استایل زنانه

شناختی از چرم و محصولات چرمی؛ کالایی با ارزش و قیمتی برای همگان

چرم، ماده ای طبیعی و بادوام و منعطفی است که از عمل دباغی ها بر روی پوست خام حیوانات به‌ دست می‌آید؛ چرم در زمان های قدیم به عنوان پوششی مناسب در فصل سرما به کار گرفته می شد ولی در دنیا امروز چرم را به عنوان کالایی با ارزش بالا می شناسند.

از همان ابتدا چرم حیوانات بیشتر به عنوان پوششی مهم برای اشخاص و افراد بالا مقام در بین مردمان باستان استفاده میشد، برای مثال صاحبان قبیله همیشه داری پالتو های چرم از پوست گرگ یا ببر داشتند. امروزه همگان می توانند از لباس های چرمی استفاده کنند.

لباس ها چرم همیشه به عنوان یکی از شیک ترین پوشش ها در جامعه نامبرده می شوند. همگان از پوشش چرم خوششان می آید، ولی بیشتر خانم ها  پیگیر دنیا مد و چرم هستند. زیرا شیک پوش بودن برای بانوان مهمترین بخش در زندگی اجتماعی آن ها است. آقایان بیشتر در اکسسوری ها به دنبال لوازم چرم هستند مانند:((کیف پول و کفش))

معرفه کوتاهی از انواع چرم، حیوانی و مصنوعی


چرم سبک: این چرم بسیار نازک است و مراقبت از آن بسیار سخت، که نیاز به یادگیری تمیز کردن صحیح چرم دارد. این چرم دارای قیمتی مناسب است با کمی تفاوت نسبت به چرم مصنوعی فروش می رود. چرم سبک از پوست حیواناتی مانند بز، گوسفند و بره تهیه می شود، به همین علت بسیار ضعیف است و در کلاه، لباس بیشتر استفاده می شود.

چرم نیمه سنگین: چرم نیمه سنگین از مرغوب ترین چرم های موجود در بازار است. به همین سبب باعث شده کمیاب و بسیار گران قیمت باشد. محصولات این چرم بسیار گران است و به همین علت این چرم بیشتر در وسایل تزیینی و لوکس استفاده می شود. یکی دیگر از سختی های استفاده این نوع، مشکل بودن دوخت آن است.

چرم سنگین: این نوع چرم برای استفاده های معمول است و در بازار بیشترین فروش را دارد. از پوست حیواناتی مانند:(( شتر،گاو و… )) استفاده می شود. این چرم در اکثریت محصولات چرمی استفاده می شود که به همین علت دارای قیمتی مناسب و معمولی است. نوع دوخت در این نوع بسیار مهم است که شما باید در زمان خرید حتما دقت لازم را داشته باشید.

چرم مصنوعی یا همان چرم گیاهی: چرم مصنوعی به دلیل قیمت بالا چرم های حیوانی به بازار عرضه شد، تا کسانی که به دنبال چرم هستند ولی نمی خواهند هزینه بسیار زیادی را متحمل شوند از محصولات این چرم استفاده کنند. این چرم در اکثریت محصولات موجود است مانند:(( روکش صندلی، کیف، کفش، لباس))
چرم گیاهی یک تفاوت قابل توجهی نسبت به بقیه چرم ها دارد، در زمان به دست آمدن این چرم  در دباغی از محصولات شیمیایی و رنگ های مصنوعی استفاده نمی شود و کلا به صورت گیاهی فرآورده می شود. این نوع چرم به دلیل طبیعی بودن و نداشتن ضرر برای پوست و بدن انسان از بهترین نوع برای لباس به شمار می رود و از قیمتی مناسب برخوردار است.

چرم جنسی که با گذر زمان شیک و جا افتاده تر می شود!!!

درست است در اوایل خزید بوی بسیار خوب چرم شما را مدهوش خرید خود خواهد کرد. ولی جنس چرم به شکلی است که در طول زمان بسیار جا افتاده تر می شود؛ زیرا چرم بسیار دوام بالایی دارد و زمانی که از آن استفاده می شود شکل خاص و مورد نظر صاحبش را می گیرد، این عمر باعث می شود بگویند تازه چرم شکل گرفته. محصولات چرم بعد از تولید بسیار خام و خشک هستند، به همین علت در زمان اولیه زیاد باب میل شما نیستند ولی با گذر زمان جا افتاده می شوند.

تمیز نگهداری چرم سخت ترین مرحله مراقبت از آن


چرم بسیار حساس است پس باید برای نگهداری از آن سخت گیر باشید. اگر میخواهید محصول شما دارای عمری مفید و طولانی باشد، پیشنهاد میکنم به دور از گرد و خاک از آن نگهداری و مراقبت کنید. گرد و خاک برای چرم مانند هوای ناپاک برای سالمندان است، زیرا چرم مانند ما جان دارد و نفس میکشد و گرد و خاک مانع اصلی برای زنده ماندن چرم شما است.

بعد از خرید کاور محصول را دور نیندازید یا اگر کاور ندارد پیشنهاد می کنم خریداری نفرمایید، یا در اسرع وقت حتما کاوری مخصوص تهیه فرمایید. زیرا کاور در نگهداری به شما بسیار کمک خواهد کرد و یکی مانع برای نشستن گرد و خاک بر روی محصول شما خواهد بود. 

کلامی در پایان

در زمان خرید حتما به برچسب همراه محصول توجه داشته باشید، زیرا همانطور که در مطلب اشاره شد تمیز نگهداری از چرم بسیار مهم است و برچسب محصول به شما در این امر کمک شایانی خواهد کرد. در زمان خرید حتما از نوع چرمی که دارید خریداری میکنید مطمئن باشید. برای خرید سخت کوش و ریزبین باشید تا در پایان از خرید خود خشنود باشید. در پایان به شما پیشنهاد میکنم از سایت ما دیدن فرمایید و نظرات خود را به ما منتقل فرمایید.

 

تصاویر بیشتر:

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *