لباس مجلسی

نکاتی که باید در هنگام خرید لباس مجلسی رعایت کرد

ست کردن لباس مجلسی

یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین لباس‌های زنانه موجود در بازار، لباس مجلسی هست که در جنس‌ها و طرح‌های مختلفی از جمله بلند، کوتاه و دخترانه، منجوق‌دوزی شده، ساتن و … تولید و به بازار عرضه می‌شوند. هریک از انواع مدل‌های لباس مجلسی برای شرایط و موقعیت‌های مختلفی مناسب است. در این مطلب به معرفی انواع لاین مدل لباس و نکات لازم برای خرید آن خواهیم پرداخت .
لباس مجلسی باید از پارچه‌های درجه یک و باکیفیت دوخته شده باشد تا بتواند خود را به خوبی نشان دهد؛ زیرا پارچه بی‌کیفیت، جلوه ظاهری لباس را از بین برده و همچنین عمر معقول استفاده از آن را نیز کوتاه‌تر می‌کند ، همچنین لباسی که قصد خرید آن را دارید، باید ارزش هزینه‌ای که برای آن صرف شده را داشته باشد. هرچه بافت پارچه نرم‌تر و مقاوم‌تر باشد، ارزش خرید آن نیز بالاتر خواهد رفت.

خرید لباس مجلسی

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در هنگام خرید لباس مجلسی باید مدنظر قرار دهید این است که لباس مجلسی مناسب با شکل و فرم بدن شما باشد. باید بدانید که کدام استایل و رنگ برای بدن فرم بدن و صورت شما مناسب است. به عنوان مثال اگر دارای قدی بلند و اندامی لاغر هستید، بهترین نوع مدل لباس مجلسی متناسب با بدن شما، لباس‌های بلند و ماکسی است.
نکته مهم دیگر این است که حتما از فروشگاه‌های معتبر، لباس مجلسی مورد نظر خود را خریداری نمایید تا از کیفیت کار و دوخت لباس اطمینان خاطر داشته باشید. همچنین بهتر است با ترندها و مدل‌های روز دنیا آشنا باشید تا در هر زمان بتوانید استایل شیک و منحصربه‌فردی برای خود ایجاد نمایید.

خرید لباس مجلسی

انواع لباس های مجلسی در بازار

انواع لباس مجلسی براساس مدل لباس مجلسی بلند و ماکسی این نوع لباس مجلسی دارای قدی بلند تا قسمت قوزک یا نوک پا است. لباس ماکسی در انواع پلیسه‌دار، چاک‌دار، منجوق‌دار و … تولید می‌شود. این مدل لباس برای خانم‌هایی که قد بلندی دارند و از اندامی لاغر برخوردارند، مناسب‌تر است. همچنین لباس ماکسی معمولا در مهمانی‌ها و مراسم‌های رسمی همراه با یک کفش پاشنه بلند مورد استفاده قرار می‌گیرد.
لباس‌ های مجلسی کوتاه برای مراسم‌هایی که رسمیت کمتری دارند مانند جشن تولد، نامزدی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. به این نوع لباس ، لباس دخترانه نیز گفته می‌شود، زیرا این مدل لباس سن شما را پایین‌تر نشان داده و خانم‌های جوان به پوشیدن آن علاقه بیشتری دارند.

خرید لباس مجلسی

بسیاری از افراد پوشیدن کت و دامن مجلسی را به لباس‌ های بلند و ماکسی ترجیح می‌دهند. در دوخت این لباس از دو نوع پارچه با رنگ و متریال مشابه یا متفاوت استفاده می‌شود. این مدل لباس دارای هارمونی بسیار زیبایی بوده و به صورت ساده و یا طرح‌دار موجود می‌باشد. کت و شلوار مجلسی پوشیدن کت و شلوار مجلسی، ظاهری بسیار شیک و کلاسیک در مراسم‌ها و مهمانی‌ها به شما خواهد داد. خانم‌ها معمولا از کت و شلوارهای به رنگ تیره همراه با اکسسوری‌های جذاب در استایل رسمی خود استفاده می‌کنند.
انواع لباس مجلسی براساس جنس پارچه وجود دارد که لباس مجلسی حریر پارچه حریر یکی از پرکاربردترین پارچه‌ها برای دوخت انواع لباس‌های مجلسی می‌باشد.  لباس مجلسی که از جنس حریر باشد به هیچ عنوان اندام شما را حجیم نشان نمی‌دهد و خانم‌ها با هر نوع فرم بدنی می‌توانند از لباس ‌های حریر مجلسی استفاده نمایند. این لباس دارای سطحی سبک و نرم بوده و ظاهری براق و درخشان دارد؛ به همین دلیل بهترین گزینه برای استفاده در مجالس مهم است.
لباس مجلسی گیپور لباس‌های مجلسی از جنس گیپور برای مراسم‌های رسمی بسیار مناسب هستند. این سبک لباس‌ ها دارای ظاهری لوکس و باوقار بوده و زیبایی اندام خانم‌ها را بیشتر نشان می‌دهند. همچنین این پارچه برای لباس‌های کاملا پوشیده مجلسی و رسمی نیز بهترین انتخاب بوده و در میان خانم‌ها طرفداران بسیاری دارد.

خرید لباس مجلسی

لباس مجلسی دانتل معمولا پارچه‌ای ظریف و کارشده از جنس دانتل هستند. این نوع لباس که دارای سطحی توری و گل‌دار است، برای استفاده در انواع مجالس مانند عروسی مناسب است. این نوع لباس دارای قابلیت کشسانی بالایی بوده و معمولا دارای ملیله، منجوق و پولک است. لباس مجلسی لمه لباس ‌های دوخته شده با پارچه لمه دارای نرمی و لطافت زیادی بوده و برای استفاده در انواع مراسم‌های مهم قابل استفاده هستند. این لباس معمولا در مدل‌ های مختلف پولکی، زردار، نگین‌دار، شنی و … موجود بوده و نسبت به سایر پارچه‌ها درخشان‌تر هستند.

عکس های بیشتر

خرید لباس مجلسی

خرید لباس مجلسی

خرید لباس مجلسی

خرید لباس مجلسی

خرید لباس مجلسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *