استایل زنانه, استایل مردانه

استایل کژوال چیست؟ (همه چیز درباره استایل کژوال) + تصویر

استایل کژوال چیست؟

مطمئنا هر شخصی در انجام کارهای روزمره خود به دنبال راحتی در لباس‌هایش است؛ لباس‌هایی که در عین کمترین مزاحمت، بیشترین بازدهی بدنی را برای او داشته باشد. یکی از پرطرفدارترین استایل‌هایی که می‌توان گفت تاکنون هر شخصی حداقل یکبار آن را امتحان کرده، استایل کژوال است.

در سبک کژوال قرار است هر لباسی را که در آن احساس راحتی و رضایت بیشتری دارید، انتخاب کرده و به عنوان استایلی غیررسمی و روزانه از آن استفاده کنید. پس باید در مورد این استایل بیشتر بدانید. در ادامه نکات جامع‌تری درباره این استایل منحصربه‌فرد و در عین حال ساده در اختیار شما قرار می‌دهیم؛ با چرم کروکو همراه باشید.

نگاهی به تاریخچه کژوال

استایل کژوال چیست؟ همه ما برخی لباس‌های اسپرت را در میان استایل‌های روزانه‌مان جای داده‌ایم. تنها دلیل استفاده از این قبیل لباس‌ها راحتی آن‌ها است. اما این که از این استایل با عنوان تیپ اسپرت یاد کنیم، چندان درست نیست. زیرا اغلب این واژه را به تیپ‌های ورزشی اختصاص می‌دهند. درواقع می‌توان گفت که این استایل‌های روزانه راحت همان سبک کژوالی است که این روزها زیاد نامش را می‌شنویم.

البته باید بدانید که تاریخ این استایل در دل تاریخ لباس‌های اسپرت روزانه نهادینه شده است؛ یعنی همان لباس‌هایی که زندگی را برای خانم‌ها راحت‌تر کردند و آن‌ها را از پوشیدن لباس‌های رسمی و سخت نجات دادند. اگر بگوییم که سبک کژوال به حضور خانم‌ها در جامعه و فعالیت‌های آن‌ها کمک زیادی کرده است، پربیراه نگفته‌ایم. البته نمی‌توان سبک کژوال را تنها به خانم‌ها اختصاص داد، زیرا استایل کژوال مردانه نیز انقلابی در مد و فشن لباس‌های مردانه بود.

در ابتدا استایل کژوال مردانه نیز راهی برای رهایی از کت و شلورهای رسمی برای مردان بود.

در استایل کژوال هیچ محدودیتی وجود ندارد!

باید همین ابتدای مسیر به شما بگوییم که هیچ محدودیتی در این استایل وجود ندارد. در این استایل دست شما برای انتخاب هر لباسی با هر طرح و رنگی باز است. در بیانی ساده‌تر می‌توان گفت همه چیز در این سبک پوشش وابسته به سلیقه و تفکر شخصی شما است.
جالب است بدانید که هر فردی به راحتی با لباس‌هایی که در کمد دارد، می‌تواند این استایل خاص را تجربه کند. کافی است سراغ ست‌هایی شیک و در عین حال ساده برود که در کنار راحتی، زیبایی تیپش را نیز حفظ کند. تنها نکته مهمی که باید در مورد این استایل بدانید، این است که لباس‌های پیچیده و طرح‌های خاص جایی در این سبک پوشش ندارند. بنابراین هرچه پوشش شما ساده و راحت‌تر باشد، بیشتر به سبک کژوال نزدیک شده‌اید.

تنوع بالا در استایل کژوال

سبک کژوال یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استایل‌های دخترانه و مردانه است. اگر این استایل را انتخاب کنید، به راحتی می‌توانید در تمامی فصول به این سبک لباس بپوشید. یکی از دلایلی که سبب شده این استایل بسیار مورد پسند عموم مردم باشد، آسوده بودن افراد در تمام فصول سال است.
استایل کژوال انتخابی مناسب برای تمام فصول سال است.
نکته جالب توجه اینجاست که این استایل تنوع بالایی دارد و طبیعی است که این روزها بسیاری از تیپ‌ها را با نام کژوال بشناسیم. قبل از اینکه این مسئله برایتان گیج‌کننده شود، باید بگوییم که این استایل سبک‌های مختلفی دارد که در مدل‌های هنری، بیزینسی، اسمارت یا سبز، مینیمال و کلاسیک در دنیای مد و طراحی تقسیم‌بندی می‌شوند.

چند نکته در مورد سبک کژوال

اگر کژ.ال انتخاب شما است، باید بدانید که پوشیدن کفش‌های کتانی و اسپرت در این استایل به باقی کفش‌ها ارجحیت دارد؛ همچنین باید توجه داشته باشید در این سبک از کفش‌های چرمی رسمی به هیچ عنوان استفاده نمی‌کنند.

از طرفی شلوارهای راسته اداری نیز در استایل کژوال مردانه از جایگاهی برخوردار نیستند. اگر دوست دارید در محیط‌های رسمی ظاهر شوید، ولی همچنان استایل شما کژوال باشد، از کت تک به همراه شلوار کتان استفاده کنید. این تیپ توسط اکثر کارشناسان مد به علاقه‌مندان کژوال توصیه می‌شود.

در آخر لازم است بدانید این سبک از نظر جنسیتی محدودیتی ندارد و هر قشر و جنسیتی می‌تواند از آن پیروی کند؛ پس نیاز نیست نگران موضوع جنسیت در انتخاب استایل خود باشید.

استایل کژوال زنانه نیز محوبیت زیادی دارد.

اکسسوری‌ها را در میان سادگی کژوال از یاد نبرید!

همانطور که اشاره شد شما باید در این نوع استایل بیشترین احساس راحتی را داشته باشید؛ بنابراین لازم نیست که از اکسسوری‌های زیادی در این استایل استفاده کنید. شما باید از ساده‌ترین عناصر موجود بهره بگیرید که بالاترین بازدهی را برای انجام کارهای روزمره داشته باشید. به عنوان مثال، ساعت‌های مچی گزینه بسیار مناسبی در انتخاب اکسسوری کارآمد و راحت برای هر شخصی در این استایل است.

در استایل‌های کژوال از اکسسوری‌های ساده استفاده کنید.

در استایل کژوال کوچک‌ترین تغییر در رنگ و طرح اکسسوری‌ها ماهیت آن را به کلی دگرگون می‌سازد؛ به طوری که استفاده از یک نماد هنری ساده در دستبند یا گردنبند استایل ساده‌تان را به کژوال هنری تبدیل می‌کند. بسیاری از هنرمندان جهان نیز از همین ترفند کمک می‌گیرند که تاثیر بیشتری در بین مردم داشته باشند و البته استایلشان را با زمینه شغلی خود منطبق کنند. پس وجود یک اکسسوری مناسب در این استایل ضروری است و چه‌بسا می‌تواند بیانگر طرز فکر و گرایشات فکری شما نیز باشد.

کلام آخر

پس تا به اینجای متن متوجه شدید که استایل کژوال زنانه و مردانه به لباس‌هایی اطلاق می‌شود که راحتی شما را در طول روز هدف قرار داده باشند. این راحتی در انتخاب و پوشش حتی در رنگ‌های لباس شما نیز در نظر گرفته می‌شود. بنابراین چنانچه قصد دارید از سبک کژوال پیروی کنید، به خاطر داشته باشید از رنگ‌هایی ساده و خنثی برای ست کردن لباس‌های خود استفاده کنید. امیدواریم با نکاتی که در این متن در اختیارتان قرار دادیم، به راحتی لباس‌های مورد علاقه خود را به این سبک پیدا کنید.

1 دیدگاه در “استایل کژوال چیست؟ (همه چیز درباره استایل کژوال) + تصویر

  1. استایل کژوال به لباس‌هایی اشاره دارد که حالت رسمی ندارند. این لباس‌ها جزو لباس‌های راحت و زیبا محسوب می‌شوند و در موقعیت‌ها و مراسم‌های غیررسمی استفاده می‌شوند. با این حال، وجود غیررسمی بودن به این معنی نیست که این لباس‌ها از دسته لباس‌های ورزشی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *