لوازم جانبی کفش

همه‌ چیز درباره انواع پاشنه کش کفش + ۳ مزیت مهم استفاده از آن

راهنمای جامع آشنایی با انواع پاشنه کش کفش

شاید تصور زندگی بدون کفش‌هایمان (حتی برای یک روز) سخت باشد و اساساً نیازی نیست که درباره کاربرد مهم و زیاد آن‌ها صحبت کنیم. اما چیزی که هست برخی اوقات پوشیدن کفش‌ها قدری چالش برانگیز می‌شود و این همراه‌های همیشگی، بعضی وقت‌ها سر ناسازگاری می‌گذارند. مثلاً وقتی کفشی را به تازگی خریده‌اید و نو است یا زمانی که کفش شما قدری تنگ است یا زمانی که دیرتان شده و باید هر چه سریع‌تر کفشتان را بپوشید. یا شاید هم ترکیبی از این موقعیت‌ها!

اما جای نگرانی نیست چرا که خوشبختانه وسیله‌ای بسیار ساده و کاربردی برای حل این مشکل اختراع شده است به نام پاشنه کش که قرن‌هاست در این زمینه به بشر خدمت می‌کند و در انواع و سایزهای مختلفی وجود دارد. در ادامه این مقاله انواع پاشنه کش کفش را معرفی و مقایسه می‌کنیم و سپس مزایای استفاده از آن را بررسی خواهیم کرد. در پایان نیز چند نکته را هنگام خرید پاشنه کفش مناسب با هم مرور می‌کنیم.

 

انواع پاشنه کش کفش بر اساس جنس

 

  1. پاشنه کش فلزی

این پاشنه کش معمولاً از استیل، براق و صاف ساخته می‌شود. که دوام آن از سایر مواد بالاتر است. البته وزن آن نیز بیشتر است و در صورت نگهداری نادرست ممکن است زنگ بزند.

  1. پاشنه کش پلاستیکی

یکی دیگر از انواع پاشنه کش کفش است و همان‌طور که از نام آن پیداست، از مواد پلاستیکی ساخته شده‌اند. این نوع پاشنه کش ضمن ارزان و سبک بودن و از بلای زنگ‌زدگی نیز در امان است. ویژگی سبک بودن پاشنه کش پلاستیکی را به گزینه مناسبی برای استفاده در سفر تبدیل کرده است.

باید انواع پشنه کش کفش را بشناسید تا به کفشتان صدمه نرسانید

  1. پاشنه کش چوبی

پاشنه کش چوبی از چوب تراشیده می‌شوند. سپس سطح آن‌ها با لاک جلا پوشانده می‌شود تا صاف و شیک به نظر بیاید و مقاومت آن در برابر رطوبت نیز افزایش یابد. پاشنه کش چوبی از نوع فلزی خود سبک‌تر و از نوع پلاستیکی خود مقاوم‌تر است.

 

انواع پاشنه کش کفش بر اساس ساختار

پاشنه کش ها بر اساس نوع ساختار نیز طبقه بندی می‌شوند. در ادامه این انواع را برای شما ذکر میکنیم.

 

  1. پاشنه کش دسته بلند

همان‌طور که از نام آن پیداست، این نوع پاشنه کش ها دسته بلندی دارند و می‌توانید در حالت ایستاده یا با کمی خم شدن از آن استفاده کنید. طول آن‌ها در بیشترین حالت می‌تواند به ۳۱ اینچ (۸۱ سانتی‌متر تقریباً) برسد. پاشنه کش پلاستیکی بلند و پاشنه کش بلند فلزی بیشتر برای پوشیدن چکمه استفاده می‌شوند. همچنین برای استفاده کسانی که خم شدن یا نشستن برای این کار برایشان مشکل است (درد کمر دارند یا مسن هستند و …) نیز مناسب هستند.

  1. پاشنه کش دسته کوتاه

پاشنه کش های دسته کوتاه نیز از انواع رایج پاشنه کش هستند که طول دسته‌شان حداکثر تا ۲۰ سانتی‌متر است. کوتاه‌ترین اندازه آن‌ها به پاشنه کش جیبی نیز شناخته می‌شود.از این نوع پاشنه کش بیشتر برای پوشیدن کفش‌های مجلسی استفاده می‌شود. و برای استفاده از آن مجبورید خم شوید یا بنشینید.

 

  1. پاشنه کش های قابل تنظیم

از دیگر انواع پاشنه کش کفش است که می‌توانید طول آن را مطابق نیاز خود تنظیم کنید. بنابراین آن‌ها مزایای پاشنه کش های کوتاه و بلند را هم‌زمان به شما ارائه می‌دهند. نوع دیگر این محصول پاشنه کش تاشو است که دسته اصلی آن تا می‌شود و اندازه‌های مختلفی دارد

خرید انواع لوازم کفاشی و مراقبتی از کفش چرم

بهترین نوع پاشنه کش کدام است؟

همان‌طور که دیدید پاشنه کش در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف وجود دارد. حالا تصمیم با شما است که کدام نوع را بگیرید. همیشه پلاستیک هنگام خرید پاشنه کش گزینه بدی نیست. برخی از انواع پلاستیک وجود دارد که دوامشان نزدیک فلز است.

همچنین پاشنه کش های پلاستیکی در انواع رنگ‌ها وجود دارند که باعث جذابیت بیشتر آن‌ها برای کودکان می‌شود. آن‌ها همچنین انعطاف‌پذیرتر از فلز هستند و لیز خوردن پا را در کفش‌های سفت و سخت راحت‌تر می‌کنند.

حمل آن‌ها نیز به دلیل جمع و جور بودن آسان است. بنابراین شما می‌توانید پاشنه کش پلاستیکی را در کیف خود بگذارید و هر جایی که می‌خواهید آن را با خود ببرید. این امکان برای افرادی که دوست دارند با کفش‌های کتانی خود به اداره بروند و سپس کفش‌های رسمی خود را بپوشند، بسیار مناسب است.

از طرف دیگر تنها با انداختن یک نگاه به پاشنه کش فلزی، متوجه خواهید شد که ماندگاری و دوام آن بیشتر است. پاشنه کش پلاستیکی شما با استفاده طولانی مدت ناگزیر می‌شکند. پاشنه کش فلزی قدری سنگین‌تر و قیمت آن نیز نسبت به سایر انواع پاشنه کش کفش گران‌تر است.

در نهایت نیز پاشنه کش چوبی را داریم که هم سبک و با دوام است و هم ظاهر زیبایی دارد. البته دوام آن از پاشنه کش فلزی کمتر است و امکان شکستن آن در استفاده طولانی مدت وجود دارد.

حال می‌توانید با توجه به نیاز خود پاشنه کش مناسب را انتخاب و خریداری کنید. بد نیست چند پاشنه کش در مکان‌های مختلف (خانه، ماشین، دفتر کار و …) داشته باشید تا همیشه یکی از آن‌ها در دسترس باشد. یک چیز مسلم است؛ شما همواره به یک مورد از انواع پاشنه کش کفش نیاز خواهید داشت.

انواع مختلف پاشنه کش برای کارهاثی مختلفی هم استفاده میشوند.

مزایای استفاده از پاشنه کش

استفاده از پاشنه کش چند مزیت مهم دارد:

  1. هنگامی که عجله دارید می‌توانند بهترین دوست شما باشند

هیچ چیز بدتر از دیر رسیدن به محل کار یا سر قرار نیست. و پوشیدن کفش‌ها در این زمان می‌تواند اعصاب خورد کن باشد. اینجا جایی است که پاشنه کش به کمک شما می‌آید و زحمتتان را کم می‌کند.

سؤال مهم: آیا می‌توان از پاشنه کش برای پوشیدن کفش‌های بنددار در حالی که بندهایشان بسته است استفاده کرد؟

پاسخ: خیر، حتی اگر دیرتان شده باشد. به زور پوشیدن کفش هنگامی که بندهای آن بسته‌اند فشار زیادی را به کفش وارد می‌کند و در نهایت می‌تواند باعث خراب شدن کفش‌های مورد علاقه تان بشود. اگر کفش شما بند دارد، ابتدا آن را باز کنید و سپس از پاشنه کش استفاده کنید تا از آسیب‌دیدگی کفش جلوگیری شود.

  1. عمر کفش‌های شما طولانی‌تر می‌شوند

اگر از پاشنه کش استفاده نمی‌کنید احتمال به یکی از این دو روش کفش خود را می‌پوشید: با کمک انگشت خود قسمت پشت کفش را نگه می‌دارید و پایتان را به داخل می‌لغزانید یا اینکه بزرگ‌ترین اشتباه را در حق کفش انجام می‌دهید و پای خود را به زور وارد آن می‌کنید. هر دو این روش (مخصوصاً روش دوم) اشتباه هستند و باعث خرابی کفش شما می‌شوند.

عدم قرار دادن صحیح پا در کفش زبانه پشت پاشنه کفش را خم می‌کند. و این همان بخشی از کفش است که پاشنه خود را به آن تکیه می‌دهید. فشردن و خم کردن آن می‌تواند ظاهر کفش شما را خراب کند، پارچه آن می‌تواند پاره شود و اگر کفش چرمی باشد خیلی زود فرسوده خواهد شد. بنابراین برای افزایش طول عمر کفش‌ها حتماً باید از پاشنه کش استفاده کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که استفاده از پاشنه باعث راحتی بیشتر کفش شما می‌شود. اگر مدام کفش‌هایتان را به همان روش‌های اشتباه بپوشید، قسمت پشت پاشنه را خم می‌کنید و این می‌تواند باعث بروز ناراحتی پا شود. به این صورت که ماده سختی که آن قسمت را پایدار نگه می‌دارد می‌تواند در قسمت پاشنه و مچ پا فرو رود و تاول‌های دردناک ایجاد کند.

 

  1. برای کسانی که از نظر جسمی دچار مشکل هستند عالی هستند

یکی دیگر از مزایای مهم استفاده از انواع پاشنه کش کفش این است که برای پوشیدن کفش‌های خود نیازی به خم شدن نخواهید داشت. این مورد به ویژه برای افراد مسن و کسانی که مشکل کمر دارند اهمیت بیشتری دارد. همچنین پاشنه کش کار را برای افرادی که شکم دارند نیز راحت‌تر می‌کند زیرا نیازی به نشستن برای پوشیدن کفش ندارند.

مواردی که باید هنگام خرید انواع پاشنه کش کفش به آن‌ها توجه کنید

  • اندازه پاشنه کش باید متناسب با نوع کفشی باشد که می‌خواهید تهیه کنید.
  • به ماده سازنده پاشنه کش دقت کنید. پلاستیک در صورت نیاز به انعطاف پذیری بهتر از فلزات و چوب عمل می‌کند.
  • هزینه نیز مهم است. پاشنه کش های پلاستیکی بسیار مقرون به صرفه و سبک هستند، اما در مقابل فلزات با دوام هستند، هزینه بیشتری دارند و انعطاف پذیر نیستند.

سخن پایانی

با انواع پاشنه کش کفش و مزایای استفاده از آن آشنا شدید. حال می‌توانید با در نظر گرفتن سلیقه و نیاز خود پاشنه کش مناسب را خریداری نمایید. یادتان باشد که پاشنه کش یک وسیله ضروری برای مراقبت از کفش‌ها و همچنین پاهای شما است. پس در خرید و استفاده از آن کوتاهی نکنید.

مشاهده فروشگاه کروکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *