کفش زنانه

کفش پاشنه بلند قرمز؛ انتخابی شیک برای تمامی بانوان

سیر تکاملی کفش پاشنه بلند داستان متفاوتی را روایت می‌کند که با دنبال کردن آن قطعا لبخندی بر لب هایتان جاری خواهد شد؛ مد شدن کفش‌های پاشنه بلند در ایران به زمان شاه عباس صفوی برمی‌گردد؛ زمانی که ایران در نبرد با نیروهای عثمانی در تنگنا قرار گرفته بود! در همین زمان بودن که شاه عباس اول در پی جلب رضایت حکومت غرب، افرادی را با کفش پاشنه بلند راهی اروپا کرد!؟ اما تمامی موضوع به اینجا ختم نمی‌شود؛ جالب است بدانید: تعریفی که امروزه از کفش پاشنه بلند عنوان می‌شود کاملا با چیزی که در گذشته رواج داشته مغایرت دارد؛ ابتدا سربازان به منظور تسلط بیشتر بر روی اسب از کفش پاشنه بلند استفاده می‌کردند!

در این حین بود که ملکه الیزابت برای پیشروی از نیروهای مردانه اطراف خود به کفش پاشنه بلند روی آورد؛ طبق شواهد تاریخی این کفش به ملکه انگلیسی قدرت میبخشیده و نمادی برای بلند مرتبگی او بوده است؛ اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود و در واقع این تازه آغازی برای محبوبیت کفش پاشنه بلند بوده است… !؟ در ادامه مطلب با چگونگی “تبدیل شدن کفش پاشنه بلند قرمز به عنصر کلیدی صنعت مد و نکات مهم درباره انتخاب آن ” با کروکو مگ همراه باشید.

 

اوج محبوبیت به واسطه لوئی چهاردهم (پادشاه فرانسه)

در زمان لوئی چهاردهم محبوبیت کفش پاشنه بلند، پیشروی دوچندانی را تجربه کرد؛ او برای افزایش قد و قامت خود از کفش پاشنه بلند قرمز استفاده می‌کرد…! داستان کفش‌های پاشنه بلند قرمز شاه فرانسه باعث شد تا در غرب اروپا همه افراد به پوشیدن چنین کفش‌هایی روی آورند؛ این موضوع آغازی بر محبوبیت کفش پاشنه بلند قرمز بود البته شاه قد کوتاه فرانسه اصلا از این بابت خوشحال نبود.

 

تاثیر کفش پاشنه بلند قرمز در استایل بانوان

امروزه تقریبا هر خانم جوانی در کمد لباس‌های خود یک کفش پاشنه بلند قرمز دارد؛ کفشی که شاید تنها یکی دوبار از آن استفاده کرده باشد (شاید برایتان تعجب آور باشد اما میانگین استفاده از کفش پاشنه بلند حدود ۰۱:۰۶ است!). با تمامی این مسائل، نمی‌توان جذابیت این کفش را انکار کرد؛ البته در این میان باید توجه داشته باشید که هر کفش قرمز پاشنه بلندی جذاب نیست و می‌بایست در خرید به نکات مهم توجه داشته باشید.

  1.  اولین نکته ای که رعایت آن توصیه می شود استفاده از پاشنه سوزنی است؛ اگر قرار است در یک مجلس مهم حضور یابید، حتما از کفش پاشنه سوزنی ظریف استفاده کنید.
  2.  بعد از انتخاب کفش مورد نظر خود بسیار مهم است ک تناسب میان لباس و کفش قرمز خود را رعایت کنید؛ توجه داشته باشید اگر لباسی باز برای خود در نظر گرفته‌اید؛ استفاده از کفش پاشنه بلند قرمز به شما پیشنهاد نمی‌شود…!
  3.  مورد دیگری که توجه به آن بسیار حائز اهمیت است؛ در نظر داشتن “قد” است؛ اگر قد بلندی دارید باید بیخیال کفش‌های پاشنه بلند شوید و بجای آن سراغ انتخاب‌های پاشنه کوتاه بروید.

 

نکات نهایی برای استفاده از کفش پاشنه بلند قرمز

قبل از هر چیز این نکته را در نظر داشته باشید که انتخاب مورد نظر شما حتما نباید رنگی جیغ داشته باشد، بلکه می‌توانید؛ کفشی با سایر تناژهای رنگ قرمز تهیه کنید؛ فاکتور دیگری که توجه به آن حائز اهمیت است، دانش ست کردن کفش پاشنه بلند با لباس است. بسیار مهم می‌باشد که انتخاب های شما با یکدیگر همخوانی داشته و چشم را آزار ندهند.

  • نکته ای که بسیاری از بانوان به آن اهمیت نمی‌دهند، عدم توجه به ناخنها است. در نظر داشته باشید که اگر کف پاشنه بلند شما جلو باز است؛ حتما ناخن‌های پدیکور شده آراسته‌ای داشته باشید. (در این میان بهتر است برای لاک ناخن‌های پا از رنگ قرمز استفاده نکنید). همچنین اگر کفش پاشنه بلند شما جلو بسته است؛ حتما ناخن‌های خود را کوتاه کنید تا در هنگام پوشیدن کفش دچار مشکل نشوید.
  • برای داشتن استایلی کژوال می‌توانید از کفش قرمز خود را با شلوار جین ست کنید. برای انتخاب لباس خود نیز بهتر است به دنبال انتخابی متضاد با رنگ مشکی باشید؛ توجه داشته باشید که استفاده همزمان از لباس (بخصوص لباس مجلسی قرمز) و کفش پاشنه بلند قرمز به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.
  • برای سایر آیتم‌های استایل خود بهتر است به سراغ رنگ‌های خنثی همچون: خاکستری، سفید و… بروید.

کلام آخر

در طول مقاله نگاهی متفاوت به محبوبیت کفش پاشنه بلند در طول دوره‌های مختلف داشتیم؛ جالب است بدانید که این کفش در بسیاری از دوره‌ها مظهر قدرت و اعتمادبه‌نفس بوده است. امروزه نیز این کفش بیش از هر زمان دیگری در بین بانوان محبوب است و به عنوان انتخابی مجلسی و شیک مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در این میان باید در نظر داشته باشید که اگر کفش مورد نظر شما به خوبی انتخاب نباشد می‌تواند آسیب‌های جدی به پای شما وارد کند؛ از همین رو پیشنهاد می‌شود بار دیگر نگاهی به مطالب بالا داشته باشید تا با خیالی راحت بتوانید کفش مورد نظر خود را سفارش دهید.

 

تصاویر بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *