کفش زنانه

۷ نکته مهم برای خرید انواع کیف چرم (بررسی + کاربرد)

اگر از علاقه مندان محصولات چرمی باشید، تاکنون حداقل یکبار تجربه خرید کیف‌های چرمی را داشته‌اید، این کیف‌ها از مهم ترین عناصر استایل مردانه و زنانه به‌شمار می‌روند که با توجه به درصد استفاده شده چرم، نوع دوخت و دوز، کیفیت و… قیمت‌های قابل توجهی را از خود به نمایش می‌گذارند، اما برای خرید کیف‌های چرمی طبیعی نیازمند صرف هزینه ی گزاف‌تری هستید. اما سوالی برای افراد مطرح می‌شود که آیا صرف هزینه بالا برای خرید کیف پول عقلانی است؟ پاسخ به این سوال و ذکر عوامل تاثیر‌گذار بر روی قیمت انواع کیف چرمی، عواملی هستند که در ادامه به آنها می‌پردازیم. 

کیف چرمی و مسائل زیست محیطی!!؟

در مسئله خرید محصولات چرمی دو دستگی وجود دارد، بعضی افراد موافق و برخی نیز مخالف هستند، مخالفان معتقدند که محصولات چرمی با کشتن موجودات زنده همراه می باشد و کاری خارج از عرف است، پس اینکه ویگن (گیاهخوار) باشید تاثیر بسزایی در تصمیمتان دارد، اما امکان اینکه شما جز افرادی باشید که محصولات چرمی را جز محصولات فرعی کشتار می دانید، در باب اینگونه تفکر باید عرض کنم که کاملا در اشتباهید مثال در آفریقای جنوبی علت اصلی پرورش شترمرغ چرم آن است و گوشت آن محصول فرعی آن به شمار می آید، از مهم ترین عوامل زیست محیطی فرایند دباغی چرم است که اگر در شرایط مناسب نباشد سبب آلودگی محیط زیستی خواهد شد، با تمامی این تفاسیر میتوان گفت که خرید محصولات چرمی تماما به شخص شما مربوط می شود.

عوامل موثر در قیمت کیف چرمی

برای خرید محصولات چرمی باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید که از جمله نوع چرم، شناخت محل دباغی ، کشور تولید کننده، نوع دوخت و مقاومت از جمله مواردی هستند که باید به آن توجه داشته باشید؛ در ادامه به ۷ نکته اساسی برای خرید انواع کیف چرمی می‌پردازیم:

۱. انتخاب نوع چرم

اگر به دنبال یک کیف با کیفیت هستید باید کیف چرم دانه کامل را انتخاب کنید، چرم دانه کامل مرغوب‌ترین نوع حالت چرم است و از دوام و استحکام بالایی برخوردار است، در ساخت این نوع چرم از هیچ‌گونه سمباده و پولیش استفاده نشده و بافت طبیعی چرم را می‌توان لمس و مشاهده کرد. نکته حائز اهمیت در ساختار این گونه چرم این است که با گذر زمان ساختار و شکل بهتری به خود می‌گیرد، اگر کیفی که انتخاب می‌کنید از جنس چرم ترکیبی است، باید قید کیفیت و کارایی و دوام را بزنید! زیرا در ساخت این نوع چرم‌ ها از تکه‌های مصنوعی پلی یورتان و وینیل استفاده می‌شود و از قیمت پایین‌تر و کارایی و همچنین عمر کوتاه‌تری نسبت به چرم‌ دانه کامل برخوردار است و اصولا رنگ و بوی چرم را نمی‌دهد، اما برای قیمت پایین تر بازار را بدست گرفته!

۲. تاثیر روش دباغی، در محصولات چرمی

دباغی در کیفیت و همچنین قیمت محصولات چرمی نقش بسزایی دارد و اصولا به ۲ دباغی گیاهی و کروم انجام می‌شود؛ اغلب افراد محصولات خود را به علت قیمت پایین با کروم دباغی می‌کنند، در این نوع دباغی زمان کمتری صرف شده اما ضایعات سمی آن به محیط زیست آسیب می‌رساند؛ در مقابل دباغی گیاهی ضرر کمتر زیست محیطی دارد و ممکن است هفته‌ها طول بکشد، ضمن اینکه از چرم ضخیم‌تر و با استحکام بالاتری نسبت به دباغی با کروم دارد، این نوع چرم‌ها عمر طولانی تر و قیمت بالاتری دارند.

۳. کشورهای تولید کننده انواع چرم

در بین کشورهایی که محصولات چرمی با کیفیت تولید می‌کنند ایتالیا یکی از بهترین و معروف ترین کشورها می‌باشد؛ محصولات چرمی این کشور از جنس مرغوب، دوخت منحصربه‌فرد و طراحی‌های خاص و با ظرافت برخوردار هستند. در ایران نیز، با توجه به امکانات کم، تولیدکنندگان داخلی در چند سال اخیر پیشرفت چشم‌گیری داشته‌اند و امید است بتوانند در عرصه جهانی خودی نشان دهند! گرچه هنوز خیلی تا برندهای ایتالیایی فاصله دارند اما تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن می‌کنند، از جمله برندهای معروف ایرانی می‌توان برای مثال به معتبر ترین برند ایرانی یعنی چرم کروکو اشاره داشت.

۴. تاثیر دوخت در دوام محصولات چرمی

لازم به ذکر است که تمامی محصولات چرمی بادوام نیستند، با توجه به مطلبی که پیش‌تر گفته شد، مرغوب ترین و بادوام ترین کیف چرمی، چرم دانه کامل می‌باشد که البته از قیمت بالایی برخوردار است اما با توجه به اوضاع اقتصادی کشور می‌توانید از چرم‌ های رده پایین‌تر نیز استفاده کنید، اما باید حواستان را به نوع دوخت آن جمع کنید، نوع ‌ها نباید کج و معوج باشند و دسته کیف باید با دوخت کامل و بادوام به کیف وصل شود، این مسئله در مدل‌های کراس بادی، پاسپورتی و کیف چرم زنانه اهمیتی دوچندان دارد. 

۵. کیفیت یراق آلات در محصولات چرمی

برای خرید کیف ‌های چرمی حتما مسئله یراق آلات را با دقت بررسی کنید، سگک، قفل و اتصالات فلزی دیگر را مورد بررسی قرار دهید درباره زیپ‌ها یادتان باشد که زیپ‌های فلزی بهتر و مطمئن‌تر هستند و همچنین اتصالات دسته و رودوشی نیز با دقت بررسی شوند. بخصوص در خریدهای آنلاین خرید سخت و دشوار می‌شود، لازم است تا عکس را زوم کرده و با دقت بررسی کنید، اگر از تو دوزی کیف که امری مهم است عکسی موجود نبود حتما از فروشنده درخواست عکس کنید و از کیفیت مطلوب آن اطمینان حاصل کنید. 

۶. انتخاب رنگ برای خرید کیف چرمی

از رنگ های رایج کیف ‌های چرمی می‌توان به‌: مشکی، قهوه‌ای تیره، عسلی، قهوه‌ای روشن اشاره داشت؛ رنگ‌ های قهوه ‌ای تیره و مشکی برای محیط‌های رسمی مناسب‌اند، این رنگ‌ها از قدرت و تسلط بالایی برخوردارند و به راحتی قابل ست کردن هستند، به ویژه برای آقایان! در مقابل رنگ‌های عسلی و قهوه‌ای روشن برای محیط‌های غیر رسمی و مهمانی‌ها مناسب‌تر هستند، البته گفتنی است که این انتخاب‌ها کاملا به سلیفه و استایل شما بستگی دارند.

۷. توجه به استایل در کنار دوام و کیفیت کار

کیف‌ های چرمی باید به درستی انتخاب شوند زیرا ممکن است استایل شما را کاملا نقض کنند، عموما از کیف‌ها برای گذاشتن مدارک استفاده می‌شود، اما انتخاب درست کیف در اولویت است! نکته حائز اهمیت درباره کیف‌های چرمی این است که با هر استایلی به آسانی ست می‌شوند، پس نیاز به داشتن وسواس زیاد در آنها نیست.

برای خرید محصولات چرمی باید حواستان به قیمت آن نیز باشد، باید توجه داشته باشید همیشه قیمت بالا دلیل بر مرغوبیت کالا نیست و نمی‌توان آن را جز دسته محصولات بادوام حساب کرد، تودوزی کالا ‌های چرمی از دوخت رویه کار  اهمیت بالاتری دارند که باید به آنان توجه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *