استایل زنانه, استایل مردانه

نگهداری از چرم سفید و ساخت یک استایل باطراوت

اگر‌ می‌خواهید استایل چشم نواز و لوکسی داشته باشید و همه شما را تحسین کنند از ‌‌چرم سفید در پوشش خود استفاده کنید. برای داشتن چنین استایلی کافی است بدانید چگونه یک پالتو، کت یا کیف و کفش چرم سفید را با سایر رنگ‌‌ها ترکیب کنید. سفید یک رنگ خنثی است و به راحتی کنار رنگ‌های دیگر‌ می‌نشیند و شما را از همه متمایز‌ می‌کند. با چرم کروکو همراه باشید تا با انواع چرم سفید، کاربرد و نگهداری از آن بیشتر آشنا شویم.

چرم سفید طبیعی

نوعی از پوست حیواناتی مثل گاو و… است که به روش دباغی به دست‌ می‌آید. تنوع طرح‌های چرم سفید طبیعی بسیار زیاد است و یک کالای لوکس به شمار‌ می‌رود. چرم سفید طبیعی دوام و کیفیت زیادی دارد. چون پوست بدن حیوان در حالت طبیعی دارای چین و چروک‌های ریز و خط‌های طبیعی است پس چرم سفید هم همین ویژگی‌‌ها را دارد. بسیار نرم و لطیف است. وزن آن بر اساس نوع حیوان دباغی شده ممکن است سنگین یا متوسط باشد. چرم سفید طبیعی پرزدار است. اگر چند قطره آب روی آن بریزید آن را جذب‌ می‌کند.

 چرم سفید مصنوعی

 چرم سفید مصنوعی از ترکیب لایه‌های اسفنجی با جنس پی وی سی یا پلی اورتان بر روی یک لایه پارچه ای ساخته‌ می‌شود. خاصیت چرم سفید مصنوعی تا حدودی شبیه چرم طبیعی است. انواع چرم سفید را‌ می‌توانید به صورت ساده و طرح دار مانند لمه و بافت در بازار پیدا کنید. جنس چرم سفید مصنوعی هم انواع مختلفی دارد. از پنبه و باندی گرفته تا جنس‌های شمعی و نان ون. چرم سفید مصنوعی بیشتر در قطعات ٧٠ در ۵٠ سانتی متری و ١٠٠ در ٧٠ سانتی متری در بازار چرم به فروش میرسد.

کاربرد چرم سفید در پوشاک

چرم سفید طبیعی و مصنوعی در صنعت مد و پوشاک کاربرد زیادی دارد. امروزه کت چرم ، شلوار، کیف، کفش، دستکش و… که  با چرم سفید ساخته‌ می‌شود طرفداران خاص خودش را دارد. پوشش چرم سفید هر چه که باشد استایل شیک و جذابی را خلق‌ می‌کند. مخصوصا در فصل‌های بهار و تابستان که هوا گرم است و رنگ سفید کاربرد بیشتری دارد. هر جا که باشید با یک ست چرم سفید مثل ماه‌ می‌درخشید. تنوع جنس چرم سفید برای تولید انواع پوشاک زیبایی آن را چند برابر‌ می‌کند. تصور یک کیف و کفش سفید با لباس‌های رنگی در قاب تصویر نمی گنجد. با انتخاب مانتو یا کیف و کفش چرم سفید‌ می‌توانید با رنگ‌‌ها در پوشش خود هر طور که‌ می‌خواهید بازی کنید و یک استایل با طراوت برای خود خلق کنید. پوشش هایی با چرم سفید ساده را می‌توان با یک استایل کژوال ست کرد. لباس‌های چرم سفید تزیین شده را نیز می‌توان برای یک استایل و میهمانی رسمی با یکدیگر ست کرد.

 نگهداری از چرم سفید

 لباس یا کیف و کفش هایی که از چرم سفید ساخته‌ می‌شوند کالاهای لوکس و شیکی هستند که نگهداری آنها دقت بیشتری نسبت به سایر چرم‌‌ها دارد. چرم کروکو راهکارهایی به شما ارائه‌ می‌دهد تا بخاطر چرک تاب نبودن چرم سفید از معجزه آن در جذابیت پوششتان صرف نظر نکنید.

 الکل سفید

اگر پوشش چرم سفید شما به هردلیلی کثیف شد نگران نباشید. یک پنبه تمیز را به الکل سفید آغشته کنید. پنبه را به دقت و به آرامی در محل لکه‌‌ها بمالید و در نهایت آن را با سشوار و با دور کند خشک کنید.

 آب اکسیژنه

 یک گوش پاک کن بردارید آن را در محلول آب اکسیژنه قرار دهید. سپس آن را روی لکه‌‌ها و آلودگی‌های کیف و کفش یا کت چرم سفید خود بمالید. چند دقیقه صبر کنید. سپس با استفاده از یک دستمال تمیز سطح چرم سفید را پاک کنید.

 آرد ذرت

سطح چرم سفید را با یک دستمال مرطوب تمیز گردگیری کنید. کمی آرد ذرت روی لکه‌‌ها بریزید و با یک برس آن را ماساژ دهید. بعد از چند دقیقه آن را بتکانید. در آخر سطح کیف و کفش چرم سفید خود را به آرامی تمیز کنید.

 پاک کننده‌های مخصوص چرم سفید

 اگر لکه‌‌ها زیاد است و به راحتی پاک نمی شود از پاک کننده‌های مخصوص چرم سفید استفاده کنید. این محصول در همه فروشگاه‌‌ها عرضه‌ می‌شود. روش استفاده از هر کدام از این پاک کننده‌‌ها متفاوت است. معمولا طبق دستورالعمل پاک کننده‌‌ها باید مقداری از تمیز کننده را روی لکه ‌‌ها اسپری کنید  و سپس با دستمال تمیز روی آن را بکشید.

چند نکته درباره چرم سفید

  • برای مراقبت از چرم سفید منتظر یک فرصت نباشید. به محض اینکه آلودگی روی کیف و کفش یا لباس چرم سفید شما نشست آن را پاک کنید.
  • همیشه یک اسپری کوچک تمیز کننده چرم سفید یا یک دستمال نخی همراه خود داشته باشید.
  •  حتی المقدور از آب یا صابون برای تمیز کردن لکه‌‌ها استفاده نکنید.
  • هرگز با دست چرب مرطوب یا کرمی کیف و کفش خود را به مدت طولانی لمس نکنید. چرم سفید به سرعت چربی را به سمت خود جذب‌ می‌کند.
  •  زمانی که به خانه بر می‌گردید پوشش چرم سفید خود را در یک محفظه قرار دهید تا گرد و خاک روی آن نشیند.
 پایان

چرم کروکو به شما پیشنهاد‌ می‌کند به خاطر چرک تاب نبودن پوشش‌های سفید خودتان را محدود نکنید. حالا که روش‌های نگهداری از چرم سفید را‌ می‌دانید خرید آن را با اطمینان بیشتری انجام دهید. برای خودتان زندگی کنید و از یک استایل بی نظیر و باطراوت لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *