بیشتر بدانید

عینک آخرین عنصر کلیدی برای داشتن استایلی جذاب

به طور حتم یکی از فاکتور‌هایی که می‌توانیم برای داشتن استایلی جذاب از آن بهره ببریم عینک‌های آفتابی و طبی هستند. معمولا همگی ما به اهمیت این عنصر جذاب پی نبرده و صرفا با دید یک اکسسوری ساده به آن می‌نگریم. اما انتخاب عینک بر اساس لباس می‌تواند چالش سختی برای همگی ما به همراه داشته باشد که باید مورد توجه قرار گیرد. عینک‌ها با روش‌های گوناگونی برای استایل روزمره یا اداری انتخاب می‌شوند که در این مقاله قصد داریم شیوه‌های رایجی را برای برگزیدن عینک مناسب به ویژه بر اساس لباس، به شما عزیزان ارائه دهیم. برای اطلاع از چگونگی ست کردن و استفاده از عینک‌ها در استایل‌های متفاوت ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

 

اهمیت زاویه صورت در انتخاب عینک!

قبل از هر چیز این نکته را به یاد داشته باشید که عینکی را برگزینید که با آن احساس راحتی می‌کنید، به این منظور که بر روی صورتتان سنگین نباشد، پل عینک موجب اذیت بینی نشود، سر نخورد و همچنین کل زوایای چشمانتان را بپوشاند؛ مطمئنا اگر این ویژگی‌ها در یک عینک آفتابی یا طبی وجود نداشته باشند به زودی موجب نارضایتی شما خواهند شد. فراموش نکنید که اگر صورت گردی دارید می‌بایست از عینک‌های با فریم نازک و مستطیلی شکل استفاده کنید که به صورت خود شکل تازه‌ای ببخشید. در برخی موارد عینک‌های گرد هم گزینه مناسبی برای افرادی هستند که زاویه صورتشان گرد می‌باشد. همچنین اگر صورتی کشیده دارید عینک‌های پهن و عریض گزینه مناسبی برایتان خواهند بود. در حقیقت هیچ الگو مشخصی برای انتخاب عینک بر اساس زاویه صورت وجود ندارد و تمامی اطلاعاتی که در این زمینه وجود دارند در حد یک پیشنهاد می‌باشند تا با اساس این موضوع آشناییت داشته باشید.


انتخاب عینک بر اساس لباس

یکی از چالش‌برانگیز‌ترین روش‌های خرید عینک این است که با توجه به لباس‌هایمان بهترین گزینه را انتخاب کنیم، اما چگونه؟! آیا برای هر ست لباس یک عینک جداگانه نیاز است؟ در واقع نیازی نیست که برای هر رنگ لباسی که در کمدتان دارد عینک جداگانه‌ای داشته باشید؛ کافیست با خریداری کردن عینک رنگ خنثی، این مشکل را به راحتی حل کرده و ست‌های جذابی را با استفاده از این عنصر هیجان‌انگیز به ارمغان آورید‌.

اگر بخواهیم عینک را بر اساس لباس‌های رسمی انتخاب کنیم باید به نکاتی مانند اندازه فریم  و رنگ عینک توجه داشته باشیم. معمولا آقایان برای ست کردن عینک طبی خود با لباس‌های رسمی از فریم‌های پهن بهره می‌گیرند. خانم‌ها نیز می‌توانند با برگزیدن عینک‌های پروانه‌ای ظاهری شیک و شگفت‌انگیز از خود به نمایش بگذارند. و اما در لباس‌های اسپرت و روزمره، فریم‌های نازک بیشتر مورد توجه هستند؛ به طور معمول فریم عینک خانم‌ها از آقایان باریک‌تر است و موجب دوچندان شدن ظرافت آنها می‌شود، به همین دلیل استفاده از این نوع عینک‌ها در طول روز گزینه مناسبی برای بانوان می‌باشد.

آقایان نیز می‌توانند با توجه به استایل روزمره خود از عینک‌هایی با شیشه‌های رنگی‌ بهره بگیرند، البته بهتر است این کار را به نحوی انجام دهند که رنگ عینکشان با انواع لباس‌ها قابل ست کردن باشد. رایج‌ترین عینک‌ها در بین مردان فریم‌های کائوچویی هستند که در مدل‌های مختلف یافت می‌شوند. همچنین یکی از جذاب‌ترین نمونه‌ها عینک‌هایی با فریم کلاسیک هستند که باب میل افرادی خاصی قرار می‌گیرند و طرفداران بخصوصی دارند.

رنگ پوست در خرید عینک چه نقشی دارد؟

انتخاب عینک بر اساس لباس تنها عامل مهم در این موضوع نیست و نکات تاثیرگذار دیگری نیز باید مورد توجه قرار گیرند؛ به عنوان مثال رنگ پوست هر شخصی در انتخاب عینک ایده‌آلش نقش دارد و بر اساس مطالعات و آمار‌های موجود، کمتر افرادی به این نکته توجه می‌کنند. لازم است بدانید که رعایت نکردن این مسئله مشکلی در ظاهر شما ایجاد نمی‌کند اما مسلما باعث بهتر شدن آن خواهد شد.

اگر پوستی تیره و اصطلاحا رنگ گرم دارید، می‌بایست از رنگ‌های گرم نیز بهره بگیرید؛ قرمز، قهوه‌ای‌، طلایی، سبز و زرد نمونه‌های جذاب و مناسبی برای پوستتان خواهند بود. در نقطه مقابل، اگر پوست روشن و سرد دارید، رنگ‌هایی مانند آبی، مشکی، بنفش و طوسی بهترین گزینه‌های پیش روی شما می‌باشند. فراموش نکنید که استاندارد‌ترین شیوه‌ای که می‌توانید عینک خود را با توجه به آن خریداری کنید، توجه به فرم صورت و سپس مورد دوم یعنی لباس است.

 

تصاویر بیشتر:






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *