خرید شیک ترین و به بروز ترین مدل های کلاه چرم زنانه و کلاه مردانه چرم

یکی از اکسسوری‌هایی که سالیان سال است که هم آقایان و هم خانم‌ها عاشق آن هستند، کلاه است. کلاه‌ها با جنس‌های مختلفی عرضه می‌شوند. ولی مدلی که این روزها بسیار مورد توجه خوش پوشان قرار گرفته است کلاه چرمی زنانه و همچنین کلاه چرمی مردانه است. البته هدف شناسایی انواع کلاه نیست. در ادامه بیشتر هدف نحوه‌ی ست کردن کلاه چرمی زنانه و مردانه را با استایل‌های مختلف خواهیم داشت.

 

تاریخچه استفاده از کلاه به چه زمانی برمی‌گردد؟

همان‌طور که گفتیم استفاده از کلاه از قدیم‌الایام مرسوم بوده است. اما در آن زمان‌ها کلاه صرفاً جنبه‌ی زیبایی نداشته و یک پوشش اصلی (دقیقاً مثل حجاب برای خانم‌ها) در ظاهر افراد بود. در واقع اگر هفتاد سال پیش به دنیا می‌آمدید حتماً باید از کلاه استفاده می‌کردید و نبود آن نشان از بی‌ادبی، اصالت نداشتن شما داشت. اما حالا با برداشتن قانون کلاه اجباری کلاه مردانه چرمی صرفاً جهت زیبایی بخشیدن به تیپ در میان افراد خوش‌تیپ استفاده می‌شود.

کلاه زنانه چرم هم نیز در اواسط قرون‌وسطی بعد از تصمیم کلیسا بر روی کار آمد. کلیسا برای خانم‌ها تصمیم گرفت که حجاب داشته باشند و بعدازاین تصمیم به طور گسترده کلاه در اروپا مورداستفاده قرار گرفت. بعد از انقلاب کبیر فرانسه و کنار رفتن کلیسا از صحنه سیاست، کلاه زنانه به جهت زیبایی و تنوعی که داشت همچنان در صنعت مد اروپا ماندگار شد. کلاه زنانه به‌مرور در سراسر جهان استفاده شد و حالا دقیقاً مثل کلاه مردانه چرمی یکی از اکسسوری‌های پرطرف‌دار است.

هر مدل کلاه را با چه استایلی ست کنیم؟

بعد از صنعتی شدن جهان و پیشرفت دنیای مد، کلاه‌های مختلفی روانه‌ی بازار شدند. این کلاه‌ها روزبه‌روز محبوب‌تر شدند به حدی که قسمت جداناپذیری در اصل شیک‌پوشی هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه‌ی ست کردن هر کلاه را به شما بگوییم.

کلاه زنانه و کلاه مردانه چرم سطلی

حتماً همه شما زبل خان را می‌شناسید. کلاهی که زبل خان همیشه بر سر داشت همان کلاً سطلی است. در بعضی منابع نیز به کلاه سطلی کلاه توریستی هم می‌گویند. این کلاه در جنس‌های پارچه‌ای، کتان، حصیری و چرمی در بازار قابل‌دسترس است. مدل چرمی این کلاه در میان خانم‌ها و آقایان بسیار محبوب است.

  • ست کردن کلاه زنانه چرم سطلی: کلاه‌های سطلی، استایل به‌خصوص خودشان را دارند. در واقع مناسب برای تیپ‌های کژوال هستند. می‌توانید این کلاه محبوب خاص پسند را با شلوارهای راسته، دامن کوتاه پلیسه دار، شلوارهای جذب چرمی و یک پالتو خزدار چرمی یا کت چرمی زنانه شیک به‌خوبی ست کنید.
  • ست کردن کلاه مردانه چرم سطلی: این نوع کلاه در میان آقایان خیلی محبوب نیست. از این مدل کلاه بیشتر در استایل‌های راحت و کژوال استفاده خواهند کرد. برای مثال استایل‌های جاستین بی‌بر خیلی با این کلاه مطرح است. ترکیب این کلاه با تی‌شرت لش، شلوار اسلش خیلی خواستنی و جذاب می‌شود.

کلاه زنانه و مردانه چرم برت

کلاه برت یا همان کلاه پشمی‌های هنرمندی، از دیگر انواع کلاه‌های زنانه و مردانه‌ای هستند که امسال خیلی هم ترند شده‌اند. در ایران از این کلاه‌ها به‌عنوان کلاه نقاشی هم یاد می‌شود. البته در برخی از کشورها از کلاه برت به‌عنوان کلاه نظامی استفاده می‌شود.

  • ست کردن کلاه زنانه چرم برت: امسال کلاه چرمی برت یا همان کلاه زنانه چرمی هنرمندی بسیار ترند شده است. پالتو بلند چهارخانه کرم قهوه‌ای، شلوار چرمی مشکی جذب و یک پلیور بافت شیری رنگ یکی از بهترین ست‌هایی است که خانم‌ها می‌توانند با این کلاه داشته باشند.
  • ست کردن کلاه مردانه چرم برت: آقایان اگر می‌خواهند بدانند که چه استایل‌های جذابی می‌شود با کلاه فرانسوی برت زد بهتر است یک سری به ست‌های دیوید بکام بزنند. این کلاه یکی از کلاه‌های محبوب این اسطوره خوش‌تیپ فوتبال است. کت چرم مشکی، پیراهن سفید، شلوار جین تیره همراه با کلاه مردانه چرم برت یکی از بهترین ترکیب‌هایی است که بسیار به دل می‌نشیند.

کلاه زنانه و مردانه چرم کپ

کلاه کپ یا همان بیسبالی یکی دیگر از انواع کلاه‌هاست که اتفاقاً ترکیب آن با چرم این روزها بسیار موردتوجه قرار گرفته است. ذات این کلاه اسپرت است و بهتر است که با لباس‌های اسپرت ست شود.

  • ست کردن کلاه زنانه چرم کپ: کلاه نقاب‌دار چرم یا همان کلاه کپ، همان‌طور که گفتیم کاملاً مناسب تیپ‌های اسپرت است. شلوارهای اسلش پایین کش‌دار با کتانی سفید و تی‌شرت سفید یکی از محبوب‌ترین مدل‌های ست کردن این کلاه چرمی زنانه است.
  • ست کردن کلاه مردانه چرم کپ: آقایان اسپرت پسند هم می‌توانند درست مانند خانم‌ها این کلاه را ست نمایند. این کلاه کاملاً مناسب با ست شدن با شلوار جین یا شلوارهای ورزشی است. این کلاه به سبب نقاب آفتاب‌گیرش یکی از دوستان خوب شما می‌تواند در سفرها باشد.

کلاه زنانه و مردانه چرم زمستانی:

کلاه پشمی‌های روسی یا همان کلاه چرم زمستانی از دیگر انواع کلاه‌های است که در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده‌اند. این کلاه‌های روسی بسیار برای زمستان‌های مناطق سردسیر مناسب هستند.

  • ست کردن کلاه مردانه چرم زمستانی: آقایان به وجود اینکه پوششی برای سرخود ندارند در زمستان بیشتر از بقیه به کلاه احتیاج پیدا می‌کنند. حال اگر این زمستان سرد هم باشد بهترین گزینه همان کلاه‌پوستی خواهد بود. ست کردن این کلاه به لباس‌های زمستانی ضخیم نیاز دارد. کاپشن‌های پوستی، با پلیورهای طرح‌دار بسیار ترکیب شیکی را با این کلاه به ارمغان خواهند آورد.
  • ست کردن کلاه زنانه چرم زمستانی: خانم‌ها هم به سبب زیبایی این کلاه بسیار به آن جذب شده‌اند. این کلاه همان‌طور که گفتیم بسیار گرم است و کاملاً مناسب روزهای خیلی سرد و برفی است. کت فوتر عسلی، شلوار جین آبی روشن، تونیک یقه اسکی شیری رنگ به همراه این کلاه‌پوستی زنانه، ترکیب چشم نوازی را ایجاد می‌کند.

 

هریک از انواع کلاه‌ها یک داستان خاص و مهم برای گفتن دارد. شما با ست کردن اصولی و هارمونیک آن‌ها می‌توانید داستان آن‌ها را به‌خوبی نقل کنید تا به چشم بیننده جذاب و دلکش به نظر برسید. برای ست کردن کلاه‌ها بهتر است که موارد استفاده آن‌ها را بیشتر بدانید. یعنی اگر سبک استایلی کژوال است، آن را به‌هیچ‌عنوان با لباس‌های رسمی ست نکنید. کلام آخر این‌که به شخصیت هر یک از لباس‌ها احترام بگذارید، تا در نظرها خوش‌تیپ‌ترین باشید.