استایل زنانه

استایل گوتیک زنانه و مردانه + تاریخچه

استایل گوتیک یکی از ساختارشکن‌ترین استایل‌های مد دنیا می‌باشد و می‌توان از این استایل به عنوان یکی از ضد مدترین استایل‌های بازار پوشاک نام برد. این استایل در دنیا از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است که همین امر باعث شده طراحان بسیاری در این سبک و سیاق کارهای هیجان انگیزی به جاس بگذارند، این سبک کار و ورود طراحان معروف که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد سبب شد آقایان و بانوان بسیاری طرفدار این سبک مخصوص برای  تیپ خود شوند. استایل گوتیک، هموازه پیچیدگی و پر رمز و رازی خودش را در تمام ادوار حفظ کرده و این پیچیدگی و پررمز و رازی را می‌توان به‌ وضوح در تمامی عناصر این سبک مشاهده کرد.، جالب است بدانید این استایل در سال‌های اولیه ورود خود مختص به طبقه اشراف بوده اما در طول زمان میان مردم عادی نیز رواج یافته! 

ریشه استایل گوتیک در موسیقی


ریشه‌های فرهنگ گوتیک را می‌توان، در صنعت موسیقی و پیدایش ژانر گوتیک راک، در عصر پست پانک در انگلستان مشاهده و جست و جو کرد، در این زمان سبک موسیقی راک گوتیک در میان طرفداران انقلابی خواه انگلیسی بسیار محبوب شد و در مدت زمان کوتاهی رشد و پیشرفت چشمگیری در آن حاصل شد؛ باید بدانید این مسئله سبب شد تا استایل گوتیک از پست پانک فاصله گرفته و به سبکی مستقل تبدیل شود.

این استقلال و پیشرفت سبب شد که این جنبش و سبک، در سراسر جهان طرفداران مشتاق زیادی پیدا کند. زمان زیادی لازم نبود تا که فرهنگ گوتیک از موسیقی پایش را فراتر بگذارد و به دیگر ابعاد کارهای هنری و زندگی مردم نیز راه پیدا کند، همچنین از دیگر پیشرفت این جنبش می‌توان به ورود در عرصه ادبیات، هنر، سینما، مد و پوشاک اشاره داشت.

در مد اوت کوتور اصطلاحی با عنوان «اوت گت» وجود دارد که طراحان حرفه‌ای در سطح اوت کوتور استایل گوتیک را بر صحنه‌های فشن شو برگزار می‌کنند. از میان طراحانی که آثارشان به شکلی در سبک کلی یا در برخی مجموعه‌ها تاثیر گرفته از سبک گوتیک بوده می‌توان به الکساندر مک‌کوئین بزرگ‌ترین طراح سبک گوتیک، آنا سوئی، ریک اونز، گرت پو، فلیپ پلین، جان ریچموند، یوجی یاماموتو و جان گالیانو اشاره کرد

طرفداران این استایل باید به چه ویژگیهایی دقت کنند؟

طرفداران استایل گوتیک، لباس‌های وینتیج یا لباس ‌های فرامدرن را انتخاب می‌کنند. پیراهن تیره رنگ با حداقل تزیینات از بهترین انتخاب‌ها برای استایل گوتیک مردانه به شمار می‌رود. اگر قرار است پیراهن دکمه ‌دار بپوشید، حتماً دکمه ‌‌‌‌‌‌های پیراهن خود را تا بالا و آخرین دکمه ببندید. بهتر است پیراهن‌ های ساده را برای این تیپ انتخاب کنید؛ اما اگر پیراهن ‌های طرح‌ دار دوست دارید، پیراهنی را برگزنید که تصاویر عجیب و غریب و طراحی منحصربفردی داشته باشد.
برای استایل گوتیک بانوان نیز پیشنهاد می‌شود از کت‌ها یا لباس‌هایی ساده با طرح‌های بزرگ و چشمگیر استفاده کنید، البته در بحث بانوان پیراهن مشکی، شنل و بوت مشکی مچ‎‌دار، بوت نظامی و… از لازمه‌‌های استایل گوتیک زنانه به شمار می‌آیند.

پارچه‌ها و نوع دوخت در تیپ و استایل گوتیک

لباس های مناسب برای استایل گوتیک دارای تنوع بسیاری هستند؛ اما همۀ آن‌‌ها از یک سری ویژگی‌‌های مشخص و برجسته پیروی می‌کنند. در دوخت لباس‌‌ها برای تیپ گوتیک از پارچه‌‌های چرم، مخمل و توری استفاده می‌‌شود. پارچه‌های محبوب در این مد شامل:((مخمل، چرم، گیپور، تور و ساتن می‌شوند.)) و همگی آنها در رنگ مشکی یا نهایتا از طیف محدودی از رنگ‌های دودی، بادمجانی، آبی دودی و قرمز جیگری یا قرمز اسکارلت تولید می‌شوند.

اولویت‌های محبوب در استایل گوتیک بر اساس فرم کلی ساعت شنی شکل می‌گیرد و به همین خاطر باریک نشان دادن کمر مانند دوران قدیم (دوره ویکتوریا) همچنان هم در میان طرفداران این استایل رایج و پر طرفدار است. آستین‌ لباس های تیپ گوتیک اغلب کلوش یا چین‌دار و از جنس گیپور هستند. دامن و پیراهن در سبک گوتیک رایج تر از شلوار است مگر در استفاده روزمره در جامعه که خب حتما شلوار انتخابی معمول تری است.

جایگاه اکسسوری و جواهرات در استایل گوتیک

اکسسوری، جایگاه ویژه ‌ای در استایل گوتیک زنانه و مردانه دارد؛ مثلا کلاه‌ و دستکش، تاثیر شگرفی بر جذابیت استایل گوتیک شما خواهند گذاشت. دستکش ‌های مشکی و بلند برای این استایل بسیار مناسب هستند، اکثر طراحان این اکسسوری را برای تیپ گوتیک پیشنهاد می‌کنند. عینک ‌های goggles با طراحی گوتیک می‌‌توانند استایل شما را بسیار خاص و جذاب تر کنند. همچنین چترهای چرمی و توری هم جایگاه‌ ویژه ‌ای در استایل گوتیک دارند.

در استایل گوتیک، فقط از زیورآلات و جواهرات سفید رنگ مانند:(( طلای سفید، نقره و پلاتین استفاده می‌شود)) و طلای زرد هیچ جایگاهی در میان علاقه مندان به این استایل ندارد.
از دیدگاه سنتی و قدیمی، رنگ سفید نماد نور سرد و ملال ‌آور ماه به شمار می‌رود که مناسب با لباس مشکی و صورتی سفید است. گوشواره، گردنبند و انگشتر برای استایل گوتیک مناسب هستند به شرط آن که به درستی انتخاب شوند، و نکته قابل توجه میتواند این باشد که در جواهرات مورد استفاده در استایل گوتیک، از سنگ‌ های گران‌ قیمت استفاده نمی‌شود؛ از این سنگ‌ های زینتی برای تزیین در لباس ‌های این سبک هم استفاده نمی‌شود. در ساخت و طراحی برای استفاده از زیورآلات در استایل گوتیک، از سنگ‌ های نیمه قیمتی مانند :(( از جمله یاقوت زرد، یشم و سنگ ‌های سفید و سیاه استفاده می‌شود.)) البته در بعضی موارد از مروارید در زیورآلات گوتیک استفاده شده است.

نکته پایانی و مهم در بحث استایل گوتیک

آرایش و پیرایش مهمترین عوامل در یک استایل زیبا گوتیک هستند. برای آقایان پیرایش صورت و مو بیشترین تاثیر را بر تیپ و ظاهر آنها خواهد داشت و برای بانوان ارایش صورت بسیار آنها را جذاب تر نشان خواهد داد. طرفداران و طراحان معتقد هستند استایل گوتیک مرزهای جنسیتی را در هم می‌شکند و به شما یک آزادی خاطر اعطا می کند. موی مشکی بهترین گزینه برای استایل گوتیک مردانه و زنانه است؛ تضاد رنگ مشکی با صورت سفید و رنگ‌ پریده، استایل گوتیک را جذاب می‌کند و جلوه‌ای بسیار زیبا را به فرد می دهد. برخی از طرفداران گوتیک نیز، از رنگ قرمز یا خاکستری برای موهای‌ خود استفاده می کنند که البته به سبک لباس و استایل و سلیقه خود فرد بستگی دارد.

آرایش غلیظ از عناصر مهم در استایل گوتیک برای بانوان به شمار می‌آید؛ از این ‌رو، آرایش اسموکی، بهترین سبک برای آرایش گوتیک است که در بین بانوان طرفدار های بسیاری دارد. موهای مشکی با لاک و رژ لب سیاه بهترین گزینه برای آرایش سبک گوتیک است و به یاد داشته باشید سایۀ پشت چشم‌تان هم همیشه در این سبک آرایش برای استایل گوتیک سیاه باشد. توجه کنید که تاتو و پیرسینگ، تاثیر شگرفی بر جذابیت استایل گوتیک‌ شما خواهد گذاشت. آرایش های متنوعی برای سبک گوتیک ابداع شده که شما باید مناسب صورت و استایل پوششی خود آن را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید ارایش های ساده برای این استایل مناسب نیست و شما نیاز به آرایش های غلیظ دارید تا شما و صورتتان را نشان دهد.

تصاویر بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *