کفش زنانه

زیبایی به سبک کفش پاشنه‌ بلند

زیبایی به سبک کفش پاشنه ‌بلند

مگر زنی را می‌توان پیدا کرد که عاشق کفش پاشنه ‌بلند نباشد؛ حتی خانم ها یی که از این کفش ها استفاده چندانی ندارند حداقل یکی دو تا کفش پاشنه‌ بلند دست نخورده در جاکفشی خودشان دارند. از زیبایی این کفش ها که بگذریم اولین نکته ای که قبل از هر چیز درباره کفش پاشنه ‌بلند به میان می‌آید تاثیر آن برسلامتی فیزیکی خانم هاست! پس در این مقاله با ما همراه شوید تا هم به این سوال پاسخ دهیم هم با انواع کفش پاشنه ‌بلند زنانه و نحوه استفاده از آن آشنا شویم.

آیا پوشیدن کفش پاشنه ‌بلند مضر است؟

دانسته ها و تحقیقات در این زمینه نشان می‌دهد پوشیدن کفش پاشنه‌ بلند در طولانی مدت و به طور مداوم باعث آسیب زدن به ستون فقرات و استخوان‌های ساق پا و انگشتان پا می‌شود. با این حال کفش‌های پاشنه‌ بلند زیبایی خاصی دارند که هیچ خانمی حاضر به کنار گذاشتن آن نیست پس بهتر است با استفاده صحیح از این نوع کفش ها آشنا شویم، استانداردهای یک کفش پاشنه‌ بلند خوب را بشناسیم و بدانیم که در چه مواقعی و چه مدت می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

انتخاب کفش پاشنه بلند

خیلی مهم است که خانم هایی که عاشق پوشیدن کفش پاشنه‌ بلند هستند با ویژگی‌های مهم این کفش ها آشنا شوند تا هنگام خرید به دردسر نیفتند.همیشه کفش پاشنه‌ بلند خود را متناسب با مدل لباس تان انتخاب کنید! قرار نیست که هرچه پاشنه ‌بلندتر باشد اندام شما زیباتر به نظر بیاید. برخی از لباس ها با کفش هایی با پاشنه کوتاه خیلی زیبا تر ست می‌شود!

 ویژگی‌های کفش پاشنه‌بلند استاندارد

محور پاشنه کفش

وقتی یک کفش پاشنه ‌بلند استاندارد را می‌پوشید محور پاشنه کفش باید دقیقا منطبق بر مرکز پاشنه پای شما باشد. معمولاً کفش هایی که این ویژگی‌ فوق العاده را دارند در قسمت پاشنه آن، یک انحنا به سمت داخل کفش مشاهده می‌شود.

نقطه اتصال پاشنه به بدنه کفش بسیار مهم است. هر چه انتهای پاشنه بزرگتر باشد اتصال آن به کفش پاشنه ‌بلند محکم تر است و شما راحت‌تر می‌توانید با آن راه بروید.

شیب کفش

فاصله پاشنه تا زیر پنجه پا را در کفش پاشنه‌ بلند خود بررسی کنید. عددی که به دست می‌آورید بسیار مهم است. هرچقدر این عدد بزرگتر یا فاصله بیشتر باشد کفش شیب کمتری دارد، حالت استانداردتری دارد و فشار زیادی به پنجه ها وارد نمی کند .

جنس کفی

برخی کفش‌های پاشنه ‌بلند که از راحتی لازم برخوردار هستند در زیر قسمت پنجه خود، یک پلت‌فرم دارند که راه رفتن را ساده تر می‌کند و انگشت ها در قسمت جلوی پا اذیت نمی شود، به انحنای طبیعی پا کمتر فشار می‌آورد و شخص کنترل بیشتری روی راه رفتن خود دارد. اگر کفش پاشنه‌ بلند مورد نظرتان را پیدا کردید اما این ویژگی را نداشت می‌توانید با خیال راحت آن را بخرید زیرا کفاشان به راحتی این قابلیت را روی کفش پاشنه‌بلند شما پیاده می‌کنند.

هر چه جنس کفی کفش پاشنه‌بلند شما نرم تر و منعطف تر باشد راحت تر می‌توانید قدم بزنید، با سرعت بیشتری راه بروید و در سطوح ناهموار کنترل خود را از دست ندهید. این کفی ها جنس‌های متفاوتی دارند مانند لاستیکی، چوبی و پلاستیک فشرده.

بهترین جنس کفش پاشنه بلند

بهترین جنس برای کفش پاشنه ‌بلند جیر یا چرم اصل است. چرم مصنوعی و انواع جنس‌های پلاستیکی با اینکه رونق زیادی در بازار کفش دارند اما ممکن است به مرور زمان به پای شما فشار بیاورد و یا حتی به دلیل خشکی و حالت غیر قابل انعطافی که دارند پای شما را زخم کند.

نکته هایی که باید هنگام ست کردن کفش پاشنه ‌بلند بدانید

  • از کفش پاشنه دار که پاشنه آنها کمی کوتاه تر و پهن تر است برای راه رفتن در خیابان‌های ناهموار و سنگفرش‌های پیاده رو و بصورت کلی قدم زدن‌های طولانی استفاده کنید.
  • هر چه پاشنه باریک تر باشد مجلسی تر است.
  • اگر مچ پایتان باریک است بهترین انتخاب کفش پاشنه ‌بلند برای شما مدل هایی است که بند آن ها به دور مچ پا بسته می‌شود.
  • اگر پایتان درشت است کفش‌های پشت باز مناسب ترین گزینه است چون باعث می‌شود پای شما کشیده‌تر به نظر بیاید.
  • برای پاهای کوتاه کفش‌های انگشتی روباز و یا کفش‌های ساده با پاشنه‌های بلند استایل شیکی به شما می‌دهد.
  • کفش‌های نوک تیز پاهای کوتاه شما را بلندتر نشان می‌دهد.
  • در فصل‌های گرم بهار و تابستان از مدل‌های کفش پاشنه‌بلند روباز و جلو باز استفاده کنید.
  • اگر ظاهر انگشت‌های شما نرمال نیست و می‌خواهید آن را باریکتر نشان دهید و زیباتر جلوه کند از کفش پاشنه‌بلند پنجه گرد استفاده کنید. شاید به زیبایی کفش نوک تیز نباشد اما شما را به هدفتان می‌رساند و پاهایتان را باریکتر نشان می‌دهد.
  • یادتان باشد کفش پاشنه‌بلند نوک تیز و باریک، زیباتر است و در عین حال کمترین تعادل را به همراه راه دارد.

 

انواع پاشنه‌های کفش

خانم ها در سرتاسر دنیا علاقه زیادی به پوشیدن کفش پاشنه‌بلند دارند برای همین طراحان مد و زیبایی انواع مختلف این کفش را در مدل و پاشنه‌های متفاوت طراحی و وارد بازار کرده اند. اندازه‌های مختلف پاشنه کفش‌های پاشنه‌بلند عبارتند از:

پاشنه‌های ۳ تا ۵ سانتیمتر

کفش هایی که پاشنه آنها ۳ تا ۵ سانتیمتر است می‌تواند جز گروه کفش‌های تخت محسوب شود.استفاده از پلتفرم یا کفی زیر پنجه پا، راه رفتن با این کفش ها را خیلی راحت  کرده است.

پاشنه ۵ سانتی متری

این پاشنه به پای شما فشار زیادی وارد نمی‌کند و برای عادت به راه رفتن با کفش هایی با پاشنه بلندتر نیز به شما کمک می‌کند.این مدل پاشنه هم برای سلامتی مناسب است هم از راحتی نسبی برخوردار است. برای کفش‌های پشت باز و یا کفش هایی که به وسیله بند در پشت پا بسته می‌شود معمولا از پاشنه ۵  سانتی متری استفاده می‌شود.

پاشنه ۷ سانتیمتری

این قدیمی‌ترین و مرسوم ترین اندازه پاشنه کفش است که معمولاً در مراسم ها و میهمانی ها افراد زیادی آن را به پا می‌کنند. این پاشنه انتخاب خوبی برای ست کردن با پیراهن ها، انواع دامن ها و لباس‌های مجلسی است. اگر با کفش پاشنه‌بلند راحت نیستید و در عین حال نمی‌خواهید زیبایی پوشیدن آن را از دست بدهید این مدل از پاشنه بهترین گزینه برای شماست.

پاشنه ۱۰ سانتیمتری

این پاشنه زیبایی خیره کننده ای در استایل پای شما ایجاد می‌کند. کسانی که به مد و سبک پوشش خود خیلی اهمیت می‌دهند و به ظاهر خود در دورهمی ها و میهمانی ها حساس هستند مشتری پروپاقرص کفش‌های پاشنه‌بلند ۱۰ سانتی متری هستند. خیلی از خانم ها معتقداند استایل پر زرق و برقی که این کفش به ظاهرشان می‌دهد به سختی راه رفتن با آن می‌ارزد.

پاشنه‌های ۱۵ سانتیمتری

این پاشنه‌ها فوق العاده لوکس و لاکچری هستند، استفاده روزانه و عمومی ندارد و بیشتر برای مدل‌های عکاسی و سوپر استارها و جلسات تجملاتی و مهمانی‌های فوق العاده مهم استفاده می‌شود.

کفش پاشنه‌بلند نپوشید اگر:

  • از شلوار ورزشی استفاده می‌کنید
  • دامن خیلی کوتاه پوشیده اید
  • شلوارک استفاده می‌کنید
  • پیراهن مجلسی خیلی کوتاه به تن دارید

کفش پاشنه‌بلند را با این لباس‌ها بپوشید:

  • انواع پیراهن
  • دامن هایی که تا زانو و زیر زانو آمده اند
  • کت دامن
  • کت شلوار
  • شلوار جین

پایان

چرم کروکو به شما پیشنهاد می‌کند اگر کفش پاشنه بلندی در جا کفشی دارید آن را بیرون بیاورید و با مواردی که در این مقاله آمده برای خودتان یک استایل فوق العاده جذاب خلق کنید، اجازه بدهید زیباتر به نظر بیایید، لباس هایتان بیشتر به چشم بیاید، فرم بدنتان باریک تر شود. فراموش نکنید همیشه به فیزیک بدنتان توجه داشته باشید. قرار نیست هر کفش پاشنه بلندی که مد شد سریع آن را بخرید. اگر تا به حال کفش پاشنه ‌بلند نپوشیده اید کمی در خانه روی پنجه‌های پایتان راه بروید. ببینید تا چه اندازه راحتید و می‌توانید تعادل خود را حفظ کنید، بعد می‌توانید برای خرید اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *