لباس زنانه

چه دامنی برای اندام شما مناسب است؟

انتخاب دامن براساس فرم بدن باعث ایجاد تناسب اندام و زیباتر شدن ظاهر شما می‌شود اما اگر این پوشش را بدون توجه به فرم بدن انتخاب کنید توجه دیگران را به ضعف‌های اندام خود جلب کرده‌اید پس توصیه‌ی ما این است قبل از خرید و یا پوشیدن دامن فرم بدن خود را بشناسید و این پوشش را براساس فرم بدن و در جهت هماهنگی با اندام خود تهیه کنید.

دامن مناسب برای اندام سیب شکل

در اندام‌های سیب شکل تجمع وزن و چربی در قسمت میانی اندام‌ بوده و دور سینه و دور کمر نسبت به دور باسن بزرگ‌تر است، این افراد معمولا پاهای خوش‌ترکیب و لاغری دارند.

مناسب‌ترین لباس برای این افراد لباس‌هایی است که توجه را از قسمت سینه و شکم کم کرده و در عوض به دیگر نقاط بدن معطوف کنند به همین علت دامن‌های خطی شکل یا A-line برای این افراد بسیار مناسب هستند و قسمت میانی بدن را لاغر نشان می‌دهند.

همچنین اندازه دامن‌های ایده آل برای اندام‌های سیبی شکل تا زانو و کمی پایین‌تر از زانو است، وجود چین، الگوی شلوغ و همچنین طرح گل در دامن نیز به زیبایی این اندام‌ها کمک زیادی می‌کند.

پوشیدن بلوز، تیشرت و یا لباس ساده و بدون طرح در بالاتنه با یک دامن طرحدار خطی اندام این افراد را در تناسب کامل نشان می‌دهد.

به یاد داشته باشید افرادی که دارای اندام سیب شکل هستند نباید از دامن‌های کوتاه استفاده کنند زیرا دامن کوتاه قسمت بالایی بدن آن‌ها را کوتاه‌تر از حد معمول نشان می‌دهد.

 

دامن مناسب برای اندام ساعت شنی

فرم بدن ساعت شنی به اندام‌هایی گفته می‌شود که در آن‌ها نسبت دور سینه به دور باسن متناسب است، این فرم بدن متناسب‌ترین نوع اندام از نظر زیبایی‌شناسی است.

دامن‌های ایده‌آل برای این فرم از بدن دامن‌های کوتاه مدادی تک رنگ، یا دارای طرح‌های ظریف مانند دامن‌های چهارخانه هستند که ران‌ها را کشیده‌تر و فرم منحنی بدن را زیباتر نشان می‌دهند.

دامن مناسب برای اندام مستطیل شکل

در اندام مستطیل شکل دور سینه و دور باسن تقریبا هم‌اندازه هستند، دامن مناسب برای این اندام‌ها دامن‌هایی است که بر روی انحنای باسن و ران تاکید دارد و پاها را لاغرتر نشان می‌دهد برای همین منظور دامن‌های خطی ای شکل (A-line) حاشیه‌دار، دامن‌های کلوش و دامن‌های چین‌دار برای این افراد کاملا مناسب هستند.

دامن مناسب برای اندام گلابی شکل

در اندام گلابی شکل دور باسن نسبت به دور سینه و شانه‌ها بزرگ‌تر بوده و کمر باریک است، دامن ایده‌آل برای این اندام‌ها دامن خطی ای شکل (A-line) است همچنین لباس بالاتنه نیز باید به نحوی انتخاب شود که حجم قسمت بالایی بدن را پرتر نشان دهد.

دامن‌های فون، ترک و کلوش با دوخت ساده با قد زیر زانو انتخابی مناسب برای اندام‌های گلابی شکل است.

دامن مناسب برای اندام مثلث وارونه

در این اندام‌ها اندازه دور سینه و دور شانه نسبت به دور باسن بزرگ‌تر است به همین علت این افراد باید دامن را طوری انتخاب کنند که تناسب بین بالاتنه و پایین‌تنه برقرار شود.

دامن‌های مناسب این اندام مدل‌هایی هستند که در دور کمر تنگ و در قسمت پایین گشاد باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *