خرید بهترین و راحت‌ترین مدل صندل زنانه و مردانه چرم

صندل‌ها یکی از قدیمی‌ترین انواع کفش‌های مردانه و زنانه از تاریخ کهن تا به امروز در صنعت مد و پوشاک هستند. قدمت این نوع کفش تابستانه به بیش از ۱۰ هزار سال پیش برمی‌گردد. در واقع، پیش‌تر یونانیان و مصریان باستان با استفاده از چوب و برگ، اولین صندل‌های زنانه و مردانه ساختند.  بعدها با پیشرفت انسان‌ها و صنعت ساخت پوشاک مواد ساخت صندل‌ها از چوب به چرم تغییر پیدا کرد. این روز‌ها نیز مواد ساخت صندل زنانه و صندل مردانه تغییر کرده است و از پلاستیک و چرم‌‌های مصنوعی ساخته می‌شود. لازم به ذکر است که بیشترین موادی که در ساخت صندل چرم مردانه و یا زنانه استفاده می‌شود، یا در واقع همان محبوب‌ترین متریال ساخت صندل، چرم مصنوعی و طبیعی  است. مواد دیگری که در ساخت  صندل‌ زنانه و مردانه کار می‌رود، پارچه، کنف و پلاستیک است.

 

انواع مدل‌‌‌های صندل مردانه و زنانه در بازار

در بازار تجاری انواع مختلفی از صندل وجود دارد که افراد بر اساس سلیقه و نیاز خود به سراغ خرید آن خواهند رفت. با اینکه ذات صندل به خودی خود مناسب برای استایل‌‌های اسپرت است، اما صندل‌ها به تنهایی نیز به دو دسته بندی اسپرت و کلاسیک برای آقایان تقسیم می‌شوند.

صندل کلاسیک

صندل‌های کلاسیک عموما از چرم تولید می‌شوند. بنابراین در نگاه عوام صندل‌های چرمی به عنوان کلاسیک شناخته می‌شوند. صندل‌های چرمی را بیشتر افراد میانسال می‌پسندند ولی خیلی از جوان‌ها هم از این سبک صندل‌ها استفاده می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین انواع صندل‌ها هین نوع چرمی است.

صندل اسپرت

بدیهی است که صندل‌های اسپورت برای ورزش ساخته نشده‌اند. اما شکل و شمایل آنها برای استایل‌های غیر رسمی مناسب است به همین دلیل است که به آن‌ها اسپرت می‌گویند.  معمولا جوانان و نوجوانان بیشتر از صندل‌های اسپرت استفاده می‌کنند. البته بسیاری از میانسالان هم برای راحت‌تر بودن به سراغ این مدل صندل می‌روند.

همانطور که گفتیم دو مدل ذکر شده از انواع صندل‌های مردانه بودند. صندل‌های زنانه هم به چهار دسته تقسیم می‌شوند: تخت، لژدار، پاشنه دار و اسپرت. خانم معمولا از کفش‌ها و صندل‌های پاشنه دار استفاده می‌کنند بنابر این صندل زنانه لژ دار و پاشنه دار یکی از پرفروش‌ترین انواع صندل‌ها است. در ادامه بیشتر در مورد این صندل‌ها و انواع آن‌ها به شما توضیح خواهیم داد.

صندل اسپرت زنانه

این نوع صندل‌ها یکی از راحت‌ترین انواع صندل‌های موجود در بازار هستند. هم خانم‌ها و هم آقایان شیفته صندل‌های اسپرت هستند. معمولا صندل‌های اسپورت جلو باز هستند و برای استایل‌های غیر رسمی استفاده می‌شود.

صندل تخت زنانه

صندل‌های تخت زنانه از دیگر انواع صندل‌ها هستند که خانم‌های قد بلند خیلی به آن‌ها علاقه دارند.  این مدل صندل‌ها می‌توانند به صورت دکمه‌ای، چسبی و بندی باشند. مدل‌های بندی از پرفروش‌ترین انواع صندل‌های تخت زنانه هستند. صندل تخت را می‌شود با استایل‌های غیر رسمی و نیمه رسمی ست کرد. این روز‌ها در سبک‌های بوهومین از صندل‌‌های چرمی بسیار استفاده می‌شود.

صندل لژ دار زنانه

صندل‌های لژدار زنانه به نسبت صندل‌های پاشنه‌دار اسپرت تر هستند و عموما در جاهای رسمی از آن‌ها استفاده نمی‌شود. تفاوت صندل لژ دار با صندل پاشنه دار در این است که پاشنه صندل‌های لژ دار به صورت یک سره بوده و پاخور نسبتا راحت‌تری را نسبت به صندل‌های پاشنه دارند. استایل‌های ساحلی، تولد‌های غیر رسمی و مهمانی‌های دوستانه کاملا مناسب این نوع صندل‌های جذاب هستند.

صندل پاشنه دار زنانه

همانطور که پیش‌تر توضیح دادیم، صندل پاشنه دار یکی از محبوب‌ترین انواع صندل‌ زنانه است. صندل‌های زنانه از جمله مدل‌هایی هستند که شما می‌توانید با خیال راحت حتی در مکان‌های رسمی هم بپوشید. درواقع صندل پاشنه دار زنانه به هیچ‌ عنوان مناسب استایل‌های اسپرت نیست.

هنگام خرید صندل زنانه و مردانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

حال که با انواع صندل‌ها آشنا شدیم باید به این موضوع برسیم که موقع خرید صندل زنانه و مردانه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ یا باید به چه چیزهایی توجه داشته باشیم؟ همانطور که می‌دانید پا قلب دوم ماست. تمام انرژی و خستگی ما وابسته به نوع کفشی است که انتخاب می‌کنیم. با توجه به این که در فصل‌های گرم کفش‌ها کمی آزاردهنده می‌شوند، افراد به سراغ صندل می‌روند. پس باید توجه داشته باشید که چه نوع صندلی را انتخاب کنید تا به شما آسیبی وارد نکند.

  • در ابتدای خرید هرچیزی باید کیفیت آن را مد نظر داشته باشید. به درآمد خود نگاه کنید و با توجه به آن با کیفیت ترین صندلی زنانه یا مردانه‌ای که می‌توانید بخرید را انتخاب کنید. کیفیت صندل شما هرچقدر بالاتر باشد، احساس راحتی بیشتری در پاها خواهید داشت و دیرتر خسته می‌شوید.
  • تنها به راحتی خودتان فکر نکنید. باید بدانید که صندل مردانه یا زنانه را در چه جاهایی بپوشید. در بعضی مکان‌ها پوشیدن صندل باعث بی احترامی خواهد شد. البته این جمله به این منظور نیست که خود را فدای ظاهر کنید. الویت‌تان راحتی باشد و در اولویت دوم صندل مناسب با محیطی که در آن قرار دارید را انتخاب کنید.
  • صندل مدنظر‌تان نباید بیش از حد صاف و تخت باشد. ماهیت صندل کفش راحتی است. پس اگر صندل‌تان بیش ار حد تخت یا پاشنه‌ی بیش از حد بلند داشته باشد به ستون فقرات آسیب جدی می‌زند.
  • صندل‌های زنانه و مردانه عموما جلو باز هستند. اما در هنگام خرید صندل توجه کنید که از صندل‌های خیلی باز و بدون بند استفاده نکنید. اجازه دهید که محافظی دور پا قرار بگیرد تا درصد پیچ خوردن و آسیب دیدن پا کاهش یابد.
  • صندل‌های لا انگشتی انتخاب خوبی برای شما نخواهند بود. زیرا به سبب فشاری که به میان دو انگشت شما می‌آورد موجب زخم یا ایجاد عفونت‌ خواهد شد.
  • از صندل‌های زیره طبی استفاده کنید. یادتان باشد که با صندل نباید مسافت‌های خیلی طولانی را پیاده روی کنید. کفش‌های پیاده روی با صندل‌ها بسیار متفاوت هستند.

شاید پیدا کردن صندل با شرایطی که گفتیم بسیار سخت باشد؛ اما خیلی هم بعید نیست. چرم کروکو از معدود تولیدکنندگانی است که در ساخت و تولید محصولات چرمی خود به خصوص صندل چرم زنانه و مردانه دقت بسیار لازم را خرج می‌کند. زیره‌های طبی، پوشش نواحی حساس پا، کیفیت فوق العاده و قیمت بی نظیر نسبت به محصولات چرمی از جمله مواردی است که چرم کورکو همواره سعی می‌کند تا آن را رعایت کند.