بیشتر بدانید

راه‌هایی برای انتخاب لباس بر اساس رنگ پوست

بهترین انتخاب لباس بر اساس رنگ پوست روشن، رنگ مشکی است.
انتخاب لباس بر اساس رنگ پوست چگونه است؟ در حین خرید لباس به چه نکاتی در رابطه با رنگ لباس توجه کنیم؟ چه رنگ هایی مناسب چه تناژ پوستی هستند؟ تمام این‌ها سوالاتی است که ممکن است در حین خرید لباس از خودتان بپرسید. در این مقاله ما سعی کرده ایم که نکاتی را در رابطه با انتخاب لباس براساس رنگ پوست بیان کنیم تا شاید کمکی کند که بتوانید؛ رنگ لباس خود را با توجه به پوست به درستی انتخاب کنید .
‌‌همان طور که همه می‌دانید یکی از نکات اصلی شیک بودن و روی اصول مد بودن کاملا وابسته به رنگ‌هاییاست  که  انتخاب می‌کنید. به همین دلیل پیدا کردن و تشخیص رنگ مناسب لباس عملی مهم است که باید در هنگام خرید لباس به آن توجه کنید و سعی کنید مناسب ترین رنگ را براساس تناژ پوستی خود انتخاب کنید.
یکی از جنبه هایی که شما باید در هنگام انتخاب رنگ توجه کنید، ترکیب رنگی دیگر قسمت های تیپ‌تان است، اما از آنجایی که در بیشتر مواقع اول لباس اصلی انتخاب می‌شود و سپس اکسسوری‌ و سایر موارد، به همین دلیل شاید بتوان گفت بهترین راه این است که رنگ لباس خود را از جنبه هماهنگی با پوست خود انتخاب کنید.

چه رنگی بپوشم تا بهم بیاد؟ (ست کردن رنگ لباس براساس تناژ پوستی)

«رنگ تیره بپوش به پوستت بیشتر میاد»
شاید با شنیدن این حرف بسیاری از افراد شروع به ادعاهای مختلف کنند و مثلا بگویند که به من رنگ تیره نمی‌آید و یا رنگ روشن برای پوست من مناسب نیست و … . یادتان باشد که حرف نباید براساس باد هوا باشد و این حرف‌ها بااید بر اساس اصول درستی زده شود.  برای اینکه شما بتوانید مناسب ترین رنگ که به پوستتان هم بخورد را انتخاب کنید باید ابتدا بتوانید تناژ (آندرتون) رنگ پوست خود را تشخیص دهید و لازمه این کار این است که انواع رنگ پوست را بشناسید؛ به همین ما در ادامه به برخی از نکات در باره رنگ پوست اشاره می کنیم که شاید خواندن انها باعث شود دیدگاه بهتری نسبت به رنگ پوست خود پیدا کنید. اگر هم به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید در نظرات برای ما بنویسید تا در مقالات بعدی حتما به این موضوع بپردازیم.
انتخاب لباس بر اساس رنگ پوست تیره همیشه سخت بوده است.

راه‌هایی برای تشخیص توناژ رنگ پوست

اول بهتر است که روش تشخیص رنگ پوست را توضیح دهیم و سپس درباره هر کدام از رنگ پوست توضیحی مختصری دهیم. بهترین و آسان‌ترین روش تشخیص رنگ پوست این است که صورت یا بدن خود را به صورت تمیز با آب و صابون بشویید و سپس ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید،  بعد از گذشت این زمان بهتر است زیر نور افتاب قرار بگیرید (نور چراغ‌ها باعث تغییر رنگ طبیعی پوست شما می‌شود) رنگ پوست خود را در این شرایط می‌توانید تشخیص دهید. البته یادتان باشد که رنگ پوست همیشه یکسان نخواهد بود و گاهی به علت برخی از دلایل ممکن است که دچار تغییر رنگ شود مثلا اشعه افتاب طولانی ممکن ؛ مصرف دارو ها و … ممکن است، تناز پوستی شما راتغییر دهد.
روش دیگر برای تشخیص تیره بودن و یا روشن بودن، این است که  می‌توانید پوست خود را با یک برگه سفید تمیز مقایسه کنید. در حالت کلی انواع رنگ پوست را می‌توانید به سه دسته تقسیم کنیم که عبارت است از:
  1. رنگ پوست روشن: معمولا زمانی که رنگ پوست شما مایل به سفید باشد ،شما دارای رنگ پوست روشن هستید. البته فراموش کنید که رنگ سفید هم آندرتون‌های  مختلفی مثل زرد، صورتی، رزگلد و … دارد.
  2.  رنگ پسن خنثی: زمانی که پوست شما به رنگ های خاکستری مانند داشت و یا نزدیک به این رنگ رنگ پوست شما در دسته خنثی قرار می گیرد.
  3. رنگ پوست تیره: و در اخر اگر رنگ پوست متمایل به سیاه دارید مثل قهوه‌ای ، سبز ، و … پوست شما در این دسته قرار می‌گیرد. این دسته بندی برای انواع تن رنگ پوست می‌باشد. اما دسته بندی دیگری نیز موجود است که به ان سرد و یا گرم بودن می‌گویند (همان آندرتونی که گفتیم) برای تشخیص اینکه پوست شما جز پوست‌های سرد است و یا جز پوست های با رنگ گرم‌، می‌توانید پوست خود را زیر افتاب بگیرید اگر رنگ پوست قرمز شود رنگ شما در دسته سرد است و اگر حالت رنگ برنزه شود در دسته رنگ های گرم قرار می‌گیرید.

مشاهدده لیست پوشاک زنانه شاد و جذاب برای تمامی سنین

پس از تشخیص رنگ پوست خود و پیدا کردن نوع پوست خود می توانید با توجه به رنگ‌هایی که در ادامه اشاره می‌کنیم زنگ مناسب خود را انتخاب کنید، یادتان باشد اگر پوست شما در آن دسته رنگ با تن گرم قرار دارد، بهترین انتخاب لباس بر اساس رنگ پوست شما رنگ های طبیعی مثل طلایی، نارنجی، قرمز، هلویی، زرد و نارنجی می‌باشد. البته از بین رنگ‌های خنثی مثل خاکستری، کرم را نیز می‌توانید انتخاب کنید اما از رنگ‌های سرد و جیغ را انتخاب نکنید. اگر شما داری رنگ پوست در دسته رنگ‌های سرد هستید مناسب‌ترین رنگ برای شما رنگ‌های آبی روشن، زمردی، بنفش، آبی یخی و صورتی می‌باشند اما رنگ‌هایی که بهتر است هیچگاه از آن‌ها استفاده نکنید، عبارت است از رنگ‌های گرم مثل نارنجی، قرمز گوجه‌ای و زرد.

بهترین اانتخاب لباس بر اساس رنگ پوست روشن، ترکیب رنگ های خنثی و گرم است.

مناسب‌ترین رنگ لباس پوست های روشن چیست

یکی دیگر از اصول انتخاب لباس بر اساس رنگ در پوست های روشن است . پوست های روشن نیز از دیگر دسته رنگ هایی است که پوست برخی انسان ها به این رنگ می باشد ، افرادی که رنگ پوستی آنها در دسته رنگ های روشن قرار دارد بهتر است که دست به انتخاب لباس هایی بزنند که با رنگ پوست آنها در تضاد باشد مثلا از رنگ خاکستری و یا قهوه ای و یا مشکی ، سبز ، آبی تیره ، قهوه ای ، بژ ، و دیگر رنگ هایی که در دسته تیره قرار می گیرند چرا که این تضاد ایجاد شده می تواند باعث زیبایی بیشتر شود ؛ اما افراد دارای رنگ پوست روشن از چه رنگ هایی باید دوری کنند؟ این افراد بهتر است از رنگ های خیلی روشن و تند دوری کنند رنگ هایی مثل بنفش ، قرمز ، نارنجی ، زرد و … .

چه رنگی برای پوست های گندمی توصیه می شود

پوست های گندمی یکی از انواع رنگ پوست است که برخی از افراد دارای این رنگ پوست می‌باشند؛ اگر بخواهیم به برخی از رنگ‌هایی که با توجه به توضیحات ما و نظر کارشناسان به این نوع پوست مناسب است نام ببریم می توانی به رنگ‌های صورتی ، مشکی، بژ، زرشکی، لاجوردی، سرمه ای اشاره کنیم؛ در حالت کلی می‌توان گفت این افراد دارای رنگ پوست خوبی هستند؛ زیرا بیشتر رنگ‌ها به خصوص رنگ‌هایی در تنالیته خاکی به این نوع از پوست می آید، اما در این بین باید به این نکته توجه کنند که هیچگاه از لباس هایی با رنگ یکسان با پوست و همچین رنگ های مانند قهوه ای ، بنفش و همچنین سبز پسته ای دوری کنید و سعی کنید از این رنگ ها در لباس اصلی خود استفاده نکنید اگر علاقه مند به این رنگ ها هستید می توانید در قسمت های کوجک تر مثل کیف و یا کفش از لین رنگ ها استفاده کنید.

رنگ هایی برای پوست های تیره اصلا خوب نیست

پوست های تیره میز از انواع مرسوم از رنگ پوست می باشد، چرا که جمعیت زیادی از مردم یا به طور کامل سیاه پوست هستند و یا دارای رنگ تیره می باشند، اما چه رنگ لباسی برای این نوع از پوست ها مناسب می‌باشد؟ بهترین تعریف از رنگ مناسب این پوست ها این است که از رنگی استفاده کنیم که با پوست و چهره شما مغایرت کامل داشته باشد؛ یعنی استفاده از لباس‌هایی با رنگ بسیار روشن مثلا رنگ‌های آبی روشن، سفید، صورتی روشن، بنفش روشن، رنگ‌های خاکی از مناسب‌ترین رنگ ها برای پوست تیره می باشند؛ اما رنگ هایی که اکیدا نباید برای پوست های تیره از آنها استفاده کرد عبارت است از رنگ های مشکی، فیروزه ای، سبز تیره ، قهوه ای و تمامی رنگ های تیره .

انتخاب لباس بر اساس رنگ پوست برای پوست های گندمی، با یک ارایش گرم، آسان تر میشود.

چرا دقت در انتخاب لباس بر اساس رنگ پوست مهم است

ست کردن لباس و رنگ پوست یکی از مهم ترین نکاتی است که در مد و فشن به آن اهمیت داده می شود، مخصوصا برای لباس اصلی، زیرا اگر هماهنگی لازم بین لباس و پوست فرد نباشد باعث می‌شود که لباس در تن فرد جلوه و زیبایی خاص و جذاب نداشته باشد. به همین دلیل باید به این نکات توجه کرد و با شناخت رنگ پوست خود و مطالعه بیشتر در رابطه با نحوه انتخاب لباس با توجه به رنگ پوست مناسب ترین رنگ را برای خود انتخاب کنید. ما در این مقاله سعی کردیم که به انواع رنگ پوست اشاره کنیم و رنگ های مناسب که با پوست آنها هماهنگ می شود را بیان کنیم تا شما بتوانید با خیال راحت و دقت انتخاب لباس بر اساس رنگ پوست را انجام دهید و  از این رنگ ها بیشتر در لباس اصلی خود استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *