استایل زنانه

باید‌ها و نباید‌های خرید دستکش چرم زنانه مناسب

دستکش‌ چرم زنانه یکی از اکسسوری‌های جذاب و ضروری در فصل زمستان است که علاوه بر محافظت از دستانتان در برابر سرما و آسیب‌های ناشی از آن ظاهری شیک و زیبا را نیز برای شما فراهم می‌کند.

اما آیا هر نوع دستکش چرمی مناسب دستان شماست و ارزش هزینه کردن دارد؟ بدون شک خیر، پس لازم است نکاتی را یاد‌آور شویم که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید یک دستکش چرم زنانه مناسب با ماندگاری طولانی مدت تهیه کنید.

سایز دستکش های چرم زنانه

مشکلی که برای برخی از ما بعد از خرید دستکش چرمی پیش می‌آید اندازه نبودن سایز این اکسسوری است، دستکش‌ های چرمی خاصیت کشسانی ندارند، به همین دلیل هنگام خرید باید دقیقا اندازه‌ی دست انتخاب شوند تا برای استفاده از آن‌ها در آینده مشکلی نداشته باشیم.

برای پیدا کردن دستکش‌های متناسب با سایز دست خود بهتر است برندهایی را انتخاب کنید که نیم‌سایز را هم ارائه می‌دهند.

البته اگر دستکش خریداری شده‌ی شما از چرم با کیفیتی ساخته شده باشد بعد از استفاده مقدار کمی جا باز کرده و فرم دست های شما را می‌گیرد اما اگر چرم انتخابی بی‌کیفیت باشد دستکش پس از چند بار استفاده شل و آویزان خواهد شد.

در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی محل زندگی

دستکش چرم خریداری شده را می خواهید در چه آب و هوایی استفاده کنید؟ جواب این سوال شما را به یک خرید مناسب‌تر نزدیک می کند.

اگر در جایی زندگی می‌کنید که همیشه هوای بالای صفر درجه دارد دستکش چرم بدون آستر را انتخاب کنید اما اگر آب و هوای محل زندگیتان زیر صفر درجه است باید به سراغ دستکش های چرمی که دارای آستر هستند بروید.

آستر دستکش‌ های چرمی معمولا از جنس پلی استر، ترکیبی از پلی استر و پشم گوسفند، پشم خالص، کشمیر یا خز هستند.

آسترهای پلی استر یا ترکیبی از پلی استر و پشم گوسفند دارای دوام بیشتری نسبت به آسترهای پشم خالص یا کشمیر هستند، دستکش‌هایی با این نوع آستری قیمت پایین‌تری نیز دارند اما دست‌هایتان را کم‌تر گرم می‌کنند.

در مقابل، دستکش‌هایی که آستر آن‌ها از جنس پشم خالص و یا کشمیر هستند دست‌ها را بیشتر گرم می‌کنند اما دوام کمتری داشته و معمولا بعد از دو فصل خراب می‌شوند.

دستکش های چرم زنانه‌ی طرحدار یا ساده؟ رنگی یا مشکی؟

اگر اهل پیروی از مد هستید و از لحاظ هزینه هر ساله مشکلی برای خرید دستکش جدید ندارید می‌توانید دستکش های چرم طرحدار و یا رنگی را در بین انتخاب‌هایتان داشته باشید در غیر این صورت دستکش های چرم ساده با رنگ مشکی را انتخاب کنید زیرا دستکش‌های طرحدار با گذشت یک فصل کهنه و قدیمی می‌شوند.

همچنین دستکش‌های طرحدار و یا رنگی ساده نیز به راحتی با هر لباسی ست نمی‌شوند و ممکن است نتوانید آنها را با هر لباسی بپوشید.

البته دستکش هایچرم زنانه رنگی نسبت به دستکش‌های طرحدار عمر بیشتری دارند و رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای و کرمی همیشه مد هستند اما مشکلی که پیش می‌آید هماهنگ کردن آن‌ها با همه‌ی لباس‌هایی است که در طول زمستان می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید.

دوخت و ظاهر دستکش چرم زنانه

نوع دوخت دستکش های چرم زنانه در طول عمر و راحتی آنها تاثیر گذار است، اگر دستکشی که خریداری کرده‌اید دوخت مناسبی نداشته باشد با گذشت زمان شکل اولیه خود را از دست داده و ظاهر بدی پیدا می‌کند، همچنین دوخت نامناسب باعث می‌شود تا شما نتوانید انگشت‌های خود را به راحتی درون دستکش حرکت دهید و این مئسله برایتان آزاردهنده خواهد بود پس هنگام خرید لازم است دوخت تمام قسمت‌های دستکش را چک کنید تا از کیفیت دوخت، راحتی انگشت ها، عدم وجود هر گونه پارگی در قسمت‌های دارای دوخت و یا خراشیدگی روی چرم مطمئن شوید.

نکته‌ی دیگری که در ظاهر دستکش‌های چرمی مهم است دوخت بالای مچ دستکش می‌باشد، دستکش‌هایی که در قست انتهایی یعنی بالای مچ دارای کش هستند با جلوگیری از ورود هوای سرد به داخل ‌دستکش گرمای بیشتری را برای دست‌ها فراهم می‌کنند. دستکش‌های بدون کش نیز بایستی طوری انتخاب شوند که بالای مچ آن‌ها بیش از حد بلند نبوده و هنگام پوشیدن تا نخورند و بالعکس آن قدر کوتاه نباشند که مچ شما بیرون از دستکش بماند. در پایان می‌توان گفت با در نظر گرفتن تمامی نکات ارائه شده در این مقاله می‌توانید یک دستکش چرم زنانه‌ی مناسب خریداری کرده و به مدت طولانی از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *