بیشتر بدانید

راهنمای تشخیص چرم اصل و تقلبی؛ نجات از دست دلالان چرم!

این روزها با توجه به شرایط اقتصادی نابسامان کشور بازار چرم های تقلبی حسابی داغ است. یکی از نیازهای مهم هر خانواده تهیه کیف و کفش و سایر اجناس با کیفیت می‌باشد؛ که هم زیبا باشد و هم طول عمر بالایی داشته باشد. از طرف دیگر ترس و دلهره خرید جنس های تقلبی و نامرغوب به یک دغدغه اصلی برای خانواده ها تبدیل شده است. با چرم کروکو در این مطلب همراه شوید تا با راهنمای تشخیص چرم اصل و تقلبی کمتر سردرگم شوید.

شرکت های تقلبی تولیدکننده چرم

هنگام خرید چرم حتما به نام، لوگو و شرکت تولیدکننده چرم دقت کنید. خیلی از شرکت های تقلبی اقدام به تولید جنس های چرمی  بی کیفیت می‌کنند؛ سپس با استفاده از نام دیگر شرکت های معتبر محصولات خود را به مشتریان ناآگاه می‌فروشند.این ساده ترین روش تشخیص چرم اصل و تقلبی می باشد.

توجه به برچسب چرم

 به لیبل محصولی که می‌خواهید بخرید دقت کنید. اگر سازنده و تولید کننده صداقت داشته باشد به اصل بودن چرم روی لیبل اشاره می‌کند. اما اگر قصد پنهان کاری و فریب مشتریان خود را داشته باشد از عنوان اصل بودن امتناع می‌کند.

بوی چرم

 تا به حال به یک فروشگاه چرم اصیل مراجعه کرده اید؟ چرم طبیعی اصل بوی مطبوعی دارد. کافیست یک بار بوی چرم های طبیعی به مشامتان خورده باشد. همین کافیست تا در این صورت به راحتی در تشخیص چرم اصل و تقلبی استاد شده باشید.

توجه به بافت چرم

 هیچ کارخانه ای حتی با تجهیزات پیشرفته هم نمی تواند بافت چرم طبیعی را تغییر دهد. خطوط نامنظم، چین و چروک های طبیعی و شکل های نامتقارن از خصوصیت های ویژه چرم اصل می‌باشد. چرم های تقلبی دارای یک شکل متحد و همگون هستند. در کل توجه به بافت چرم کمک می‌کند شما اطلاعات بیشتری درباره تشخیص چرم اصل و تقلبی کسب کنید.

اثر فشار دست روی چرم

چرم مورد نظرتان را در دست بگیرید. چرم اصل با کمی فشار دست چروکیده می‌شوند. درست مثل این که یک پوست طبیعی را فشار دهید. کمی زمان می‌خواهد تا چرم طبیعی به حالت اول برگردد. اگر همین کار را با چرم تقلبی انجام دهید مشاهدات شما چیز دیگری را نشان می‌دهد. چرم تقلبی فقط کمی فرو می‌رود و به سرعت به حالت اولش برمی گردد.

روش آتش زدن

 برای برخی محصولات چرمی مثل پارچه می‌توانید کمی الیاف آن را با کبریت یا فندک بسوزانید. چرم طبیعی سریع سوخته می‌شود و بویی شبیه موی سوخته از آن به مشام می‌رسد. الیاف چرم تقلبی به سختی می‌سوزد. بوی چرم تقلبی نامطبوع و چیزی شبیه پلاستیک سوخته است. برای جنس های دیگر اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید فندک را در قسمتی قرار دهید که در نمای چرم تاثیری ندارد. فقط مواظب باشید برای تشخیص چرم اصل و تقلبی کار دست خودتان ندهید!

دقت به حاشیه های چرم

 به حاشیه و لبه های چرمی که می‌خواهید بخرید دقت کنید. در ساختار چرم طبیعی لبه ها ناهموار و اغلب زمخت هستند. حاشیه های چرم تقلبی کاملا متقارن و نرم می‌باشد.

 تا کردن چرم

 چرم اصل بسیار انعطاف پذیر است. کافیست کمی آن را خم یا تا کنید؛ در این صورت به سرعت چروک می‌شود. چرم تقلبی بافت خشکی دارد. باید فشار بیشتری برای تا کردن آن متحمل شوید. چرم تقلبی با تا شدن هیچ تغییری در ظاهر آن ایجاد نمی شود؛ در حالی که چرم اصل تغییر رنگ می‌دهد!

تاثیر آب روی چرم اصل و تقلبی

 یکی از راه های ساده تشخیص چرم اصل و تقلبی استفاده از چند قطره آب است. الیاف چرم طبیعی به گونه ای است که با ریختن چند قطره آب به سرعت آن را به خود جذب می‌کند. چرم تقلبی چنین خاصیتی ندارد. آب روی سطح آن سر می‌خورد و جذب نمی شود.

توجه به قیمت چرم

 هیچ جنس با کیفیتی ارزان نیست؛ این یک اصل مهم است! در مورد چرم هم به شدت صدق می‌کند. چرم اصل طبیعی گران است؛ چون هم مقاومت و دوام زیادی دارد و هم به راحتی به دست نمیآید. طرح های تقلبی اچرم برای فریب مشتریان ارزان قیمت هستند.

به پشت چرم نگاه کنید!

چرم را برگردانید؛ پشت چرم اصل در اکثر مواقع پرزدار است. این یکی از مهمترین روش های تشخیص چرم اصل و تقلبی می‌باشد. آستر یا پشت چرم مصنوعی سطح صافی دارد و به راحتی قابل تشخیص است.

نکته پایانی

چرم یکی از اصلی ترین مواد اولیه برای تولید کیف، کفش، کمربند و غیر است. سابقه استفاده از چرم به سال های اخیر محدود نمی شود. سالیان درازی است که انسان ها به دلیل کیفیت و ماندگاری چرم از انواع آن در زندگی خود استفاده می‌کنند. متاسفانه این روزها با توجه به قدرت خرید پایین مردم، بازار سودجویان سیری ناپذیر چرم رونق زیادی دارد. خیلی ها با روش های تشخیص چرم اصل و تقلبی آشنا نیستند؛ این موضوع به شرایط بد چرم های تقلبی در بازار دامن زده است.

چرم کروکو در این مطلب به شما کمک کرد تا بتوانید با خیال راحت چرم اصل بخرید و از خرید خودتان راضی باشید. همیشه مهم ترین راه برای خرید جنس با کیفیت، خرید از فروشگاه های معتبر است. هدف چرم کروکو این است که با ارائه محصولات با کیفیت چرمی تجربه خوب و رضایت بخشی از خرید چرم برای شما به یادگار بگذارد. خدمات پس از فروش چرم کروکو راهی ست برای شنیدن پیشنهادات و انتقادات مشتریانی که چرم کروکو را انتخاب کرده اند. برای خرید و مشاهده محصولات متنوع و جذاب چرم کروکو از فروشگاه بزرگ اینترنتی چرم کروکو بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *