کفش زنانه, کفش مردانه

۵ + ۲ روش ساده برای تغییر سایز کفش (راهکار + آموزش)

یکی از جزء ‎های اصلی استایل هر انسانی کفش است، امروز هر فرد تعداد زیادی کفش دارد که اگر به هر دلیلی بعد از مدتی کفش شما تغییر سایز داد و یا اگر در زمان خرید کفشی شماره سایز پای شما موجود نبود، لازم این مورد را مدنظر قرار دهید که این امکان برای شما وجود دارد که کفش خود را سایز کنید! انتخاب کفش با سایز مناسب، یکی از اصولی‎ترین موارد برای داشتن استایل مناسب است. در این مقاله راه حل‌هایی برای داشتن کفش مناسب با سایز پای شما را گردآوری کردیم تا بتوانید با اطمینان بیشتری به صورت اینترنتی خرید کنید! همانطور که می‌دانید با خرید‎های اینترنتی امکان خرید کفش‎‌هایی که ممکن است با سایز پای شما یکی نباشد زیاد است، با روش‎هایی که در ادامه اشاره می شود نگرانی شما را در این رابطه از بین می‎بریم، پس با چرم کروکو همراه باشید.

بهترین روش برای اندازه ‎گیری سایز پا

برای خرید مطمئن لازم است، روش درست اندازه ‎گیری سایز پا را بدانید. اگر به روش درست خرید خود را انجام دهید، دردسرهای تغییر سایز کفش را نخواهید داشت. برای خرید اینترنتی اصولی کفش، روش‎های زیر را انجام دهید: پای خود را از طول اندازه گیری کنید(پای خود را بر روی سطح صاف بگذارید، یا از دیوار کمک بگیرید. پاشنه پای خود را به دیوار بچسبانید، سپس طول پا را اندازه گیری کنید). 

  • عدد بدست آمده را در جدول‌های تعیین شده قرار دهید.
  • بهتر است؛ در ساعات پایانی روز و غروب به خرید کفش بروید. زیرا در این ساعت سایز پای شما، در بزرگترین سایز خود قرار دارد.

نکاتی طلایی برای تغییر سایز کفش

زمانی که شما کفشی را خریداری کردید که به هر دلیلی پنجه پا تحت فشار قرار گرفت، لازم است در این زمان کفش خود را به نزدیک‎ترین کفاشی بسپارید. با استفاده از دستگاه بسط دهنده، کفش خود را به راحتی تغییر سایز خواهید داد. این دستگاه به سادگی و بدون هرگونه آسیب پنجه کفش را گشادتر خواهد کرد. به این منظور دستگاه را در داخل بوت و یا کفش شما قرار خواهند داد و بعد از ۲۴ ساعت بافت چرمی بوت گشادتر می‌‎گردد؛ البته علاوه بر این روش راحل‌های دیگری نیز وجود دارد که عبارتند از:

۱. اسپری بسط دهنده کفش چرم 

برای تغییر سایز کفش چرم، راه‌حلی بجز استفاده از دستگاه بسط دهنده نیز وجود دارد. استفاده از اسپری بسط دهنده کفش و بوت یکی از راه‌حل‎های موجود در بازار می‌باشد. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های اصلی این اسپری، عدم ایجاد لکه و خدشه بر روی کفش چرم و رنگ آن خواهد بود. برای استفاده از این محصول، لازم است منطقه مورد نظر را اسپری کرده و سپس چند قدمی را با کفش خود راه بروید، بعد از خشک شدن اسپری، بافت کفش شما گشادتر می‎گردد.

  • نکته مهم: برای اینکه کفش شما بهتر جا باز کند، می‎توانید از دو روش همزمان باهم بهره ببرید.

۲. آب و تغییر سایز کفش

یک روش بدون هزینه اضافی برای سایز کردن کفش، استفاده از یخ و آب می‎باشد. بدین منظور، دو عدد کیسه فریزر زیپ‌دار و بدون سوراخ را به اندازه یک سوم یا نصف ظرفیت‌ آن پر از آب کنید؛ در مرحله بعد کیسه را درون کفش قرار دهید، (توجه کنید کل محیط کفش را در برگیرد) کفش خود را درون کیسه فریزر قرار دهید، بعد از یخ زدن کیسه‎‌ها درون کفش، از فریزر خارج کنید وزمان دهید که به آرامی عمل انبساط صورت بگیرد. بعد از خارج کردن کیسه آب، کفش را بپوشید تا سایز مناسب را بدست بیاورید. اگر هنوز به اندازه دلخواه‌تان نرسیده بود، این فرآیند را یک بار دیگر می‎توانید تکرار کنید. توجه داشته باشید این روش را برای محصولاتی که گران قیمت هستند، انجام ندهید. 

 

۳. روزنامه باطله رو دور ننداز 

کفش تنگ را با روزنامه‌‎های باطله سایز پا کنید. در این روش روزنامه‎ها را با آب خیس کنید، سپس آن را درون کفش قرار دهید. این فرآیند را تا جایی ادامه دهید که تمام فضای کفش پر شود. فشار زیادی را در این روش اعمال نکنید، زیرا ممکن است کفش از حالت اصلی خود خارج شود. بعد از خشک شدن تمام روزنامه‎های درون کفش، آنها را خارج کرده و کفش را پا بزنید، در این مرحله قطعا متوجه تغییر سایز آن خواهید شد.

  • نکته مهم: برای اینکه این روش جواب‎دهی بهتری را داشته باشد، می‎توانید این روش را با روش فریرز کردن ادغام کنید، تا درصد جوابدهی بهتری را داشته باشد.

۴. اسپری الکل و کفش

این روزها به علت گسترش بیماری کرونا، در هر خانه‎‌ای الکل وجود دارد. جالب است بدانید: برای تغییر سایز کفش خود می‎توانید از الکل استفاده کنید.  اسپری مساوی ۵۰ درصدی آب و الکل را آماده کنید. محلول آماده شده را به داخل کفش ‎ها اسپری کنید. بعد از گذشت بیست دقیقه کفش را بپوشید و متوجه تغییر سایز آن شوید. برای جواب‎دهی بهتر، زمانی که کفش خیس است، باید آن را به پا کنید. روش دیگر، جوراب نخی را با الکل خیس کنید، سپس جوراب را بپوشید. با جوراب خیس کفشی را که مشکل دارد به پا کنید و برای جواب دهی بهتر لازم است این روش را چندین مرتبه تکرار کنید.

۵. سیب زمینی و تغییر سایز کفش

اگر کفشی را که خریده‎اید تنگ است. با استفاده از سیب زمینی کفش را به سایز مناسب برسانید. برای انجام این روش، یک عدد سیب زمینی درشت را درون کفش قرار دهید، باید به گونه‌‎ای باشد که کفش شما ورم کند. حدود ۲۴ ساعت کفش را در این حالت قرار دهید. بعد از خارج کردن سیب زمینی کفش شما تغییر سایز خواهد داد.

  • نکته مهم: در این روش نه تنها کفش آسیب نخواهد دید. بلکه با این روش، بوی بد کفش نیز از بین خواهد رفت.

۶. جوراب‌‎ های ضخیم و تغییر سایز کفش

یکی از سوالاتی که همیشه در ذهن شما وجود دارد، آیا کفش چرم جا باز می کند؟ جواب به سوال شما بله می‌باشد.  برای اینکه کفش شما به راحتی تغییر سایز داشته باشد، می‎توانید از جوراب ‌هایی که در داخل کمد وجود دارد، استفاده کنید. بدین منظور تعدادی از جوراب‎ های ضخیم خود را به پا کنید، سپس کفش را بپوشید. تا جایی که امکان دارد، پاهایتان را دورن کفش فشار بدهید، با این روش و راه رفتن در منزل، تغییر سایز کفش را تجربه خواهید کرد. با استفاده از باد سشوار نیز جواب‎دهی این روش بهتر خواهد شد. زمانی که با جوراب به کفش فشار می‎آورید، باد سشوار را به قسمت‎‌هایی از کفش که پای شما را آزار می‌دهد بتابانید، حرارت نیز باعث خواهد شد، کفش تغییر سایز دهد.  برای جوابدهی این روش، بهتر است چندین بار اینکار را انجام دهید.

۴ روش ساده پوشیدن کفش بزرگ!؟

کفش‎‌های خریداری شده همیشه برای پای تنگ نیستند. گاهی کفشی که خریداری کرده‎ایم از پای ما بزرگتر است. در این زمان نیز برای استفاده درست از کفش لازم خواهد بود، که کفش را کوچک کنیم! در ادامه به چند روش از موارد موجود اشاره خواهیم کرد.

۱. کفی اضافه: با استفاده از کفی‎‌های مخصوص کفش، می‌توانید تغییر سایز کفش را انجام دهید. کفی باعث راحتی و سلامتی پای شما نیز خواهد شد.

۲.  نوار کشی: روشی مطمئن دیگر برای تغییر سایز کفش، استفاده از نوار کشی خواهد بود. با دوختن نوار کشی در داخل کفش، محیط تنگ‌‎تری را به شما ارائه می‎دهد.

۳. پر کردن با پنبه: برای این امر، از گلوله‎ های پنبه‎ ای و پارچه ‎های نازک استفاده کنید. این مورد برای پرکردن نوک کفش مناسب خواهد بود. کفش‌ های تخت، چکمه‌ای و پاشنه دار می‎تواند، روشی مطمئن باشد. 

۴. باد گرم و رطوبت: محیط هایی که کفش در پای شما لق میزند را مرطوب کنید، سپس با استفاده از سشوار منطقه مورد نظر را خشک کنید. این روش برای تغییر سایز کفش ‌های چرم و جیر نیز مورد استفاده می‎باشد. نکته مهم در این روش؛ توجه به میزان دما می‎باشد که به محیط کفش آسیب وارد نکند.

به هر میزان که استایل شیک و مناسبی را داشته باشید، توجه نکردن به پوشش کفش باعث بهم ریختگی استایل شما خواهد شد. کفش تکمیل کننده هر استایلی است. اگر برای مکانی و مراسمی، استایل مناسبی را آماده کرده‎اید، استفاده از کفش مناسب، باعث خواهد شد، روح تازه‌ای را به استایل خود ببخشید. در نتیجه انتخاب سایز مناسب آن اهمیت پیدا می‌کند. اگر به هر دلیلی کفش خریداری شده شما سایز مناسب نداشت، با استفاده از روش‌های اشاره شده بالا، می‎توانید تغییر سایز کفش خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *