اکسسوری زنانه, اکسسوری مردانه

معرفی انواع کلاه؛ راهنمای انتخاب آن بر اساس فرم صورت

با شناخت انواع کلاه می‌توانید بهترین استایل را داشته باشید.

استفاده از کلاه به‌عنوان اکسسوری خاص قدمت زیادی دارد. شاید درگذشته کلاه تنها به‌عنوان پوششی جهت محافظت از سر یا حتی برای پنهان کردن موها استفاده می‌شد، اما رفته‌رفته این پوشش جایگاه ویژه‌ای در استایل مورد علاقه خانم‌ها و آقایان پیدا کرد. کلاه‌ها در انواع مختلف جنس و مدل طراحی و تولید می‌شوند که هر یک از آن‌ها اسم خاصی دارد.
شاید دانستن اسم کلاه ‌های مختلف برای شما بی‌اهمیت باشد، اما زمانی که می‌خواهید از این کلاه‌ها استفاده کنید، قطعا باید نام آن‌ها را بدانید. حتی دانستن اسم کلاه حاجی ‌ها که عرقچینی ساده است نیز در زمان استفاده مهم خواهد بود. هر یک از این کلاه‌ها برای استایل و فرم صورتی خاص مناسب است. از این رو زمانی شما استایلی شیک و ظاهری زیبا خواهید داشت که کلاهتان را به درستی انتخاب کنید. در این متن قصد داریم به طور کامل به معرفی انواع کلاه ها بپردازیم. در انتها نیز کلاه های مناسب برای هر فرم صورت را معرفی خواهیم کرد. از این رو اگر به دنبال استایلی شیک و خاص هستید، مجله کروکو را تا انتها نمایید.

انواع کلاه در استایل‌های متفاوت

در حال حاضر بسیاری از افراد کلاه را تنها برای جذابیت و رنگ و لعاب دادن به استایلشان می‌خرند. شاید برای این افراد محافظت کلاه از سر در برابر نور آفتاب و آلودگی خیلی مهم نباشد. درهرصورت استقبال از کلاه به‌اندازه‌ای است که در مدل، طرح، جنس و رنگ‌های متنوعی به بازار عرضه شود.
با وجود این که مدل‌های کلاه بسیار متنوع است، ولی تمامی آن‌ها از اجزای زیر تشکیل می‌شوند:
• لبه یا نما
• عرق بند
• تاج پادشاهی
• آستر داخلی
• قسمت تزئینی
• زیر لبه
• روبان یا بند
در ادامه قصد داریم به معرفی تمامی کلاه‌های زنانه و مردانه موجود در صنعت مد و پوشاک بپردازیم. این کلاه‌ها به شرح زیر هستند.

با شناخت انواع کلاه می‌توانید انتخابی ایده‌آل داشته باشید.

کلاه فدورا(Fedora Hat)

فدورا همان کلاه گرد مردانه‌ای است که طرفداران زیادی دارد. البته بهتر است که به این کلاه زیبا جنسیت ندهیم؛ زیرا خانم‌ها نیز می‌توانند با آن استایلی خاص و جذاب داشته باشند.
شاید جالب باشد بدانید که فدورا از کلاه‌های بسیار قدیمی است. این کلاه جذابیت خود را در هر استایلی به نمایش می‌گذارد؛ البته کلاه فدورا معمولاً در موقعیت‌های غیررسمی بیشتر استفاده می‌شود. همچنین هیچ محدودیت سنی برای استفاده از این کلاه‌ها وجود ندارد.
اگر این کلاه را با لباس‌های جین یا استایل‌های مونوکروم بپوشید، جذابیت تیپ شما دوچندان خواهد شد. دانستن این نکته که کلاه فدورا همراه با عینک آفتابی‌های بزرگ استایل خیابانی جذابی خلق می‌کند، خالی از لطف نیست.

فدورا یکی از انواع کلاه‌های زیبا به شمار می‌آید.

کلاه بافت (Knit or beanie Hat)

یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های کلاه از نوع بافتنی آن‌ها به شمار می‌آید. طبیعی است که کلاه بافت در فصول سرد سال استفاده می‌شود؛ اما تنها کارایی کلاه‌های بافت به محافظت از سر در برابر سرما محدود نخواهد شد، این کلاه‌ها یکی از المان‌های جذاب در استایل شما به شمار می‌آیند.
طرح‌ها، مدل‌ها و رنگ‌های متنوعی از این کلاه‌ها در بازار موجود هستند. شما می‌توانید بر اساس سلیقه و استایل خود یکی از این مدل‌های متنوع را انتخاب کنید. کلاه‌های بافت یا زمستانی دنیایی جداگانه دارند که اگر به آن علاقه‌مند باشید، باید اسم انواع کلاه‌ زمستانی را بدانید که خارج از بحث مقاله ما است.

کلاه بافت یکی از انواع کلاه‌های محبوب در میان همه افراد جامعه است.

کلاه بره (Beret Hat)

تاریخ نشان می‌دهد که این کلاه‌ها برای اولین‌بار در کشور فرانسه پا به عرصه مد گذاشتند، اما این روزها مردم سراسر دنیا از این کلاه خاص و جذاب در استایل‌های خود استفاده می‌کنند.
نگاهی به استایل‌های هنرمندان ایرانی بیندازید؛ کلاه بره در تیپ اکثر آن‌ها جایگاه خاصی دارد. به همین دلیل است که این محصولات را با نام کلاه هنرمندان نیز می‌شناسند. بره به‌عنوان کلاهی مردانه در ایران شناخته می‌شود، غافل از اینکه خانم‌ها نیز می‌توانند با این کلاه تیپی خاص و متفاوت داشته باشند. درواقع در استفاده از این کلاه‌ها جنسیت آن‌چنان مهم نیست، اما آقایان تمایل بیشتری به کلاه بره دارند.
کلاه بره اغلب از جنس پشم، اکریلیک یا نخ است. از آن جایی که این کلاه حالتی رسمی و جدی به استایل افراد می‌دهد، برای تیپ‌های رسمی مناسب‌تر است. این کلاه با پالتوهای نمدی یا کت‌های چرم ترکیب زیبایی خلق می‌کند.

در معرفی انواع کلاه، بره جایگاه خاصی دارد که در ایارن با نام کلاه هنرمندی مردانه نیز آن را می‌شناسند.

کلاه فلت یا تخت (Flat Cap)

در میان اسم انواع کلاه های مردانه نام کلاه‌های فلت خودنمایی می‌کند. شاید باورتان نشود، اما این کلاه با چندین قرن قدمت همچنان محبوبیت خود را در استایل‌های روزمره حفظ کرده است. اگرچه فلت را کلاه مناسب صورت مردانه می‌دانند، اما این روزها این کلاه در بسیاری از استایل‌های کژوال زنانه نیز خودنمایی می‌کند.
فلت مناسب‌ترین کلاه‌ برای صورت کشیده مردانه است. این کلاه با جنس پشمی، پنبه‌ای یا حتی فاستونی در فصول سرد سال موردتوجه آقایان قرار می‌گیرد.کلاه تخت یکی از انواع کلاه محبوب میان آقایان ایرانی است.

کلاه کابویی یا وسترن ( Cowboy Hat)

زمانی که اسم کلاه کابویی به میان می‌آید، مردی سوار بر اسب در مزرعه در ذهن همه نقش می‌بندد. این تصویر که از فیلم‌های وسترن آمریکایی در ذهن ما به‌جامانده است، تاریخ کلاه‌های کابویی را نشان می‌دهد. این کلاه‌ها درست مانند تصویر ذهنی شما برای اولین‌بار توسط مزرعه‌داران و گاوچرانان استفاده شد.
این کلاه‌ها با لبه‌های بزرگ خود از صورت در برابر آفتاب محافظت می‌کنند. البته دیگر کلاه‌های کابویی تنها در مزرعه‌ها استفاده نمی‌شوند؛ این روزها بسیاری از استایل‌های مدرن را با این کلاه‌ها ترکیب می‌کنند. اگر شما نیز به دنبال استایلی منحصربه‌فرد و البته جذاب هستید، کلاه کابویی بهترین انتخاب برای شما است. با این حال یادتان باشد که این کلاه‌ها در استایل‌های غیررسمی استفاده می‌شوند.کابوی یکی از انواع کلاه محبوب در میان آقایان است.

کلاه بیسبال (Baseball Cap)

حتماً بازی‌های بیسبال را دیده‌اید، کلاهی که روی سر بازیکنان بیسبال قرار می‌گیرد، همان کلاهی است که این روزها در بسیاری از استایل‌های روزمره می‌بینیم. سادگی این کلاه‌ها توجه بسیاری از جوانان را به خود جلب کرده است. البته هیچ محدودیت سنی برای استفاده از این کلاه‌ها وجود ندارد، شما در هر سن و سالی که هستید با یکی از این کلاه‌ها استایل خود را جذاب خواهید کرد.
محبوبیت کلاه‌های بیسبال یا کپ به‌اندازه‌ای است که این کلاه در جنس‌های متفاوت از کتان تا چرم در بازار عرضه می‌شود. اگر می‌خواهید کلاه کپ متفاوتی داشته باشید که با هر استایلی جذابیت خود را به نمایش بگذارد، کلاه بیسبالی چرم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کلاه‌ها در هر موقعیتی با هر استایلی جذاب می‌شوند.

کلاه بیسبال یکی از مدل های محبوب در میان تمامی ورزشکاران است.

کلاه فلاپی (Floppy Hat)

در توضیح انواع کلاه به مدل‌های فلاپی می‌رسیم؛ کلاهی زنانه و جذابی که هوش از سر بیشتر خانم‌های باسلیقه می ‌برد. لبه‌های منحنی کلاه فلاپی ظرافت و زیبایی این کلاه را بیش‌ازپیش به نمایش می‌گذارد. اگرچه این کلاه‌ها عمدتاً با حصیر بافته می‌شوند، اما فلاپی‌هایی از جنس پشم و پلی‌استر نیز در بازار یافت می‌شود.
این شما هستید که بسته به نوع استفاده خود باید کلاهی از یکی از جنس‌های ذکر شده را برای فصول سرد یا گرم سال انتخاب کنید. البته کلاه‌های فلاپی از جنس حصیر در استایل‌های تابستانی بسیار موردتوجه قرار گرفته است. این کلاه‌ها اکسسوری جذابی برای عکاسی نیز محسوب می‌شوند.

فلاپی یکی از انواع کلاه های محبوب در میان بانوان است.

کلاه سطلی (Bucket Hat)

کلاه‌های سطلی در سال‌های اخیر بسیار ترند شده‌اند. البته این کلاه‌ها محبوبیت دوباره‌شان را مدیون رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک تاک هستند. کمتر بلاگری را می‌توان دید که بدون کلاه سطلی چالشی را انجام نداده باشد. بیشتر افراد تصور می‌کنند که این کلاه زیبا تنها زیبنده خانم‌ها است. در حالی که کلاه سطلی برای استایل کژوال مردانه نیز بسیار جالب خواهد بود.
کلاه سطلی را با عنوان کلاه ماهیگیری نیز می‌شناسند. اولین بار در دهه ۱۹۶۰ میلادی ماهیگیرهای ایرلندی از این کلاه برای در امان ماندن از آفتاب استفاده کردند. پس از آن در دهه ۱۹۹۰ کلاه سطلی پا به تمامی کشورها گذاشت. در سال ۲۰۱۹ نیز بار دیگر این کلاه توسط برند دیور مد شد. این کلاه از جنس‌های مختلفی تولید می‌شود. انتخاب جنس کلاه سطلی تا حد زیادی به سلیقه و فصل استفاده آن بستگی دارد.

آشنایی با نام انواع کلاه به شما کمک می‌کند که گزینه مورد نیازتان را به راحتی تهیه نمایید.

کلاه خبرنگاری (News boy Cap)

کلاه خبرنگاری از انواع کلاه مردانه و زنانه بوده که تلفیقی از دو کلاه محبوب و پرطرف‌دار تخت و بیسبال است. در ابتدا کارگران و کشاورزان از این کلاه استقبال کردند، ولی در اوایل قرن ۲۰ استفاده بسیار خبرنگاران باعث شده که در نهایت این کلاه را با عنوان کلاه خبرنگاری بشناسند. امروزه کلاه خبرنگاری به بخش جداناپذیری از استایل مردان اروپایی و آمریکا شمالی تبدیل شده است. کلاه خبرنگاری هیچ محدودیت جنسی ندارد و علاوه بر آقایان، خانم‌ها نیز از آن استفاده می‌کنند. امروزه سلبریتی‌های بسیاری به استفاده از این کلاه رو آورده‌اند که دیوید بکهام مشهورترین آن‌ها است.

کلاه خبرنگاری در لیست اسم انواع کلاه مردانه و زنانه دیده می‌شود.

کلاه کاکتیل (Cocktail Hat)

کلاه کاکتیل حال و هوای سریال‌های محبوب و معروفی مثل پزشک دهکده، زنان کوچک و … را دارد. این کلاه با تزئینات و اکسسوری‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شود. کلاه کاکتیل فاقد لبه و کناره است که در دهه ۱۹۳۰ پا به دنیا مد گذاشت. این کلاه زنانه با سنجاق روی سر سفت می‌شود. قیمت و نوع تزئینات قرار گرفته روی کلاه است که مناسبت استفاده از آن را مشخص می‌کند. تزئینات این کلاه می‌تواند شامل پر ساده یا جواهرات و سنگ‌های گران‌بها باشد.

کاکتیل یکی از مدل های محبوب انواع کلاه خانم کیت میدلتون است

کلاه آفتابی (Sun Hat)

کلاه آفتابی از انواع کلاه زنانه و البته مردانه به شمار می‌آید. در دهه ۱۹۴۰ کلاه‌های آفتابی تولید شده از حصیر پا به دنیای مد گذاشتند. این کلاه با ظاهری زیبا و خاص به طور کامل از صورت در برابر تشعشعات آفتاب محافظت می‌کند. لبه این کلاه طولی در حدود ۴ تا ۷ اینچ دارد که امروزه در مدل‌های متنوع با اکسسوری‌های زیبایی تولید می‌شود. کلاه‌های آفتابی سبکی و راحتی بالایی دارند که بهترین گزینه برای فصل تابستان به شمار می‌آیند.

کلاه کلاش یا کلاچ (Cloche Hat)

کلاه کلاش از انواع کلاه زنانه بوده که ظاهری شبیه به زنگوله دارد. به همین خاطر است که آن را با نام کلاچ می‌شناسند. Cloche در زبان فرانسه به معنای زنگوله است. در سال ۱۹۰۴ طراحی با نام کرولاین رباکس برای اولین‌بار این مدل از کلاه را طراحی و تولید کرد، اما در سال ۱۹۲۰ بود که کلاه کلاچ به محبوبیت بالایی رسید. این کلاه نزدیک به دو دهه جز محبوبیت‌ترین و پرطرف‌دارترین کلاه زنانه به شمار می‌رفت. برندهای مشهور بسیاری از جمله لانون با کرولاین همکاری کردند. تزئینات این کلاه نیز باتوجه‌به مناسبت استفاده از آن تغییر می‌کند.

کلاه کلاش کلاه مناسب برای صورت گرد است.

 

کلاه چولو (Chullo Hat)

کلاه‌ چلو بیشتر در مناطق سردسیری مانند روسیه دیده می‌شود. این کلاه از پشم آلپاکا، ویکونیا و لاما یا پشم گوسفند تهیه خواهد شد. کلاه چولو به کلاه‌های بافت معمولی شباهت دارد با این تفاوت که دوتکه در کنار آن به‌عنوان محافظ گوش وجود دارد. این دوتکه به کمک بندی در زیر چانه به یکدیگر وصل می‌شوند.

کلاه بالاکلاوا (Balaclava Hat)

کلاه بالاکلاوار در شهر کوچکی با این نام در شبه‌جزیره کریمه چشم به جهان گشود. در زمان‌های جنگ مردم این کلاه را می‌بافتند و برای رزمنده‌ها ارسال می‌کردند. کلاه بالاکلاوا علاوه بر سر، دهان و بینی را نیز می‌پوشاند. در ایران نیز بیشتر متولدین دهه شصت و هفتاد با این کلاه خاطره‌های بسیاری دارند. علاوه بر کودکان دهه شصت و هفتاد ایرانی ساکنین مناطق سردسیر، پلیس‌ها و اسکی‌بازها از این کلاه استفاده می‌کنند. در قرن ۱۹ این کلاه را با عنوان کلاه سرباز نیز می‌شناختند.

کلاه ترپر (Trapper Hat)

طراحی اولیه این کلاه به کشور روسیه بر می‌گردد. کلاه ترپر فارغ از جنسیت برای زنان و مردان در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود. جنس این کلاه از خز یا چرم بوده که حاوی دو گوش گیر بزرگ و زیبا است. گوش‌گیرهای کلاه ترپر به کمک دو دکمه در قسمت بالایی کلاه بسته می‌شوند.

ترپر یکی از انواع کلاه مناسب برای زمستان به شمار می آید.

کلاه پاناما (Panama Hat)

کشور اکوادور خالق کلاه پاناما است. کلاه پاناما از نی تکلیا تولید می‌شود. به همین خاطر بسیاری این کلاه را با عنوان Toquilla Straw Hat نیز می‌شناسند. در حال حاضر کلاه پاناما با الیاف مصنوعی نیز تهیه می‌شود، ولی در این حالت نمی‌توان توقع کیفیت بالایی را از آن داشت. کلاه پاناما ظاهری شبیه به کلاه فدورا دارد، ولی جنس آن‌ها متفاوت از یکدیگر است. همان‌طور که در متن بالا اشاره کردیم کلاه فدورا از پشم یا نمد ساخته شده، ولی کلاه پاناما از نوعی گیاه تولید می‌شود. به همین خاطر کلاه پاناما وزن کمتری نسبت به کلاه فدورا دارد.

کلاه تریلبی (Trilby Hat)

دهه ۱۳۸۰ اولین باری بود که کلاه تریلبی پا به دنیای مد گذاشت. این کلاه در ابتدا موردپسند و توجه مردان ثروتمند بریتانیا قرار گفت، ولی بعداً سوارکارها از آن‌ها استفاده کردند. کلاه تریبلی نیز ظاهری شبیه به کلاه فدورا دارد. با این تفاوت که تاج آن بلندتر و لبه‌هایش کوچک‌تر از فدورا است. علاوه بر این کلاه تریلبی وزن کمتری نسبت به کلاه فدورا دارد. درگذشته کلاه تریلبی را با پشم خرگوش تولید می‌کردند، ولی در حال حاضر این کلاه را در جنس‌های پنبه یا حصیر می‌توان یافت. کلاه تریلبی در بین سلبریتی‌های نیز بسیار محبوب است. جاستین تیمبرلیک خواننده و بازیگر معروف آمریکایی از جمله طرف‌داران این کلاه به شمار می‌آید.

کلاه هامبورگ (Homburg Hat)

کلاه هامبورگ متعلق به شهر هامبورگ آلمان است که اولین‌بار پادشاه انگلیس آن را با خود به کشورش آورد. این کلاه ساخته شده از پشم است که در انتهای تاجش ربانی پهن وجود دارد. کلاه هامبورگ بیشتر در رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای و خاکستری دیده می‌شود که شباهت زیادی به کلاه کابوی دارد. البته لبه‌های این کلاه باریک‌تر از کلاه کابوی است. کلاه هامبورگ از انواع کلاه مردانه به شمار می‌آید.

هامبورگ یکی از انواع کلاه های جذاب در میان بانوان و آقایان است.

کلاه قایقرانی (Boater Hat)

کلاه قایقرانی کلاهی نیمه‌رسمی محسوب می‌شود که اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ به محبوبیت رسید. دور این کلاه به‌وسیله ربانی تزئین می‌شود. اولین‌بار کشتی‌ران‌ها و قایق‌ران‌های ونیزی از این کلاه استفاده کردند. به همین خاطر است که این کلاه با عنوان کلاه قایقرانی نیز می‌شناسند.
جالب است بدانید که این کلاه زمانی جزئی از یونیفرم نیروهای دریایی انگلیس نیز بوده است. کلاه قایقرانی تا حد زیادی به کلاه پاناما و فدورا شباهت دارد، ولی برخی از جزئیات و جنس آن متفاوت است. کلاه فدورا تاج و لبه بلندتری نسبت به کلاه قایق‌رانی دارد. همچنین در مرکز کلاه فدورا فرورفتگی دیده می‌شود. این در حالی است که تاج کلاه قایق‌رانی کاملاً صاف طراحی شده است. در این مدت کلاه‌های حصیری نرمی با ظاهری شبیه به قایق‌رانی مد شده که در بین زنان محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

کلاه بولر (Bowler Hat)

کلاه بولر با عنوان کولر دربی نیز در آمریکا شناخته می‌شود. جنس این کلاه نمد یا پشم است. تاج کروی و لبه‌های برآمده از جمله ویژگی‌های بارز این کلاه به شمار می‌آید. ویلیام و توماس بولر طراحان انگلیسی این کلاه هستند که در نهایت نام خود را روی آن گذاشتند. این کلاه در سال ۱۸۹۴ طراحی شد، ولی همچنان طرف‌داران بسیاری دارد. کلاه بولر گزینه‌ای ایدئال برای استایل‌های رسمی و نیمه‌رسمی به شمار می‌آید. ایرلندی‌ها و آمریکایی‌ها در نیمه دوم قرن ۱۹ به استفاده از این کلاه روی آوردند. از جمله هنرمندانی که از این کلاه استفاده می‌کردند عبارت هستند از:
• لورل و هاردی
• چارلی چاپلین

انتخاب کلاه بر اساس فرم صورت

کلاه‌های زنانه و مردانه در طول تاریخ تغییرات زیادی داشته‌اند. چیزی که همیشه به‌عنوان یک اصل ثابت باقی مانده، انتخاب کلاه بر اساس فرم صورت است. حال که معرفی انواع کلاه را خواندید، احتمالاً با این دغدغه مواجه هستید که کدام کلاه به صورت من می‌آید؟ در ادامه به معرفی کلاه‌های مناسب با هر فرم صورت می‌پردازیم.

صورت مربعی

کلاه‌هایی با لبه گرد برای این فرم صورت مناسب هستند. لبه‌های گرد توجه را از زوایای صورت برمی‌دارد. هرچه لبه پهن‌تر باشد، صورت باریک‌تر نشان داده می‌شود. کلاه‌های لبه‌دار، نمدی، کپ و بیسبال انتخاب‌های خوبی برای این فرم صورت هستند.

بهترین کلاه برای صورت مربعی، کلاه‌هایی با لبه گرد است.

صورت بیضی

اگر فرم صورت شما بیضی است، خوشحال باشید؛ زیرا می‌توان گفت همه کلاه‌ها با صورت بیضی همخوانی دارد. البته کلاه شاپو با لبه‌های متوسط بهترین گزینه برای این صورت است. یادتان باشد هرچه لبه کلاه باریک‌تر باشد، صورت بیضی نیز لاغرتر نشان داده می‌شود.

کلاه‌هایی با لبه باریک صورت‌های بیضی را جذاب‌تر نشان می‌دهند.

کلاه مناسب صورت گرد چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر به دنبال کلاه برای صورت گرد هستید، کلاه‌هایی با تاج متوسط انتخاب خوبی محسوب می‌شوند؛ زیرا تعادل را در صورت گرد برقرار می‌کند. یادتان باشد که هرچه لبه کلاه باریک‌تر باشد، چهره شما جذاب‌تر نمایان می‌شود.
اگر صورت گردی دارید، کلاه خیلی روی پیشانی پایین نکشید. کلاه‌های جذب و گرد برای صورت شما مناسب نیستند. در عوض کلاه‌های منگوله‌دار و فدورا که در توضیح انواع کلاه آن را شناختیم، انتخاب‌های مناسبی برای صورت‌های گرد به شمار می‌آیند.

کلاه‌هایی با تاج متوسط برای صورت‌های گرد مناسب‌تر هستند.

فرم صورت مستطیلی

اگر فرم صورت شما مستطیل است، باید سراغ مدل‌هایی بروید که از کشیدگی صورت شما کم کنند. اما چه کلاهی به‌صورت کشیده می‌آید؟ کلاه‌های لبه‌دار یا حتی مدل‌های بافت لبه‌دار بهترین گزینه برای فرم صورت مستطیلی هستند. اگر می‌خواهید با کلاه‌های خود جذابیت بیشتری داشته باشید، کافی است لبه آن را تا ابروها پایین بیاورید.

کلاه‌های لبه‌دار از کشیدگی صورت شما کم می‌کند؛ از این رو برای صورت‌های کشیده مناسب‌تر است.

در آخر

کلاه همان المانی است که استایل شخصی شما را رقم می‌زند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم حتی اگر به این پوشش علاقه چندانی ندارید، حداقل در فصول سرد سال از آن استفاده کنید. مطمئن باشید استایل‌های زمستانی شما با این کلاه‌ها متفاوت و البته زیباتر خواهد شد.

حالا که معرفی انواع کلاه را خواندید، انتخاب یکی از آن‌ها بر اساس فرم صورت و استایل شما کار سختی نخواهد بود. اگر شما نیز با چرم کروکو موافق هستید و کلاه را یکی از زیبایی‌های هر استایلی می‌دانید، لحظه‌ای در خرید آن تردید نکنید.

 

 

 

آلبوم عکس‌های بیشتر:

معرفی انواع کلاه

فدورا کلاه گرد مردانه‌ای است که خانم‌ها نیز در استایل خود استفاده می‌کنند.

کلاه بافت یکی از اولین موارد در معرفی انواع کلاه است که تنوع بالایی دارد.

کلاه فلت یکی از انواع کلاه مردانه به شمار می‌آید که با وجود قدمت زیاد محبوبیت خود را از دست نداده است.

کلاه کابویی با لبه‌های بزرگ یکی از محبوب‌ترین کلاه‌ها است.

این روزها در استایل‌های مردانه و زنانه کلاه بیسبالا جایگاه ویژه‌ای دارد.

در معرفی انواع کلاه، فلاپی را به عنوان کلاه زنانه زیبا و جذاب نباید از قلم انداخت.

 

2 دیدگاه در “معرفی انواع کلاه؛ راهنمای انتخاب آن بر اساس فرم صورت

  1. نازی گفت:

    کلاه کابویی

    1. پشتیبانی انلاین کروکو گفت:

      درود بر شما همراه گرامی، ممنون از حسن توجهتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *