اکسسوری مردانه

کاربرد اکسسوری کمربند و ساسپندر چرم در استایل شخصی

در صنعت مد و فشن، اکسسوری (accessory)، به هرگونه لوازم جانبی غیر از پوشاک، در استایل شخصی گفته می‌شود. به عبارت دیگر اکسسوری‌ ها، لوازم جانبی هستند که برای کامل کردن هر لباس و استایلی، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این اجزا شامل: کیف، کفش، کمربند، ساسپندر، کلاه، دستکش، شال گردن، ساعت، جواهرات و زیورآلات، عینک، کراوات، پاپیون و … می‌باشند. از این رو باید توجه داشت که هنگام  انتخاب و استفاده از آن‌ها، نباید بخش عمده ظاهر و استایل شما را به خود اختصاص دهند.

معمولاً برای موقعیت‌ها و مناسبت‌های مختلف، از اکسسوری‌های متفاوتی استفاده می‌شود. اما افراد بسیاری، به استفاده از اکسسوری‌ها، اهمیت چندانی نمی‌دهند. البته که این مسئله بیشتر به سلیقه شخصی هر فرد بستگی دارد. اما بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که استفاده مناسب از اکسسوری‌ها، ذهنیتی جذاب و با اعتماد بنفس از شما، در ذهن مخاطب تداعی می‌کند.
بنابراین که اگر به دنبال حس خوب و جذابیت در استایل خود هستید، هیچگاه نباید از تاثیر اکسسوری‌ها صرف‌ نظر کنید.

کمربند و ساسپندر(ساسبند) مردانه

اگر شما جز آن دسته از افرادی می‌باشید که همیشه به دنبال استایلی منحصربه‌فرد و جذاب بوده‌اید، اهمیت استفاده از کمربند و ساسپندر چرم را دست کم نگیرید. یک کمربند چرم مردانه شیک با سگکی زیبا، نقش بسیار مهمی در بهتر نشان دادن استایل شما دارد و یک ساسپندر چرم متناسب و هماهنگ با استایل شما، جزئیات لازم برای شیک بودن را فراهم می‎‌کند.
کمربند و ساسپندر (ساسبند) چرم، از پرکاربردترین اکسسوری‌های یک استایل شخصی محسوب می‌شوند. اما توجه داشته باشید که مهمترین نکته در استفاده از این دو اکسسوری این است که، هیچگاه کمربند و ساسپندر را با هم نپوشید. بهتر است بدانید در هنگام خرید، باید به جنس، کیفیت و دوام این اکسسوری‌ها توجه و دقت لازم را داشته باشید. پیشنهاد ما به شما این است، از اکسسوری‌هایی با جنس چرم، به دلیل دوام، کیفیت بالا، داشتن استایلی متفاوت و منحصربه‌فرد، استفاده نمایید.
از این رو سعی بر آن داشتیم در این مقاله، به صورت جامع درباره این دو اکسسوری پرکاربرد و نحوه استفاده از آن‌ها، جهت داشتن استایلی متفاوت، بپردازیم.

چرم طبیعی چیست و بهترین نوع چرم کدام است؟

چرم به دو دسته، چرم طبیعی و چرم مصنوعی، طبقه بندی می‌شود که کاربردهای گوناگونی دارند. چرم طبیعی انواع گوناگونی دارد که رایج‌ترین آن، چرم طبیعی حیوانی است و از دباغی و آماده سازی پوست خام حیوانات مانند: بز، گاو، گوسفند، شترمرغ، کروکودیل، مار و …  بدست می‌آید.
دباغی، فرآیندی است که طی آن، پوست فسادپذیر حیوانات، پس از مراحلی که جهت آماده‌سازی و دوام پوست، توسط مواد شیمیایی و گیاهی، انجام می‌پذیرد به ماده طبیعی پایدار، دائمی و انعطاف‌پذیر تبدیل می‌شود. که به آن چرم گفته می‌شود.
مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین نوع چرم طبیعی حیوانی، چرم گاوی می‌باشد. این نوع چرم از محبوب‌ترین و رایج‌ترین انواع چرم‌های طبیعی حیوانی می‌باشد که از گذشته‌های دور در صنعت تولید محصولات کارخانجات چرم سازی، مورد استفاده قرار گرفته است. چرم گاوی در برابر آسیب، بسیار مقاوم‌ بوده و استحکام کششی بالایی دارد و همچنین عایق حرارتی بسیار خوبی می‌باشد. 

مسائل زیست محیطی

ممکن است تاکنون، برای بسیاری از افراد این سئوال پیش آمده باشد که با تولید محصولات چرمی که از پوست و چرم طبیعی بدست می‌آیند و نتیجتا این امر، باعث آسیب رساندن به محیط زیست و حیوانات می‌گردد، آیا تیم کروکو جهت تولید محصولات خود به این موضوع واقف بوده و تدبیری برای حل این مسئله اندیشیده است؟
در پاسخ به این سئوال باید گفت: کارخانجات تولیدی چرم کروکو جهت تولید محصولات خود، پوست دام‌هایی را برای تولید محصولات خود به کار می‌گیرد که مورد استفاده غذایی قرار گرفته باشند. بنابراین به شما اطمینان می‌دهیم که کروکو، در راستای تحقق اهداف خود و جهت تأمین چرم و پوست مورد نیاز، برای تولید محصولات خود، هرگز به هیچ گونه‌ی حیوانی، اعم از اهلی و غیر اهلی، طی سال‌های فعالیت خود از آغاز تا امروز، آسیب نرسانده است. بنابراین مادامی که محصولات غذایی گوشتی، مانند گوشت گاو، مورد استفاده غذایی عموم قرار گیرد، از پوست آن‌ها، جهت تولید محصولات خود استفاده می‌کنیم. ما، با هدف قرار دادن مسائل زیست محیطی، جهت حفظ محیط زیست و دیگر جانداران، به فعالیت در این زمینه می‌پردازیم.

کمربند چرم؛ اولین و آخرین انتخاب افراد شیک پوش

کمربند یکی از اصلی‌ترین اکسسوری‌ها و جز ثابت استایل مردانه محسوب می‌شود. به همین دلیل جهت انتخاب کمربندی مناسب، بهتر است با نحوه صحیح انتخاب کمربند، مطابق با سبک پوشش خود آشنا شوید.
لوکا فالونی می‌گوید: «هنگامی که صحبت از کیفیت کمربند می‌شود، دو مولفه جنس و دوخت، اهمیت بسیاری دارند. چرم باید سن خوبی داشته باشد؛ یعنی نه کهنه و نه تازه، اما مقاوم و محکم باشد، همچنین نباید بیش از اندازه کشیده شده باشد. به همین دلیل، چرم بهترین محصول برای تولید کمربندهای کلاسیک است؛ بنابراین با قدرت می‌توان گفت که بهترین جنس برای کمربند، قطعا چرم است.»

کمربند چرم، از جمله اکسسوری‌هایی است که می‌تواند به طور شگفت انگیزی توجهات را به خود جلب کند؛ در صورتی که شما جز افرادی هستید که به استایل خود اهمیت می‌دهید و به دنبال ظاهری متفاوت و منحصر به‌فرد هستید، با توجه به تحولاتی که در صنعت چرم سازی و ساخت کمربندهای چرمی، در طی سال‌های اخیر روی داده، از کمربند چرم استفاده کنید. همچنین می‌توانید کمربند چرم مورد علاقه خود را، با کفش و کیف‌های چرم نیز، به راحتی ست کنید؛ بنابراین اگر در انتخاب کمربند، دقت کرده و به خوبی عمل کنید، می‌توانید هارمونی بی‌نظیری، در استایل و پوشش خود پدید آورید.

انتخاب کمربند چرم باریک یا پهن

همانطور که اشاره کردیم، کمربند و تمامی لوازم جانبی برای افزودن جزئیات خاص، به ظاهر شما بکار می‌روند. بنابراین توجه داشته باشید که  حتما کمربند را متناسب با سبک استایل خود در موقعیت‌های متفاوت انتخاب کنید. مهمترین گام، جهت انتخاب یک کمربند چرم، توجه به عرض و پهنای آن، متناسب با سبک پوشش و اندام شما می‌باشد. کمربندهای چرمی معمولا به دو مدل باریک و پهن، با سگک‌های کوچک یا بزرگ تقسیم می‌شوند.
استفاده از این نوع کمربند های چرمی، برای مراسم‌ها و موقعیت‌های رسمی مناسب می‌باشد. بنابراین انتخاب یک کمربند چرمی باریک با سگک کوچک، برای استایل‌های رسمی و کت و شلوار مردانه یا زنانه، عالی به نظر می‌رسد. اگر قد کوتاهی دارید، بهتر است از کمربند های باریک با سگک کوچک، استفاده نمایید. همچنین اگر بالاتنه بزرگتری  نسبت به پایین‌تنه دارید، بهتر است از کمربندهای باریک و با سگک ظریف‌تر استفاده کنید.

کمربند چرم پهن با سگک بزرگ

این کمربند ها معمولا برای استایل‌های نیمه رسمی، اسپرت و کژوال، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر قدتان بلند است و بالاتنه بلندی دارید، بهتر است از کمربندهای چرمی با عرض پهن و سگک بزرگ‌تر، در استایل روزمره خود بکار گیرید. این کار باعث می‌شود تا بالاتنه شما متناسب‌تر دیده شود؛ همچنین اگر استخوان‌بندی کوچکی دارید، کمربندی پهن با سگک بزرگ استفاده نمایید. بنابراین هنگام خرید و انتخاب کمربند های چرمی، برای سبک‌ها و اندام‌های متفاوت، جزئیات بیشتری را مورد توجه خود، قرار دهید.

انتخاب رنگ کمربند

توجه داشته باشید که تنها داشتن یک کمربند چرم، لزوما برای هر موقعیت، استایل و سبک پوششی مناسب نیست. بنابراین در هنگام خرید کمربند، به این نکته توجه داشته باشید که چه استایلی مد نظر شماست و مطابق با آن، رنگ کمربند چرم خود را انتخاب کنید.

رنگ مشکی، یکی از رنگ‌های بسیار کاربردی و متداول در کمربند های چرمی می‌باشد که با هر سبک پوشش و استایلی، هماهنگی دارد و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در کنار رنگ مشکی، کمربند چرمی به رنگ قهوه‌ای تیره نیز، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.
همچنین بهترین انتخاب برای استایل‌های رسمی و نیمه رسمی، کمربند چرم با رنگ مشکی یا قهوه‌ای تیره می‌باشد. استفاده از این رنگ‌ها، در محیط‌هایی که لازم است محافظه‌کارانه رفتار کنید، مناسب می‌باشد.

اما اگر استایل شما غیر رسمی، اسپرت و کژال است و تمایل دارید جسورانه‌تر به نظر برسید، بهتر است از کمربندهای چرمی با رنگ عسلی و قهوه ‌ای روشن استفاده کنید.
انتخاب کمربند چرم بر اساس رنگ، برای افراد با قد کوتاه و بلند نیز، نکات بسیار مهم و ظریفی را شامل می‌شود که بهتر است در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید. بنابراین اگر قد کوتاهی دارید، بهتر است کمربندی انتخاب کنید که هم رنگ لباس‌هایتان باشد، زیرا انتخاب کمربند با رنگی متفاوت، اندام شما را به دو قسمت تفکیک کرده و با ایجاد یک خط افقی، قد شما کوتاه‌تر نشان داده می‌شود.

اما اگر قدتان بلند است، به راحتی می‌توانید رنگ کمربند خود را، متناسب با استایل و لباس‌هایتان انتخاب کنید. متفاوت بودن رنگ کمربند، برای افراد بلند قد با بالاتنه بلندتر، با ایجاد یک خط افقی در قسمت کمر توسط کمربند، باعث می‌شود که اندام به دو قسمت تفکیک شده و بالاتنه کوتاه‌تر و اندام متناسب‌تر دیده شود.

ست کردن کمربند چرمی

ست کردن اکسسوری و لوازم جانبی چرمی، مانند کیف، کفش، کمربند و …، یکی از قدیمی‌ترین قوانین در زمینه مد و استایل شخصی می‌باشد. کمربند چرم نیز از این قانون مستثنا نیست. بنابراین جهت ایجاد هماهنگی و هارمونی در استایل خود، بهترین انتخاب، ست کردن کمربند با کفش می‌باشد.
برای استایل رسمی، باید از کمربند و کفش چرم هم‌رنگ با آن  استفاده کنید و برای استایل غیر رسمی و اسپرت، می‌توانید از کمربندهای پهن و رنگ‌های متفاوت و متناسب با لباس و کفش خود استفاده کنید. اما اگر بخواهید چکمه بپوشید، باید از قانون لباس‌های رسمی برای انتخاب کمربند پیروی کنید. در این صورت لازم است رنگ کمربند شما با چکمه‌ هایتان ست باشد.

اصول نگهداری از کمربند چرم

جهت پیشگیری از خشک شدن سطح چرم کمربند، باید آن را در مکانی دور از نور آفتاب و به حالت عمودی آویزان کنید. نکته قابل توجه این است که هرگز کمربند را روی شلوار رها نکنید؛ نگهداری کمربند به مدت طولانی در چنین شرایطی، موجب می شود ظاهر چرم به کلی از بین برود و به این ترتیب از عمر کمربند چرم کاسته می‌شود. بنابراین بهتر است، محل مناسبی در کمد لباس‌هایتان، جهت نگهداری از کمربندهای چرم و آویزان کردن آنها، در نظر بگیرید. 

با توجه به مطالب ذکر شده می توان گفت، انتخاب و استفاده از کمربندهای چرم، بستگی به سبک استایل و اندام شما دارد و امروزه افراد بسیاری از این اکسسوری چرمی که بخشی جدا نشدنی از استایل مردانه به حساب می‌آید، استفاده می‌کنند. اما اگر به دنبال استایلی متفاوت و منحصربه‌فردتر هستید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از ساسپندرهای چرمی در استایل‌های رسمی و غیر رسمی خود استفاده نمایید.

با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی و نحوه استفاده از این اکسسوری خاص در استایل‌های مختلف، بپردازیم.

ساسپندر (Suspenders)

امروزه افراد بسیاری، برای خلق یک استایل خاص و منحصربه‌فرد در استایل شخصی خود از ساسپندر استفاده می‌کنند. ساسپندر، ساسبند یا همان دو بنده شلوار، به نوارهای زینتی گفته می‌شود که بر روی شانه ها قرار می‌گیرند و باعث بالا نگه داشتن و ثابت قرار گرفتن شلوار می‌شوند.
ساسپندر، اصطلاحی لاتین در زبان آمریکایی می‌باشد که ساسپندرز (Suspenders) و در زبان انگلیسی، با اصطلاح بریس (Brace) بکار برده می‌شود.

تاریخ پیدایش ساسپندر در صنعت مد

قدمت ساسپندر بر اساس شواهد تاریخی به اوایل قرن نوزدهم میلادی برمی‌گردد. در سال ۱۸۲۰ میلادی، برای اولین بار، طراحی انگلیسی بنام آلبرت تراستون، ساسپندرهای مدرن امروزی را طراحی کرد.
در آن دوران مردان شلوارهایی با کمر بسیار گشاد می‌پوشیدند. به طوری که بستن کمربند برای آنها راحت نبود. بنابراین داشتن دوبنده یا همان ساسپندر، تبدیل به یکی از ملزومات ضروری برای نجیب زادگان شد. پس از آن دوران که رفته رفته جایگاه این اکسسوری در صنعت مد کم‌رنگ شده بود، اوایل قرن بیستم با ورود شلوارهای فاق کوتاه به عرصه مد، دوباره در دنیای مد جایگاه خود را در میان طرفداران خود پیدا کرد.

در دهه  ۱۹۲۰ این اکسسوری به عنوان یک وسیله پزشکی جهت کمک به پوسچرال و درمان افراد لاغر، توسط پزشکان تجویز می‌گردید. اما در کل این دوران تا اوایل دهه ۱۹۶۰ میلادی، از این دوبنده‌ها در زیر لباس استفاده می‌شد. در دهه ۱۹۶۰ با شروع اعتراضات در انگلیس، طبقه کارگر با پوشیدن شلوارهای جین تنگ و استفاده از این اکسسوری به روی لباس، تحول دیگری در دنیای مد ایجاد کردند و باعث محبوبیت هرچه بیشتر این اکسسوری نوستالژیک شدند.

بعدها در اواسط دهه ۱۹۷۰ میلادی در انگلیس و آمریکا، زنان طبقه کارگر نیز از این اکسسوری در پوشش خود استفاده کردند. این حرکت، نوعی اعتراض به نگاه نابرابری جنسیتی در آن زمان بود. به این ترتیب ساسپندر از آن زمان تا کنون جایگاه خود را در میان اکسسوری‌های مورد استفاده در میان زنان نیز پیدا کرد. در اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی، مجله People ، درباره این اکسسوری این چنین نوشت: دوبنده‌ها ظاهری بسیار جذاب و جلوتر از مد به شخص می‌دهند؛ در همان زمان، شخصی به نام استیو اوراکل از خانواده مترز، دوبنده‌ها را، «غیر مرسوم مد روز» خواند.
امروزه نیز در دنیای مد مردانه و زنانه، گرایش به این اکسسوری، با وجود تفاوت در سبک پوشش، فرهنگ و سطح کلاس، پدید آمده است. این گرایش در میان جوانان امروزی بسیار دیده می‌شود. آنها خواهان رواج دوباره مدهای گذشته در استایل‌های روزمره و شخصی خود هستند! 

انواع ساسپندرها و نحوه استفاده از آنها در موقعیت‌های متفاوت

همانطور که در مطالب قبل گفته شد، ساسپندر یا دوبنده‌ها، نوارهای بلند پارچه‌ای یا چرمی هستند که روی شانه ها قرار می‌گیرند که از نظر ساختاری به دو مدل X و Y و همچنین دکمه ای و گیره ای یا کلیپسی، شناخته می‌شوند. ساسپندرها با گیره یا دکمه به کرسله یا همان کمر شلوار متصل می‌شوند و جهت جلوگیری از سر خوردن از روی سرشانه‌ها، در قسمت پشت لباس به شکل X ، Y و یا H بسته می‌شوند. اما بیشترین تنوع ساسپندرها در دنیای مد، دو مدل X و Y هستند. 

هنگام خرید ساسپندر، حتما به این نکته توجه داشته باشید که ساسپندرهای مدل Y شکل برای استایل‌های رسمی و نیمه رسمی مناسب می‌باشند و ساسپندرهای مدل X شکل، بهترین انتخاب برای استایل‌های غیر رسمی، کژال و اسپرت هستند. همچنین ساسپندر مدل X شکل برای فعالیت‌های کاری و روزانه، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر هنگام خرید و انتخاب ساسپندر بین مدل گیره‌ای و مدل دکمه‌ای تردید داشتید، به استایل و موقعیتی که از این اکسسوری در آن استفاده می‌کنید، حتما توجه داشته باشید. اگر قصد استفاده از کت و شلوار را دارید و می‌خواهید با استایلی رسمی یا نیمه رسمی ظاهر شوید، بهتر است از ساسپندرهای مدل دکمه‌ای استفاده کنید. همچنین امروزه، بیشتر کت وشلوارها در قسمت کرسله شلوار مجهز به دکمه‌های داخلی، مخصوص ساسپندر می‌باشند. اما اگر می‌خواهید از ساسپندر در استایل‌های غیر رسمی و کژال استفاده کنید بهتر است ساسپندرهای مدل کلیپسی یا همان گیره‌ای را انتخاب کنید. 

انتخاب جنس ساسپندر (ساس ‌بند)

جنس ساسپندر نیز بصورت پارچه‌ای و چرمی می‌باشد. ساسپندرهای پارچه‌ای، طرح‌ها و مدل‌های متنوعی دارند. برای لباس‌های ساده، بهتر است از ساسپندرهای رنگی و طرحدار و برای لباس‌های رنگین و طرحدار، از ساسپندرهای پارچه‌ای ساده و تک رنگ استفاده کنید. بنابراین هنگام خرید ساسپندرهای پارچه‌ای به این نکته حتما توجه داشته باشید که طرح و مدل پارچه ساسپندر، با استایل و سبک پوششی که این اکسسوری در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، در تضاد نباشد. 

به همین جهت ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از ساسپندرهای چرمی استفاده کنید. ساسپندر چرمی به راحتی با هر سبک لباس و استایلی، می‌تواند هماهنگی داشته باشد و کیفیت و دوام بیشتری نیز دارد. تنها نکته در انتخاب ساسپندر چرمی این است که اگر از این اکسسوری، برای استایل‌های رسمی و نیمه رسمی خود استفاده می‌کنید، بهتر است با رنگ کفش شما ست باشد تا هارمونی و جلوه بیشتری به استایل شما ببخشد. در غیر اینصورت یک ساسپندر چرم با تمام سبک‌های پوششی و استیل‌های رسمی و غیر رسمی، می‌تواند هماهنگی داشته باشد و به شما ظاهری منحصربه‌فرد و جذاب بدهد.

سایز و میزان پهنای ساسپندر چرم

امروزه ساسپندرهای چرم، سایزها و اندازه‌های مختلف و متنوعی دارند. یکی از نکات مهم در هنگام خرید ساسپندر که نباید فراموش کنید، سایز ساسپندر و میزان پهنا یا همان عرض نوار آن است. اصولا طول ساسپندرها برای افراد با قد متوسط ۳۶ سانتی‌متر و برای افرادی با قد بلند ۴۶ سانتی‌متر می‌باشد و اگرچه به راحتی می‌توان سایز ساسپندرهای چرم را مطابق با سایز اندام تنظیم کرد، اما بهتر است در هنگام خرید، ساسپندری را انتخاب کنید که سایز آن با سایز بالاتنه شما هماهنگی داشته و به اصطلاح فیت تن شما باشد. زیرا ظاهری بهتر و جذاب‌تر خواهد داشت و جلوه بهتری روی لباس شما دارد.

پهنای ساسپندر چرم

پهنای نوار ساسپندرهای چرمی به سه مدل باریک، متوسط و پهن تفکیک می‌شوند که متناسب با استایل و اندام شما، مورد استفاده قرار می‌گیرند.  ساسپندر چرم باریک که پهنای آن حدودا ۱/۵ تا ۲/۵ سانتی‌‌متر می‌باشد، برای افراد با اندام لاغر و استخوان‌بندی ظریف، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل ساسپندر برای استایل‌های رسمی و نیمه رسمی و همچنین مد روز، مناسب‌تر است. اما ساسپندر چرم متوسط که پهنای آن حدودا ۲/۵ تا ۴ سانتی‌متر است، بهترین انتخاب برای هر شخصی با هر استایل و اندامی می‌باشد. به این دلیل که اندازه این مدل ساسپندر، استاندارد است. ساسپندر چرم پهن با پهنای ۵ سانتی‌متر نیز، بهترین انتخاب برای افراد با اندام درشت، استایل‌های کلاسیک و سبک پوشش سنتی می‌باشد. 

چند نکته مهم درباره انتخاب و خرید یک ساسپندر مناسب برای شما که به دنبال استایلی متفاوت هستید:

  1. بهترین جنس برای انتخاب و خرید ساسپندر، چرم است.
  2. ساسپندر چرم را در هر موقعیت و با هر استایلی می‌توانید استفاده کنید.
  3. ساسپندر چرم را با کفش‌هایتان ست کنید.
  4. هرگز کمربند و ساسپندر را هم زمان، نپوشید.
  5. حداقل دو ساسپندر چرم با مدل‌های متفاوت در کمد لباسی خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *