استایل مردانه, اکسسوری مردانه

استفاده از عصا در استایل شیک مردانه | عکس + تاریخچه

استایل سفید با عصا قهوه ای

استفاده از عصا در استایل مردانه در طول تاریخ مورد توجه اشخاص بسیاری قرار داشته است. در برخی کشور‌ها تمامی افراد فارغ از طبقه اجتماعی که در آن قرار داشتند از عصای دستی بهره می‌بردند و دقیقا در همان زمان و در نقطه‌ای دیگر تنها پادشاهان و یا اشخاصی با طبقه اجتماعی بالا قادر به استفاده از انواع عصا‌ها بودند. همانطور که می‌دانید در طول تاریخ حکومت فرعون‌ها بیش از تمامی حکومت‌ها از این اکسسوری استفاده می‌کردند و اهمیت ویژه‌ای برای آن قائل بودند، به طوری که پادشاهان آنها عصای خود را با انواع الماس‌ها و طلا تزیین می‌کردند و حتی وصیت داشتند که در هنگام مرگ آن عصاها را به عنوان دارایی‌هایشان در کنار تابوت‌ دفن کنند.

به مرور زمان در گوشه و کنار بسیاری از قاره‌ها و در کشور‌هایی مانند انگلستان نیز استفاده از عصا رواج یافت. پادشاهان انگلستانی نیز با بکارگیری الماس‌های گران‌قیمت و چوب‌های قدرتمند در ساخت عصا، علاقه خود را به این اکسسوری جذاب نشان می‌دادند. برخی سازندگان نیز با جاسازی انواع ابزار و سلاح‌های سرد و گرم مانند شمشیر‌های غلاف‌دار، قطب‌نما، تفنگ‌های دستی کوچک، چاقو و… به کارایی هرچه بیشتر این اکسسوری محبوب می‌افزودند.

استایل کلاسیک مردانه با عصا

عصا در استایل مردانه، وسیله ای قابلیت سازگاری با همه افراد!

به طور معمول وقتی بحث استفاده از عصا به میان می‌آید همگان فکر می‌کنند که تنها افراد مسن و یا ناتوان می‌توانند از آن بهره ببرند و حتی از زمان‌های قدیم نیز از عصا به عنوان پای سوم انسان برای حفظ و ایجاد تعادل یاد می‌کردند‌؛ اما امروزه این اکسسوری منحصر‌به‌فرد برای موقعیت‌های گسترده‌تری مورد استفاده قرار می‌گیرد و مهم‌ترین نکته آن این است که سن افراد آنها را محدود به بهره گرفتن از عصای دستی نمی‌کند.

در صنعت مد و فشن جوانان بسیاری علاقه‌مند به استفاده از عصا در استایل مردانه خود هستند و معمولا این علاقه به استایل‌های رسمی و خاص منتهی می‌شود. ترکیب پالتو‌های بلند با جلیقه‌های براق در کنار عصا یکی از بهترین و مرسوم‌ترین استایل‌هایی می‌باشد که در دنیای فشن طرفداران بخصوصی نیز دارد.

ست کفش و عصا مردانه

مشاهیر؛ عصا در استایل  مردانه پر قدرت و تاثیرگذار

تمامی مشاهیر از جمله بازیگران، خوانندگان، نویسندگان و سلبریتی‌های مشهور جهان در رواج و گسترش یک استایل و سبک پوشش نقش مهمی را ایفا می‌کنند. بسیاری از شرکت‌های تولیدی و یا حتی متخصصان مد و پوشاک با کمک گرفتن از مشاهیر سعی در ترویج یک سبک پوشش خاص دارند و قطعا موفق خواهند بود.

امروزه اگر مراسم‌های بزرگ را در سطح جهان دنبال کنید متوجه می‌شوید که افراد مشهور به استفاده از انواع عصاهای دستی که با استایل شخصی آنها در ارتباط است روی آورده‌اند؛ این اتفاق موجب شده است که استفاده از عصا در استایل مردانه بیش از پیش رواج یابد و اقشار مختلف جامعه در کشورهای مختلف به سمت این اکسسوری خارق‌العاده روی آورند.

عصای چتری

جنس عصا؛ تعیین کننده ارزش آن…

همانطور که در اوایل مطلب اشاره کردیم پادشاهان با اضافه کردن الماس و طلا به عصای خود به افزایش ارزش آن می‌پرداختند. در این زمان نیز ارزش یک عصای خوب و منحصر‌به‌فرد به چوبی بستگی دارد که از آن ساخته شده است. کشور‌های مختلف از آب و هوا و شرایط جغرافیایی متنوعی برخوردارند و همین امر آنها را در ساخت اکسسوری‌ای مانند عصا از یکدیگر متمایز می‌کند و به طور حتم ارزش هر کدام نیز فارغ از سایر نمونه‌ها ارزیابی می‌شود.

عصای “وانجی” یکی از نمونه‌های مذکور است که از چوب بامبو تولید شده و به شرق آسیا تعلق دارد. یکی دیگر از نمونه‌ها عصا‌هایی هستند که از درخت زبان‌گنجشک ساخته می‌شوند و با نام “اَش‌پلَنت” شناخته شده‌اند و به کشور ایرلند تعلق دارند. مطمئنا هر کشوری با توجه به فرهنگ خود سبک متفاوتی نیز در استایل مردانه و زنانه دارد؛ این امر موجب می‌شود که جنس عصا‌یی که هر کشور تولید می‌کند متناسب با استایل محلی و رسمی فرهنگ بخصوص خود باشد.

عصا کلاسیک قهوه ای

نقش فرهنگ جوامع در طراحی انواع عصا!

طراحی انواع عصا مردانه و زنانه به عوامل متعددی وابسته است که مهم‌ترین آنها فرهنگ کشور سازنده می‌باشد. عصا‌‌های دستی با طرح‌های گوناگونی به تولید می‌رسند، برخی با طلاکوبی یا نقره‌کوبی همراه‌اند و برخی دیگر تنها با طراحی خاص چوب ساخته شده‌اند. به عنوان مثال منبت‌کاری یکی از سنت‌های مرسوم در کشور‌های خاورمیانه است که با فرهنگ آنها مستقیما در ارتباط می‌باشد. سلیقه و علاقه جوانان و یا حتی افراد مسن یک جامعه نیز می‌تواند به فرهنگی که در آن حضور دارند وابسته باشد. برای مثال جوانانی که در خاورمیانه زندگی می‌کنند علاقه زیادی به عصا‌های منبت‌کاری شده دارند و در استایل مردانه خود از آنها بیشتر بهره می‌گیرند.

استایل گنگ با عصا
استفاده از عصا در استایل مردانه
موجب افزایش اعتماد بنفس شما می‌شود و ظاهری کلاسیک را به همراه دارد. در صورتی که از این اکسسوری منحصر‌به‌فرد بهره می‌برید مطمئن باشید که استایل‌تان بسیار به یاد ماندنی خواهد بود و همگان شما را فردی با پرستیژ و کلاسیک به یاد می‌آورند. 

کت زرشکی با عصا قهوه ای
عصا طرح دار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *