زمانی که هوای بیرون سرد می‌شود، برف می‌آید یا هر چیز دیگری دستان بی حسش شده از سرما تنها نیاز به یک پوشش گرم یعنی همان دستکش دارند. در چنین زمان‌هایی بهترین انتخاب که گرما و درعین‌حال زیبایی را به ارمغان می‌آورد، دستکش چرم زنانه یا دستکش چرم مردانه است. دستکش‌های چرمی زنانه و مردانه یکی از شیک‌ترین، زیباترین و همچنین باکیفیت‌ترین انواع دستکش‌های موجود در بازار هستند.

خرید دستکش چرم به همین سادگی‌ها هم نیست و باید یک سری نکات را در حین خرید رعایت کنید. اما نگران نباشید ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که چطور یک خرید موفق داشته باشید و اگر خانم هستید، بهترین دستکش چرم زنانه و گر آقا هستید بهترین دستکش چرم مردانه را انتخاب نمایید.

راهنمای خرید دستکش چرم زنانه و دستکش چرم مردانه

همان‌طور که گفتیم در حین خرید دستکش چرمی باید یکسری نکات را مدنظر داشته باشید تا بتوانید تجربه‌ی خوبی در حین خرید کسب کنید.

به آب و هوای محیط زندگی‌تان توجه کنید

اگر در جایی که زندگی می‌کنید برف و باران زیادی می‌آید. بهترین گزینه انتخابی‌تان همین دستکش چرمی است. دستکش‌های چرمی به این دلیل انتخاب برای روزهای سرد زمستانی هستند که گرمای زیادی را در خود نگه می‌دارند و اجازه‌ی نفوذ رطوبت و خیسی را به داخل نمی‌دهد.

برای خودتان مشخص کنید دستکش را برای چه کاری می‌خواهید

به خوبی می‌دانیم که رسالت دستکش زنانه یا دستکش مردانه در واقع پوشاندن دست‌ها در زمستان‌های سرد و سوزناک است. پس اگر به دنبال گرما هستید، باید دستکشی را انتخاب کنید که داخل کرکی باشد و دست‌های شما را در مقابل سرما محافظت کند.

اما دستکش‌ها تنها برای گرم کردن ساخته نشدند. دستکش‌های دوچرخه سواری و موتورسواری هم وجود دارند که ساختار خاص خود را دارند. دستکش چرم موتور سواری معمولاً انگشت‌ها را پوشش نمی‌دهد که در کنار محافظ از دست‌ها، راندن موتور را برای شما راحت‌تر کند.

سایز مناسب دستکش را پیدا کنید

همه دستکش‌ها فری سایز نیستند؛ عموماً دستکش‌های چرمی سایزبندی دارند. در ادامه اندازه‌گیری دقیق دستکش چرمی زنانه و مردانه را برای شما خواهیم گفت تا هنگام خریدهای آنلاین نیز دچار مشکل نشوید.

  • سایزبندی دستکش چرم مردانه

دستکش‌های چرمی مردانه در بازار از سایز xs تا xxl موجود هستند. برای آنکه متوجه شوید کدام سایز برای شما مناسب است، باید دو انگشت پایین‌تر از آخرین بند انگشتتان را در نظر بگیرید. اندازه دورتادور آن سایز مناسب دست شما را نشان می‌دهد.

  1. سایز XS: معمولاً در دستکش‌های چرمی مردانه اصل اندازه دور کف دست ۱۸ سانتی‌متر است.
  2. سایز S: معمولاً در دستکش‌های چرمی مردانه اصل اندازه دور کف دست ۲۰ سانتی‌متر است.
  3. سایز M: معمولاً در دستکش‌های چرمی مردانه اصل اندازه دور کف دست ۲۳ سانتی‌متر است.
  4. سایز L: معمولاً در دستکش‌های چرمی مردانه اصل اندازه دور کف دست ۲۵ سانتی‌متر است.
  5. سایز XL: معمولاً در دستکش‌های چرمی مردانه اصل اندازه دور کف دست ۲۸ سانتی‌متر است.
  6. سایز XXL: معمولاً در دستکش‌های چرمی مردانه اصل اندازه دور کف دست ۳۰ سانتی‌متر است.

نکته شایان به ذکر این است که باید حتماً در هنگام خرید کاملاً این دستکش را فیت دستتان انتخاب کنید؛ وگرنه بعد از مدتی دستکش شل و گشاد می‌شود.

  • سایزبندی دستکش چرم زنانه

دستکش‌های چرمی زنانه نیز درست مانند مردانه سایزبندی دارند و دقیقاً سبک اندازه‌گیری آنها نیز مانند دستکش چرمی مردانه است. شما باید دور کف دست خود را با متر اندازه‌گیری نمایید و سپس بر اساس لیست سایزبندی زیر دستکش موردنظر خود را انتخاب نمایید.

  1. سایز XS: معمولاً در دستکش‌های چرمی زنانه اصل اندازه دور کف دست ۱۵ سانتی‌متر است.
  2. سایز S: معمولاً در دستکش‌های چرمی زنانه اصل اندازه دور کف دست ۱۶.۵ سانتی‌متر است.
  3. سایز M: معمولاً در دستکش‌های چرمی زنانه اصل اندازه دور کف دست ۱۸ سانتی‌متر است.
  4. سایز ML: معمولاً در دستکش‌های چرمی زنانه اصل اندازه دور کف دست ۱۹ سانتی‌متر است.
  5. سایز L: معمولاً در دستکش‌های چرمی زنانه اصل اندازه دور کف دست ۲۰ سانتی‌متر است.
  6. سایز XL: معمولاً در دستکش‌های چرمی زنانه اصل اندازه دور کف دست ۲۳ سانتی‌متر است.

دستکش مناسب با استایلتان انتخاب کنید

کاربردی بودن بسیار خوب است ولی دستکش خوب دستکشی است که زیبایی را هم به همراه داشته باشد. مهم‌ترین نکته‌ای که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید، این است که با چه استایل‌هایی قرار است این دستکش را ست نمایید. اگر از جمله افرادی هستید که قصد دارید که یک دستکش بخرید؛ باید توجه کنید که مدل دستکشتان ساده باشد تا با تمامی استایل‌ها بتوانید ست کنید.

البته باتوجه‌به اینکه چرم به‌مرورزمان کهنه می‌شود و روند بازسازی چرم طول خواهد کشید، پیشنهاد می‌کنیم همیشه دو جفت دستکش چرم بخرید. در این صورت می‌توانید دو طرح مختلف یعنی کی طرح‌دار و کژوال و دیگری ساده کلاسیک باشند. برای ست کردن دستکش‌های کژوال محدودیتی ندارید. یعنی به‌سادگی می‌توانید با استایل‌های خیلی اسپرت و لباس‌های نیمه‌رسمی و روزمره خود ست کنید. از مدل کلاسیک و ساده خود هم می‌توانید در مدل‌های رسمی و محیط‌های کاری خود استفاده نمایید.

همیشه دستکش چرمی مشکی به‌راحتی با سایر لباس‌ها ست خواهد شد. برای ست کردن دستکش‌های رنگی بهتر است آنها را با بوت یا کت چرمی که دارید بپوشید.

نحوه نگهداری از دستکش چرم

دستکش‌های چرمی آداب محافظت از خود را دارند. باید حواستان را جمع کنید تا اگر دستکش چرمی دارید یک سری نکات را رعایت کنید تا طول عمرشان بیشتر شود.

  • برف‌وباران موجب خشک شدن سطح دستکش چرمی می‌شود بنابراین بهتر است که هرازچندگاهی با روغن‌های مناسب چرم، آن‌ها را چرب نمایید.
  • هرگز دستکش را بر روی حرارت مستقیم، یا گرما قرار ندهید. دشمن اصلی چرم گرما و حرارت زیاد است و آن را پوسته‌پوسته می‌کند.
  • مواد شیمیایی مانند الکل، وایتکس یا سایر مواد شیمیایی دیگر نباید به‌هیچ‌عنوان به سطح دستکش چرمی شما برخورد کند. این کار نیز باعث خشک شدن بافت چرم و در نهایت آسیب و خراب شدن دستکش چرمی شما خواهد شد.