استایل مردانه, لباس مردانه

معرفی ۲۰ مدل شیک و دیدنی کاپشن خلبانی مردانه و زنانه

کاپشن های خلبانی که امروزه در بازار پوشاک به چشم می خوردند، تاریخ بسیار گسترده ای دارند و از آن جالب تر اینکه برای مصارف ویژه ای در ارتش امریکا قرن بیست تولید شده اند. اما هنوز تولید آنها پابرجا است و هر روز به ویژگی های این کاپشن اعم از نوع پارچه و رنگ در خط تولید اضافه می شود. 

اگر علاقه مند به دنیای مد و فشن هستید باید حتما اسم کاپشن خلبانی و یا به عبارتی دیگر کاپشن پرواز را شنیده باشید. کاپشن های خلبانی در اصل به عنوان گرم کن های عالی طراحی می شدند. در جنگ جهانی اول، زمانی که خلبان ها در کابین هواپیما می نشستند، کابین هواپیما کوچک و بی نهایت سرد بود، به همین علت خلبانان به لباس فرمی با طراحی خاصی نیاز داشتند که گرمای سفر را برای آن ها تأمین کند و درهمان زمان بود که کارخانه های تولید پوشاک شروع به تولید کاپشن خلبانی کردند. در طول سال ها، کاپشن های خلبانی در فیلم های زیادی دیده شده اند اما، احتمالا برجسته ترین جلوه از تام کروز در فیلم اسلحه برتر محصول سال ۱۹۸۶ می باشد. پس از اینکه کاپشن خلبانی به وفور در نیروی هوایی امریکا در اواخر قرن بیستم به چشم می خورد، محبوبیت آن به نمادی از افتخار، ماجراجویی و سبک و سیاق خاص خودش تبدیل شد. این جامه به نوعی به مفهوم شجاعت و قهرمانی گره خورده است.

کاپشن خلبانی از گذشته تا به امروز

امروزه، کاپشن خلبانی به کاپشن ارتش امریکا به نام ام ای-۱ شبیه به کاپشن های پفی، که التبه اکنون منسوخ شده است مرتبط می باشد. بعد از آن، این نوع کاپشن در دفاتر گوناگون دولتی، سازمان پدافند و بخش های نظامی استفاده شده است.  اگر چه در زمان حال این کاپشن های خلبانی به لباسی غیر رسمی بدل شده اند اما ناگفته نماند که آنها هنوز جذابیت و جنبه ی کاربردی خود را از دست نداده اند. در هنگام دوچرخه سواری و یا شرکت در مهمانی ها، کاپشن خلبانی حرف های زیادی برای گفتن دارد. همانطور که گفته شد، این کاپشن خلبانی هم در میان افراد نظامی طرفدار دارد و هم در بین غیر نظامی هایی که به ظاهر خود بسیار اهمیت می دهند. کاپشن های خلبانی که معمولا از بافت سبک و راحتی برخوردارند، مناسب افرادی هستند که با دقت فراوان سبک لباس پوشیدن خود را انتخاب می کنند .

رنگ کاپشن خلبانی

از کاپشن پرواز به عنوان مد خنثی و) unisex به معنی مناسب برای هر دو جنس مونث و مذکر است) یاد می شود؛ به همین دلیل هیچ محدودیتی از لحاظ جنسیت، سن و یا استایل شامل این کاپشن نمی شود. این سبک کاپشن از تنوع رنگ نیز برخوردار است. اگر چه، رنگ قهوه ای و مشکی همیشه پایه گذار پوشاک زمستانه بوده است اما طراحان کاپشن خلبانی سعی بر این داشته اند که طیف گسترده تری از سلایق را پوشش بدهند. در ابتدا، رنگ اصلی کاپشن خلبانی رنگ آبی بوده است اما بعدها به رنگ سبز گیاه مریم گلی (sage green) تغییر یافت. علت این تغییر بعد از جنگ کره و ویتنام بوده است که از این کاپشن های پرواز برای استتار خود در میان جنگل و درختان استفاده می کردند. بعد از آنکه کاپشن پرواز به مد روز تبدیل شد و گرایشات را به سوی خود سوق داد، در کنار رنگ اصلی آن که آبی نیمه شب (midnight blue) نام دارد و سپس رنگ سبز ارتشی و مشکی، رنگ های پاستیلی مانند؛ صورتی ملایم (baby pink)، سبز نعناعی (mint)، یا حتی طلایی و نقره ای به لیست رنگ های کاپشن پرواز اضافه شدند. همچنین، پس از استقبال طرفداران مد از این مدل کاپشن، کاپشن خلبانی زنانه هم به بازار پوشاک زمستانه راه یافت.

جنس کاپشن خلبانی

کاپشن خلبانی عمدتا از جنس چرم سنگین تولید می شود. استفاده از چرم سنگین در تهیه ی کاپشن پرواز قابلیت کاپشن برای گرم کردن بدن را تا اندازه ی چشم گیری بالا می برد؛ همچنین چرم به دلیل درخشندگی که دارد گیرایی و جذابیت کاپشن خلبانی را دوچندان می کند.

پس از گذشت دهه ها از طراحی و تولید این پوشاک، تقاضا برای خرید کاپشن خلبانی نه تنها کم نشده است بلکه هر روز بیشتر و بیشتر می شود. پس اگر چه در ابتدا این کاپشن توسط نظامیان برای میدان های جنگ استفاده می شده است اما به نظر می رسد در این قرن به لباسی با کارایی بالا و هماهنگ با سبک و سیاق جوانان بدل شده است. با توجه به این پایداری، طراحان کاپشن خلبانی سزاوار تحسین هستند به دلیل اینکه حتی بعد از گذشت یک قرن هنوز افراد متفاوت پوش بسیاری را به سمت خود جلب می کنند.

همانطور که از نام ان هویدا است، کاپشن خلبانی درخور افرادی است که رویای پرواز را در سر می پرورانند.

تصاویر بیشتر:

2 دیدگاه در “معرفی ۲۰ مدل شیک و دیدنی کاپشن خلبانی مردانه و زنانه

  1. مصیب گفت:

    ایا میشه حضوری هم خرید کرد

    1. کروکو گفت:

      سلام دوست عزیز
      کروکو فروشگاه‌های متعددی در شهرهای مختلف ایران دارد.
      برای مشاهده لیست شعب کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *