دختر و پسر، مرد یا زن هیچ فرقی ندارد. با هرفردی که درباره کفش راحت صحبت کنید قطعا اولین چیزی که به ذهنش می‌رسد، کفش اسپرت است. باید بدانید که کفش اسپرت دیگر معنی ورزشی سابق را ندارد و هر دختر و پسری در کمد خود حداقل یک مدل از کفش ‌های اسپرت را دارد. در این مقاله قصد داریم که انواع کفش اسپرت را معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

انواع کفش اسپرت دخترانه و پسرانه

دنیای کفش اسپرت دخترانه یا کفش اسپرت پسرانه به بزرگی یک کشور است. بنابران باید به شناخت کامل و وافی از کفش‌های کتانی دخترانه و پسرانه برسیم. برگردیم سر بحث اصلیمان یعنی انواع کفش اسپرت.

کفش کتانی پیاده روی

کفش کتانی پیاده روی از محبوب ترین انواع کفش های اسپرت دخترانه و پسرانه است. این مدل کفش کاملا مناسب برای استفاده طولانی مدت است. پیش‌تر در طراحی کتانی پیاده روی برای آقایان از رنگ‌‌های مشکی، طوسی و سرمه ای استفاده می‌کردند. اما به مرور وقتی که کفش اسپرت پسرانه دیگر معنای سابق را نداشت و خانم ها هم به سراغ آن آمدند دیگر از رنگ‌های تیره خبری نبود و به مرور رنگ‌های شاد هم جایی در این مارکت باز کردند.

کفش اسپرت ونس

ونس از دیگر مدل‌های کفش اسپرت است. کفش‌ اسپرت پسرانه ونسی  ابتدا در سال ۱۹۶۶ در کالیفرنیا توسط برادران ون دورن ساخته شد و در همان روز اول صدها جفت از آن مدل به فروش رسید. بعد ها به مرور محبوبیت اسکیت، کفش‌ های اسپرت جلوه‌ی عمومی‌تری را به خود گرفتند به طوری که کفش اسپرت دخترانه ونس هم به بازار ارائه شد و در نهایت امروزه کفش اسپرت دخترانه و پسرانه به مدلی بدون جنسیت تبدیل شده است که همه از آن استفاده می‌کنند. شکل گیری نام ونس بعد از محبوبیت این مدل بین اسکیت بازان و خلاصه کردن فامیلی برادران ون دورن به ونس صورت گرفت. بعد از کفش اسپرت دخترانه و پسرانه پیاده روی، کفش ونس محبوب ‌رین مدل اسپرت میان جوانان است.

کفش اسپرت تنیس

با محبوبیت ورزش تنیس در میان عوام مردم، مدل کفش این ورزش نیز جایگاه و  محبوبیت خاصی در میان استایل‌های روزمره پیدا کرد. امروزه کفش اسپرت پسرانه مدل تنیس در انواع جتس‌های چرم طبیعی و چرم مصنوعی از مدل‌های بسیار محبوب برای آقایان است. البته بارها تکرار کردیم که کفش اسپرت دیگر منوط به پوشش مردانه نمی‌شود و کفش اسپرت دخترانه مدل تنیس هم بسیار محبوب است و در کمد هر دختر خانمی می‌توانید نمونه‌ی مشابه ان را پیدا کنید.

تفاوت کفش اسپرت دخترانه و پسرانه با کفش کتانی چیست؟

کفش اسپرت و کفش کتانی با هم ارتباط مجموعه و زیر مجموعه دارند. به عبارت دیگر کفش کتانی دخترانه یا پسرانه که در عموم شناخته شده، نوعی کفش اسپرت هستند. به طور کلی کفش اسپرت معنی گسترده‌ای دارد اما در این متن هدف ما این نیست که به طور جدی در برای کفش کتانی یا اصطلاحا همان کفش رانینگ صحبت کنیم. کفش‌هایی که این روز‌ها اصطلاحا به آن کفش کتانی پسرانه یا کفش کتانی دخترانه می‌گوییم، درواقع  نوعی اسنیکر هستند.

ترفند های شستن کفش اسپرت دخترانه و پسرانه

شستن کفش ‌های اسپرت یکی از چالش‌هایی است که اسپرت پوشان همواره با آن سرو کله می‌زنند. پیشنهادات بسیار زیادی وجود دارد که کفش اسپرت دخترانه یا پسرانه خود را چطور بشویید؛ اما باید توجه داشته باشید که تمام این روش‌های بکارگرفته به کفش اسپرتتان آسیب نزند.

روش اول، استفاده از ماشین لباس شویی

این روش یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای شستن کفش اسپرت پسرانه و دخترانه است. اما یادتان باشد که که مخرب‌ترین روش هم هست. ضربه‌ای که به کفش در هنگام شسته شدن در لباسشویی وارد می‌شود باعث کوتاه شدن طول عمر کفش اسپرت دخترانه و پسرانه شما می‌شود.

روش دهم، استفاده از جوش شیرین و مسواک

یکی از روش‌های دیگری که به صورت سنتی به افراد برای شستن کفش های اسپرت و پارچه‌ای استفاده می‌کنند، استفاده از جوش شیرین و اب  است. جوش شیرین پاک کننده بسیار قوی است و به خوبی کفشتان را پاک می‌کند. اما حواستان باشد که از جوش شیرین برای کفش‌‌های چرم طبیعی استفاده نکنید. مواد شیمیایی به بافت چرم آسیبی جدی می‌زند.

شستن کفش اسپرت دخترانه و پسرانه چرم

بهترین روش برای پاک کردن کفش اسپرت چرمی، استفاده از دستمال مرطوب است. البته یک سری محصولات مراقبتی هم وجود دارد که به صورت تخصصی بر روی تمیز کردن محصولات چرمی تمرکز دارند.