لباس زنانه

راهنمای جامع ست کردن شال و روسری با مانتوهای رنگی

ست کردن شال و روسری با مانتوهای رنگی

ممکن است بارها درحالی‌که مانتو پوشیده‌اید، روبروی کمد لباس‌هایتان ایستاده باشید و از خودتان بارها همان سوال همیشگی را پرسیده‌اید که «چی بپوشم؟!» شال یا روسری؟ رنگ روشن یا تیره؟ ساده یا گل‌گلی؟ سنتی یا جدید؟ چرم کروکو قصد دارید در این مطلب اصول ست کردن شال و روسری با مانتوهای رنگی را در اختیار شما قرار دهد و برای همیشه این چالش را از بین ببرد. با دانستن این اصول در وقت خود بسیار صرفه‌جویی می‌کنید؛ می‌گوییم صرفه‌جویی چون بعد از خواندن این مطلب زمان کمتری را جلوی آیینه معطل می‌شوید! پس متن پیش‌رو را از دست ندهید.

شال و روسری‌های رنگی را با چه لباسی ست کنیم؟

گاهی شال یا روسری‌هایی خاص نظر ما جلب می‌کنند و آن‌ها را می‌خریم، اما نمی‌دانیم این رنگ را باید با چه لباس‌هایی بپوشیم. اینجاست که برخلاف هیجان اولیه در خرید این شال یا روسری‌ها آن‌ها را گوشه‌ای از کمد رها می‌کنیم. شاید اگر بدانید که این رنگ‌ها را با چه لباس‌هایی می‌توانید سر کنید، حتماً از آن‌ها استفاده خواهید کرد. ما در ادامه اصول ست کردن شال و روسری‌های رنگی را با لباس‌های دیگر به شما می‌گوییم.

روسری قرمز با مانتو و لباس‌هایی به رنگ سفید بسیار جذاب و زیبا به نظر می‌رسند.

  • شال قرمز را با مانتوهایی به رنگ سبز زیتونی، سفید، مشکی و آبی ست کنید.
  • شال و روسری آبی با رنگ‌های روشن مانند صورتی کم‌رنگ، سفید، نارنجی روشن، سبز و قرمز بسیار جذاب می‌شود. البته شال و روسری‌های آبی به مانتوهای مشکی و خاکستری نیز روح می‌دهد.
  • روسری و شال سبز با رنگ‌های زرد، کرم و مشکی ست‌های زیبایی می‌شود اما در کنار رنگ بنفش جذابیت چشمگیری دارد.
  • شال صورتی در کنار رنگ‌های آبی، سفید، خاکستری و کرم ترکیب فوق‌العاده بی‌نظیری می‌شود که حتماً باید آن را امتحان کنید.
  • شال سفید را با هر رنگ مانتویی ست می‌شود، اما اگر به دنبال ترکیب رنگ جذاب و خاص هستید، شال خود را با مانتوهای کرم، صورتی، سبز، آبی کاربنی و زرد لیمویی ست کنید.

ست کردن شال و روسری با انواع مانتوهای رنگی

حتماً برای شما نیز پیش آمده است که ندانید با چه مانتویی باید چه شال یا روسری را بپوشید. دیگر نیازی نیست که زمان زیادی را صرف امتحان کردن تمام شال‌ها و روسری‌های کمد خود برای ست کردن با مانتوهای رنگی کنید. ما به شما می‌گوییم هر مانتویی را با شال‌های چه رنگی ست کنید.

شال و روسری‌های جذاب با مانتو سبز

شاید باورتان شود اما مانتوی سبز استایل شما را شاداب و باطراوت نشان می‌دهد، اما به شرطی که با انتخاب شال و روسری مناسب این طراوت را حفظ کنید. شال و روسری‌هایی به رنگ قرمز و آجری هارمونی زیبایی با مانتوهای سبزرنگ دارند.

سبز زیتونی یکی از تناژهای رنگی محبوب و پرطرف‌دار رنگ سبز در میان خانم‌‌های ایرانی است. شال و روسری‌‌هایی که ترکیبی از رنگ‌های قرمز دارند کنار مانتوهایی به رنگ سبز زیتونی هارمونی بسیار زیبا و چشم‌نوازی ایجاد می‌کنند.

شال قرمز در کنار مانتوی سبز زیتونی ترکیب جذاب و فوق‌العاده‌ای می‌شود.

اما اگر می‌خواهید استایل خاص و جذابی داشته باشید، کنار رنگ قرمز از رنگ زرد نیز استفاده کنید. از لحاظ روان‌شناسی هارمونی که ترکیب رنگ زرد و قرمز در کنار سبز زیتونی ایجاد می‌کند، بسیار تأثیرگذار خواهد بود. در صنعت مد و پوشاک نیز این ترکیب رنگی نمادی از الگوبرداری از طبیعت به شمار می‌رود.

ست کردن شال و روسری با مانتو سفید

سفیدرنگ کاملی است؛ بنابراین برای ست کردن شال با مانتو سفید مشکل چندانی نخواهید داشت. بهترین رنگ برای ست کردن با مانتو سفید، شال یا روسری‌های رنگ روشن است. رنگ قرمز، صورتی کمرنگ، سرخابی، سبز، فیروزه‌ای و طیف‌‌‌های مختلف رنگ آبی بهترین گزینه برای ست کردن با مانتو سفید است.

در ست کردن شال و روسری با مانتو سفید دستتان باز است، اما رنگ‌های پاستلی زیبایی چشم‌نوازی در کنار رنگ سفید ایجاد می‌کنند.

برخلاف آنچه تصور می‌کنید، روسری یا شال مشکی ترکیب جالبی با مانتو سفید نیست. بهتر است با مانتو سفید شال یا روسری رنگ تیره نیز نپوشید. حتی شال یا روسری‌های کرم رنگ نیز برای مانتو سفید گزینه جالبی نیست.

با مانتو صورتی چی بپوشم؟

صورتی یک رنگ ملایم و منصف است. میگوییم منصف چون از شما یک فرد قدردان می‌سازد. در ست کردن شال و روسری با مانتو صورتی، خاکستری بهترین گزینه پیش‌روی شما است. ترکیب صورتی و طوسی همیشه هارمونی لاکچری بوده و هست. همچنین روسری‌هایی با ترکیب رنگی صورتی و سرمه‌ای شما را مدرن و امروزی نشان می‌دهد.

مانتو قرمز و شال و روسری مناسب آن

آفرین به انرژی و انتخاب جسورانه شما؛ فقط مواظب باشید زیاد از این رنگ استفاده نکنید که سبب تندخویی شما می‌شود! روسری یا شال با طیف‌های مختلف رنگ بنفش مثل یاسی و ارغوانی به زیبایی با مانتو قرمز شما ست می‌شود. البته رنگ‌های پاستلی نیز در کنار مانتو قرمز نیز ترکیب رنگ جذابی می‌شود. انتخاب این ترکیب رنگ‌ها نشان می‌دهد که شما در ست کردن رنگ شال با مانتو کاملاً حرفه‌ای هستید.

در زمستان نیز از این رنگ گرم و زنده غافل نشوید؛ پالتوهای چرمی به رنگ قرمز استایل‌های زمستانی شما را از یکنواختی درمی‌آورند. در ست کردن شال و روسری با پالتو چرم قرمز از یکی از رنگ‌هایی که گفتیم استفاده کرده و جذابیت استایل خود را دوچندان کنید.

مانتو آبی را با چه رنگ شال و روسری بپوشیم؟

وقتی مانتو آبی می‌پوشید، حسی از اعتماد را در وجود خود بازتاب می‌دهید. رنگ کرم، نارنجی و زرد در کنار آبی کنتراست رنگی زیبایی ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید مرکز توجه باشید، از این دو رنگ در ست شال و روسری با مانتو آبی استفاده کنید.

در ست کردن شال و روسری با مانتو آبی‌رنگ کرم بهترین گزینه پیش‌روی شما است.

زمانی که درباره ست کردن مانتو آبی با شال حرف می‌زنیم، مانتوهای جین را نباید نادیده بگیریم. مخصوصاً اینکه مانتوهای جین طرف‌داران زیادی در میان خانم‌های جوان دارد و البته ست کردن آن‌ها نیز کمی سخت به نظر می‌رسد.

اگر می‌خواهید حسابی با مانتو جین آبی‌تان جذاب به نظر بیایید، آن را با شال یا روسری قرمز، زرشکی یا آلبالویی ست کنید. همان‌طور که می‌دانید رنگ قرمز و آبی مکمل یکدیگر هستند و به زیبایی در کنار هم می‌نشینند.

همچنین رنگ‌های نارنجی، قهوه‌ای، سبز، زرد و رنگ‌های پاستیلی نیز ترکیب خوبی با مانتوهای جین می‌شوند. فقط باید دقت داشته باشید مانتوهای جین تیره را با شال و روسری روشن و مانتوهای جین روشن را با شال و روسری‌های تیره ست کنید. در این صورت شک نکنید در ست کردن مانتو آبی با شال سنگ تمام گذاشته‌اید.

البته که در زمستان نیز رنگ آبی از محبوبیت زیادی برخوردار است؛ به‌خصوص در انتخاب پالتوهای چرمی. بله پالتوهای چرمی به رنگ آبی تیره همیشه استایل شما را زیبا و خاص می‌کنند، البته به‌شرط آنکه در ست کردن شال و روسری با پالتو چرم آبی درست عمل کرده باشید.

مانتو رنگ مشکی و شال و روسری‌هایی به رنگ شاد

مانتو مشکی محبوب‌ترین رنگ مانتو در میان خانم‌‌‌های ایرانی است. شال و روسری‌‌‌‌‌‌هایی با رنگ‌‌‌های شاد و روشن مانند سبز لیمویی یا زمردی، قرمز و زرشکی در کنار مانتو مشکی گزینه‌های مناسبی هستند. اگر کمی محتاط هستید، از شال و روسری‌‌‌‌‌‌هایی با رنگ‌‌‌های خنثی مثل سفید و خاکستری استفاده کنید.

در ست کردن شال و روسری با مانتو مشکی سراغ رنگ‌های شاد بروید.

البته در زمستان این پالتوهای مشکی هستند که در میان خانم‌ها محبوبیت زیادی دارند؛ به‌خصوص پالتوهای چرمی مشکی. در ست کردن شال و روسری با پالتو چرم مشکی نیز این رنگ‌ها استایل شما را بسیار زیبا و خاص می‌کنند.

بهترین رنگ شال و روسری با مانتو طوسی

بهترین گزینه برای مانتو خاکستری، شال و روسری‌‌‌‌‌‌هایی با رنگ‌‌‌های پاستلی است. همچنین پوشیدن شال و روسری‌های صورتی یا زرشکی با مانتو طوسی رنگ‌شناسی دقیق شما را نشان می‌دهد. این در حالی است که رنگ قهوه‌ای را به‌هیچ‌وجه نباید با مانتو طوسی ست کرد.

از طرفی دیگر پالتوهای چرم طوسی نیز جذابیت فوق‌العاده‌ای دارند، اما بسیاری از خانم‌ها با تصور اینکه ست کردن شال و روسری با پالتو چرم طوسی دشوار است، از خرید آن پشیمان می‌شوند. کافی است شال یا روسری به رنگ‌های بالا تهیه کنید و با این پالتوها بپوشید؛ خواهید دید که چگونه در زمستان می‌درخشید.

مانتو طوسی با شال صورتی پاستلی ترکیب جذاب و مدرنی می‌شود.

بهترین رنگ شال و روسری با مانتو خردلی

به منظور ست کردن شال یا روسری با این مانتوهای خوش‌رنگ سراغ رنگ‌های سرمه‌ای، بنفش، بادمجانی، سبز تیره، خاکی و قهوه‌ای بروید. البته شال و روسری با رنگ مشکی و سفید نیز جلوه زیبایی به مانتوهای خردلی می‌دهد.

ست کردن شال و روسری با مانتو بنفش

شال و روسری‌‌‌‌‌‌هایی با رنگ بنفش غالب بهترین گزینه برای ست کردن با مانتو بنفش هستند. البته به شرطی که زمینه شال و روسری، سرخابی یا صورتی باشد. رنگ خردلی نیز ترکیب بی‌نظیری با مانتو بنفش دارد.

در انتخاب شال و روسری به رنگ پوست خود توجه کنید

درست است که هارمونی رنگ در استایل شما اهمیت زیادی دارد، اما پیش از ست کردن شال و روسری با لباس‌ها باید به هماهنگی آن‌ها با رنگ پوستتان توجه کنید. یادتان باشد که شال و روسری می‌تواند جذابیت چهره شما را چندبرابر کند یا برعکس، از جذابیت چهره شما کم کند. بیایید با یکدیگر ببینیم چه رنگ‌هایی برای پوست شما بهتر است.

رنگ شال و روسری متناسب با پوست‌های خیلی روشن

قانون تضاد رنگ شال و روسری با رنگ پوست همه‌جا صدق می‌کند. خانم‌هایی که پوست خیلی روشن دارند، موهایشان بلوند است و چشم‌هایی به رنگ آبی، سبز یا خاکستری دارند، باید شال و روسری‌های متضاد با رنگ پوستشان انتخاب کنند.

رنگ‌های گرم به‌هیچ‌وجه برای این رنگ پوست توصیه نمی‌شود. به‌عنوان‌مثال، رنگ‌هایی مانند بنفش، قرمز، نارنجی یا زرد برای پوست‌های خیلی روشن مناسب نیست. در نقطه مقابل شال و روسری‌های آبی ملایم، قهوه‌ای، بژ و آبی تیره ایده‌آل‌ترین رنگ‌ها برای پوست‌های خیلی روشن است. این رنگ‌ها دقیقاً همان رنگ‌هایی هستند که برای ست کردن رنگ مانتو و شال همیشه در دسترس هستند.

بهترین رنگ شال و روسری برای پوست‌های تیره

کسانی که پوست صورت روشنی دارند، باید شال و روسری‌هایی با تناژ رنگی سرد و ملایم انتخاب کنند.

به‌طورکلی اگر پوستتان تیره است، در ست مانتو و شال باید سراغ شال یا روسری‌هایی با رنگ‌های متضاد با پوستتان بروید. هرچه تفاوت رنگ شال و روسری با درجه رنگی پوستتان متفاوت‌تر باشد، چهره شما از حالت یکنواختی بیرون می‌آید و جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

خانم‌هایی که هم رنگ پوستشان تیره است و هم رنگ مو و چشم‌هایشان بهتر است شال یا روسری رنگ روشن انتخاب کنند؛ زیرا این رنگ‌ها به چهره آن‌ها طراوت زیادی می‌بخشد. همچنین این خانم‌ها نباید از شال و روسری‌های قرمز، فیروزه‌ای و سبزرنگ استفاده کنند.

توصیه می‌کنیم این خانم‌ها سراغ رنگ مشکی، سرمه‌ای و قهوه‌ای نیز نروند. اما با کمی احتیاط و رعایت اصول ست کردن شال و روسری با مانتو می‌توانند از طیف‌های ملایم این رنگ‌ها در استایل خود بهره ببرند.

چند نکته در ست کردن شال و روسری با مانتو

شال و روسری‌های طرح‌دار را با مانتوها و لباس‌های ساده ست کنید.

بهترین گزینه برای انتخاب رنگ شال، روسری و مانتو دنبال‌کردن اخبار مد و پیروی از رنگ سال است. پیروی از مد به شما اعتمادبه‌نفس و سرزندگی می‌دهد و زندگی‌تان را از رخوت و بی‌حالی در‌‌می‌آورد.

هرچند این موضوع نباید به‌صورت افراطی انجام شده یا تبدیل به وسواس رفتار گونه شود؛ اما پیروی آگاهانه از مد و انتخاب الگوهای درست در ست روسری و مانتو بدون شک استایل شما را فوق‌العاده چشمگیر خواهد کرد. در ادامه چند نکته در باب ست کردن روسری و شال با مانتو در اختیار شما می‌گذاریم.

  • مانتوهای گشاد را با شال‌‌‌های بلند ست کنید؛ مخصوصاً اگر قدبلند هستید، شال بلند اندام شما را متعادل‌تر نشان می‌دهد. همچنین با این ترکیب گشادی مانتو حالت زننده‌ای به استایلتان نمی‌دهد و به‌خوبی بر تنتان می‌نشیند.
  • روسری‌‌‌های کوچک برای ست کردن با مانتوهای سنتی و گشاد مناسب نیستند. پیشنهاد می‌کنیم روسری‌‌های کوچک را با مانتوهای کوتاه، کت‌‌های فیت و کت‌ودامن ست کنید. رعایت این جزئیات در ست کردن مانتو و شال بر ظرافت اندام و زیبایی استایل شما بیشتر تاکید می‌کند.
  • مانتوهایی که طرح‌‌‌های فانتزی دارند را با شال یا روسری که طرح‌‌‌های سنتی دارند، ست نکنید. این مانتوها با شال یا روسری‌هایی ساده با رنگ‌‌های فانتزی و شاد زیباتر می‌شود. همچنین شال و روسری‌‌های سنتی خود را با مانتوهای ساده‌تر و سنتی‌تر ست کنید.
  • به‌منظور ست کردن شال و روسری با مانتو سنتی سراغ طرح‌های ساده یا مدل‌های تک‌رنگ بروید.

پایان

ست کردن شال و روسری با مانتو و پالتوهای رنگی کار سختی نیست، تنها باید نکات درست ست کردن آن‌ها را بدانید. با آنچه که در این متن خواندید دیگر می‌دانید که چگونه باید شال و روسری متناسب با رنگ مانتو یا پالتو خود را بخرید. حتی می‌دانید که کدام شال یا روسری را با کدام لباستان بپوشید که زیباتر به نظر برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *