هنگام خرید کفش کالج باید به چه نکاتی توجه کرد؟

توجه به جنس کفش کفش ، دقت در تودوزی کفش ، بررسی کیفیت کفش ، دقت در جنس چرم ، بررسی دوخت کفش و قیمت از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه کرد

چند مدل کفش کالج در بازار موجود است؟

کفش کالج راحتی و منگوله دار ، کفش کالج و راحت پنی ، کفش کالج وراحت با قطعه اسبی ،  کفشهای کالج و راحت جیر

کفش های کالج مردانه و زنانه از چه نوع چرمی تهیه می شوند؟

کفش کالج چرم نبوک و  چرم جیر از متداول ترین نوع چرم در تهیه کفش می باشند.

خرید اینترنتی کفش کالج مردانه و زنانه چرم بهترین مدل ها + قیمت عالی

یکی ازمدل‌های خاصی از کفش که افراد با سلیقه و شیک‌پوش در فصول گرم آن را به پا می‌کنند، کفش کالج چرم است. کفش‌های کالج انواع مختلفی دارند که مناسب فضا و محیط‌های مختلف است. همه ما قطعا یکبار هم که شده، به سراغ خرید کفش کالج مردانه و کفش کالج زنانه رفتیم اما شاید بخاطر آنکه نمیدانستیم کدام مدل مناسب سبک و استایل ماست از خرید آن‌ها پشیمان شده‌ایم.

 

شاید خیلی از افراد ندانند که کفش کالج یا همان لوفرها چه مدل کفشی هستند. به این افراد باید بگوییم که کفش کالج نوعی کفش خیلی تخت و بدون پاشنه است که با نام لوفر هم از آن یاد می‌شود. البته لوفر واژه‌ی قرض گرفته شده از زبان انگلیسی است و در فارسی از این مدل کفش تحت عنوان کالج شناخته می‌شود.

 کفش اسپرت     کفش مجلسی     بوت و نیم بوت      کفش چرم 

 

تاریخچه پیدایش کفش کالج

تاریخچه‌ی کفش کالج به زمان‌های خیلی دور بر نمی‌گردد. در ابتدا ماهیگیران اروپایی، برای آنکه بتوانند راحت تر کار خود را انجام دهند از این مدل کفش استفاده می‌کردند. در میان این ماهیگیران اولین شخصی که کفش کالج را معرفی کرد، باس ویجون (bass weejun) بود. اما بعدتر، یعنی در سال ۱۹۳۰ میلادی، گردشگران اروپایی با مشاهده این مدل کفش، شیفته‌ی آن شدند و اینگونه بود که کفش کالج در قاره اروپا رونق پیدا کرد. دیری نپایید که این کفش مانند ویروسی در سراسر جهان پخش شد و اولین مدل کفش کالج مردانه پنی (در ادامه توضیح مفصلی درباره‌ی آن خواهیم داد) تولید شد. بعد‌ها سایر طراحان و تولیدکنندگان در زمینه تولید کفش کالج خلاقیت بیشتری به خرج دادند و سایر مدل‌های آن روانه بازار شد.

البته فرضیه‌ی دیگری در خصوص اولین کفش های کالج وجود دارد که می‌گوید در سال ۱۸۳۷ اولین بار یک کمپانی انگلیسی واقع در شهر لندن‌ این مدل را طراحی کرد. ایده دهنده آن ویلدزمن لوفر بود. به همین دلیل هم هست که اکثریت این مدل را با همان نام لوفر می‌شناسند. در ابتدا کفش کالج مختص آقایان بود و تنها آقایان بودند که از این مدل استفاده می‌کردند اما به مرور و با حذف فرهنگ پوشاک مختص به زنان و مردان، خانم‌‌ها هم به سراغ کفش کالج رفتند. کفش کالج زنانه خیلی تفاوتی با نوع مردانه آن ندارد.

انواع کفش کالج مردانه و زنانه و کاربرد آنها

سالهای قبل کفش کالج شاید از جمله مدل‌های محبوب در میان افراد نبود و بخاطر همین موضوع هم افراد، زیاد به ست کردن آن اهمیت نمی‌دادند؛ اما با گذشت زمان و تغییر کاربری دنیای مد و پوشاک از زیبایی مطلق به راحتی افراد، کفش‌ کالج پا در این عرصه گذاشت و افراد زیادی را هم درگیر خود کرد.

خیلی از افراد کاربری کفش کالج را چهارفصل می‌شمارند. اما به طور تخصصی‌تر که به ان نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که کارشناسان مد این مدل کفش را مناسب نیمه‌ی اول سال (یعنی بهار و تابستان) می‌دانند. این کفش از آن جهت مناسب فصول گرم است که باعث می‌شود: ۱- به علت باز بودن فضای بیشتر موجب عرق نکردن و حس نکردن گرمای شدید میشود. ۲- چون اغلب این مدل کفش‌ها نیازی ندارند که با جوراب پوشیده شوند، از عرق کردن پاها در فصل تابستان و گرما جلو گیری می‌کند.

اگر از جمله افرادی هستید که همیشه چرم به پا می‌کنید باید این موضوع را اذعان کنیم که بهترین و باکیفیت‌ترین مدل کفش کالج مردانه، چرم است. کفش کالج زنانه و مردانه هم ندارد و برای هر دو جنسیت در بازار موجود است.

انواع کفش کالج مردانه چرم

نگران نباشید ما تساوی میان زن و مرد را به خوبی را عایت میکنیم. در ابتدا به سراغ  انواع کفش ‌های کالج مردانه چرمی میرویم و بعد به سراغ نوع زنانه‌ آن خواهیم رفت.

کفش کالج مردانه مدل پنی

پنی یکی از قدیمی‌ترین مدل‌‌های کفش کالج چرمی است. در واقع یکی از اولین‌ لوفرها همین مدل پنی است. اصطلاحا به مدل کالج پنی، مدل محصلی هم می‌گویند. علت اسم محصلی، استفاده از  کفش کالج پسرانه مدل پنی در مدارس اروپا در قرن ۱۹ بود. کفش کالچ پنی برای آقایان خیلی مرسوم نیست اما افرادی که طرفدار مدل‌های کلاسیک کفش کالج پسرانه چرم هستند می‌توانند از آن استفاده کنند.

کفش کالج مردانه مدل اسلیپر

اسلیپر همان مدل کفش‌ های رو فرشی خودمان است. این مدل کفش کالج یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کفش کالج مردانه است. به دلیل سادگی و زیبایی آن تمامی اقایان شیک پوش، حداقل یک جفت کفش کالج اسلیپر را در کمد خود دارند، البته این مدل برای خانم‌ها جذابیت خاص خودش را دارد. کفش کالج اسلیپر معمولا از جنس جیر و نبوک ساخته می‌شود و طرح ‌های ریزی مانند گلدوزی و … بر روی آن قرار میگیرد.

کفش کالج مردانه مدل تاسل

کفش کالج مردانه تاسل هم یکی از دیگر مدل‌هایی است که اخیرا در صنعت مد حسابی جا خوش کرده است. البته این مدل کفش کالج پیشینه‌ای بلند قامت دارد و تولید اولین کالج تاسل مربوط به سال ۱۹۵۷ است. اصلی ترین راه شناختن مدل تاسل از سایر مدل‌ها دیگر، قرار گرفتن منگوله‌ای از جنس خود کفش، بر روی ان است.

کفش کالج مردانه مدل کلیته

این مدل کفش کالج هم نوع دیگری از مدل‌های قدیمی پرطرفدار کالج مردانه چرم است. سابقه کفش کالج کلیته به ۱۹۵۰ میلادی بر می‌گردد. خیلی از افراد از این مدل کالج تحت عنوان کالج‌ بازی گلف نیز یاد می‌کنند. راه شناسایی کفش کلیته تکه چرم ریش ریشی است که بر روی آن قرار دارد.

کفش کالج مردانه مدل هورس بیت

کفش کالج مدل هورس بیت نیز یکی دیگر از مدل‌هایی که قدمت بلند بالایی دارد. این کفش اولین بار توسط برند گوچی ساخته شد. گوچی برای اولین بار متال‌های طلایی را در کفش‌ های پسرانه و مردانه در این مدل استفاده کرد. بعدها رنگ این متال‌ها تغییر کرد. این مدل کفش کالج مردانه چرمی، ابتدا فقط در رنگ مشکی عرضه می‌شد اما با گذشت زمان و خلاقیت بیشتر گوچی، مدل رنگی و حتی طرحدار آن هم روانه بازار شد و خیلی از آقایان خوش پوش را مجذوب خود کرد.

کفش کالج مردانه مدل سبد بافت

یکی دیگر از مدل‌هایی که در سال‌های اخیر به صنعت کفش مردانه راه پیدا کرده است؛ مدل بافت سبدی است. این مدل کفش‌ها ابتدا برای خانم‌ها تولید شده بود و به مرور زمان و با استقبال آقایان از سبک و سیاق آن، برای آن‌ها هم تولید شد.

کفش کالج مردانه مدل رانندگی

این مدل کفش همانطور که از نامش پیداست ابتدا برای رانندگی ساخته و تهیه شده بود. اما به مرور زمان این کفش به نوعی کفش روزمره برای آقایان تبدیل شد. کفش کالج مردانه مدل رانندگی یا همان درایوینگ مناسب کارهای سبک و روزمره است. البته باید حواستان باشد که این مدل اصلا برای پیاده‌روی های طولانی مدت ساخته نشده است. مناسب نبودن این کفش برای پیاده روی هم یک دلیل بیشتر ندارد، بخاطر زیره تخت و صافی که دارند برای استفاده طولانی مدت خوب نیستند و شاید کمی به ستون فقرات فشار بیاورند. این مدل کفش بیشتر از سایر مدل‌های کفش کالج اسپرت است؛ بنابراین بهتر است که اصلا آن را با جوراب ست نکنید.

نحوه ست کردن کفش کالج مردانه چرمی

ست کردن کفش کالج چرم مردانه شاید کار خیلی سختی نباشد، چرا که این کفش ماهیت اسپرت دارد و به خوبی مشخص است که باید آن را با استایل‌های اسپرت ست کنیم. اما مهم‌ترین سوالی که اکثرا برای آقایان پیش می‌آید این است که آیا با کفش کالج مردانه جوراب بپوشیم یا نه!

اولین نکته‌ای که باید به شما بگوییم این است که شما هرچیزی که دلتان می‌خواهد را می‌توانید بپوشید. پس خودتان را درگیر بایدها و نباید‌های دیگران نکنید. پوشیدن کفش کالج مردانه با جوراب به شرط رعایت یک سری از نکات، هیچ ایرادی ندارد بلکه باعث خوشتیپی بیشتر شما هم می‌شود.

  • از رنگ‌های خنثی برای ست کردن استفاده کنید. مثلا بهترین و مناسب ترین رنگ برای پوشیدن کفش کالج مردانه با جوراب، انتخاب کفش بژ یا عسلی است. اگر کفش کالج‌ تان قهوه ای و مشکی است دقیقا از همان رنگ استفاده کنید تا ظاهری خنثی به استایتان ببخشد.
  • حالت برعکس گزینه بالا هم صدق می‌کند. استفاده از رنگ‌های متضاد با کالج یکی از گزینه‌هایی است که بر روی شیک پوشی شما تاثیر می‌گذارد. مثلا ست کفش سورمه‌ای و جوراب قرمز جلوه‌ی زیبایی می‌بخشد و اصلا نمای زشتی ندارد.

انواع کفش کالج زنانه چرم و کاربرد آن

انواع کفش‌ های کالج زنانه تقریبا با انواع مردانه آن یکی است. اما مدل کفش کالج زنانه چرمی چند مدل اضافه تر دارد. وقتی صحبت از یکی بودن انواع کفش کالج دخترانه و پسرانه میکنیم؛ منظورمان این است که تمامی مدل‌های پنی، تاسل، کلیته، هورس بیت، اسلیپر و سبدی در این مدل وجود دارد. در ادامه مدل‌های دیگر کفش کالج زنانه را معرفی میکنیم.

کفش کالج زنانه مدل صندل

یکی از مدل‌های کفش کالج زنانه که در مارکت‌ها و برندهای روز دنیا بسیار ترند شده است، کفش کالج با طرح‌ های مختلف اما در قالب صندل است. این مدل کفش مخصوص تابستان طراحی شده است و باعث می‌شود که پا به خوبی هوا بخورد و عرق نکند. استایل‌های تابستانه بسیار زیبایی را سلبریتی ها با این مدل کفش کالج دخترانه چرمی ساخته‌اند.

کفش کالج زنانه چرمی مدل پاشنه دار

کفش‌ های پاشنه دار همواره برای خانم‌ها محبوب بوده‌اند. ترکیب دو مدل پاشنه و کالج، ترکیب دیوانه کننده‌ای است که باعث شده تا همه به سمت آن جذب شوند. همانطور که می‌دانید عموما کالج‌ها تخت هستند. اما کفش کالج زنانه پاشنه دار برای خانم‌هایی که به ظاهر کالج علاقه مند شده اند اما دوست دارند کفش پاشنه دار به پا کنند، بسیار مناسب است.

کفش کالج زنانه مدل پاشنه خوابیده

در ایران هم این مدل (یعنی کفش کالج زنانه پاشنه خوابیده) در دهه‌های ۳۰ تا ۵۰ شمسی بسیار مد بود (البته برای آقایان). به طور کلی مدل پاشنه خوابیده دو منظوره است و شما می‌توانید در دو حالت صندل و کالج معمولی از ان استفاده کنید.

کفش کالج زنانه مدل طرحدار

کفش کالج طرحدار یکی از مدل‌های بسیار پرطرفدار میان بانوان است. یکی از طرح‌هایی که هیچوقت از مد نمی‌افتد، پلنگی است. خانم‌ها می‌توانند کفش کالج زنانه چرمی طرح پلنگی را با جین، تیشرت و … ست کنند و بسیار هم خوش پوش به نظر بیایند. طرح بعدی که میان خانم ها به خصوص در زمان انتخاب کفش کالج بسیار محبوب است، مدل پوست ماری یا اصطلاحا پینتون است. آخرین مدلی که در این مقاله می‌خواهیم معرفی کنیم، طرح بافت است. کفش کالج زنانه طرح بافت به تازگی در بازار مد و پوشاک محبوب شده است.

چرا بهترین کیفیت برای کفش کالج زنانه و مردانه چرم است؟

شاید شنیده باشید که بهترین جنس برای تولید پوشاک و کفش مردانه و زنانه چرم است. چرم مزایای زیادی دارد که باعث می‌شود هر فرد شیک پوشی حتی در خرید کفش کالج هم به سراغ آن برود.

پاخور عالی کفش کالج چرم زنانه و مردانه

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث محبوبیت بیش از پیش کفش کالج شد، پاخور راحت آن بود. تولیدکنندگان با استفاده از چرم‌های مصنوعی نمونه‌های ارزان‌تر کفش کالج زنانه و مردانه را روانه بازار کردند، اما هیچکدام از این مدل‌ها به راحتی نمونه‌ی چرمی نبودند. پاخور کفش‌های چرمی از قدیم زبانزد خاص و عام بوده و هنوز هم هست؛ بنابراین بدیهی است که پیشنهاد کنیم که کفش کالج چرمی بخرید.

کیفیت عالی کفش کالج چرم مردانه و زنانه

بارها و بارها شنیده‌اید که کفش بالاترین کیفیت را در میان متریال‌های موجود در بازار دارد. پس حتما برایتان سوال شده است که چرا چرم بهترین است؟ برای دریافت پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

  • چرم خاصیت ترمیم پذیری دارد. کفش چرم خیلی دیر خراب و پوسیده می‌شود و در صورت تخریب به راحتی قابل ترمیم شدن است به همین دلیل هم هست که طول عمر محصولات چرمی بسیار بالاست.
  • چرم هوا پذیری بالایی دارد. خاصیت هوا پذیری بالای چرم باعث می‌شود که روندن تخریب آن کندتر صورت بگیرد.

متنوع بودن کفش کالج چرم زنانه و مردانه

هیچ نگران نباشید دقیقا همان تنوعی که در چرم مصنوعی می‌بینید قابل پیاده سازی در چرم طبیعی است. یکی از برگ‌های برنده چرم نسبت به سایر اجناس، تنوع در کنار کیفیت است. همانطور که گفتیم تنوعی که در مدل‌های چرم طبیعی مشاهده می کنید، کاملا مشابه چرم مصنوعی است و همین اتفاق، برای انکه چرم را ترجیح دهید کافی نیست؟

اوج ظرافت و هنرنمایی در کفش کالج مردانه و زنانه چرم

در کفش کالج مردانه و زنانه چرم اوج هنرنمایی و ظرافتی به کار گرفته شده است تا به شما این امکان را بدهند که شما از وجود ظرافت و در عین حال سبک بودن کفش خود نهایت بهره را ببرید. در صورتی که شما درصدد خرید کفش کالج زنانه چرم هستید؛ حتی در صورت خرید مدل‌های پاشنه دار هم باید خاطر نشان کنیم که پاشنه این کفش ها بسیار ظریف هستند و به هیچ عنوان پای شما را اذیت نمی‌کنند؛ پس خیال‌ تان در هنگام خرید راحت و آسوده باشد و با آرامش خرید کنید. نکته‌ی دیگری قابل ذکر دیگر این است که شما با خرید کفش کالج زنانه چرمی ساعت‌ها بدون هیچگونه خستگی با آنها می‌توانید پیاده روی کنید یا در مجالس و محافل مختلف حضور پیدا کنید.

آقایان نیز می توانند از وجود کفش کالج مردانه چرم به خوبی بهره‌مند شده و این نکته را نیز در نظر داشته باشند که کفش‌ های کالج مردانه چرم به هیچ وجه مانند سایر کفش ‌های دیگر نیست؛ چرا که ساختار این نوع از کفش‌ ها به این صورت است که از گریپ بالایی برخوردار بوده و ضد سایش هستند. همین حالت مقاوم بودن و ضد سایش آن ها باعث می‌شود تا شما در تمامی فصول بدون سُر خوردن و زمین افتادن یا ایجاد سایش در کف کفش ها تا مدت ها از وجود کفش کالج چرم خود استفاده کنید.

از کجا بهترین مدل کفش کالج مردانه و زنانه چرم را بخریم؟

حالا که بهترین مدل‌های کفش کالج مردانه و زنانه را شناختیم، وقت آن رسیده است که بهترین و معتبرترین فروشگاه فعال در زمینه کالاهای چرمی را معرفی کنیم. چرم کروکو یکی از فروشگاه‌هایی است که به صورت تخصصی در زمینه پوشاک چرمی فعال است. کفش کالج مردانه و زنانه چرمی یکی از مواردی است که در کروکو با بالاترین کیفیت به مشتریان ارائه می‌شود. محبوب‌ترین نوع کفش کالج، مدل تاسل است که باب سلیقه تمامی افراد هست. کفش تاسل یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کفش کالج مردانه در فروشگاه کروکو نیز هست در مدل‌های زنانه نیز انواع مختلف کفش کالج زنانه را پیدا خواهید کرد. نوع دیگر مدل کفشی که در چرم کروکو به آن برخواهید خورد، مدل هورس بیت یا اصطلاحا همان مدل گوچی باکیفیت‌ترین متال‌های موجود است.

جنس چرمی که در کفش‌های چرم کروکو علی الخصوص کفش کالج استفاده می‌شود، چرم گوسفندی درجه یک است. استفاده از چرم گوسفندی هم حامی محیط زیست است و هم کیفیت کفش را بالاتر می‌برد. مورد دیگری که کفش کالج‌ مردانه و زنانه های چرم کروکو را نسبت به سایر رقبا متمایز کرده است، استفاده از زیره‌های با کیفیتی مثل رابر، PU  و سایر زیره‌های طبی با کیفیت موجود در بازار است. کروکو همیشه به دنبال این است که شما شیک‌ترین و خوش استایل‌ترین فرد در جامعه به نظر برسید و همین هدف بزرگ است که باعث شده تا کروکو نسبت سایرین متفاوت تر باشد.

حرف آخر

برای انتخاب بهترین کفش کالج مردانه و زنانه نترسید. شما بهترین مدل‌ها را شناخته اید و تنها باید هارمونی و سبک هر یک از مدل‌های کفش کالج زنانه و مردانه را به خوبی با هم ست کنید. هر فرد در ذهنش یک استایل آرتیست دارد و هر کسی در ناخودآگاه خود یک طراح مد است. پس نترسید و هرچیزی که دوست دارید را بپوشید اما حواستان باشد که بی گدار به آب نزنید. در تمامی مراحل زندگی خود تنها این جمله کروکو را به خاطر بیاورید «شما هنرمند سبک خود هستید». حالا لبخند بزنید و هنرمندانه سبک خود را طراحی کنید.

 

سوالات متداول

هنگام خرید کفش کالج باید به چه نکاتی توجه کرد؟

توجه به جنس کفش کفش ، دقت در تودوزی کفش ، بررسی کیفیت کفش ، دقت در جنس چرم ، بررسی دوخت کفش و قیمت از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه کرد

چند مدل کفش کالج در بازار موجود است؟

کفش کالج راحتی و منگوله دار ، کفش کالج و راحت پنی ، کفش کالج وراحت با قطعه اسبی ،  کفشهای کالج و راحت جیر

کفش های کالج مردانه و زنانه از چه نوع چرمی تهیه می شوند؟

کفش کالج چرم نبوک و  چرم جیر از متداول ترین نوع چرم در تهیه کفش می باشند.

8 دیدگاه در “خرید اینترنتی کفش کالج مردانه و زنانه چرم بهترین مدل ها + قیمت عالی

  1. رحیمی گفت:

    کفش کالج خوب و سبک و راحت

  2. اسماعیلی گفت:

    کیفیت خوب و همونی که میخواستم

  3. رئیسی گفت:

    از محصول راضی بودم

  4. بهداد گفت:

    این کفش کالج واقعا عالیه
    چرم طبیعی درجه یک
    اول برای خودم گرفتم دیدم خوبه برای داییم هم گرفتم

    نقاط قوت

    دوام بالا
    طراحی عالی
    قیمت مناسب

  5. میثم گفت:

    از محصول راضی بودم نمونه یک کفش کالج عمری

    1. پشتیبان کروکو گفت:

      درود همراه گرامی
      ممنون از اینکه نظراتتون را با در میان میگذارید

  6. نعیمی هوشمند گفت:

    کفش کالج مدل ۲۰۰۰۱۱ رو گرفتم دیروز به دستم رسید خیلی شیکه همونیه که می خواستم این محصول رو شدیدا توصیه می کنم

    1. پشتیبان کروکو گفت:

      درود همراه گرامی
      سپاس از اینکه نظراتتون را با ما در میان میگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *