استایل مردانه

نگاهی به استایل چرمی | ۱۰۰ سال پیش تا کنون

در سال های اخیر، چرم تاثیر مستقیمی در زندگی مردم داشته، و همین امر باعث جذب طرفداران زیادی شده است! از کوچک ترین و بزرگ ترین چرم می توان به دستبند و دیوار پوش (چرمی), اشاره کرد. شرکت های تولیدی چرم، چند رنگ مختص به خود دارند؛ رنگ های مخصوص، عبارت اند از: آبی پر رنگ، قهوه سوخته، شکلاتی، قهوه ای روشن، مشکی براق، زرشکی و سبز روشن! در ادامه قصد داریم نگاهی به استایل چرم داشته باشیم و بگوییم از کجا و توسط چه کسانی در میان مردم باب شد؛ پس با چرم کروکو همراه شوید.

پیدایش چرم | سال کشف و برند های تولیدی (تا به امروز) 

 بشر نزدیک به ۱۰۰ سال پیش چرم را کشف کرد؛ اما آن سال ها بدین شکل نبود که در لباس، کیف پول و… کاربردی داشته باشد! (طرفداران چرم در اواخر کشف آن، بسیار اندک بودند)، در اوایل قرن ۲۰ ام میلادی، صنعت چرم گسترش یافت و در بسیاری از ابزار کاربردی، استفاده شد. (دو عامل مقاومت و انعطاف پذیری باعث متمایز شدن چرم نسبت به دیگر اجناس شده اند) 

با تمام تفاسیر بالا در اوایل قرن ۲۰ ام می توانستیم شاهد رونق تولید و بهره وری مردم از “چرم“ باشیم. یکی از بزرگ ترین مزیت کت های چرمی: مقاومت در برابر سرما بود؛ بدین شکل که در اوایل قرن بیست ام در نیروی هوایی آمریکا و در جنگ جهانی دوم بسیار از آن استفاده شد! (عایق بندی بسیار مقاوم در برابر سرما) مناطق کره زمین آب و هوای متفاوتی دارند! هنگامی که چرم در اکثر کشور های (سرد سیر) مشاهده شد؛ بعضی از مردم به جهت گرمایش بیشتر این لباس های چرمی، از پشم گوسفند داخل کت های خود استفاده می کردند!  همانطور که گفته شد در جنگ جهانی دوم به دلیل مناطق سرمایی روسیه و آلمان، نیروی هوایی آمریکا از شگرد بالا بهره برد. 

اولین گام در تولید متعدد لباس و استایل چرم

پس از جنگ جهانی دوم و هنگامی که کشور های ابرقدرت به دنبال پیشرفت بودند؛ در هالیوود طراحان لباس تمرکز خود را بر روی لباس های چرمی گذاشتند! همین باعث پیشرفت استایل عموم شد. 

چرم رنگی یا دگرگونی استایل چرم؟

در سایت های معتبر آمده است که؛ استایل چرمی مانند: دسبند، بند ساعت، مچ بند و… همراه با انواع رنگ های مخصوص چرم در دهه ۸۰ میلادی به بازار ارزه شد! (در آن زمان، رنگ مشکی و قهوه ای برای چرم، عنوان می شد). چرم قرمز نیز در دوران مایکل جکسون شناخته شد، زیرا وی در موزیک ویدئو (Thriller) لباسی چرمی و قرمز رنگ بر تن داشت. (همین موزیک ویدئو تاثیر به سزایی در خرید و فروش چرم داشت)

استایل چرمی برتر در سال ۲۰۱۸ | ۲۰۱۹| ۲۰۲۰ 

هر روز، هر ماه و هر سال یک نوع لباس و استایل جدید به بازار ارزه می شود! در اکثر کشور ها از جمله ایران، در اکثر مناطق به دلیل شرایط اقتصادی نمی توان جنس خوب چرم وسایل را خریداری کرد! برند های ایرانی در سال های اخیر به کمک این دسته از مردم آمده اند و با قیمت معقولانه ای، اجناس خود را ارزه کرده اند. استایل چرمی در سال ۲۰۱۸ به قبل به طور جدی و کامل ست نمی شد! علاوه بر آن فقط اشخاص مشهور و پولدار توانایی ست کردن استایل چرمی خود را داشتند! هرچه نگاهی به استایل چرمی بکنیم به سال اخیر و امسال نزدیک می شویم؛ زیرا کفش چرمی، کت چرمی، کیف پول چرمی، شلوار چرمی و… را می توان به آسانی با یکدیگر ست کرد! 

برند های الکساندر مک کوئین و سلین بیشتر طرفدار را در میان متقاضیان دارند و از سال ۲۰۱۵ فعالیت جدی خود را در صنعت چرم شروع کردند! ( این دو برند در سال ۲۰۱۸ بالا ترین فروش را داشتند) 


کلام آخر

استایل های چرمی بسیار متنوع می باشند، چندی از این استایل ها عبارت اند از: استایل موتور سواری، استایل مهمانی، استایل مجلسی، استایل خلبانی و… که هر یک دارای رنگ، طرح و مدل مختص به خود هستند! اگر بخواهیم به مزیت های چرم بپردازیم؛ می توانیم به گرمایش آن، استقامت آن (در سالیان سال)، بو نگرفتن چرم و انعطاف پذیری آن، اشاره کنیم. 

لازم به ذکر است که: استایل چرمی هر شخص، با توجه به سلیقه آن فرد، هماهنگ می شود. اگر بخواهیم در گلچین جذاب ترین استایل به شما کمک کنیم؛ استایل روشن و متضاد را به شما پیشنهاد می دهیم. 

تصاویر بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *