این است که قسمت زیره و کفی این نوع کفش ضخیم است و مانند سکو است. بسیاری عقیده دارند که این باعث می شود استفاده از پاشنه بلندتر راحت تر باشد، زیرا اختلاف قد بین پشت و جلوی پا کمتر است. با استفاده از این پاشنه می‌توان کفش های پاشنه دار را از کوتاه تا بسیار بلند طراحی کرد.

کفش با پاشنه پلتفرم یا “تخت”، دارای صفحه‌ای ضخیم و صاف از نوک پا تا پشت پاشنه است. توزیع یکنواخت وزن می‌تواند ظاهری مقاوم به کفش با پاشنه پلتفرم ببخشد، این پاشنه‌ها همچنین برای افرادی که قوس کم یا پای “صاف” دارند راحت‌تر به نظر می‌رسد. این نوع پاشنه علی‌رغم داشتن ارتفاع چشمگیر برای ساعت‌ها استفاده و حتی پیاده روی در شهر بسیار راحت است و ظاهری زیبا به استایل شما می‌بخشد.

یکی دیگر از انواع پاشنه مدل لژ یکسره بوده که بیشتر اسپرت است.

پاشنه بلاک Block Heels

پاشنه بلاک یکی دیگر از پاشنه‌های راحت است و طراحان کفش نسخه‌های مختلفی از کفش با این پاشنه را ارائه می‌دهند و برای هر مناسبتی می‌توان یک نوع کفش با این نوع پاشنه پیدا کرد. پاشنه بلاک، یک پاشنه جسورانه، ضخیم و محکم است که یک ظاهر شیک و جذاب را ایجاد می‌کند. ضخامت و استحکام پاشنه، به توزیع یکنواخت وزن بدن کمک می‌کند و فشار اضافی را از جلوی پای شما برمی‌دارد. اگر می‌خواهید به عنوان یک خانم مسئول به نظر برسید و یا حتی نیاز به ایستادن طولانی مدت دارید، کفش‌های با این نوع پاشنه ثبات لازم برای شما را در کار تأمین می‌کنند.

راحت ترین مدل از انواع پاشنه کفش زنانه همین مدل مکعبی است.

شیک ترین مدل پاشنه مکعبی را بخر! کفش مدل ۲۰۰۰۴۳ چرم اصل

پاشنه مخروطی Cone Heels

پاشنه مخروطی در نزدیکی کف پا و زیره کفش پهن است و در نقاط پایین‌تر و نزدیک به سطح زمین باریک‌تر می‌شود؛ درست مانند اینکه یک بستنی مخروطی در کف کفشتان قرار داده‌اید. قسمت ضخیم بالای پاشنه مخروطی پایه محکمی برای پای شما ایجاد می‌کند، در حالی که نوک ظریف آن لطافت و طراوت را برای ظاهر شما به ارمغان می‌آورد.

از انواع پاشنه میتوان به پاشنه مخروطی اشاره کرد.

 

خرید کفش مدل پاشنه مخروطی چرم

پاشنه ضخیم Chunky Heels

اصطلاح پاشنه ضخیم به طور عمومی برای هر پاشنه‌ای با پایه وسیع که معمولاً مربع شکل است استفاده می‌شود. این نوع از پاشنه کفش دارای یک سطح پهن و مربعی شکل است که گستردگی سطح باعث می‌شود تا بتوانید برای مدت طولانی با این پاشنه‌ها بایستید و به همین دلیل باعث می‌شود ثبات پا در آن بیشتر باشد و برای پیاده روی و حتی مهمانی رسمی مناسب باشد. آنها معمولاً در ارتفاع کوتاه تا متوسط قرار دارند و ثبات بیشتری نسبت به کفش‌های پاشنه بلند سنتی دارند.

راحت ترین مدل از انواع پاشنه کفش زنانه به پاشنه گفش پهن میتوان اشاره کرد.

 

پاشنه آکسفورد Oxford Heels

کفش آکسفورد از کفش های بند دار مردانه و لباس های سنتی مدرسه الهام گرفته شده است. کفش آکسفورد سنتی دارای ظاهری آکادمیک با پاشنه صاف است. اما به تازگی، کفش هایی با پاشنه‌های آکسفورد بلند روی صحنه آمده اند. این نوع از پاشنه هنوز دارای پایه ای صاف است، اما ارتفاع آن کمی بیشتر از آکسفورد سنتی است. کفش دارای پاشنه‌های آکسفورد جلوه‌ای آکادمیک و زیبایی منحصر به فردی به استایل شما می‌بخشد. این کفش‌ها با ظاهری متمایز، قابل ست شدن با لباس های معمولی هستند.پاشنه اکسفورد، یکی از مدل های محبوب و کلاسیک انواع پاشنه کفش زنانه است.

 

مدل پاشنه اکسفورد مجلسی را همین الان میتونی بخری!

 

 پاشنه قرقره‌ای Spool Heels

پاشنه قرقره‌ای یک نوع پاشنه تزئینی است که از دوران باروک و روکوکو در اروپا سرچشمه گرفته است. شکل ساعت شنی آن شبیه قرقره دستگاه‌های نخ ریسی قدیمی است و نام این پاشنه نیز از آن گرفته شده است.

مدل محبوب پاشنه قرقره ای از مدل های خاص انواع پاشنه کفش زنانه است.

 

مدل پاشنه قرقره‌ای شیک و محبوب رو شیک رو میتونی از کروکو بخری!

پاشنه فرانسوی French Heels

پاشنه فرانسوی همچنین به عنوان پاشنه لویی یا پاشنه پومپادور شناخته می شود، این پاشنه‌ها شبیه به پاشنه‌های قرقره‌ای هستند اما از آنها کمی کوتاه ترند و همچنان دارای انحنا هستند. پاشنه فرانسوی در قسمت بالایی پهن، میانی نازک و قسمت پایینی پهن است که نوعی انحنا در وسط پاشنه دارد که معمولاً کوتاه هستند.

 

پاشنه کوبایی Cuban Heel

پاشنه کوبایی از کفش های پسرانه الهام گرفته شده. ارتفاه این نوع از پاشنه کفش معمولاً کوتاه تا متوسط است و بر روی چکمه های تا مچ پا، آکسفورد و یا کفش کالج نصب می شود. ظاهر پاشنه بسیار محکم و پرقدرت است و می‌تواند از بالا به پایین شکلی مخروطی داشته باشد. اکثر طراحان یک پاشنه تیره تر از قسمت بالایی را ترجیح می دهند و برای استفاده در سبک کژوال و رسمی مناسب به نظر می رسد.

انواع پاشنه کفش مردانه

ظاهر و استایل یک مرد با انتخاب یک کفش متناسب با لباس‌های او کامل می‌شود. خواه در حال رفتن به دفتر باشید یا یک قرار کاری داشته باشید و یا حتی برای شرکت در یک جشن عروسی، به یک کفش مناسب نیاز دارید. همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم استفاده از پاشنه در ابتدا برای کفش‌های مردانه رواج پیدا کرد و قدمت آن به قرن دهم برمی‌گردد، اما این سبک در قرن شانزدهم، زمانی که مردان سوارکار آسیایی و ایرانی از آن استفاده می‌کردند، محبوبیت زیادی پیدا کرد. اما امروزه پوشیدن کفش‌های با پاشنه خیلی کوتاه برای مردان بیشتر رواج دارد. کفش‌های پاشنه دار برای مردان آنها را بلندتر نشان می‌دهد و اعتماد به نفس آنها را تقویت می‌کند.

در سال‌های اخیر کفش‌های پاشنه دار برای مردان نیز طراحی شده است که البته کمی خارج از عرف به نظر می‌رسد. اما داشتن یک جفت کفش پاشنه دار مردانه با ارتفاع کم در کمد لباس مردان، مخصوصاً برای آقایانی که قد کوتاه‌تری دارند لازم است. انواع مختلفی از کفش‌های پاشنه بلند برای مردان متناسب برای شرکت در رویداد، مصاحبه و یا ملاقاتی که نیاز به یک کفش رسمی یا کفش با پاشنه بلند دارند، وجود دارد. در حالت ایده‌آل، انتخاب شما باید با سبک شخصی لباس پوشیدن شما متناسب باشد. در ادامه به معرفی انواع مختلف پاشنه کفش مردانه می‌پردازیم.

انواع پاشنه کفش مردانه،  انتخاب مناسبی برای مردان کوتاه قد

کفش‌های مردانه با پاشنه مخفی کمبود قد مردان را جبران می‌کنند تا قد آنها را به حد متناسبی برسانند. کفش‌های پاشنه دار مخفی مردانه برای استفاده روزمره و یا برای داشتن یک استایل رسمی در انواع مختلفی طراحی می‌شوند. این نوع از پاشنه کفش مردانه به طور داخلی کار گذاشته می‌شود و نامرئی است و به طور نامحسوس قد مردان را ۲ تا ۵ اینچ بلندتر نشان می‌دهد.

پاشنه کابوی

یکی از بارزترین ویژگی‌های کفش کابوی پاشنه آن است. نوع پاشنه معمولاً نوع کفش کابوی را تعیین می‌کند. به‌عنوان‌مثال، چکمه‌های کابوی با پاشنه بلند برای مد یا اسب سواری مناسب هستند. در عین حال، چکمه‌های کابوی با پاشنه‌های کوتاه برای دویدن، پیاده‌روی و کشاورزی مناسب است. نوع پاشنه کفش بر تصمیم شما در استفاده از چکمه‌های کابوی، برای کار یا برای مد تأثیر می‌گذارد. در قرن هفدهم، کابوی‌ها دارای دو جفت چکمه یکی برای کار و دیگری برای شهر بودند، بنابراین با گذشت زمان، چکمه‌های کابوی بیشتر و بیشتر متداول شدند و نه تنها به عنوان یک الزام برای کار در زمین، بلکه تبدیل به یک مد روز شدند.

کفش پاشنه دار مخصوص خانم ها نیست. انواع پاشنه کفش مردانه را هم بشناسید.

پاشنه تخم‌مرغی

پاشنه مردانه تخم مرغی در نزدیکی کف پا و زیره کفش پهن است و در نقاط پایین‌تر و نزدیک به سطح زمین کمی باریک‌تر می‌شود؛ این نوع از پاشنه معمولاً بر روی کفش‌هایی که بند دارند و کمی رسمی هستند استفاده می‌شود.

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی انواع مختلف پاشنه کفش پرداختیم. ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از پاشنه‌هایی که در کفش‌های زنانه به کار می‌روند از جمله پاشنه آکسفورد و پاشنه کوبایی، در کفش‌های مردانه نیز به کار می‌روند. اما با توجه به ترند شدن کفش‌های عجیب در سال‌های اخیر حتی شاهد تولید کفش‌هایی با پاشنه بسیار بلند و نازک برای مردان هستیم که کمی خارج از عرف به نظر می‌رسند. همچنین در انتخاب کفش مناسب دقت لازم را به عمل آورید و سعی کنید کفشی مناسب پا و بودجه خود تهیه کنید.

این درست است که کفش‌هایی که از مواد با کیفیت بالا ساخته شده‌اند گران‌تر از کفش‌های معمولی هستند، اما اینکه کفشی گران است، به این معنا نیست که کفش مناسب شماست. قبل از خرید هر کفشی، وقت بگذارید تا مطمئن شوید که دارای ویژگی‌های مناسبی مانند پاشنه مناسب است و در مورد اینکه آیا از چرم ساخته شده است؟ و اینکه زیره و پاشنه کفش از چه جنسی ساخته شده است؟ تحقیق کنید. پرداخت هزینه زیاد برای کیفیت هیچ ایرادی ندارد. اما باید مطمئن شوید که در برابر مبلغی را که برای آن هزینه می‌کنید کیفیت را نیز دریافت می‌کنید یا نه.

اگر عاشق یک جفت کفش می‌شوید که به نظر می‌رسد همان چیزی است که شما تابه‌حال خواسته‌اید و سپس آنها را می‌پوشید اما متوجه می‌شوید مناسب نیست و یا راه رفتن با آنها غیرممکن است، به جستجو ادامه دهید. این نکته به ویژه برای زنان بسیار مهم است، اشتباه در انتخاب یک جفت کفش پاشنه بلند می‌تواند باعث درد زیادی در ساق پا و کمر شود. زیبایی کفش بسیار مهم است، اما باید بتوانید در حین پوشیدن آنها فعالیت کنید. شما نمی‌خواهید پول زیادی برای خرید یک جفت کفش هزینه کنید که فقط یک یا دو ساعت آن را بپوشید. راحتی مهم است، بنابراین هنگام خرید آن را در نظر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *