اکسسوری زنانه, اکسسوری مردانه

راهنمای انتخاب ساعت مچی و تسخیر زمان

کسی که روز اول ساعت را اختراع کرد هیچ وقت فکر نمی کرد وسیله ای که برای نشان دادن زمان طراحی کرده است روزی به یک ابزار بسیار قدرتمند در مد و استایل انسان‌‌‌‌ها در سراسر دنیا تبدیل‌‌‌‌ می‌شود. امروزه دیگر ساعت فقط یک وسیله برای نشان دادن زمان نیست. این وسیله شیک در صنعت مد جایگاه ویژه‌ای دارد. با چرم کروکو همراه باشید تا با انواع ساعت و نحوه ست کردن آن بیشتر آشنا شوید.

چرا باید ساعت مچی بپوشیم؟

هر ساعت مچی یک اکسسوری مهم است که به جرات‌‌‌‌ می‌توان گفت نمایانگر شخصیت درونی و ویژگی‌‌‌‌های هر فرد‌‌‌‌ می‌باشد. هیچ وسیله تزیینی به اندازه یک ساعت مچی نمی تواند نمایندگی نوع استایل شما را به عهده بگیرد. وقتی ساعت‌‌‌‌ می‌پوشید به دیگران القا‌‌‌‌ می‌کنید که چقدر زمان برای تان مهم است. چقدر آدم برنامه ریزی هستید و چقدر برای هدفهایتان ارزش قائلید.

انتخاب ساعت مناسب

ساعت‌‌‌‌ها در دنیای امروز تنوع زیادی دارند. اینکه چه ساعتی برای شما مناسب است بستگی به استایل و روحیات شخصی شما دارد. پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

ساعت کلاسیک

برای افرادی که تیپ کلاسیک‌‌‌‌ می‌زنند؛ زیاد کت و شلوار‌‌‌‌ می‌پوشند و اهل مجالس مهم و جلسات کاری هستند ساعت‌‌‌‌های کلاسیک بهترین گزینه است. ساعت‌‌‌‌های آنالوگ مثل ساعت ‌‌‌‌های دایو و فیلد ظاهر رسمی تری دارند. اگر‌‌‌‌ می‌خواهید در مهمانی‌های رسمی زمان را در انحصار بگیرید؛ و مانند ماه بدرخشید از ساعت ‌های مچی آنالوگ کمک بگیرید.

 ساعت اسپرت

اگر اهل ورزش هستید و یا به تیپ‌‌‌‌های اسپرت علاقه مندید ساعت‌‌‌‌های اسپرت برای استفاده روزانه شما مناسب است. اکثر ساعت‌‌‌‌های دیجیتالی با بندهای چرم، پلاستیک یا لاستیک مناسب تیپ‌‌‌‌های اسپرت و غیررسمی است. ساعت ‌‌‌‌های دیجیتالی زمان را به صورت عدد نشان‌‌‌‌ می‌دهد؛ ساعت‌‌‌‌ های خلبانی، ساعت‌‌‌‌ های مسابقه ای، یا ساعت ‌‌‌‌های فیلد از انوع ساعت‌‌‌‌های دیجیتالی هستند. ساعت‌‌‌‌های اسپرت دارای آپشن‌‌‌‌های مختلفی مثل تقویم و پیچیدگی‌‌‌‌های خاصی است.

 

ساعت نیمه اسپرت

اگر‌‌‌‌ می‌خواهید ساعتی داشته باشید که هم در جلسات و هم در دورهمی‌‌‌‌های دوستانه از آن استفاده کنید سراغ ساعت‌‌‌‌های نیمه اسپرت بروید. با این کار شما با یک تیر دو نشان‌‌‌‌ می‌زنید. بالاخره یک ساعت اصل و برند قیمت گرانی دارد و صرفه جویی گاهی لازم است.

ساعت فانتزی

ساعت ‌‌‌‌های فانتزی و فشن با صفحات بزرگ و رنگ‌‌‌‌های روشن و تند بیشتر برای نوجوانان طراحی‌‌‌‌ می‌شود. این ساعت‌‌‌‌ها نشانگر انرژی و روحیه جستجوگر سن بلوغ و دوران نوجوانی است. تنوع این ساعت‌ها خیلی زیاد است.

ویژگی‌‌‌‌های مهم درباره انتخاب ساعت

برای یک تیپ کامل و ایده آل، عوامل مهمی در انتخاب یک ساعت مناسب دخیل هستند. در ادامه به چند مورد از آن اشاره‌‌‌‌ می‌کنیم. با دانستن هر کدام از این موارد شما آگاهانه‌تر میتوانید نسبت به انتخاب ساعت مورد علاقه خودتان اقدام کنید.

جنس صفحه ساعت

صفحه‌‌‌‌های ساعت مچی معمولا از جنس‌‌‌‌ های تلق، شیشه، پلاستیک و کریستال ساخته‌‌‌‌ می‌شود. ارزانترین جنس صفحه ساعت تلق و پلاستیک است.  گرانترین و باکیفیت‌ترین صفحه ساعت هم از  کریستال ساخته می‌شود.

مربعی یا دایره ای؟

ساعت ‌های مربعی که صفحه هایی با گوشه‌‌‌‌های تیز و  زاویه‌دار دارند برای تیپ‌‌‌‌های رسمی مناسب است. این ساعت‌ها را می‌توانید با کت و شلوار ست کنید. صفحه‌های دایره‌ای صمیمیت بیشتری دارد و کمی غیر رسمی تر است.

نگین‌‌‌‌های صفحه

هر چه ساعت شما کیفیت بیشتری داشته باشد نگین‌‌‌‌های بکار رفته در آن نیز با دوام ترند. اگر بودجه کافی به اندازه کافی دارید سراغ ساعت‌‌‌‌های مچی با نگین‌های برلیان بروید. ولی اگر‌‌‌‌ می‌خواهید کمتر هزینه کنید ساعت  کریستال‌های معروف برند سواروسکی که درخشش نگین شان دست کمی از جواهرات ندارد برای شما مناسب است.

قطر ساعت

قطر ساعت باید از مچ دست شما کوچکتر باشد. اگر قطر ساعت بزرگ باشد از دست شما بیرون‌‌‌‌ می‌زند که صورت جالبی ندارد. همچنین ساعت مچی باید روی دست پوشیده شود. گاهی افراد برای نشان دادن ساعت و یا جلب توجه آن را روی مچ آستین لباس یا ساق دست‌‌‌‌ می‌پوشند. این کار نشان‌‌‌‌ می‌دهد شما چیز زیادی درباره استایل‌‌‌‌های روز نمی‌دانید.

 اندازه بند ساعت

اندازه و کوتاهی و بلندی بند ساعت به جنس آن بستگی دارد. ساعت باید جلوه زیبای خودش را روی دست شما حفظ کند. در ادامه به دو مورد از اندازه استاندارد بندهای ساعت اشاره‌‌‌‌ می‌کنیم.

 بندچرمی

استفاده از بندهای چرمی در ساعت‌‌‌‌های مردانه بیشتر به چشم‌‌‌‌ می‌خورد. برای هر مردی ست کردن بند چرم یک ساعت مچی با کفش و کمربند چرم از او یک جنتلمن واقعی‌‌‌‌ می‌سازد. بهتر است برای این ساعت‌‌‌‌ها فاصله ای به اندازه یک انگشت میان بند ساعت و مچ دست وجود داشته باشد.

بندفلزی

جنس بندهای فلزی معمولا نقره، طلا، پلاتین و تیتانیوم است. فاصله حدودا دو انگشتی با مچ دست برای بندهای فلزی جلوه بیشتری روی دست دارد. این فاصله در ساعت‌‌‌‌های زنانه‌‌‌‌ می‌تواند بیشتر هم باشد. چون هر چه ساعت زنانه روی دست بیفتد زیباتر به نظر میآید.

رنگ ساعت

داشتن یکی دو تا ساعت با رنگ‌‌‌‌های خنثی ایده آل ترین گزینه است. چون با هر پوششی به راحتی ست‌‌‌‌ می‌شود. مخصوصا اگر نمی خواهید خیلی برای خریدن ساعت هزینه کنید.

 ست کردن ساعت مچی

معمولا ساعت با لباس نمی شود. برای ست کردن ساعت‌‌‌‌ می‌توانید از زیورآلات دیگر یا بند یا آویز کیف، کمربند و سگک آن یا حتی حلقه ازدواج کمک بگیرید. اما اگر‌‌‌‌ می‌خواهید ساعت را با لباستان ست کنید به این نکات توجه کنید.

  • ساعت هایی با بند فلزی با کفش‌‌‌‌های قهوه ای و مشکی بهترست‌‌‌‌ می‌شود.
  • ساعت نقره ای بیشتر با کفش و لباس مشکی هماهنگ است.
  • ساعت طلایی با رنگ هایی مثل قهوه ای خاکی و بژ همخوانی بیشتری دارد.

نکته هایی برای انتخاب ساعت مناسب

  • ساعت هایی با بندهای قابل تعویض بخرید.
  • ساعت طلا کاری شده را‌‌‌‌ می‌توان با کت، کفش و لباس‌‌‌‌های خاکستری به زیبایی ست کرد.
  • اگر لاغر هستید ساعت مچی را با قاب باریک انتخاب کنید.
  • برای افراد چاق ساعت‌‌‌‌های درشت تر توصیه‌‌‌‌ می‌شود.

  • اگر‌‌‌‌ می‌خواهید یک ساعت داشته باشید که همیشه روی دستتان باشد یک ساعت فلزی ساده و شیک بهترین گزینه برای شماست.
  • خانم‌‌‌‌ها‌‌‌‌ می‌توانند انواع دستبند را پشت یا جلوی ساعت خود بیندازد. اگر ساعت تان ساده است از دستبند‌‌‌‌های پرزرق و برق استفاده کنید.
  • ساعت مچی سیکو، ساعت مچی کاسیو، ساعت مچی سیتی زن، ساعت مچی اورینت از معروف ترین برندهای ساعت‌‌‌‌های ژاپنی هستند.

پایان

هدف اصلی از پوشیدن ساعت، کامل کردن تیپ شما در مراسم‌‌‌‌های رسمی و غیررسمی است. حتما شما هم با چرم کروکو موافقید که یک ساعت‌‌‌‌ می‌تواند نقش چشمگیری در قدرت تاثیرگذاری ظاهر و استایل شما در اطرافیانتان داشته باشد؛ به شرطی که با انواع ساعت با اصول ست کردن آن با استایلتان به خوبی آشنا باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *