بیشتر بدانید

راهنمای خرید انواع پاشنه کش کفش با کیفیت + نحوه‌‌ی استفاده

پاشنه کش کفش یک وسیله ی کاربردی در منازل همه است.

پاشنه کش وسیله‌‌ای است که کمک می‌‌کند ساده‌‌تر کفش خود را بپوشید. این ابزار این امکان را به شما می‌‌دهد که بدون خم شدن زیاد کفش بپوشید و از وارد شدن فشار به کمر و زانو و بروز درد در این نواحی پیشگیری کنید. هم‌‌چنین پاشنه کش از آسیب رسیدن به اطراف پاشنه‌‌ی کفش به خصوص کفش چرم جلوگیری می‌‌کند و راهی آسان برای افزایش طول عمر کفش است. شاید انواع پاشنه کش کفش متفاوت موجود در بازار که در ادامه قرار هست به آن‌ها بپردازیم و با مدل‌های مختلف پاشنه کش آشنا شویم.

‌‌آشنایی با انواع پاشنه کش و نحوه‌‌ی استفاده از آن

پاشنه کش وسیله‌‌ای است باریک، دارای قسمتی عریض و گاهی با دسته‌‌ای دراز یا کوتاه که برای پوشیدن کفش از آن استفاده می‌‌‌‌شود. در ابتدای ابداع این ابزار، که تاریخ آن به اواخر قرون وسطی برمی‌‌گردد، از چوب و شاخ حیوانات ساخته می‌‌شده است؛ اما بعدها به‌‌ مرور زمان توسط آهنگران از فلز هم ساخته شدند. امروزه با تکامل و گسترش ساخت ابزارهای کمکی، این وسیله‌‌ی کمکی در طول‌‌ها و اندازه‌‌های متفاوتی در بازار وجود دارد که طول آن‌‌ها از ۱۵ تا ۷۰ سانتی‌‌متر متغیر بوده و هرکدام کاربردهای خاص خود را دارد.

پاشنه کش کفش برای جلوگیری از اسیب رسیدن به کفش شما بسیار مناسب است.

پاشنه کش‌‌ها علاوه بر طول و اندازه در جنس نیز باهم تفاوت دارند و معمولا از جنس‌‌های فلزی، پلاستیکی،چوبی و فلزات آبکاری‌‌شده مانند برنز تولید و به بازار عرضه می‌‌شوند. این ابزار کمکی در موارد مختلفی به کمک ما می‌‌آید و کفش پوشیدن را راحت می‌‌کند. مثلا می‌‌توان از از پاشنه کش‌‌هایی که دارای دسته‌‌ی‌‌ کوتاه هستند برای کفش‌‌های اسپرت و از پاشنه‌‌ کش‌‌های طویل‌‌تر برای افراد سالمند و افرادی که از مشکلاتی مانند زانو درد، کمر درد و درد در ناحیه‌‌ی ستون فقرات رنج می‌‌‌‌برند استفاده کرد.

چرا  باید از پاشنه کش استفاده کنیم؟

در حالت کلی می‌‌توان گفت استفاده از پاشنه کش در زندگی همه‌‌ی افراد کاربرد دارد. این ابزار برای همه‌‌ی سالمندان و کسانی از دارای درد زانو و یا کمردرد هستند بسیار مناسب است و دیگر نیازی به خم شدن وجود ندارد و از وارد شدن فشار به کمر جلوگیری می‌‌کند. استفاده از پاشنه کش برای افزایش طول عمر کفش نیز بسیار موثر است.

هربار که کفشی را بدون پاشنه کش به پا کنیم قسمت بالای پاشنه آن دچار خمیدگی می‌‌شود و حتی کش می‌‌آید و ترک می‌‌خورد. اما وقتی پاشنه کش را درون کفش قرار می‌‌دهیم مانند یک ریل و هدایت کننده قسمت داخلی بالای پاشنه را می‌‌پوشاند و محکم نگه می‌‌دارد تا پا درون کفش بلغزد. اما بدون پاشنه کش باید دو انگشت سبابه را جایگزین آن کنیم و چنین کاری در دراز مدت نه برای انگشت خوب است نه کفش.

برای سالم و تمیز نگه داشتن کفش و حفظ ظاهر اولیه بهترین انتخاب برای پوشیدن کفش، پاشنه کش‌‌ها هستند. درادامه با مجله کروکو همراه باشید تا شما را با چند فاکتور اساسی و طلایی برای خرید یک پاشنه کش باکیفیت و مرغوب آشنا کنیم و به تفصیل برای‌‌تان شرح دهیم. با خواندن این مقاله شما اطلاعات مهمی را برای خرید یک پاشنه کش باکیفت و مرغوب به دست آوردید. یک پاشنه کش خوب می‌‌تواند تفاوت بین پوشیدن کفش بدون پاشنه را ایجاد کند.

 

نکات اساسی و مهم برای خرید پاشنه کش کفش

پاشنه کش‌‌ها در اندازه‌‌های مختلفی تولید می‌‌شود. پاشنه کش‌‌های جیبی و پاشنه کش‌‌های بلند که برای جاکفشی کاربرد دارند شکل جدید از پاشنه کش‌‌های امروزی هستند که در بازار شاهد هستیم. درهنگام خرید این ابزار کاربردی علاوه بر ظاهر و اندازه‌‌ی آن باید به نکاتی از قبیل جنس و موارد استفاده توجه کرده تا یک پاشنه کش راحت و متناسب با سلیقه و نیاز خود خریداری کرده باشید.

