استایل زنانه, استایل مردانه

مد و استایل| بررسی مدگرایی و استایل شخصی، شباهت ها و تفاوت ها

آیا شما اهل مد هستید و مدام اخبار و مجلات مورد را دنبال می‌کنید یا روحتان هم خبر ندارد که مثلا الان چه چیزی مد است؟! رنگ سال چیست و پرفروش ترین سبک لباس ها کدام است؟! شاید استایل شخصی خودتان را دارید و برایتان مهم نیست بقیه چه می‌گویند! اصلا تا به حال از خود پرسیده اید فرق مد و استایل چیست و کدام یک بهتر است؟ با چرم کروکو همراه شوید تا درباره تفاوت و شباهت های مد و استایل بیشتر بدانید. ضمن اینکه در پایان این مطلب به شما می‌گوییم از مد پیروی کنید یا تابع استایل شخصی خودتان باشید.

مد چیست؟

 مد سبک پوششی است که از طرف کمپانی های بزرگ و برندهای معتبر فشن به دنیا معرفی و پیشنهاد می‌شود. بعد از اعلام عمومی این کمپانی ها، سلبریتی ها، بازیگران و خواننده های معروف و ستاره های سینما با پوشیدن محصولاتی که توسط این شرکت ها به عنوان مد اعلام می‌شود؛ افراد را در سرتاسر دنیا به استفاده از آن ترغیب می‌کنند. شرکت های بزرگ سرمایه گذاری نقش مهمی در تعیین سیاست گذاری های مد و فشن دارند. مدگراها در واقع در حال دنبال کردن سلیقه طراحان، مجلات و شرکت های تبلیغاتی هستند.

استایل

استایل یک موضوع شخصی است و به سلیقه هر فردی بستگی دارد. هر کس با توجه به رنگ پوست، قد و وزن و سلیقه خود سبکی از پوشش را دنبال می‌کند که با آن استایل می‌گویند.

شباهت های مد و استایل چیست؟

 استایل و مد هر دو امر ثابتی نیستند. گذشت زمان بر پارامترهای مد و استایل تاثیر می‌گذارد؛ اما این روند تغییر در استایل طولانی تر است و مدت زمان بیشتری می‌برد. مد هر ماه و هر روز و حتی هر لحظه در حال تغییر است اما این تحولات سرعت کمتری در استایل دارد. برای هر فرد ممکن است چندین سال زمان بگذرد تا سلیقه و سبک لباس پوشیدن یا در یک کلام استایل خود را تغییر دهد.

بهترین سبک پوشش

 ممکن است این سوال در ذهنتان ایجاد شده باشد که بهتر است از مد پیروی کنید یا توجه و تمرکزتان را روی استایل شخصی خود بگذارید. کسانی که از مد پیروی می‌کنند افراد به روز و شیک پوشی هستند؛ اما بهترین سبک لباس پوشیدن برای شما استایلی ست که با قد، رنگ پوست، اندام و ظاهر شما متناسب باشد. اگر بخواهید تنها از مد پیروی کنید باید قید سلیقه های شخصی تان را بزنید؛ اما اگر استایل منحصر به فرد تان را در اولویت انتخاب تان قرار دهید قطعا می‌توانید از المان های مد هم در استایل خود استفاده کنید.

 استایل خاص تر است یا مد؟

 استایل خاص است اما مد نه! شرکت هایی که سرمایه خود را در صنعت مورد هزینه کرده اند هر ساله با مبلغ های هنگفتی اقدام به تولید انبوه محصولات خود می‌کنند. پس از اینکه محصولات آن ها تبدیل به مد و ترند شد آن را در هر کجا می‌توانید ببینید. پس مد حالت عمومی دارد و یک امر جمعی است؛ اما در استایل شخصی، نظر فرد خیلی مهم است. هرچند ممکن است افراد زیادی از یک استایل خاص پیروی کنند اما نمی توان سلیقه های شخصی را در آن نادیده گرفت. به همین دلیل استایل خاص تر از مد می‌باشد.

بالاخره من از مد پیروی کنم یا نه؟

 مهمترین مسئله در لباس پوشیدن احساس رضایت شما است.  لباسی که می‌پوشید حامل پیام مهمی از دنیای درون شما به بیرون است. لباس ها نشان می‌دهد شما درباره خودتان چه احساسی دارید و چگونه فکر می‌کنید. وقتی فقط از مد پیروی کنید از دنیای درون تان فاصله می‌گیرید. اما وقتی به سبک مورد علاقه خودتان اهمیت می‌دهید خود به خود قابل تحسین و ستایش هستید.

مواظب کیف پولتان هم باشید!

 مدگرایی در نهایت باعث می‌شود دخل تان به خرج تان نخورد! وقتی مدام در حال خرید و پرو  لباس هستید چه طور می‌خواهید خود را هر لحظه با دنیای هزار رنگ مد هماهنگ کنید! اگر مدگرا هستید باید دائما در حال خرید لباس باشید. کی وقت می‌کنید به خودتان و ارزش های زندگیتان توجه کنید.

مدگرایی و محیط زیست

مدگرایی مستلزم تولید لباس هایی است که فقط در مدت کوتاهی از نظر زیبایی ماندگاری دارند. هر چه تولید کارخانجات بیشتر باشد کره زمین گرمتر می‌شود و آلودگی هوا به مسئله جدی تری در جهان تبدیل می‌گردد.  فکر این که کارخانجات نساجی هر ساله چه مقدار مواد شیمیایی و سمی به منابع زمینی و رودخانه ها می‌ریزد برای شما غیر قابل تصور است.

نکته پایانی

مدگرایی ارزش های اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. جامعه ای را به جا می‌گذارد که به قول معروف عقلشان به چشمشان است. اگر تابع مد نباشید پول و وقت خود را صرف امور بهتری می‌کنید. این موضوع مخصوصا برای جوانانی که به استقلال مالی محکمی نرسیده اند بسیار خطرناک است. اتش مدپرستان سیری ناپذیر است. خلاق باشید؛ به استایل شخصیتان اهمیت بیشتری بدهید و در عین حال به صورت هوشمندانه‌ای از مد هم در ظاهر خودتان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *