لباس مجلسی

انتخاب لباس مجلسی بلند شیک و زیبا

پوشیدن لباس مجلسی بلند یکی از انتخاب های زیبا برای درخشیدن در هر مجلسی است.

توجه: عکس های ذیل صرفا جهت ایده هستند و در فروشگاه کروکو به فروش نمیرسند.

لباس مجلسی بلند پوشیده برای بسیاری از خانم‌ها اولین و تنها گزینه موجود برای حضور در میهمانی‌ و جشن‌ها به شمار می‌آید. برخی دیگر از خانم‌ها نیز در کنار سایر لباس‌های مجلسی از این مدل‌های بسیار جذاب و چشمگیر استفاده می‌کنند. لباس‌های مجلسی بلند و پوشیده در مدل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که هر یک از این مدل‌ها برای اندام، سن و استایلی خاص مناسب است.

ازاین‌رو حین انتخاب لباس مجلسی زنانه بلند باید تمامی موارد فوق را در نظر گرفت که در نهایت استایلی شیک و زیبا داشت. رنگ لباس نیز فاکتور مهمی است که در زیبایی و جلای لباس تأثیر می‌گذارد. در این محتوا قصد داریم به کامل‌ترین راهنمای خرید لباس مجلسی بلند پوشیده بپردازیم. اگر دوست دارید در تمامی مهمانی‌ها شیک‌ترین و اصولی‌ترین استایل را داشته باشید، مجله کروکو را تا پایان همراهی نمایید.

۵ نکته که حین خرید لباس مجلسی بلند پوشیده زنانه باید رعایت کنید

به طور معمول بهتر است که حین خرید محصولات مختلف نکاتی را در نظر بگیرید که در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید. این مسئله در خصوص لباس‌های گران‌بها بیشتر صدق می‌کند. در سال‌های اخیر لباس مجلسی با افزایش قیمت چشمگیری مواجه شده است. به همین خاطر حساسیت انتخاب آن بیشتر از سایر لباس‌ها خواهد بود.

علاوه بر این استایل شما در مجالس گوناگون بیشتر به چشم می‌آید؛ بنابراین بهتر است که هر آن چه که در چنته دارید را در مجالس رو کنید. ما در این متن به شما کمک می‌کنیم که استایلی اصولی مطابق باسلیقه، اندام، سن و … خود داشته باشید. باتوجه‌به این که لباس مجلسی مناسب دختران متفاوت از زنان است. در این متن راهنمای خرید این دو لباس را به تفکیک بیان کرده‌ایم.

لباس مجلسی دخترانه پوشیده در رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی در بازار موجود است.

نکته اول: انتخاب لباس مجلسی شیک باتوجه‌به اندامتان

هر مدل لباسی برازنده اندام خاصی است. همان‌طور که خود مطلع هستید اندام و فرم مختلف بدن با عناوین متفاوتی نام‌گذاری شده است. به طور معمول طراحان لباس سعی دارند که باتوجه‌به نقایص و نکات مثبت هر اندام، لباس‌ها را طراحی کنند. در واقع لباس مجلسی را باید به‌گونه‌ای انتخاب کرد که نکات مثبت اندام را برجسته و نواقص اندامی را کم‌رنگ کند. بدین منظور در ادامه به معرفی انواع فرم‌های اندامی و لباس‌های متناسب هر یک از آن‌ها پرداخته‌ایم.

بهترین لباس برای هیکل‌های گلابی شکل

کسانی که فرم اندامی گلابی یا کیم کارداشیانی دارند، پایین تنه‌شان نسبت به بالاتنه‌شان پرتر است. ازاین‌رو باید لباس‌هایی را بپوشند که بالاتنه‌شان را حجیم‌تر نشان دهد. لباس‌هایی با یقه‌های مربعی یا قایقی گزینه‌های مناسبی برای چنین فرم اندامی به شمار می‌آیند. علاوه‌برآن با انتخاب لباس‌های مجلسی به فرم حرف A می‌توانید به این هدف برسید.

مناسب‌ترین لباس مجلسی برای افرادی با شانه‌های پهن

درصورتی‌که شانه‌های عریض، سینه‌های پر و کمری باریک دارید، لباس‌های اندامی انتخاب کنید که بیشتر توجه را به سمت شکم و کمرتان متمرکز ‌کنند. لباس‌هایی براق و اندامی شما را بیش از سایر مدل‌های لباس به این هدف نزدیک خواهند کرد. علاوه‌برآن توصیه می‌کنیم که لباس‌هایی با طرح راه‌راه افقی نپوشید؛ چرا که چنین لباس‌هایی شانه‌های شما را عریض‌تر نشان می‌دهد.

برازنده‌ترین لباس مجلسی بلند برای هیکل مستطیلی

افرادی با اندام مستطیل بالاتنه و پایین تنه یکسانی دارند. در واقع عرض کمر، شانه و شکم چنین افرادی یکسان است. درصورتی‌که اندامی به فرم مستطیل دارید، لباس‌هایی را انتخاب کنید که موجب ایجاد انحنا در بدن شما می‌شوند. لباس‌هایی با یقه دلبری و گرد بهترین گزینه برای شما به شمار می‌آیند. علاوه‌برآن لباس‌هایی را انتخاب کنید که در قسمت کمر تنگ، جذب و پایین تنه نسبتاً گشادی دارند.

چندین مدل لباس مجلسی شیک بلند در بازارها، فروشگاه‌های ‌آنلاین و اینستاگرامی یافت می‌شوند که هر یک برای اندام، سن و ... خاصی مناسب است.

شیک‌ترین لباس مجلسی برای هیکل‌های سیب شکل

اندامی فرم سیب دارند که شانه‌ها و سینه‌هایشان بزرگ و کمرشان باریک است. چنین افرادی برای متعادل‌کردن اندامشان از لباس‌هایی باید استفاده کنند که پایین‌تنه‌شان را باریک، کشیده و بلند نشان می‌دهد. لباس‌های تک‌رنگ با یقه هفت بهترین گزینه برای چنین افرادی است.

بهترین مدل لباس مجلسی بلند برای افرادی با هیکل ساعت شنی

افرادی با هیکل ساعت شنی گزینه‌های بیشتری برای انتخاب لباس خواهند داشت؛ چرا که فرم اندام استانداردی دارند. مشخصه اصلی اندام چنین افرادی کمر باریک و بالاتنه و پایین تنه متناسب است. اگر به دنبال فرم لباسی هستید که ساعت شنی بودن اندامتان را بیشتر نشان دهد، می‌توانید از لباس‌های اندامی استفاده کنید. در واقع لباس مجلسی بلندی که در قسمت پایین تنه چسب و تنگ باشد، بیش از سایر مدل‌ها فرم اندام شما را باریک و زیبا نشان می‌دهد.

نکته دوم: بهترین رنگ‌ها برای لباس مجلسی بلند

لباس‌های مجلسی در رنگ‌های مختلفی وجود دارند، ولی همیشه انتخاب بهترین آن کمی سخت و چالش‌برانگیز است. ما در کنار شما هستیم که انتخابی شیک و ساده را تجربه کنید. در زمان انتخاب رنگ لباس علاوه بر دقت به ترندهای سال به رنگ پوست خود نیز توجه نمایید. درصورتی‌که پوست روشنی دارید، گزینه‌های بیشتری برای انتخاب پیشروی شما قرار دارد. بااین‌حال توصیه می‌کنیم که رنگ‌های خیلی روشن و مات را انتخاب نکنید. همچنین اگر پوست تیره‌ای دارید، از رنگ‌های خیلی روشن یا خیلی تیره بپرهیزید؛ چرا که این دو طیف رنگ موجب تیره‌تر شدنتان می‌شوند.

بهترین مدل لباس بلند مجلسی با رنگ قرمز

عده‌ای از رنگ قرمز گریزانند نه به‌خاطر زشت بودن که در واقع اصلاً این رنگ زشت نیست، بلکه به دلیل بیش از اندازه جذاب بودن و جلب‌توجه کردن آن به سراغ لباس مجلسی پوشیده قرمزرنگ نمی‌روند. بااین‌وجود توصیه می‌کنیم که با خیال راحت لباس مجلسی پوشیده بلندی را انتخاب کنید که یا به طور کامل قرمزرنگ است یا رگه‌های قرمز رنگی در آن دیده می‌شود.

انرژی ساطع شده از رنگ قرمز در لباس مجلسی بلند و پوشیده می‌تواند اطرافیان شما را هم به وجد آورده و محیط پیرامونتان را به‌واسطه این رنگ پرانرژی مملو از شادی و سرزندگی کند. توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید یا سفارش لباس مجلسی و بلند پوشیده دارید، حتماً رنگ قرمز را یکی از گزینه‌های اصلی خود قرار دهید. قرمز پرشین نیز از جمله رنگ‌های به روزی به شمار می‌آید که استایل شیک و منحصربه‌فردی به شما می‌بخشد.

 

لباس مجلسی بلند به رنگ قرمز یکی از بهترین گزینه‌هایی محسوب می‌شود که برازنده هر خانم ایرانی با هر رنگ پوستی است.

لباس مجلسی بلند و پوشیده به رنگ بنفش

مدل‌های فراوان، متنوع و زیبایی از لباس‌های بلند مجلسی در مجلات مد وجود دارند که از تمامی طیف‌های رنگی در آن‌ها استفاده شده است. بنفش یکی از همین رنگ‌های بسیار زیبا و پرانرژی به شمار می‌آید که نه‌تنها در لباس‌های بلند بلکه در لباس‌های کوتاه هم بسیار زیبا خواهد بود.

یکی از گزینه‌های فوق‌العاده برای مجالس لباس بلند کلوشی است که تماماً به رنگ بنفش باشد؛ لباسی همراه با دامن بلند و گشاد در کنار آستین‌های بلند که می‌تواند از همان جنس دامن یا از توری دوخته شود. این مدل‌ها به‌شدت باب‌طبع دختران جوان و زنان خوش سلیقه برای حضوری راحت و بدون دغدغه در برخی از جشن‌های مهم و بزرگ هستند.

لباس مجلسی بلند و پوشیده شاد به رنگ زرد

زرد نیز از جمله زیباترین رنگ‌هایی به شمار می‌آید که نه‌تنها برازنده پرنسس دیو و دلبر است، بلکه زیبنده هر دختر جوان ایرانی خواهد بود. شاید انتخاب این رنگ برای لباس مجلسی کمی با ریسک همراه باشد، ولی در نهایت شما لباسی منحصربه‌فرد خواهید داشت که زبانزد تمامی افراد است. لباس‌های پرنسسی، کوتاه یا بلند هر سه گزینه‌های مناسبی برای این رنگ به شمار می‌آیند. برای انتخاب اکسسوری‌ها و کفش‌های مختلف با رنگ زرد مجله کروکو را دنبال نمایید.

رنگ مشکی بهترین گزینه برای لباس مجلسی بلند و پوشیده

در لباس‌های بلند و پوشیده زنانه رنگ مشکی را فراموش نکنید! مشکی رنگی به‌شدت سنگین، باوقار، همراه با احترام اطرافیان و به‌شدت دارای ابهت است. نگران حضور خود با چنین لباسی در مراسم شادی هم نباشید؛ زیرا دوره و زمانه این حرف‌ها که مشکی شگون ندارد، گذشته است. امروزه به‌راحتی می‌توانید هر رنگی را در هر مجلس و میهمانی بپوشید. این مسئله در مورد لباس پوشیده بلند مجلسی بیشتر صدق می‌کند.

لباس مجلسی بلند و پوشیده مشکی را می‌توان به‌صورت یکدست پارچه‌ای یا به همراه دانتل، گیپور و … طراحی کرد و پوشید. چنین ترکیبی می‌تواند شما را به خوش‌تیپ‌ترین، باوقارترین و سنگین‌ترین بانوی مجلس تبدیل کند. پیشنهاد ما ست کردن این لباس زیبا با کفش هایی به رنگ قرمز است.

مشکی از جمله بهترین رنگ‌ها برای لباس مجلسی بلند است.

لباس مجلسی سبز درباری؛ اصیل‌ترین انتخاب

در سال‌های اخیر سبز درباری بیش از سایر لباس‌ها ترند شده است. این رنگ هم در لباس مجلسی بلند و هم لباس مجلسی کوتاه جلوه بسیار خوبی دارد. درصورتی‌که خواهر عروس یا داماد هستید، انتخاب لباسی شیک با رنگ سبز درباری را به شما پیشنهاد می‌دهیم. سبز درباری رنگ اصیلی است که علاوه بر زیبایی اصالت لباس شما را چندبرابر می‌کند.

نکته سوم: انتخاب لباس مجلسی بلند باتوجه‌ به قد

سومین نکته‌ای که حین خرید لباس مجلسی باید در نظر داشته باشید، توجه به قد خودتان است! با وجود این که کفش‌های پاشنه‌دار همه خانم‌ها با هر قدی را بلند نشان می‌دهند، ولی بهتر است حین انتخاب به قدتان نیز توجه کنید که در نهایت اندامتان به بهترین شکل نمایش داده شود. با این حالا بهترین گزینه برای پوشیدن با این لباس‌های شیک کفش مجلسی زنانه چرم است.

درصورتی‌که قدکوتاه و هیکل توپری دارید، لباس‌هایی با یقه‌گرد نپوشید. بهترین لباس برای شما لباس‌هایی است که یقه‌های هفتی دارند. اگر قدکوتاه یا متوسط هستید و اندام مناسبی دارید، از لباس‌های اندامی استفاده نکنید. لباس‌هایی با دامن فون یا کلوش شما را قد بلندتر نشان می‌دهند.

نکته چهارم: ترند سال را در نظر بگیرید

به طور معمول هرچند سال یکبار مد لباس‌ها تغییر می‌کند. به‌عنوان‌مثال در حال حاضر لباس‌های پولکی و شاین بسیار مد هستند، ولی به طبع تا چند سال آینده اثری از آن‌ها نخواهد بود یا ده سال پیش لباس‌های بلند با فرم دامن ماهی بسیار مد بود، اما امروزه کمتر طراحی به سمت چنین لباس‌هایی می‌رود. به همین خاطر توصیه می‌کنیم که مدل لباستان را باتوجه‌به مد سال انتخاب کنید. نگران نباشید هر مدل لباس‌های مجلسی حداقل برای ۵ سالی مد هستند. پس در این مدت به‌اندازه کافی می‌توانید لباستان را در مهمانی‌های مختلف بپوشید. این نکته را به‌خاطر داشته باشید که علاوه بر مدل لباس باید جنس پارچه را نیز در نظر بگیرید که مطابق با مد باشد.

نکته پنجم: میزان بودجه خود را تعیین کنید

آخرین نکته مهم‌ترین موردی است که حین خرید لباس مجلسی بلند باید در نظر داشته باشید. به طور معمول قیمت لباس‌های مجلسی بلند بیشتر از لباس‌های مجلسی کوتاه است؛ چرا که چنین لباس‌هایی پارچه بیشتری نیاز دارند و دوخت آن‌ها سخت‌تر خواهد بود.
بودجه لباس مجلسی بسیار متغیر است و تحت‌تأثیر فاکتورهای مختلفی از قبیل موارد زیر خواهد بود:

  • برند تولیدکننده
  •  مدل لباس مجلسی
  • جنس پارچه
  • تزئینات لباس
  • و …

در قدم اول میزان بودجه خود را تعیین کنید. با این کار گزینه‌های محدودتری پیشروی شما قرار دارد. در نتیجه انتخاب راحت‌تری خواهید داشت.

مدل لباس مجلسی بلند پرنسسی برای خواهرهای جوان عروس و داماد مناسب است.

راهنمای خرید لباس مجلسی بلند پوشیده دخترانه

در حین انتخاب و خرید لباس مجلسی دخترانه بلند پوشیده تمامی نکات مطرح شده در متن فوق را باید رعایت کرد، ولی این نکته را در نظر داشته باشید که برای دخترهای جوان یا نوجوان خود لباس‌هایی با فرم زنانه نخرید. در ابتدا لباس‌های کوتاه و چین‌چینی را در اولویت انتخاب برای دختران نوجوانتان قرار دهید. بااین‌حال اگر تمایل دارید دختر نوجوانتان استایل متفاوتی را نیز تجربه کند، لباس‌های ساده‌ای را بخرید که فاقد هرگونه سنگ یا جواهردوزی باشد.

لباس‌های پرزرق‌وبرق گزینه مناسبی برای دختران نوجوان نیستند. بهترین لباس مجلسی پوشیده دخترانه، نمونه‌ای است که علاوه بر مدل ساده رنگ‌های زیبا و شادی داشته باشد. با انتخاب رنگ‌های شاد بهترین حس‌ها را به دخترتان هدیه خواهید کرد. این نکته را به دختران گوشزد کنید که برای پوشیدن لباس‌های زنانه وقت دارند، ولی تنها در همین دوره می‌تواند لباس‌های شاد و فانتزی دخترانه را بپوشد.

البته این مسئله در خصوص دختران جوان فرق می‌کند. لباس‌های بلند و پوشیده بسیاری در بازار وجود دارد که برازنده دختران جوان است. البته دختران جوان نیز باید دقت داشته باشند که لباس‌های زنانه و پرتجملات را انتخاب نکنند. لباس‌های بلند پرنسسی نیز برای دختران جوان گزینه مناسبی به شمار می‌آید.

کلام آخر

تنوع و تعداد مدل لباس مجلسی بلند شیک در بازار کم نیست، ولی کدام یک از این لباس‌ها برازنده شما است؟ هر یک از لباس‌های مجلسی برای مناسبت و میهمانی خاصی مناسب هستند. لباس مجلسی بلند نیز برای مهمانی‌های رسمی گزینه مناسب‌تری است. این لباس‌ها اصالت را در کنار زیبایی برای شما به ارمغان خواهند آورد. نوع یقه، آستین، دامن، جنس پارچه و … نکات مهمی هستند که تنخور لباس را مشخص می‌کنند.

هر یک از لباس‌های مجلسی پوشیده و بلند برای اندامی خاص مناسب است. ازاین‌رو در متن فوق سعی کردیم به طور جداگانه و کامل به معرفی راهنمای خرید لباس مجلسی دخترانه و زنانه بپردازیم. به کمک این راهنما می‌توانید باتوجه‌به رنگ پوست، مد سال، اندام و سنتان بهترین گزینه را انتخاب کنید و در مهمانی‌ها همچون ستاره‌ای درخشان بدرخشید.

آلبوم عکس‌های بیشتر:

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *