بیشتر بدانید

زرد و خاکستری رنگ سال۱۴۰۰ – ۲۰۲۱ (حرکتی از رخوت به سوی امید)

با نزدیک شدن به آغاز سال جدید شمسی ١۴٠٠ این سوال در ذهن همه پیش می آید که رنگ امسال چیست؟ آیا همان رنگ سال ٢٠٢١ میلادی است یا فرق دارد؟ چرم کروکو در این مطلب پاسخ شما را می دهد. خوب است قبل از خرید نوروز با رنگ سال و ویژگی های آن بیشتر آشنا شوید.

شرکت پنتون و معرفی رنگ سال

 شرکت پنتون در هر سال یک رنگ را به عنوان ترند و رنگ اصلی سال به جهان معرفی می کند. اصلی ترین فعالیت شرکت پنتون شناسایی و کدگذاری در رنگ های مختلف است. این اقدام تغییر شگرفی در دنیای مد و فشن ایجاد کرده است. این شرکت مرجع رنگ شناسی در دنیاست و به همین دلیل هر سال رنگی را به عنوان رنگ برتر سال مشخص می کند؛ به گونه ای که اکثر شرکتهای معتبر و صنعت های مد از آن تبعیت می کنند.

تاثیر وقایع سال گذشته در انتخاب رنگ سال

انتخاب رنگ سال بر اساس وقایعی که در طول سال گذشته بر مردم کره زمین گذشته است صورت می گیرد. ویروس کرونا نه تنها همه زوایای زندگی بشر را در سال گذشته تحت تاثیر قرار داد بلکه نقش مهمی هم در انتخاب رنگ سال داشت. همه گیری ویروس کرونا، مرگ جورج فلوید و اعتراضات گسترده ضد نژادپرستی در آمریکا و… از جمله اتفاقاتی بودند که در سال جاری جهان را تحت تاثیر خود قرار داد. این فاصله ها تبعیض ها و اتفاقات ناگوار باید حذف شود تا انسان ها به یکدیگر نزدیکتر شوند.

 

زرد و خاکستری رنگ سال ۲۰۲۱

انتخاب دو رنگ کاملا متفاوت زرد و خاکستری که فاصله زیادی از هم دارند تاکیدی بر این همبستگی است. شرکت پنتون همیشه ادعا می کند که هدفش از انتخاب رنگ سال فقط یک چیز است؛ « بازتاب فرهنگ لحظه ای که در آن زندگی می کنید! البته با نگاه به گذشته»

 

حرکت از رخوت به سمت شادی

رنگ زرد نماد خورشید است. این رنگ یادآور شادی و انرژی زیستن است. در مقابل رنگ خاکستری نوعی خمودگی و افسردگی را یادآوری می کند. شرکت پنتون با انتخاب هوشمندانه زرد و خاکستری پیام مهمی را به مردم جهان مخابره کرد؛ حرکت از خاکستری مرده، افسرده و رخوت انگیز به سمت زرد سرزنده و شاداب! انتخاب رنگ زرد ارتباط مستقیمی با حال و هوای مردم از شادی کشف واکسن کرونا را به نمایش می گذارد.

 

رنگ سال به زرد و خاکستری محدود نیست!

رنگ زرد و خاکستری سال ٢٠٢١ تنها محدود به نوعی از زرد یا خاکستری نیست. بلکه طیف های مختلف رنگ زرد و خاکستری نیز که به عنوان زیر مجموعه این رنگ ها هستند جزء رنگ سال محسوب می شوند. زرد کمرنگ یا پررنگ، زرد لیمویی، خاکستری تیره یا روشن همگی جزء این دسته ها قرار دارند.

همنشینی دو رنگ زرد و خاکستری

همان طور که لئاتریس آیزمن مدیر شرکت پنتون گفته است: «همراهی همیشگی و جاودانه دو رنگ زرد و خاکستری نشان از مثبت اندیشی همراه با صبر و ثبات است. اهل عمل و باثبات باشید و در عین حال با روحیه و مثبت اندیشی را فراموش نکنید. این ترکیب رنگ سختی و مقاومت را به ما می آموزد. برای بشر لازم است که حس متعالی و تشویق کننده را در درون خود داشته باشد».

 

رنگ زرد نماد چیست؟

 رنگ زرد گرم است و جزو رنگ های اصلی محسوب می شود. این رنگ نمایانگر شادی و شور و انرژی و گرما است. انواع زردها زرد لیمویی زیرمجموعه رنگ زرد اصلی است.

رنگ خاکستری

 خاکستری یک رنگ خنثی است. این رنگ میان طیف سیاه و سفید قرار دارد. نقره ای، انواع رنگ های‌‌‌‌‌‌ خاکستری دودی و سربی زیرمجموعه خاکستری هستند. رنگ خاکستری نمایانگر بیطرفی، آرامش و گاه غم و اندوه و افسردگی است.

پیروی از رنگ سال

احتمالا هنگام خرید سال ١۴٠٠ شمسی ویترین های زیادی را می‌بینید که رنگ غالب در آنها زرد و‌‌‌‌‌‌ خاکستری است. صنعت مد و فشن و طراحان لباس هم برای جلب رضایت مردم در سرتاسر جهان از رنگ های سال که توسط شرکت پنتون معرفی شده است بیشتر در محصولات خود استفاده می‌کند. سلبریتی ها و بازیگران مشهور برای این که نشان دهند از رنگ منتخب سال پیروی می کنند با همان انگیزه امیدبخشی شرکت پنتون از این رنگ ها در استایل و محصولات خود استفاده زیادی می کنند. در نوروز سال ۱۴۰۰ شمسی نیز رنگ های زرد و خاکستری در صف اول انتخاب هستند.

زرد و خاکستری در صنعت زیبایی

 رنگ مو تاثیر چشمگیری در زیبایی چهره هر خانم دارند. امسال رنگهای فانتزی مو هم از پالت رنگ زرد و‌‌‌‌‌‌ خاکستری استفاده بیشتری خواهد داشت. سایه های چشم، لاک ها و… از رنگ امسال عقب نمی مانند!

چگونه از زرد و‌‌‌‌‌‌ خاکستری در استایل خود استفاده کنید؟

 آقایان می توانند از طیف های مختلف رنگ زرد در پیراهن تیشرت و اکسسوری های مثل فریم عینک، کیف پول و… استفاده کنند.  رنگ‌‌‌‌‌‌ خاکستری و تن های مختلف این رنگ برای شلوار و کفش گزینه معقول تری برای آقایان است.

خانمها بهتر است رنگ‌‌‌‌‌‌ خاکستری را برای مانتو انتخاب کنند و از کیف و کفش زرد و یا اکسسوری ها و زیورآلات زرد رنگ برای جلای بیشتر رنگ‌‌‌‌‌‌ خاکستری مانتوی خود استفاده نمایند.

 

پایان

 

درست است که پیروی رنگ سال شما را فردی مدرن و امروزی نشان می دهد؛ اما یادتان باشد حتما لازم نیست از آن پیروی کنید. چرم کروکو آرزو می کند همیشه در حال عبور از رنگ های خاکستری زندگی و رسیدن به زرد هیجان آور باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *