بیشتر بدانید

راهنمای جامع نگهداری از کالاهای چرمی

کالاهای چرمی یکی از پرطرفدارترین انواع کالاهای لوکس می‌باشد. این کالاها به دلیل سبک شیک و لوکسی که به فضای خانه یا استایل افراد می‌بخشد همیشه جز محبوب ترین مدل ها بوده است. هر چه زمان بگذرد استفاده از کالاهای چرم می‌تواند روی ظاهر زیبای آن تاثیر بگذارد. اگر می‌خواهید از کالاهای چرمی خود در زمان طولانی تری استفاده کنید این مقاله را تا پایان بخوانید. چرم کروکو در این مطلب به شما کمک می‌کند از کالاهای چرمی خود بهتر و با روش های اصولی تر مراقبت کنید.

روش نگهداری از مبلمان چرم

مبلمان چرم را به صورت دوره ای گردگیری کنید. این کار را با یک پارچه خشک و تمیز یا پارچه های میکروفیبر انجام دهید. هنگام جارو کشیدن تمام درز های مبلمان چرم، زیر کوسن ها و نشیمن ها را با سری های مخصوص جاروبرقی تمیز کنید. اگر لکه مرطوبی روی مبل ایجاد شد بلافاصله به وسیله یک اسفنج آن را برطرف نمایید. اما اگر لکه ایجاد شده سخت تر از این حرف ها بود می‌توانید پارچه یا اسفنج تان را کمی مرطوب کنید؛ سپس پارچه را به مدت ۵ الی ۱۰ ثانیه روی لک قرار دهید و به آرامی بردارید تا لکه ها جذب شود. اگر لکه ایجاد شده خیلی عمیق بود بهتر است به بروشور مخصوص مبلمان چرم مراجعه کنید. اغلب شرکت های تولید کننده برای مبل های چرم خود بر اساس جنس چرم آن شوینده های مخصوصی را به شما پیشنهاد می‌کند. مبل چرمی را دور از نور خورشید قرار دهید. می‌توانید از اسپری های مخصوص چرم جهت درخشش بهترین مبلمان تان استفاده کنید.

 

مراقبت از کیف چرم

کیفهای چرم به دلیل استفاده زیاد به مراقبت های ویژه ای نیاز دارند. بهتر است تا آسیب دیدن کیف چرم تان منتظر نمانید. وقتی کیف چرمی خریدید کمی درباره راه های مراقبت از آن تحقیق کنید. یک اسپری یا مرطوب کننده چرم مخصوص کیف های چرمی بخرید و به صورت دوره ای روی کیف های خود استفاده کنید. اگر برای مدت طولانی قرار است از کیف چرم تان استفاده نکنید بهتر است درون آن را با روزنامه یا پارچه پر کنید. این کار به طول عمر کیف چرم شما و حفظ شکل و فرم اولیه آن کمک می‌کند. برای پاک کردن لکه ها از روی کیف چرم سراغ پاک کننده یا احیا کننده های مخصوص چرم بروید. اگر از کیف چرم تان هر روز استفاده می‌کنید؛ هر بار به کمک یک دستمال نخی لطیف آن را تمیز کنید؛ و اجازه ندهید آلودگی ها به مدت زیادی روی کیف چرم شما باقی بماند.

 

مراقبت از لباس چرم

نگهداری از لباس های چرمی مثل کاپشن چرم، پالتو چرم یا کت چرم به روش های خاصی نیاز دارد. اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که به هیچ وجه لباس های چرمی خود را در ماشین لباسشویی نیندازید. از واکس مخصوص چرم برای حفظ نرمی و جلوگیری از ترک خوردن سطح لباس هایتان به صورت دوره ای استفاده کنید. اگر به واکس دسترسی ندارید می‌توانید از روش های خانگی مثل استفاده از وازلین هم برای نرمی لباسهای چرمی تان استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید لکه هایی مانند جوهر را به وسیله کمی پنبه که به الکل آغشته شده است به راحتی پاک کنید. برای رفع لکه های بزرگ دست نگه دارید! بهتر است لباس خود را به یک خشکشویی حرفه ای بسپارید.

 

مراقبت از کفش چرم

 کفش های چرم را در جای خشک و به دور از تابش نور مستقیم آفتاب نگه دارید. جاکفشی های دردار محل مناسبی برای قرار دادن کفش های چرم شما است. کفش های مجلسی و براق تان را هم در جعبه قرار دهید تا از انواع آلودگی ها در امان باشد. البته قبل از آن درون کفش را با روزنامه های مچاله شده پر کنید. وقتی وارد منزل می‌شوید اگر می‌توانید کمی صبر کنید؛ تا رطوبت بهتر ناشی از تماس پای شما با کفش برطرف شود و سپس آن را درون جاکفشی قرار دهید. کفی کفش های چرم معمولا زود خراب می‌شود. در صورت مشاهده خرابی نسبت به تعویض کفی اقدام کنید. برای تمیز کردن کفش های چرم ابتدا گرد و خاک را به وسیله یک دستمال نخی از روی آن برطرف کنید؛ و سپس با واکس های مرغوب به سطح آن جلا، نرمی و درخشندگی بدهید. مراقب باشید که همیشه از واکس های مومی استفاده کنید. اگر کفش چرم شما لک شد به وسیله یک برس نرم یا پارچه نمدار آن را برطرف کنید.

 

نگهداری از کمربند چرم

کمربند های چرم را به صورت طولانی مدت درون شلوار قرار ندهید. بهتر است چند مدل کمربند چرم داشته باشید و آن را به صورت دوره ای تعویض کنید. بهترین حالت برای نگهداری از کمربند چرم این است که آن را به صورت عمودی روی رگال لباس هایتان آویزان کنید. البته می‌توانید آن را به صورت رول هم ببندید. بدین صورت که کمربند را روی یک سطح صاف باز کنید؛ به نحوی که رویه براق آن به سمت پایین باشد. سپس از قسمت سگک کمربند شروع به رول کردن آن نمایید. در نهایت آن را در گوشه ای از کشوی خود قرار دهید. اگر کمربند چرم شما آلوده یا لک شد به وسیله یک پارچه نرم و نخی و کمی آب ولرم آن را تمیز کنید. بعد از تمیز کردن می‌توانید از براق کننده های مخصوص چرم برای جالی بیشتر آن استفاده کنیدم این کار را می‌توانید هر سه ماه یکبار انجام دهید.

 

 محصولات مراقبتی چرم در فروشگاه چرم کروکو

کالاها، پوشاک و لوازم چرمی، لوکس و در عین حال گران هستند. شما با یادگیری روش های مراقبت از چرم پول خود را پس انداز می‌کنید. اگر کالاهای چرمی شما اعم از مبل، کاپشن، کیف و غیره به مرور زمان پوست پوست و خراب می‌شود؛ بدانید که شما نتوانسته اید از عهده نگهداری از لوازم چرمی تان برایید. چرم کروکو به عنوان یک برند شناخته شده در حوزه محصولات و پوشاک لوکس چرمی شما را به دیدن فروشگاه بزرگ اینترنتی چرم کروکو و محصولات مراقبتی معرفی شده در این سایت مثل انواع واکسن ها و اسپری های مخصوص چرم درجه یک دعوت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *