کیف زنانه, کیف مردانه

کوله پشتی چرم دانشجویی، از انتخاب تا نگهداری

یکی از دغدغه‌های اصلی دانشجویان حمل کتاب و جزوات درسی‌شان در یک کوله پشتی مناسب است. کوله پشتی های دانشجویی انواع و اقسام متفاوتی در بازار کیف دارند. با چرم کروکو همراه شوید تا علاوه بر شناخت کوله پشتی چرم به عنوان یک انتخاب هوشمند با سایر کوله پشتی های دانشجویی از انتخاب تا نگهداری آنها بیشتر آشنا شوید.

کوله پشتی چرم دانشجویی

کوله‌ پشتی های چرم ظاهر بسیار شیک و جذابی دارند. هرچند کیفیت زیادی دارند و سالها با شما خواهند ماند اما کمی نسبت به کوله های پلاستیکی سنگین‌تر هستند. به طور کلی جنس کوله پشتی فاکتور مهمی است که هنگام خرید باید مد نظر قرار دهید. بعضی از کوله پشتی ها ضد آب هستند و در هوای بارانی هم از کتاب‌ها و محتویات داخل کوله محافظت می‌کند.

قیمت کوله پشتی چرم

قیمت کوله پشتی های چرم نسبت به سایر جنس ها گران تر است. شما چقدر می خواهید برای یک پول کوله پشتی هزینه کنید؟یادتان باشد چون قرار است از کوله پشتی استفاده کاربردی و روزانه داشته باشید کیفیت آن را فدای قیمت ارزانش نکنید و همیشه بهترین جنس را بخرید.

خرید کوله پشتی چرم دانشجویی

برای خرید یک کوله پشتی چرم دانشجویی یا هر کوله پشتی ایده آلی، انتظارات خود را مشخص کنید. شما از یک کوله پشتی چه توقعی دارید؟ آیا قرار است تنها کتاب ها و جزوات شما را حمل کند یا لپ تاپتان را هم می‌خواهید در آن قرار دهید؟

فاکتورهای مهم در انتخاب کوله پشتی دانشجویی

یادتان باشد کوله پشتی که انتخاب می کنید قرار است مدت های زیادی در دوران تحصیلی پا به پای شما بیاید. پس فاکتورهایی را که باید برای خرید و انتخاب آن مدنظر قرار دهید را دست کم نگیرید. چرم کروکو در ادامه مطلب به این ویژگی های مهم می پردازد.

فیزیک و اندام شما

به وضعیت فیزیکی خودتان توجه کنید. شانه‌های شما تحمل چه وزنی را دارد؟ ببینید می توانید کوله پشتی‌های سنگین را حمل کنید یا نه، اگر قد کوتاهی دارید کوله پشتی های بزرگ  مناسب شما نیست و اگر جز افراد قد بلند و چهارشانه هستید سراغ کوله پشتی های کوچک نروید.در کل وزن کوله پشتی نباید بیشتر از ۱۰ درصد وزن بدن باشد.

تیپ شخصیتی

تیپ شخصیتی شما هم مهم است. باید بدانید به تیپ‌های اسپرت علاقه دارید یا اهل استایل‌های رسمی هستیدو بر اساس آن مدل و جنس کوله پشتی خود را انتخاب کنید.

تعداد جیب ها

شما کوله پشتی های بزرگ را می‌پسندید یا کوله پشتی های جمع و جور را؟ اگر می‌خواهید اشیایی  مثل پول، تلفن همراه، کلید، خودکار و وسایل کوچک خود را هم در کوله پشتی قرار دهید بهتر است کوله پشتی دانشجویی شما تعداد جیب‌های زیادی داشته باشد.

فضای مخصوص لپ تاپ

بعضی کوله پشتی ها جاهای مخصوصی برای قرار دادن تبلت یا لپ تاپ دارند. یعنی محافظ هایی در درون آنها تعبیه شده است که از آسیب لوازم شما در صورت هرگونه حادثه یا برخورد جلوگیری میکند.

نوع زییپ

کوله پشتی های دانشجویی که زیپ های دوتایی دارند برای باز و بسته کردن راحت تر هستند و کمتر نگران خراب شدن زیپ های آن خواهید بود. برخی زیپ ها قفل دار هستند که احساس امنیت بیشتری در مکانهای عمومی به دانشجو می دهد. زیپ باید روان باشد و به راحتی حرکت کند. زیپ های فلزی نسبت به پلاستیکی کیفیت بهتری دارند. همچنین زیپ های قابل تعویض خیال شما را بابت تعمیر آن در صورت خرابی راحت می کند.

رنگ کوله پشتی

کوله پشتی ها رنگ‌های متنوعی در بازار دارد. کوله پشتی های چرم به رنگ مشکی و طیف‌های مختلف قهوه ای طرفداران زیادی دارد. کوله‌های کتانی به رنگ طوسی و خاکستری هم زیبایی خاصی برای استایل دانشجویان دارد اما چون زود کثیف می شود برای کسانی که روزانه با کوله‌پشتی خود سر و کار دارند مناسب نیست. در هرحال رنگ کوله پشتی دانشجویی باید تیپ دانشجویی شما را حفظ کند. کوله پشتی های فانتزی با رنگ‌های تند مناسب سن دانشجویان نیست.

 بندهای کوله پشتی

اکثر کوله پشتی ها دارای دو بند شانه و یک بند دستی هستند.  بند دستی باعث می شود هر وقت در شانه های خود احساس خستگی کردید به راحتی آن را در دست بگیرید و حمل کنید. این قابلیت باعث می‌شود تا تعادل خودتان را بهتر حفظ کنید

بند دور کمر

در برخی کوله پشتی های دانشجویی یک بند دور کمر هم برای حفظ بالانس بدن تعبیه شده است. اگر به سلامت فیزیک و ستون فقرات خود اهمیت می دهید حتما این ویژگی را مد نظر داشته باشید. چون با بستن این بندها به دور کمر،  فشار کوله پشتی فقط روی شانه های شما نیست.

اندازه بندها

بندها بهتر است ضخیم و پهن باشد که می‌توانید آن را بر اساس قد و وزن خود تنظیم کنید. روی برخی بندها بالشتکی برای حمل راحت‌تر آن توسط شانه تعبیه شده است. هرچه بند پهن‌تر باشد توزیع نیروی آن استاندارد‌تر است.  پهنای استاندارد بندها معمولاً ۵ تا ۷ سانتیمتر می‌باشد.

جیب های مگنتی

بعضی جیب‌های کوچک کوله پشتی ها که در قسمت جلوی آن کار شده است زیپی نیستند. این جیب ها برای استفاده راحت‌تر دانشجویان و قرار دادن لوازم دم دستی مانند برگ یادداشت یا کارت مترو حالت آهنربایی دارد.

محفظه موبایل

جدیدا قسمت‌های مخصوصی برای قرار دادن موبایل  در کوله پشتی های دانشجویی تعبیه شده است. بدین صورت که وقتی گوشی خود را در آن قرار می‌دهید می‌توانید سیم هندزفری را به راحتی خارج کنید و سری‌های آن را در گوشتان قرار دهید. بدون اینکه نگران گم شدن تلفن همراه‌تان باشید.

کیسه مخصوص آب

ممکن است در محیط دانشگاه و یا مسافتی که از مبدا تا دانشگاه طی می‌کنید به نوشیدن آب نیاز پیدا کنید. کوله پشتی هایی که محفظه آب دارند مشکل شما را حل و دسترسی به آب را برایتان راحت تر می‌کند.

جنس قلاب نگهدارنده بندها

قلاب‌ها نیز باید محکم باشد و کیفیت خوبی داشته باشند چون علاوه بر وزن کیف باید وزن محتویات آن را نیز تحمل کنند.

نکته‌هایی در خصوص انتخاب کوله پشتی دانشجویی

  • حمل غیر استاندارد کوله‌پشتی به مرور زمان باعث انحنای ستون فقرات، درد گردن، افتادگی شانه و گودی کمر می‌شود.
  • همیشه بندهای کوله پشتی را متقارن تنظیم کنید.
  • بندها را طوری تنظیم کنید که کوله پشتی از کمر شما پایین تر نباشد.
  • بهتر است وسایل سنگین در عقب کوله پشتی، وسایل با وزن متوسط در وسط کوله، و اشیا و لوازم سبک در قسمت جلوی کوله پشتی قرار بگیرد.
  • اگر کوله‌ پشتی مناسبی انتخاب کرده باشید هنگام انداختن بندهای آن نباید فاصله ای میان کمر شما و پشت کوله وجود داشته باشد.
  • قسمت بالای کوله ‌پشتی باید با شانه شما هم سطح باشد.
  • برای مناطقی که اکثر فصل‌های سال باران می آید کوله پشتی های پلی استر که ضد آب هستند مناسب تر است.
  • دقت کنید داخل کوله پشتی حتماً جدا کننده هایی برای نظم بیشتر وسایل شما تعبیه شده باشد.
  • حمل کوله پشتی روی یک شانه با اینکه بسیار رایج است اما فشار زیادی به شانه و دست شما وارد میکند.

نگهداری از کوله پشتی دانشجویی

اگر کوله پشتی شما کثیف شد هر جنسی که باشد سعی کنید آن را در لباسشویی نیاندازید. برای شستشوی درست کوله پشتی، زیپ های آن را باز کنید و در آب ولرم که با مقداری مایع لباسشویی مخلوط کرده اید قرار دهید و بعد از چند ساعت آب کشی کنید.

پایان

چرم کروکو برای همه دانشجویان دوران تحصیلی درخشانی آرزو میکند. یادتان باشد اگر کت، پالتو یا کاپشن پوشیدید یا به طور کلی ضخامت لباس های تان تغییر کرد هر بار تنظیمات بند کوله خود را نیز بیشتر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *