استایل زنانه, شلوار و دامن, کت زنانه

جدیدترین مدل های کت و دامن بلند بیرونی شیک و جدید

کت و دامن بلند بیرونی با طرح های سنتی نسبت به مانتو اصیل تر بوده و در فرهنگ ایرانیان نیز پیشینه ای قوی دارد، و مزیت دیگری که دارد این است که این تیپ نسبت به مانتو، دخترانه تر یا به اصطلاح خانمانه تر هم هست، به این ترتیب ظاهری دخترانه و ظریف خواهید داشت

در آستانه فصل زیبا و خاطره انگیز پاییز هستیم و کت و دامن بلند بیرونی یکی از زیباترین و هنری ترین استایل های این فصل است.

در ادامه نمونه هایی از جدیدترین مدل های کت و دامن بلند بیرونی دخترانه را که هم برای مهمانی و دورهمی و مجالس مناسب است و هم جایگزین مناسبی برای مانتو در فصول سرد سال به خصوص پاییز است را آورده ایم، امیدواریم با ایده گرفتن از این طرح ها استایل خاص و متفاوتی را برای پاییز پیش رو داشته باشید.

کت و دامن بلند بیرونی سنتی دخترانه

جدیدا از کت و دامن بلند ، سارافون و دامن و … عمدتا به عنوان مانتو استفاده میشود، به خصوص که کت و دامن بلند بیرونی با طرح های سنتی نسبت به مانتو اصیل تر بوده و در فرهنگ ایرانیان نیز پیشینه ای قوی دارد، و مزیت دیگری که دارد این است که این تیپ نسبت به مانتو، دخترانه تر یا به اصطلاح خانمانه تر هم هست، به این ترتیب ظاهری دخترانه و ظریف خواهید داشت و مهم ترین حسن و مزیت پوشیدن این لباس را می توان تنوعی که به تیپ و استایل شما می دهد دانست.

همانند کت و دامن مجلسی، کت و دامن بلند بیرونی هم در طرح ها و رنگ های متفاوتی وجود دارند، اما قاعده کلی در مورد این لباس بلند بودن دامن آن است، چرا که قرار است به عنوان مانتو  در بیرون از خانه پوشیده شود، پس طبیعتا نمیتوان در کشور ما از دامن های کوتاه و تنگ استفاده کرد، کت این ست هم با توجه به فرم بدن و سبک استایلی که انتخاب نموده اید،می تواند کوتاه یا بلند، از جنس پارچه ی دامن یا از پارچه ای شق و رق تر با طرح های ساده یا کار شده تهیه گردد، که در پایین نمونه هایی از این مدل ها را آورده ایم.


نحوه ی ست کردن کت و دامن بلند بیرونی

به خاطر داشته باشید که با انتخاب کت و دامن  همرنگ و از یک جنس پارچه، استایلی باریک تر و کشیده تر خواهد داشت، اما در صورتی که یکی از کت یا دامن طرح دار باشد قدتان را کوتاه تر نشان می دهد. لذا برای خانم ها و دختر خانم هایی که قد کوتاهی دارند پوشیدن دامن های طرح دار و سنتی را توصیه نمی کنیم و پیشنهاد مناسب تر ست کردن این دو آیتم از یک جنس پارچه و به صورت همرنگ است. در این مواقع برای اینکه ظاهرتان چندان بی رنگ و ساده نباشد از می توانید از اکسسوری های متنوعی مثل گردنبند های رو مانتویی استفاده کنید.

زمانی که صحبت از کت و دامن بلند بیرونی سنتی میشود پای طرح ها و تزیینات سنتی لباس وسط کشیده می شود. به عنوان مثال دوختن نوار هایی با طرح های سنتی به قسمت پایین دامن که در خرازی ها به فروش می رسد یا استفاده از گلدوزی های سنتی یا دوختن طرح های بی نظیر قدیمی و سنتی مثل بته جقه، اسلیمی و…، از جمله این تزیینات محسوب می شوند.

همچنین استفاده از پارچه های طرح چهارخانه برای این سبک کت و دامن یک حس نوستالژیک طوری را زنده و تداعی میکند. اگر بپرسید لباس های این چنینی عمدتا برای چه مجالس و مکان هایی مناسب می باشند، باید بگوییم در مهمانی ها و مجالس مختلط یا دورهمی هایی که در کافه یا رستوران برگزار می شود، مراسمات عید دیدنی و خلاصه هر جایی که به پوشیدن یک مانتو مجلسی و  شیک نیاز دارید، میتوانید از یک کت و دامن بلند استفاده کنید و آن را جایگزین استایل های تکراری با مانتو نمایید.

لباس های سبک کت و دامن بلند در کشورهای اروپایی نیز یکی از لباس های پرطفدار در فصول بهار و پاییز هستند که با رنگ های جذاب و متنوعی که دارند در  بسیاری از مراسمات و مجالس قابل استفاده  می باشند. ما عمدتا این سبک لباس را به آن دسته از خانم‌هایی که تمایل دارند لباس های ساده و پوشیده  اما در عین حال متفاوت و شیک بپوشند توصیه می کنیم. در پایان چند نمونه از بهترین و جذاب ترین مدل های کت و دامن بلند بیرونی دخترانه را که در کشورهای اسلامی همچون کشور ما بسیار پرطرفدار هستند، می بینیم، امیدواریم با ایده گرفتن از این طرح ها یک استایل خاص و هنری برای خود ترتیب دهید و از زیبایی استایل خود لذت ببرید.

تصاویر بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *