استایل زنانه

جذابیت بیشتر با ست مادر دختری (راهنما کامل + تصویر)

دختر بچه‌‎های شیطون علاقه‌ای شدید به پوشیدن کفش‌‏های مادران خود دارند و از لباس و کفش‌‎های افراد بزرگ‌تر با ذوقی فراوان استفاده می‎کنند. در این سن کودکان علاقه دارند که نزدیک به استایل مادر خود لباس بپوشند. در این بین مادران خوش ذوق، به دنبال ایده‏‌هایی هستند که ست‌‏های مادر و دختری جذابی برای خود و فرزند دلبندشان تهیه کنند.

این ست‎ها در انواع نمونه‌‎های مجلسی، اسپرت، مجلسی، خانگی، فانتزی و روزانه قابل تهیه و پوشیدن است که حس جالب و زیبایی را برای عکاسی و پوشش ایجاد کند. اما توجه کنید که انتخاب اکسسوری مناسب جذابیت بیشتری را به این نمونه از ست‌ها می‌بخشد.

دلایل خرید ست مادر دختری جذاب

کودکی دوران مهمی برای آموزش‌‏های اخلاقی است.  با خرید و پوشیدن ست لباس مجلسی مادر و دختر به کودک خود اهمیت آراستگی ظاهری را آموزش می‌‏دهید که این امر تاثیر مستقیمی را در آینده کودک شما دارد. البته از نگاهی دیگر، بعد از دوختن یک لباس شاید مقداری از پارچه شما اضافه بیاید. به عنوان یک مادر آراسته و خوش سلیقه در جهت صرفه‌جویی در هزینه‎‌ها، یک لباس دخترانه مناسب برای فرزند خود بدوزید.

اصول طراحی و دوخت لباس ست مادر و دختری

حالا که تصمیم دارید برای خود و فرزندتان یک ست مناسب تهیه کنید باید به چند نکته توجه مناسبی داشته باشید که عبارت‌اند از:

  1. در اولین مرحله جنس و طرح پارچه خود را به گونه‌‏ای انتخاب کنید که متناسب با فرزندتان نیز باشد. پارچه‏‌های کار شده سنگین انتخاب خوبی برای دوخت ست مادر و دختری نخواهند بود. سعی کنید از نمونه‏‌های ساده و شیک استفاده کنید که قابل پوشیدن باشند.
  2. طرح و رنگ پارچه با سن کودک شما هم‌خوانی داشته و مناسب باشد. طرح‌‏های سنگین و درشت نمونه‏‌های نامناسبی برای کودکان می‌‏باشند. البته بجز مراسم‌های تولد، نباید‌ از طرح‌‏های بچگانه برای دوختن ست مادر و دختری بهره بگیرید.
  3. جنس پارچه اهمیت بالایی در ست مادر و دختر دارد. پارچه را به گونه‌‏ای انتخاب کنید که متناسب با فرزند شما و سن آن باشد . اگر نوعی پارچه انتخاب کرده‏‌اید که خیلی کار شده و زنانه است، از همان رنگ پارچه ساده‌‏ای را برای فرزندتان لباس ست بدوزید.
  4. برای استایل روزانه و کژوال مادر و دختری نیز با کمک اکسسوری‏‌های هم رنگ با شال یا روسری خود جذابیت بیشتری را به استایل خود ببخشید.


راهنمای ست کردن کیف و کفش در ست مادر و دختری

جز جدانشدنی استایل بانوان کیف و کفش مناسب و جذاب است. این دو مورد از فاکتورهای تعیین کننده در استایل خانم‎ها می‌‎باشند. مطمئنا کفشی که مادران خریداری می‌کنند همخوانی جالبی برای فرزندتان به همراه ندارد؛ به این علت خرید کفش ست شاید کار درستی نباشد. شما می‌توانید برای خرید کفش ست مادر و فرزندی از نمونه‌های همرنگ و تا حدودی مشابه استفاده کنید. بطور کل می‌توان گفت که رعایت جزئیاتی مانند مشابه بودن مدل کیف و کفش و همچنین تشابه اکسسوری‌ها در رنگ و سایر جزئیات به زیبایی و جذابیت هرچه بیشتر استایل‌تان کمک می‌کند.


نکات طلایی برای ست کردن لباس هماهنگ

برای ست کردن لباس مادر و فرزند دسته‎بندی مختلفی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌‏کنیم:

دسته‌بندی انواع ست‎‌های مادر‎و‎دختری با توجه به کاربرد: با توجه به مراسم‌ها و موقعیت‌های مختلف، طراحی متفاوتی نیز برای لباس در نظر گرفته می‌‏شود. اما در این دسته سه نمونه مختلف، فرمالیته و آتلیه‌ای، مجلسی و روزانه یا کژوال در بازار موجود می‌‏باشند. اگر این ست را برای عکاسی در نظر دارید باید از رنگ‌‏های شاد و سازگار با روحیات کودکان استفاده کنید.

دسته دوم ست‌های هستند که برای حضور در مجالس و میهمانی‌ها خریداری می‌‏گردند. پارچه این ست‌ها معمولا با  هزینه بالاتری  دوخته می‌شود.

دسته سوم ست‌های کژوال و روزانه هستند؛ لباس‏‌هایی که برای این نمونه انتخاب می‎گردند باید مناسب اماکن عمومی، لباس خواب، لباس مناسب تعطیلات و لباس‌های ورزشی باشند.

ایده‎‌هایی برای داشتن ست مادر و دختری جذاب

  • پیراهن‌‏های رنگارنگ را امتحان کنید: پیراهن‌های رنگارنگ و راحت برای نیمه اول سال گزینه‌های بسیار مناسبی هستند. رنگ‌‏های جذاب و مناسب با پوست شما، ایده‎ی خوبی برای ست کردن می‌‏باشند. دوخت این پیراهن‌ها بسیار ساده بوده و مرتب کردن آن کاری به مراتب راحت خواهد بود.
  • تیشرت و شلوار رنگی: با توجه به محدودیت‏‌های موجود در ایران این انتخاب مناسب برای منزل است. تیشرت‌های ساده با شلوار رنگی برای مادر و فرزند به راحتی هرچه تمام قابل استفاده می‌‏باشند و زیبایی خاصی را به همراه دارند.
  • ست و طرح‌های مناسب: ممکن است در بازار لباس‌ها و تیشرت‌هایی را ببینید که بسیار جذاب و مدرن هستند و قابلیت ست کردن با فرزندتان را دارند، اما شاید لازم باشد برای شلوار‌ها کمی خلاقیت به خرج داده و از قانون رنگ‏‌ها برای پیدا کردن نمونه مناسب کمک بگیرید.

با رعایت این نکات روزگار خوش کودکی و نوجوانی فرزندتان را به طرز زیبایی پشت سر می‌‏گذارید و از این روزها بهترین خاطره را خواهید ساخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *