استایل زنانه, استایل مردانه

چرا همش مشکی می پوشی؟ (بررسی چالشهای تیپ مشکی مردانه و دخترانه)

تي\ مشكي مرىانه و تي\ مشكي ىخترانه ىو ست محبوب ىلها

وقتی برای خرید به بازار می روید چقدر پیش می آید که این سوال را از فروشنده بپرسید: این مدل رنگ مشکی هم داره؟! ممکن است زیاد هم جواب این سوال را داده باشید؛ که چرا همش مشکی می پوشی؟ مشکی رنگی جدا ناپذیر در تیپ های دخترانه و مردانه است. همه‌ی افراد مشکی را رنگی کم ریسک میشناسند که به راحتی با هر چیزی می‌توانند آن را ست کنند. اما این رنگ کم ریسک را دست کم نگیرید.  تیپ مشکی مردانه و دخترانه خفن و شیک فوت و فن های خاص خودش را دارد؛ البته این نکته را همین اول راه بگوییم که مجله کروکو در این مطلب به روانشناسی رنگ مشکی می پردازد؛ و به شما می گوید چگونه از رنگ ها و المان های دیگر در استایل مشکی خود استفاده کنید. حالا دراین مسیر به عنوان‌های:

  • تیپ مشکی مردانه و دخترانه با کفش سفید
  • تیپ خاصی مشکی که دل همه را بلرزاند
  • استایل مشکی با لباس های چرمی خفن

(هرچند کوتاه)، میپردازیم.

تيپ مردانه مشكی يكي از محبوب ترين مدل ها براي استفاده روزمره است.

خاصیت رنگ مشکی

رنگ‌ مشکی  را به نام یک رنگ بی‌طرف نیز‌ می‌شناسند و عموم مردم  فکر میکنند که جز رنگ‌های خنثی است. البته این باور از پایه و اساس اشتباه است. مشکی جز رنگی های گرم است. این باورغلط از آنجا نشت میگیرد که رنگ‌های خنثنی  که هیچ وقت کهنه و قدیمی نمی شوند و  این خاصیت در رنگ مشکی کاملا نماایان است. ولی کمی عمیق تر که نگاه کنیم، تیپ مشکی مردانه و دخترانه چنان گرمی به استایل شما میبخشد که بعضی افراد میکنند بخاطر خنثی بودن این رنگ میتوانند ان را با هر چیزی ست نمایند. اگر طرفدار استایل مشکی هستید؛ اما نمی دانید رنگ‌ مشکی نشانه چیست و چگونه باید در استایل های روزمره و پوشش خود از آن‌‌‌ها استفاده کنید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

روانشناسی رنگ مشکی

تاحالا در حین انتخاب تیپ مشکی مردانه یا دخترانه فکر کردید که اصلا رنگ مشکی در لباس نشانه چیست و با چه رنگی ست می شود؟ مشکی از رمزآلودترین رنگ هاست.یک جور هایی مشکی هم‌ می‌تواند نشانه مفاهیم مثبتی مثل زیبایی و قدرت باشد هم نمایانگر مفاهیم منفی مثل غم و اندوه. کسانی که معمولا بیشتر به دنبال ست استایل مشکی‌اند، آدم‌های جاه طلب و در عین حال با احساسی هستند. آنها می‌خواهند وقتی با کسی ارتباط برقرار‌ می‌کند طرف مقابل روی جنبه‌های درونی شخصیت آنها تمرکز کند نه ظاهرشان!

همه ما استیو جابز را میشناسیم. یکی از کارهایی که او همواره انجام میداد پوشیدن  لباس مشکی بود که نظر خیلی از افراد را به خود جذب کرده بود. او همیشه یک لباس را تکرار میکند چرا نمیخواست ذهنش را درگیر انتخاب لباس بکند و جالب است بدانید که همیشه آراستگی خاص خودش را هم داشت. پس نقش این رنگ را را در تیپ های مردانه دست کنم نگیرید.

تیپ مشکی دخترانه به معنای افسردگی نیست و معنای جاه طلبی و قدرت هم میدهد.

بازی با رنگ ها در تیپ مشکی دخترانه و پسرانه!

استایل مشکی خود را می توانید با رنگ های متنوع و جذابی مثل صورتی، سبز، نارنجی، آبی و به ویژه قرمز جذاب تر کنید. رنگ قرمز در کنار رنگ مشکی ترکیب بی نظیری است. یک کیف دستی کوچک به رنگ قرمز، لاک یا رژ لب قرمز و کفش های پاشنه بلند قرمز در استایل مشکی جلوه ای دارد که چشم همه را به سمت زیبایی شما خیره می کند. البته ترکیب تیپ مشکی با کفش سفید خیلی خیره کننده است. انقدر ابین ترکیب جذاب و خواستنی است که سلبریتی های بزرگ و حتی افراد مشهور هم از آن استفاده میکنند.

نقش اکسسوری در استایل مشکی  مردانه و زنانه

ست سر تا پا کمشکی ممکن است در نظر خسته کننده باشد. اگر می خواهید تیپ مشکی مردانه (یا تیپ مشکی دخترانه فرقی نمیکند) شما همیشه جذابیت خودش را حفظ کند از اکسسوری استفاده کنید. اکسسوری هایی مثل کمربند، عینک آفتابی، کیف، دستمال گردن و غیره جلوی یکنواختی استایل مشکی شما را می گیرد. مثلا ترکیب مشکی-طلایی یا مشکی-کروم یا نقره‌ای بسیار جذاب و خیره کننده خواهد.

ترکیب مشکی و رنگ های خنثی

همانطور ککه گفتیم مشکی یک رنگ گرم است و ترکیبش با رنگ های خنثی بسیار دلکش میشود. پس اگر عاشق استایل مشکی هستید و می خواهید از رنگ های دیگر هم در استایل خود استفاده کنید؛ می توانید سراغ رنگ های خنثی بروید. رنگ سفید یا طوسی روشن انتخاب شیکی برای شماست. ترکیب رنگ مشکی با رنگ های قهوه ای و تن های مختلف آن مثل شتری، نسکافه ای و غیره نیز گزینه فوقالعاده ای است. مخصوصاً اگر در فصل های سرد سال هستید؛ مشکی و قهوه ای حالت گرم، لطیف و خوشایندی در روزهای سرد پاییز و زمستان به استایل شما می دهد.

 یک ممنوعیت در تیپ مشکی! (چه مردانه چه زنانه)

هرچند تیپ و استایل مشکی جذابیت خاص خودش را دارد اما ممنوعیتی هم در این سبک پوشش به چشم می خورد. شما مجازید یک تیپ سر تا پا مشکی بزنید؛ اما نمی توانید از تن‌های مختلف رنگ مشکی استفاده کنید. به عنوان مثال اگر پیراهن یا کت شما مشکی بور است شلوار شما نباید مشکی سیر باشد. اگر این نکته را رعایت نکنید، تیپ شما نامرتب و شلخته به نظر میآید. با این حساب نه تنها زیبایی و جذابیتی از تیپ مشکی نصیبتان نمیشود؛ بلکه به بی توجهی و بی دقتی( یا حتی شلختگی!) در پوشش هم شناخته می شوید؛ البته می توانید از جنس های مختلف پارچه های مشکی استفاده کنید. مثلا دامن یا شلوار شما می تواند چرم مشکی باشد در حالی که پیراهن یا مانتوی پارچه ای پوشیده اید.

تیپ مشکی مردانه و دخترانه، یکی از ساده ترین استایل ها اما خفن است.

 تیپ مشکی دخترانه و پسرانه با چرم

با چرم می توانید به یک ستاره در آسمان مشکی پوشان تبدیل شوید. برای یک استایل خیابانی کت های چرم را با شلوار جین مشکی ست کنید. البته دقت کنید که کت چرمی شما حتماً متناسب با اندام تان باشد و به خوبی روی تن بنشیند. اگر در فصل زمستان هستید یک دامن چرم چین دار بلند به زیبایی با انواع بوت و چکمه های مختلف ست می‌شود. لباس های پشمی و خزدار زیر پالتو های چرمی خودنمایی زیبایی دارد. یک شلوار چرم زیبا به تنهایی استایل شما را در مرکز توجه قرار می‌دهد. شلوار چرم به راحتی با لباس های شما ست می‌شود. همانطور که می‌بینید یک پوشش چرم هر چه که باشد اگر به زیبایی با سایر لباس هایتان ست شود؛ شما را به هدفتان در شیک پوشی نزدیک می‌کند.

حرف آخر

اگر میخواهید تیپ مشکی خاص داشته باشید، باید اصول اولیه رنگ شناسی را بدانید. اگر میخواهید مخاطبانتان ر همواره تحت تاثیر قرار دهید باید حواستان باشد که تیپ مشکی مردانه قوانین خاص خودش را دارد و تیپ مشکی دخترانه هم قوانین خاصی دارد که استایل بانوان را ظریف تر نشان دهد. اما از ست کردن نترسید، دنیا دغدغه های مهم تری از لباس‌های ما دارد، سعی کنید مرتب و جذاب باشید اما تمام فکر و ذهنتان را معطوف استایل نکنید.