اولین نکته‌‌ی مهم برای اننتخاب یک پاشنه کش مناسب فارغ از جنسی که دارد، باید توجه کرد که دارای سطحی کاملا صاف باشد و تحت فشار نشکند. درواقع پاشنه کش‌‌های دسته بلند بهتر از مدل‌‌های دسته کوتاه است. برای پوشیدن نیم بوت‌‌ها می‌‌توان از پاشنه‌‌ کش‌‌های بلند استفاده کرد. مخصوصا جنس فلزی آن‌‌ها از دوام و ماندگاری بیشتر برخوردار هستند و به جوراب آسیب نمی‌‌زند و استفاده از آن‌‌ها نیز راحت‌‌تر است. برای سایر کفش‌‌ها نیز می‌‌توان از این مدل پاشنه کش‌‌ها استفاده کرد.

یک نمونه پاشنه کش کفش کگه کاملا استاندارد هایش رعایت شده است.

نکته‌‌ی مهم دیگر این است که پاشنه کش کفش دقیقا باید انحنایی مانند انحنای پشت پا داشته باشد و خیلی صاف و یا خیلی گود نباشد. هم‌‌چنین در خرید پاشنه کش‌‌ها به جنس و استحکام آن توجه کنید تا بعد از چندبار استفاده نشکند و یا خم نشود. تمام عوامل گفته شده در قیمت این ابزار مفید تأثیر ویژه‌‌ای دارد و قیمت پاشنه کش‌‌ها باتوجه به جنس و طول‌‌شان متغیر است. پاشنه کش به روشنی به‌‌ اندازه‌‌ی سایر وسایل مراقبتی کفش اهمیت دارد و در انتخاب نوع درست آن باید دقت کرد.

امروزه پاشنه کش‌‌های چرمی و چوبی نیز طراحی و به بازار ارائه شده‌‌اند که نمونه‌‌های بسیار لاکچری و لوکسی هستند که برخی از آن‌‌ها دارای استند پاشنه کش نیز هستند. پاشنه‌‌ کش‌‌های چوبی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. اگر برای خرید یک پاشنه کش، زیبایی و لاکچری بودن نیز برای‌‌تان اهمیت دارید حتما خرید پاشنه کش‌‌های چرمی و چوبی را امتحان کنید.

استند پاشنه کش چیست؟

یک ایده‌‌ی زیبا و کاربردی که توسط طراحان لوازم جانبی کفش طراحی و به بازار عرضه شد، ساخت استند پاشنه کشاست. استندهای پاشنه کش که از جنس‌‌های مختلف مانند برنج، استیل و پلاستیک‌‌های مقاوم و باکیفیت تولید شده دارای طراحی‌‌های بسیار ظریف و متنوع است. برخی از آن‌‌ها همانند یک وسیله‌‌‌‌ی دکوری و پراستفاده برای منزل است. امروزه شاهد آبکاری‌‌های باکیفیت طلایی رنگ روی بعضی از  نمونه‌‌های فلزی آن‌‌‌‌ها هستیم که  همانند یک محافظ عمل می‌‌کند و مانع از ایجاد خوردگی و زنگ‌زدگی سطح فلزی محصول می‌‌شود و حسی از لوکسی و لاکچری بودن را القا می‌‌کند. استندهای چوبی نیز بسیار زیبا و مقاوم هستند. معمولا در ساخت این وسیله از تعدادی قلاب استفاده می‌‌کنند که برای آویزان کردن پاشنه کش و ابزارهای جانبی دیگر کفش مثل برس پرزگیر به کار می‌‌رود. می‌‌توانید برای پاشنه کش خود استند هم خریداری کنید تا با آویزان کردن پاشنه کش روی آن هیچ وقت استفاده از این ابزار مهم و کاربردی را فراموش نکنید.

 

استند پاشنه کش عمر نگهداری از این وسیله کاربردی را افزایش میدهد.

کلام آخر

در حالت کلی‌‌ می‌‌توان گفت که پاشنه کش، این ابزار کاربردی یکی از لوازم مراقبتی بدن محسوب می‌‌شود و استفاده از آن از فشار به کمر و ستون فقرات جلوگیری می‌‌کند. اگر پاشنه کش ندارید حتما در اولین فرصت برای خرید یک پاشنه کش که با سلیقه و نیازتان مطابقت دارد اقدام کنید. اگر به سلامتی خود و هم‌‌ چنین مراقبت از کفش خود اهمیت می‌‌دهید از پاشنه کش استفاده کنید. حتما یک جفت کفش چرمی دارید که یکی از کفش‌‌های مورد علاقه‌‌تان است، هرگز فراموش نکنید که استفاده از پاشنه کش در هنگام پوشیدن آن یکی از مهم‌‌ترین راه‌‌های مراقبت از کفش‌‌تان است تا بتوانید با همان کیفیت اولیه سال‌‌ها از آن استفاده کنید.