استایل مردانه

راهنمای خرید دستکش چرم مردانه 

دستکش همیشه یکی از اکسسوری های دوست داشتنی فصل سرما و نوید دهنده شروع زمستان و برف، بوده است. البته اگر در میان لباس های زمستانه خود، یک جفت دستکش چرم مردانه هم داشته باشید، انتخاب شما تکمیل شده و حالا با یک استایل شیک و آراسته به استقبال شروع این فصل زیبا، خواهید رفت.  دستکش های چرم همیشه جزو مدل های مطابق با مد روز و کاربردی هستند. فاکتور های مهّمی در تشخیص کیفیت دستکش های چرمی دخیل هستند که بر قیمت محصول، دوام و ماندگاری، کاربرد و ساخت استایل شخصی اثر گذار خواهند بود. در ادامه همراه ما باشید برای راهنمایی در خرید یک جفت دستکش چرم مردانه و مناسب. به طور کلی دستکش ها بر اساس کاربرد و تنوع در طرح  دارای ۳ نوع مختلف هستند که در ادامه به آنها می پردازیم.

انواع دستکش مردانه و کاربرد آنها 

 

دستکش رسمی: این دستکش ها با لباس رسمی و مجلسی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ که معمولا به رنگ مشکی و قهوه ای تیره بوده و تهیه شده از چرم طبیعی مرغوب هستند.

دستکش راحتی: دستکش های چرم، بافتنی، پشمی و جیر  که به طور کلی کاربردی غیر رسمی دارند، در این دسته قرار میگیرند.

دستکش کاربردی: دستکش‌های ورزشی و دستکش‌هایی که برای ایمنی و راحتی در هنگام کار، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در صورت انتخاب یک دستکش چرم و مردانه مناسب رعایت نکات مختلفی حائز اهمیت هستند که در زیر چند مورد آن  را بررسی می کنیم:

نکاتی که در هنگام خرید دستکش باید به آنها توجه کنید

سایز: سایز بندی دستکش های مردانه بر اساس طول و دور انگشتان دست محاسبه می گردد. با اندازه گیری طول و عرض، سایز دست خود را پیدا کنید و بر اساس آن مناسب ترین سایز را انتخاب کنید.

قیمت: اگر دستکش انتخابی، متناسب با کاربرد مرغوب و باکیفیت است، ارزش سرمایه‌گذاری دارد چرا که نکته اصلی در هنگام خرید دستکش، محافظت از دست ها در فصل سرما و رطوبت است. دستکش‌های ارزان قیمت معمولا جنس زبر و سفتی دارند و در هنگام حرکت دست راحت نیستند. از سوی دیگر، یک دستکش با کیفیت بسیار سبک و نرم  و لطیف است.

الگو دستکش: طراحان و تولید کنندگان محصولات چرم، برای اندازه گیری دستکش های چرمی، معمولا ۶ سایز را در نظر گرفته و  تولید می کنند تا پاسخگوی نیاز تمام مصرف کنندگان باشند.

اما دستکش‌های ارزان قیمت، معمولا تک سایز هستند و شما انتخاب زیادی برای خرید نخواهید داشت. اندازه و بلندی پارچه دستکش بسیار مهم است، اگر دستکش بلندتر از حد معمول باشد در قسمت برخورد با آستین تا خورده و جلوه خوبی نخواهد داشت و اگر خیلی کوتاه باشد حد فاصل مچ دست تا آستین را خوب پوشش نخواهد داد. به طور کلی سایز مناسب دستکش، باید به صورتی باشد که به راحتی کار کرد و انگشتان را حرکت داد.

جنس و کیفیت دستکش چرم مردانه

چرم با کیفیت: اگر کار دباغی چرم توسط صنعتگری با تجربه و مهارت و به درستی انجام شده باشد، محصول نهایی با کیفیت، نرم و انعطاف پذیر خواهد بود؛ چرا که دباغی و روش‌های فرآوری چرم تاثیر زیادی در دوام و زیبایی محصولات چرمی دارند.

دوخت:دستکش‌های چرم به دو روش دست دوز و یا با استفاده از ماشین آلات صنعتی، دوخته می‌شوند.  دستکش های دست دوز به دلیل کیفیت بالاتر قیمت بالاتری نیز نسبت به دوخت ماشینی دارند، اما همه دستکش‌های دوخته شده با ماشین  هم در یک سطح از کیفیت نیستند.

آستر داخلی: یکی از مهم ترین بخش راهنمایی خرید دستکش چرم مردانه، توجه به قسمت آستر آن است. چرا که مستقیما با پوست دست در ارتباط بوده و اگر می‌خواهید دستکش های شما بهترین دوست شما در روزهای سرد سال باشند، باید آستر گرم و نرمی را انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما انتخاب دستکش مردانه چرم با لایه دوخته شده پشمی است.

پر فروش ترین ها:به طور کلی جهت راهنمایی در خرید یک دستکش مردانه مناسب، طرح های جنس چرم طبیعی، با رنگ های مشکی و یا قهوه ای تیره، با جنس آستر پشمی و در بین سایز های ۷ تا ۱۰ می‌توانند یک انتخاب شیک و مناسب برای فصل زمستان باشند.

کلام آخر

همچنین در نهایت هنگام تصمیم‌گیری برای خرید دستکش چرم، اولویت با هماهنگی کاربرد و سبک شخصی و سلیقه خواهد بود. ترجیحا اگر طرح نهایی دستکش هماهنگ با رنگ کمربند، کیف پول و یا کفش انتخاب شود یک استایل بی نقص را خواهد ساخت. ولی چنانچه دستکش انتخابی شما، با صرف نظر از بحث قیمت، با هیچ یک از معیار های نامبرده در بالا تطابق نداشت، ارزش زیادی نخواهد داشت.


تصاویر بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *