بیشتر بدانید

۷ راهکارساده برای تشخیص لباس اورجینال از تقلبی

ممکن است شما از افرادی باشید که به خریدن لباس های اورجینال علاقه مند باشید! هرچند قیمت گرانی دارند اما کیفیت خوب و دوخت دقیق آن شما را راضی می‌کند که سراغ لباس های تقلبی نروید. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که هنگام خرید چگونه می‌توانید لباس اورجینال را از تقلبی تشخیص دهید. با چرم کروکو همراه شوید تا با چند ترفند ساده به شما کمک کنیم جنس اورجینال بخرید و از خرید خودتان راضی باشید.

یک) برش و دوخت لباس اورجینال و تقلبی

دوخت لباس های اورجینال بسیار دقیق و متناسب با سایزهای استاندارد است؛ که روی آن نوشته شده است؛ به طوری که نیاز به تغییر سایز ندارد. این شرایط در لباس های تقلبی متفاوت است. حتی اگر سایز نوشته شده روی این لباس ها با سایز بدنتان یکی باشد ممکن است هنگام پرو متوجه شوید که سایز آن را باید به کمک خیاط کم یا زیاد کنید. زیبایی و شکیل بودن لباس های اورجینال به این است که معمولا نیاز به دستکاری و تغییر سایز ندارند. دوخت لباس های اورجینال خیلی ظریف و منظم است؛ شما در لباس های اورجینال، در هر واحد سانتی متر، تعداد معینی دوخت ملاحظه می‌کنید. اگر فاصله دوخت ها زیاد و بی نظم باشد لباس شما به احتمال زیاد اورجینال نیست.

 

دو) تفاوت لوگو در لباس های اورجینال و تقلبی

در طراحی لباس اورجینال استفاده از لوگو اهمیت ویژه ای دارد. لوگو ها نشان دهنده برند و شرکتی است که لباس مورد نظر شما را تولید کرده است. توجه کنید که برندهای معتبر از لوگوهای ساده و کلاسیک استفاده می‌کنند. لوگوی لباس هایی که طرح های پیچیده و عجیب و غریبی دارند می‌تواند نشانه ای از تقلبی بودن لباس شما بدهد.

سه) دکمه ها در انواع لباس های اورجینال و تقلبی

 لباس های اورجینال بصورت هوشمندانه ای لوگوی خود را روی دکمه ها درج می‌کنند؛ علاوه بر آن دکمه ها به طور ثابتی در جای خود دوخته شده اند. در پیراهن ها معمولا دو یا سه دکمه اضافی نیز برای موارد خاص وجود دارد. دکمه های لباس تقلبی با نخی بیکیفیت به صورت شل و نه چندان محکم روی لباس دوخته شده است.

چهار) بررسی زیپ در لباس های اورجینال و تقلبی

اگر لباسی که می‌خواهید بخرید زیپ دار است کمی آن را باز و بسته کنید. زیپ لباس های اورجینال به راحتی حرکت می‌کند؛ گیر نمی‌کند و به صرف انرژی زیاد شما نیازی ندارد. این زیپ ها در همه قسمت های خود دارای یک رنگ ثابت و طبیعی است. لباس های تقلبی زیپ های زمخت و خشکی دارند. کیفیت بد این زیپ ها ممکن است شما را برای باز و بسته کردن آن به دردسر بیندازد.

پنج) لباس های شناسنامه دار

لباس های اورجینال دارای شناسنامه هستند. منظور از شناسنامه مشخصات لباس و نحوه نگهداری آن است. این مشخصات شامل نحوه شستشو، تاریخ تولید، کد لباس، سایز، شرایط نگهداری و غیره است که در یک دفترچه خیلی کوچک چهار یا هشت برگی درج می‌شود. این دفترچه های پارچه ای در داخل لباس های اورجینال دوخته می‌شوند؛ در حالی که لباس های تقلبی چنین مشخصه ای ندارند.

شش) توجه به آیتم های چرمی

 اگر لباس شما چرم است یا از تکه های چرم در آن استفاده شده است به اصل یا غیر اصل بودن آن دقت کنید. چرم طبیعی ساختار نامنظمی دارد؛ اما چرم های مصنوعی منظم و یکدست هستند. با کمی بوییدن چرم هم می‌توانید به اصل بودنش پی ببرید. چرم طبیعی بوی مطبوعی دارد برعکس چرم تقلبی بویی شبیه پلاستیک و مواد شیمیایی می‌دهد.

هفت) قیمت لباس اورجینال و تقلبی

 بجز در حراج های فصلی و تخفیف های ویژه برندهای معروف، قیمت لباس های اورجینال معمولا بالا است. این رنج قیمت ها به دلیل کیفیت بالای پارچه ها، طراحی خاص و دوخت بی نقص لباس های اورجینال می‌باشد؛ از قدیم گفته اند هیچ چیز گرانی بی دلیل نیست! بنابراین اگر فروشنده ای به شما لباسی پیشنهاد کرد که در عین اورجینال بودن قیمت پایینی داشت به مارک بودن آن به راحتی شک کنید.

نکته آخر

خرید جنس اورجینال علاوه بر عادت کسانی که استطاعت مالی دارند؛ یکی از دغدغه افرادی است که از بی کیفیتی و هزینه ای که برای لباس های تقلبی می‌پردازند خسته شده اند. متاسفانه مغازه ها و فروشگاه های زیادی هستند که از ناآگاهی مردم سوء استفاده می‌کنند. این فروشگاه ها لباس های تقلبی را به جای لباس های اورجینال به مشتریان خود می‌فروشند و سودهای کلانی دریافت می‌کنند. امروزه تنوع بازار به قدری زیاد است که به سختی می‌توان لباس اورجینال را از تقلبی تشخیص داد. هدف چرم کروکو از ارائه این مطلب ارائه چند راهکار ساده بود؛ که به شما کمک کند تا قبل از این که پول لباس اورجینال را بدهید اما لباس تقلبی بپوشید شما را با ویژگی های لباس اورجینال آشنا کند.

 برند کروکو در تمام فروشگاه های بزرگ در مراکز خرید شناخته شده و معتبر در سرتاسر کشور در حال خدمت به مشتریان خود می‌باشد. شما می‌توانید نمایندگی های چرم کروکو را در خیابان ها و پاساژهای معروف شهر خود پیدا کنید. چرم کروکو با ارائه پوشاک چرمی اورجینال شما را در یک خرید مطمئن همراهمی می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم از محصولات شیک و اصل این برند معروف در فروشگاه بزرگ اینترنتی چرم کروکو حتما بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *