کفش زنانه

بهترین برند کفش اسپرت ورزشی در بازار

ویژگی های کفش اسپرت ورزشی

ما در طول روز مدت زیادی را در بیرون از خانه راه می رویم یا ایستاده سپری میکنیم که کفش تاثیر زیادی در خستگی و سلامت پاها دارد، پس هنگام خرید کفش باید دقت زیادی به خرج دهیم و تا حد امکان از کفش های اسپرت و راحتی استفاده نماییم ، چون استفاده از کفش های پاشنه بلند و نامناسب سبب ایجاد عوارضی مانند کمردرد و زانو درد و به مرور زمان آسیب به ستون فقرات می شود.

پوشیدن کفش های نامناسب و غیر استاندارد برای افرادی که اضافه وزن دارند می تواند عواقب بدی به همراه داشته باشد زیرا باعث وارد شدن فشار زیادی به زانوها و پاشنه پا و انگشتان پا می شود، به همین دلیل تاکید می شود که بهتر است اولویت برای خرید کفش راحتی و استاندارد بودن آن باشد و سپس به زیبایی کفش توجه شود اما متاسفانه امروزه این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

کفش مناسب به کفشی گفته می شود که هنگام راه رفتن به پاها فشار وارد نشود و انگشتان پا در کفش تغییر حالت ندهند،کفش های اسپرت ورزشی استاندارد معمولا کفش های بسیار راحت و مناسبی هستند. انواع مختلفی برند کفش اسپرت ورزشی در بازار وجود دارد برخی از این برندهای ورزشی بسیار معروف و شناخته شده می باشند و کفش های بسیار راحت و استانداردی را به بازار عرضه می کنند ، این برندها کفش های اسپرت ورزشی بسیار متنوع و با کیفیتی را تولید می کنند و خلاقیت زیادی در طراحی های آنها دیده می شود.
اگر قصد خرید کفش اسپرت ورزشی دارید حتما به این چند نکته توجه نمایید :

  1. هنگام خرید کفش چند قدمی با آن راه بروید تا مطمئن شوید به پاها فشار وارد نمی شود.
  2. زمان خرید کفش اسپرت حتما جوراب مناسب به پا داشته باشید.
  3. در ساعات انتهایی روز به خرید کفش نروید زیرا در انتهای روز پاها مقداری ورم می کنند.
  4. دقت کنید که کفش های اسپرت پنجه باریک کفش های مناسبی نیستند زیرا سبب عوارضی از قبیل میخچه کف پا و درد انگشتان پا می شوند و به مرور زمان سبب انحراف انگشتان پا می شوند.
  5. در صورتی که قصد پیاده روی و یا ورزش کردن دارید بهتر است از کفش های اسپرت ورزشی استفاده کنید و هنگام ورزش و فعالیت هرگز از کفش های نامناسب و صندل استفاده نکنید.
  6. کفش اسپرت ورزشی حتما باید کاملا اندازه قالب پا باشد و هرگز به این امید که کفش جا باز خواهد کرد کفش نخرید.

 

ویژگی های کفش اسپرت ورزشی

یک کفش اسپرت ورزشی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

قبل از خرید کفش اسپرت ورزشی ابتدا در مورد خصوصیات کفش های اسپرت استاندارد تحقیق کنید و سپس اقدام به خرید کفش مورد نظر خود نمایید. کفش های اسپرت ورزشی استاندارد باید سبک و راحت باشند تا امکان سریعتر دویدن را برای ورزشکار فراهم کنند ، همچنین این کفش های اسپرت باید نرم باشند و قابلیت انعطاف پذیری داشته باشند و قالب آنها استاندارد باشد تا بتواند فرمی همانند قالب پاهایتان بگیرد و کفش های اسپرت ورزشی باید استحکام کافی داشته باشند تا در صورت برخورد پای ورزشکار با مانع از ایجاد ضربه به پا جلوگیری کنند.

ویژگی های کفش اسپرت ورزشی

جنس کفی کفش های اسپرت ورزشی باید با کیفیت باشد، قسمتی از کفش که در پشت پا قرار می گیرد باید سفت و محکم باشد تا هنگام ورزش و فعالیت پا در کفش حرکت نکند. کفش های اسپرت ورزشی باید فضای روی پا و مچ پا را به خوبی بپوشانند تا از پیچ خوردگی مفاصل در حین ورزش و فعالیت جلوگیری شود همچنین جنس رویه ی کفش های اسپرت ورزشی باید به گونه ای باشد که امکان رد و بدل شدن هوا وجود داشته باشد بهتر است جنس آنها از چرم و یا کتان باشد کفش هایی که جنس رویه ی آنها پلاستیکی است سبب تعریق پاها و بوی نامطبوع می شوند و اینکه کفش های استاندارد اسپرت ورزشی معمولا بند دار هستند بند ها پا را محکم در کفش نگه می دارند و مانع از ایجاد فشار زیاد روی پاها هنگام راه رفتن و دویدن می شوند.

ویژگی های کفش اسپرت ورزشی

جهت اطلاع از قیمت کفش های اسپرت ورزشی و همچنین سفارش آنها می توان به سایت ها و فروشگاه های آنلاین فروش لوازم ورزشی و کفش های اسپرت ورزشی مراجعه نمود، به امید اینکه روزی فرهنگ استفاده از کفش مناسب و اطلاع رسانی در این زمینه به قدری زیاد شود و مردم به سطحی از آگاهی برسند که استفاده از کفش استاندارد باکیفیت و سلامتی پاهایشان را به رنگ و طرح و زیبایی کفش ترجیح دهند.

 

عکس های بیشتر:

 

ویژگی های کفش اسپرت ورزشی

ویژگی های کفش اسپرت ورزشی

ویژگی های کفش اسپرت ورزشی

ویژگی های کفش اسپرت ورزشی

ویژگی های کفش اسپرت ورزشی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *