اکسسوری زنانه

اشتباهاتی که خانم ها در استفاده از اکسسوری ها نباید انجام دهند

اکسسوری یعنی لوازم جانبی که شما در کنار پوشش و لباس اصلی خود استفاده می‌کنید تا زیبایی ظاهریتان چند برابر شود.

این لوازم جانبی به دو دسته‌ی اکسسوری‌های پوشیدنی ( مانند دستمال گردن، شال گردن، دستمال سر، کت، چکمه و کفش، کراوات، کلاه، کمربند، ساس بند، جوراب، دستکش، جواهرات، ساعت، دستبند، شال، روسری، جوراب و جوراب‌های ساق بلند) و اکسسوری‌های حمل کردنی ( مانند کیف پول و کیف‌های دستی، بادبزن‌های دستی، عینک آفتابی، انواع چتر، کیف جیبی، چوب‌های دستی، کروات ، جاکلیدی و آویزهای مختلف) تقسیم می‌شوند و اگر به درستی انتخاب شوند نقش بسیار مهمی در زیبایی استایل شما ایفا می‌کنند اما برخی از ما ناخواسته اشتباهاتی را در استفاده از اکسسوری‌ها مرتکب می‌شویم که نه تنها به زیبایی ما کمکی نمی‌کند بلکه باعث بدتیپ شدن و شلخته به نظر رسیدن ظاهر ما نیز می‌شود در این مطلب این اشتباهات را با هم مرور کرده و راه‌حل‌هایی برای رفع آن‌ها نیز ارائه می‌دهیم، با ما همراه باشید.

اکسسوری‌های بزرگ را همزمان استفاده نکنید

اگر  از چند اکسسوری بزرگ به صورت همزمان استفاده ‌کنید اولین چیزی که دیگران در ظاهر شما به آن توجه خواهند کرد اکسسوری‌ها نامتناسب به جای زیبایی چهره و لباس‌تان خواهد بود و بدین ترتیب ظاهری شلخته و شلوغ پیدا خواهید کرد.

در زمان انتخاب اکسسوری‌ها دقت کنید که این لوازم از نظر جنس، رنگ و سبک به یک دیگر شبیه بوده و بین آن‌ها تناسب و  هماهنگی وجود داشته باشد.

پوشاندن یقه‌ی بزرگ لباس با روسری ممنوع

اگر کت، مانتو یا پالتویی پوشیده‌اید که یقه‌ی بزرگی دارد در کنار آن از روسری‌ها و شال‌های کوچکی استفاده کنید که درون یقه‌ی لباس قرار بگیرند، با این کار هم ظاهر مرتب‌تری خواهید داشت و هم زیبایی یقه را حفظ کرده‌اید، به یاد داشته باشید که شال‌ها و روسری‌های بزرگ برای استفاده در روی یقه‌ی بزرگ مناسب نیستند و باعث پف کردن یقه شده و در نتیجه نمای زیبایی نخواهند داشت.

جواهرات بزرگ را به صورت ست کامل استفاده نکنید

اگر قصد استفاده از ست کامل جواهرات را دارید باید به سراغ ست‌های ظریف بروید، استفاده از ست‌هایی که تمام اقلام آن‌ها بزرگ هستند یک اشتباه است و بهتر است این نوع اکسسوری‌ها را به صورت تکی استفاده کنید.

 

استفاده از کیف و کفش خلاقانه به جای همرنگ

اجباری نیست که همیشه از کیف دستی و کفش همرنگ آن استفاده کنید، انتخاب هوشمندانه و خلاقانه این دو اکسسوری استایل شما را جذاب‌تر خواهد کرد مثلا اگر کفش شما رنگ روشنی دارد کیفتان را نیز از همان رنگ اما طیف ملایم‌تر انتخاب کنید تا بین آنها هماهنگی ایجاد کنید.

تمام موارد را در ظاهر خود پررنگ جلوه ندهید

استفاده از یک لباس شلوغ در کنار آرایش زیاد و اکسسوری‌های بزرگ اصلا جالب نیست، ابتدا اولویت خود را مشخص کرده و روی آن تاکید کنید مثلا اگر می‌خواهید چهره‌ی شما در اولویت باشد آرایش غلیظ را در کنار اکسسوری و لباسی ساده انتخاب کنید و یا اگر تاکید شما روی اکسسوری است از آرایش ملایم، لباس ساده و یک اکسسوری بزرگ استفاده کنید.

در مهمانی از ساعت مچی استفاده نکنید

ساعت مچی یک اکسسوری شیک و جذاب است اما استفاده از آن برای روزمره، خرید رفتن، محل کار و تیپ‌های اسپرت مناسب است و برای مهمانی‌ها باید بی‌خیال این اکسسوری شوید زیرا هیچ هماهنگی بین تیپ مجلسی و ساعت مچی وجود ندارد.

انگشترها را بدون در نظر گرفتن فرم دست انتخاب نکنید

اگر مشتاق استفاده از انگشتر هستید ابتدا به فرم دست‌های خود نگاه کنید، دست‌‌های شما کشیده است یا انگشتان کوتاه و دست‌های کوچکی دارید؟ انگشترهای بزرگ فقط مناسب انگشت‌های کشیده هستند و اگر انگشت‌های کوتاهی داشته باشید باید به سراغ انگشترهای ظریف بروید تا انگشت‌های شما بلندتر و کشیده‌تر دیده شود.

استفاده از اکسسوری سنتی با لباس‌های شلوغ ممنوع

اکسسوری‌های سنتی معمولا شامل مهره و دانه هستند و به تنهایی شلوغ به نظر می‌رسند به همین دلیل نباید آن‌ها را با لباس‌های طرح‌دار و شلوغ و دارای رنگ‌های تند استفاده کرد.

بهترین ست لباس کنار اکسسوری‌های سنتی استفاده از لباسی با رنگ خنثی و بدون طرح است.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید که یک اکسسوری نامناسب می‌تواند تاثیر منفی بر ظاهر شما بگذارد پس همواره باید اکسسوری‌های خود را براساس فرم بدن و سبک لباس پوشیدن خودتان انتخاب کنید تا به نتیجه‌ی دلخواه که همان زیبایی بیشتر است دست پیدا کنید.

فروشگاه چرم کروکو نیز امکان خرید برخی از اکسسوری‌های زیبا، جذاب و بادوام را برای شما فراهم کرده است پس اگر همین حالا به دنبال خرید یک اکسسوری خاص هستید سری به فروشگاه ما بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *